Ymmälläni. Kaverini ei ymmärrä motiiviani lainata rahaa vanhemmiltani.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lilja83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lilja83

Vieras
Heippa!

Viettelin tässä 30-vuotissyntymäpäivääni ja autostani meni joku osa rikki. Jouduin maksamaan osasta aika paljon ja kaikki rahani syntymäpäiväjuhliini menivät. Soitin sitten vanhemmilleni ja kerroin, että autoni on hajalla, tarvitsen rahaa osaan. Pyysin lainaan samaa summaa jonka itse "menetin" osalle (yli 150e) sillä olen luvannut tyttökavereilleni himobileet kun kerranhan tässä täytetään 30v ja muuten en ole synttäreitäni viettänyt. Kaverini ei ymmärtänyt minua ja oli jopa vähän loukkaantunut kun valehtelin vanhemmilleni. Syy miksen kysynyt suoraan lainaan bileisiin, on vanhempieni vanhoillisuus ja he eivät pidä, että käytän alkoholia. Olisin voinut pyytää oikeasti rahaa osaan, mutta kerkesin sen jo ostaa, ennen kuin tajusin että palkkani ei kerkeä tulla ennen synttäreitä. Mitä mieltä olette? Aion kyllä maksaa takaisin, mutta silti en ymmärrä kaverini närkästymistä.

Autoni on uusi ja minulla ei nyt ollut hirveästi rahaa säästöön kun kaikki menee aina autoon eli kyllä, minun budjetti kaatuu tällä hetkellä 150 euroon. Himobileet saa hyvin yli 150 eurolla. Juomat, ruuat, taksit, taksit takas yms. En ymmärrä mikä tässä on se ongelma jos kuitenkin maksan takaisin? En voinut pitää bileitä myöhemmin, sillä tämä oli sovittu jo kuukausia sitten ja työvuorot vaihdettu siten, että kaikki ystäväni pääsevät =)

Kyllä on 30-vuotisbileet ja en kyllä ymmärrä miksi sanotte haukutte, että olisin parikymppisen tasolla. Kerroin yllä syyn miksen voinut kertoa vanhemmilleni oikeata syytä rahan lainaamiseen ja minun rahani menivät välttämättömyyteen. Pitäisikö minun peruuttaa monta kuukautta suunnittelemani ja lupaamani bileet vain sen takia, etten voi soittaa omille vanhemmilleni ja pyytää rahaa vaikkakin sanon pienen valkoisen valheen? Maksan sen kuitenkin!!!

[QUOTE="hmmm";28028964]Haha huono provo, et nyt oikeen mee läpi kolmikymppisestä.. ellet ole henkisesti jälkeenjäänyt :)[/QUOTE]

TOP-3 sanaa täällä on Provo, olet huono äiti, mummeliisa :D

30-vuotisbileiden rahoitus kuulostaa niin halveksuttavalta, että en ollenkaan ihmettele ystävää.

Tuossa iässä yleensä jo rahoitetaan oma elämä, ja pikkuhiljaa jopa aletaan keräillä jotain ns. pahan päivä varalle, jos vaikka lapset tai ne vanhemmat joskus tartteis...

30-vuotisbileiden rahoitus kuulostaa niin halveksuttavalta, että en ollenkaan ihmettele ystävää.

Tuossa iässä yleensä jo rahoitetaan oma elämä, ja pikkuhiljaa jopa aletaan keräillä jotain ns. pahan päivä varalle, jos vaikka lapset tai ne vanhemmat joskus tartteis...

Kuten sanoin, säästöni menivät uuteen autoon. Säästin bileitä varten ja kaikki meni auton osaan.

Öh.... Monelleko sä siis kustannat himobileet 150eurolla?

Kysymykseen, sama kai se on mitä vanhemmilles sanot, kun aiot kuitenkin takaisin maksaa.

Jälleen keskitytte liikaa yksityiskohtiin, himobileet ehkä vähän liian suureellinen ilmaisu, mutta meinaan enemmänkin sitä, että ruoka ja juoma ei lopu ja nämä ovat ensimmäiset synttärit vuosiin jotka olen viettänyt. Vieraita tuli 4 + avecit.

Autoni on uusi ja minulla ei nyt ollut hirveästi rahaa säästöön kun kaikki menee aina autoon eli kyllä, minun budjetti kaatuu tällä hetkellä 150 euroon. Himobileet saa hyvin yli 150 eurolla. Juomat, ruuat, taksit, taksit takas yms. En ymmärrä mikä tässä on se ongelma jos kuitenkin maksan takaisin? En voinut pitää bileitä myöhemmin, sillä tämä oli sovittu jo kuukausia sitten ja työvuorot vaihdettu siten, että kaikki ystäväni pääsevät =)

Siis minkäkokoinen seurue sillä 150e juhlii? Ja paljonko siitä lohkaisee taksi?

Mietin vaan, että jos mä lähen tyttäkavereiten kanssa syömään ja baariin ja taksilla kotiin, niin äkkiä mullakin menee yksikseen jo se 100e.....

Ja ps: jos auto on uusi, niin eikö mennyt takuseen? Jos kaikki rahat menee autoon, niin suosittelisin halvempaa...

Tilanteita on monia, ei se ikäluku kaikkea kerro. Moni saattaa olla vielä opiskeluvaiheessa 30-vuotiaana ja lastenhankinta vasta edessä. Opintotuella + lainarahalla elelessä en esimerkiksi yhtään ihmettelisi että talous kaatuu kolmekymppiselläkin 150 e laskuun, tai että rahaa lainataan vanhemmilta. Kaikilla ei ole 30-vuotiaana sitä miehen maksamaa taloa, kolmea penskaa ja kotihoidontukea :D

Siis minkäkokoinen seurue sillä 150e juhlii? Ja paljonko siitä lohkaisee taksi?

Mietin vaan, että jos mä lähen tyttäkavereiten kanssa syömään ja baariin ja taksilla kotiin, niin äkkiä mullakin menee yksikseen jo se 100e.....

Ja ps: jos auto on uusi, niin eikö mennyt takuseen? Jos kaikki rahat menee autoon, niin suosittelisin halvempaa...

4 + avecit. Kotona tein ruokaa, ostin juomat ja maksoin taksit. Baarissa sitten omat rahat käyttöön ja itse en tarvinnut rahaa sinne, kun tyttökaverit halusivat tarjota. Ei mennyt takuuseen.

Tilanteita on monia, ei se ikäluku kaikkea kerro. Moni saattaa olla vielä opiskeluvaiheessa 30-vuotiaana ja lastenhankinta vasta edessä. Opintotuella + lainarahalla elelessä en esimerkiksi yhtään ihmettelisi että talous kaatuu kolmekymppiselläkin 150 e laskuun, tai että rahaa lainataan vanhemmilta. Kaikilla ei ole 30-vuotiaana sitä miehen maksamaa taloa, kolmea penskaa ja kotihoidontukea :D

Amen to that! Minäkin olen sinkkunainen, asun vuokralla ja minun täytyi ostaa auto, jotta pääsen liikkeelle ja lainat pukkaa päälle. Tuntuu kuin tekisin työtä turhaan :D

Yhteistyössä