meillä miehen lapsi oli 3-vuotias kun astuin kuvioihin. lapsi sai äidiltänsä ja äidin vanhemmilta kaiken, SIIS IHAN MITÄ VAAN PYYSI, ja kiukuttelemalla,huutamalla,itkemällä ym. lapsi yritti muhunki tota konstia,mutta muhun ei tehonnu kiukuttelu ja suht harvoin mieheenikään.
kerran kaupassa( lapsi oli 4-vuotias) hän yritti samaa konstia muhun ,mutta minä annoin huutaa (vaikka ihmiset katsoivat), siihen asti että lapsi tarttui elintarvikkeisiin ja heitteli niitä, kielsin kerran, toisella kertaa sanoin että nappaan tukkaan kiinni jos ei lopu ja lopuksi nappasin tukkaan kiinni (en lujaa vain kokeeksi). ja JO LOPPU KIUKUTTELU JA TAVAROIDEN HEITTELEMINEN)!!!!
Sen jälkeen sanoin että oli viiminen kerta kun otan hetkeen aikaan kauppaan mukaani ja en ottanut vajaaseen puoleen vuoteen, vaikka kysyikin pääseekö mukaan, sen jälkeen kun rupesin ottamaan. sanoin aina ennen kauppaan menoa, että MITÄÄN EI VINGUTA, MIHINKÄÄN EI KOSKETA JA KAUPASSA OLLAAN NÄTISTI!!! JA ON TOIMINU!! Itse asiassa on toiminu jo yli 3 vuotta!!!!
"Tukistamiseen" mulla oli mieheni lupa, hän oli aikaisemmin sanonu, että jos ei usko kunnon sanaa, niin nappaa tukkaan kiinni. ja tuskin olisin tukistanu, jos ei olis tavaroita heitelly. oli eka ja vika kerta, ku nappasin tukkaan kiinni.en oo pahemmin huutanukkaan eka kerran huusin kun olin tuntenut lapsipuoleni yli kaksvuotta!! omien lasteni myötä olen oppinut että välillä olis ollu aihetta räjähtää lapsipuolellenikin. ja nykyään lapset ovat siinä asiassa tasavertasia.
(ja omaks kehuks vois sanoo,että kyllä huomaa mikä vaikutus kasvatuksella on muksuihin. en tarkota että omat mukulani olis enkeleitä, mutta vanhempi omistani oli 1,5-vuotias ku osas käyttäytyä kaupassa niin ku siellä kuuluu, ja se oli pienestä pitäen opetettu!!!)
anteeks etukäteen jos jotain harmittaa mun kirjotus :headwall: