P
"Piika-äiti"
Vieras
Menuongelma ylppärijuhlien järjestelyissä.
Poika oli suunnitellut tällaisen menun:
Ceasar-salaatti
Savulohi-pastasalaatti
Hedelmäinen vihreäsalaatti (useita salaattilaatuja, lisäksi viinirypäleitä, kurkkua, tuoreyrttejä)
Aurinkokuivattu tomaatti, oliivi ja mozzarella -hässäkkä
Pieniä lihapullia, puolet oliivihakkeluksella terästettyjä ja puolet fetalla paholaisenhillon kera
Sinihomejuustomurulla hunnutetut yrttiset munakoiso- ja kesäkurpitsalantit.
Kulhollinen paprikarenkaita ja pieniä tomaatteja, osa keltaisia ja osa punaisia
Jogurttinen yrttikastike ja valkosipulinen salaattikastike
Oliivileipää ja patonkia
Hummusta ja tuorejuustoja
Sitruunainen jäävesi, kivennäisvesi, mehuja
Pätkismuffinssit
Raparperi-mansikkabrita
Joku marjainen ja suklainen täytekakku
Suvun perinnepikkuleivät
Kahvia, teetä, mehua
Kutsumme sukulaiset lauantaina ja ystävät ja kylänmiehet sunnuntaina. Tämä on sukujuhlamenu, ystäville ja kylänmiehille tulee hiukan lyhyempi versio, luulen.
Ongelma on taas näissäkin juhlissa karjalanpiirakat, graavilohi ja munavoi. Mihin ihmeen kohtaan ne laitetaan? Ja poika tahtoo ne tämän jotenkin välimerihenkisen menun jatkoksi tai lomaan. Olen yrittänyt ehdottaa, että tarjotaan niitä vain sunnuntaina ystäville ja kylänmiehille ja jätetään jotain tuolta isolta listalta pois. Tai jos sukulaiset viipyvät hirmu kauan, niin tarjotaaan ne hiukopalana hetkeä ennen kotimatkaa.
Poika oli suunnitellut tällaisen menun:
Ceasar-salaatti
Savulohi-pastasalaatti
Hedelmäinen vihreäsalaatti (useita salaattilaatuja, lisäksi viinirypäleitä, kurkkua, tuoreyrttejä)
Aurinkokuivattu tomaatti, oliivi ja mozzarella -hässäkkä
Pieniä lihapullia, puolet oliivihakkeluksella terästettyjä ja puolet fetalla paholaisenhillon kera
Sinihomejuustomurulla hunnutetut yrttiset munakoiso- ja kesäkurpitsalantit.
Kulhollinen paprikarenkaita ja pieniä tomaatteja, osa keltaisia ja osa punaisia
Jogurttinen yrttikastike ja valkosipulinen salaattikastike
Oliivileipää ja patonkia
Hummusta ja tuorejuustoja
Sitruunainen jäävesi, kivennäisvesi, mehuja
Pätkismuffinssit
Raparperi-mansikkabrita
Joku marjainen ja suklainen täytekakku
Suvun perinnepikkuleivät
Kahvia, teetä, mehua
Kutsumme sukulaiset lauantaina ja ystävät ja kylänmiehet sunnuntaina. Tämä on sukujuhlamenu, ystäville ja kylänmiehille tulee hiukan lyhyempi versio, luulen.
Ongelma on taas näissäkin juhlissa karjalanpiirakat, graavilohi ja munavoi. Mihin ihmeen kohtaan ne laitetaan? Ja poika tahtoo ne tämän jotenkin välimerihenkisen menun jatkoksi tai lomaan. Olen yrittänyt ehdottaa, että tarjotaan niitä vain sunnuntaina ystäville ja kylänmiehille ja jätetään jotain tuolta isolta listalta pois. Tai jos sukulaiset viipyvät hirmu kauan, niin tarjotaaan ne hiukopalana hetkeä ennen kotimatkaa.