yllätysraskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmaantunut vakkari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmaantunut vakkari

Vieras
Kuukautiset muutaman päivän myöhässä. Vein lapset aamulla päiväkotiin, marssin sen jälkeen apteekkiin. Tulin kotiin ja tein testin, positiivinen. Itkuhan siinä tuli, mies kaikkea muuta kuin tyytyväinen. Huomiselle varasin yksityiselle ajan, jotta saan varmuuden viikoista, koska viime kuukautiset olivat melko epämääräiset. Olen ihan sekaisin tuntojeni kanssa ja miehen reaktio oli ehdoton ei. Lapsia siis ennestään 2 päiväkoti-ikäistä. Mies haluaa keskeytyksen, minä en.....Vaikea paikka kaikin puolin. Oli pakko raapustaa ja purkaa johonkin, kiitos!

ensinnäki onnea! raskaus on aina iloinen asia.

toisekseen. se mikä sinun on muistettava on että sinä päätät mitä sinä haluat tehdä! vain sinä ja ainoastaan vain sinä voi sanoa teet omalle kehollesi ja elämällesi, muilla ei ole asiaan nokan kopattamista oli se sitten joku meistä plussalaisista tai miehesi. mieti rauhassa mitä teet tuskin mikään kiire päätöksen kanssa on vielä. mihin ikinä päädytkin jos tulokseen olet tullut itse omine ajatuksinesi on se tulos oikea , niin sinulle kuin lapsellekkin.

toivon pelkkää hyvää sinulle! :hug:

:hug: Kinkkinen tilanne. Mun vinkki on, että ihan vaan mietiskelette ennen päätöksentekoa vaikka viikon ihan rauhassa, totuttaudutte ajatukseen. Ehkäpä sen miehenkin mieli vielä muuttuu, kun alkujärkytyksestä selviää. :)

Halaus ja voimia sinulle vaikeassa päätöksessä. Olisiko aivan mahdoton ajatus saada kolmas lapsi? Itse kaksi keskenmenoa kokeneena en kykenisi aborttiin. Minulla myös kaksi pientä lasta ja jos kierukka pettäisi (olen kuullut näin käyneen joskus jollain..) meille tulisi sitten kolams lapsi vaikka myönnän etten välttämättä hyppisi riemusta.
Miksi miehesi haluaisi keskeytyksen? Voimia vielä kerran!!

Juu on kinkkinen paikka. Eikä olisi aivan mahdotonta saada sitä kolmatta. Siitä ollaan puhuttu, mutta myöhempänä ajankohtana oli tarkoitus. Mä en pystyisi aborttiin edes. Tällä on jokin tarkoitus. Nyt tosiaan mietintä myssyä päähän jäiden kera. Mies on todella vaikea pala saada lämpenemään kolmannelle lapselle. Huominen jo kertoo paljon. Ei ole kovin helppoa ultran jälkeen mennä iltavuoroon suoraan lomalta. Ja kivan itkuinen naama ja kyyneleet muutenkin herkässä. Kiitos vielä myötätunnostanne!

Itse olin samassa tilanteessa pari kuukautta sitten. Melkoinen järkytys oli kun testi näytti positiivista. Meille nyt siis tulossa kolmonen helmikuussa vaikka meillä ei ollut varsinaisesti enää tarkoitus tehdä lapsia. Onneksi meillä tuo mies otti asian kuitenkin rauhallisesti eikä hyväksynyt aborttia edes vaihtoehdoksi. Itsellä vain on vieläkin pää aika sekaisin. Toisena päivänä olen ihan positiivisella mielellä ja toisena päivänä pelottaa kamalasti, lähinnä oma jaksaminen. meillä kun nuo lapset ovat olleet todella vaativia hoidettavia ja nuorempi (1v) valvottaa edelleen...
Mutta voimia sinulle päätöksen tekoon. Toivottavasti saat miehesi mielen kuitenkin muuttumaan.

Onneksi olkoon, uusi ihana vauva on tulossa!!! :hug: :hug: Älä ihmeessä tee keskeytystä. Äläkä anna miehen saada sinua luulemaan, että lapsen tappaminen olisi hyvä juttu. Olisi vaan pitänyt sen letkun piilossa, niin tästä ei tarttis edes puhua.

Oon kans sitä mieltä et ei kannata tehdä keskeytystä vain sen takia ainakaan, että mies haluaa! Helppohan se on miehen sanoa..

Miettikäähän ihan rauhassa vielä..kerro miehellesi mitä ajattelet ja koita saada hänet ajattelemaan myös sinun kannalta asiaa eikä vain omaltaan.

Jotenkin outoa ajatella et huomenna on jo ultra vaikka tänään sain tietää..Iteppähän ajan varasin paniikissani. Olen ollut koko illan aika mietteissäni ja pärjäämistä miettinyt, jaksamista...Hyvä ikäero olisi lapsilla kun vanhin on silloin 5v. ja nuorempi 3½v. melkein. Ekan neuvola-ajankin varasin :/...Mies on mietteissään ja pettynyt tilanteeseen. Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin ja lapsella on oikeasti kaikki hyvin. Elämä on!!

vaikea paikka...itse varmaan loppuelämäni miettisin, jos joutuisin abortoimaan, että minkähän näköinen se vauva ois ollu, mimmonen nauru ja luonne...ja vuosien kuluessa miettisin aina, että nyt se ois jo viisi vuotta jne. ihminen katuu elämässään vain asioita, joita EI tehnyt. aika menee kuitenkin niin nopeesti, pian ne kaikki sun lapset ois jo koulussa. nyt se tarhaikä tuntuu raskaalta, mutta usko mua: se menee tosi nopsaan! voimia.

Tää ei nyt varmaan auta mitään mutta miksi miehesi on harrastanut seksiä kanssasi ilman ehkäisyä jos ei ole valmis lapseen? Joo tiedän että on naivi vastaus mutta tekojen seuraukset pitäisi kyllä kantaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Ei vain äiti:
Myös miehen mielipide näin tärkeeseen asiaan on otettava huomioon.

Ei todellakaan ole! |O miten miehellä on oikeus muka ensin siementää ja sitten vaatia aborttia? Sikiö on naisen sisällä ja kenen syystä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Ei vain äiti:
Myös miehen mielipide näin tärkeeseen asiaan on otettava huomioon.

toisaalta jos parisuhteessa elää jossa jo lapsia ja mahdollisuus siihen että vaimo/nainen voi tulla raskaaksi niin mitä siinä miestä kuuntelemaan?
ei yksi lapsi voi kaataa elämää , eihän?
ei ainakaan omaani kaataisi..
tsemiä teille, toivottavasti asiat selkenee :hug:

Kuulostaa tutulta.

Kun aloin odottaa neljättämme, mies oli keskeytyksen kannalla. Pidin kuitenkin pääni.. ONNEKSI! Näkisitpä miten mies peuhaa nytkin tuolla sängyssä tuon meidän 6kk ikäisen pikkupalleron kanssa :heart: =)

kannattaa miettiä tosi tarkkaan mitä tekee...jaksaako henkisesti ja fyysisesti...kolme lasta on kuitenkin täysin eri kuin kaksi...varsinkin jos toinen ei lasta halua ollenkaan,on suuri vaara että jää sitten yksin lasten kanssa...

vaikka olen aina ollut aborttia vastaan,enkä sitä ite koskaan,ikinä,milloinkaan tekisi,niin silti kehotan miettimään huolella! pidä ihmeessä lapsi jos yhtään siltä tuntuu :heart: puhukaa miehen kanssa...

mutta jos tuntuu että ei oikeesti jaksa,niin ei silloin lasta kannata tehdä...täällä saa lukea ihan liikaa kirjoituksia joissa äidit kertoo kuinka katuu lapsiaan ja koko elämäänsä,toivoo/hautoo itsemurhaa,ei rakasta lapsiaan,on masentuneita,haluais lapsensa huostaan...se on surullista.

mieti siis tarkkaan mihin pystyt ja mitä jaksat... :hug:
toivon kyllä koko sydämeni pohjasta että päätätte yhdessä pitää lapsen alkujärkytyksen jälkeen :heart: :heart:

Saanko Onnitella raskaudesta!!! :heart:
Olen myös sitä mieltä, että ajatelkaa ja "sulatelkaa" uutista ihan rauhassa. Alkujärkytyksen ja pienen totuttelun jälkeen voi ajatus uudesta pikku nyytistä tuntua jo ihan kivalta. Ja jos itse et edes pystyisi aborttiin, niin älä ihmeessä tee sitä kenenkään painostuksesta!

Alkuperäinen kirjoittaja Ei keskeytystä:
Tää ei nyt varmaan auta mitään mutta miksi miehesi on harrastanut seksiä kanssasi ilman ehkäisyä jos ei ole valmis lapseen? Joo tiedän että on naivi vastaus mutta tekojen seuraukset pitäisi kyllä kantaa...

Täysin samaa mieltä. Aina on tilaisuus vauvan tulla ilman ehkäisyä tai sen petettyä! Vain vauvan paha vika tai äidin hengenvaara abortin aiheita. Ja lapsella siis ettei voi selviytyä!

En voi edes ymmärtää miten jonkun mies voi olla tuota mieltä. Itsellä ja myös miehellä kun on se periaate, että jos vahinko käy niin kaikki vastaan otetaan. Vastuullisuutta peliin kuitenkin. Aikuisten täytyy käyttäytyä kuten aikuisten kuuluu.

itselläni sama tilanne, tosin ehkäisyn petettyä ja olen yhden lapsen joka reilun 1vuoden, yh-äiti. en tiedä mitä teen ja sitä pähkäilen niin kovasti..miten jaksan, miten kestän..joskus niin vaikeaa yhdenkin kanssa...lapsen isä ei mukana tässä ollenkaan..ei halua siis lasta.

Kävin tänään siellä ultrassa ja onneksi eilen sen varasin. Kohtu oli jonkin verran kasvanut, mutta se mitä sen sisällä oli niin yllätti. Siellä oli istukan jäämiä ja jotain niin epämääräistä, mutta vauvaa sieltä ei löytynyt. Eli mennyt joskus huomaamatta kesken. Kiirellisenä sain lähetteen jatkotutkimuksiin ja kaavintaan. Selkä on ollut jo kuukauden kipeä, luulin että muusta mutta ilmeisesti johtuukin tästä. Muistan kesäkuun alussa pahoinvoinnin jonka vuoksi jouduin ottaa sairaslomaa. Eli jo silloin voi olla et olen ollut raskaana tietämättäni. Kuukautiset kuitenkin kesäkuussakin tuli ihan normaalisti ajallaan. Vähän sekavat 2 päivää ollutkin, niinkuin tämä raapustus tähänkin.

Yhteistyössä