Yllätys vauvan vaatteissa.. hiirenkakkaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nelli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="eve";22761656]yäk,en käyttäisi enää niitä :([/QUOTE]

Voi voi sua. Et varmaan voi käyttää omaa autoasikaan - se kuule on varmasti ajanut monet kerran hiiren yli autotiellä.

Vaatteet pyykkiin ja lapsen päälle. Pöpöt kuolee viimeistään 60 asteessa.

Luulen että pesu 60 asteessa riittää. Nyt kun on kovia pakkasiakin niin voit tietysti vielä viedä uloskin tuulettumaan. Mutta en heittäisi pois. Jos hiiret olisivat vaatteissa todenteolla pyörineet niin olisi niitä sitten syötykin.

[QUOTE="Nelli";22761738]Heittäisin lähes uudet vaatteet roskiin yhteensä neljä laatikkoa, olleet yhdellä vauvalla, osa vaatteista uusia.. Tuntuu aika pahalta!!!!![/QUOTE]

Ei täällä kuule ihmiset oikeesti tee niin, miten itse näsäviisaasti neuvovat. Kaikkihan täällä käskee heittämään kusipäät miehet pihalle - mutta miksi kuitenkin niin moni seurustelee kusipään kanssa? Kaikkihan täällä kieltää, että vauvaa ei saa jättää edes vessassakäynnin ajaksi yksin - mutta aika harva mamma on 8-10 tuntia pissaamatta tahi paskantamatta. Ja kaikkihan täällä sanoo, etteivät ikinä käytä einesruokia - mutta miksi sitten niiden menekki on niin suurta lapsiperheiden keskuudessa?

Kuule, peset vaan ne koneessa ja sillä selvä. Kaikki 60 asteeseen, kyllä kuolee pöpöt. Peset vaikka kahteen kertaan, jos jotenkin iljettää! Olen labrassa töissä ja voin lähes vannoa, että sun vaatteet on mikrobivapaita sen jälkeen :) kakkaahan lapsikin vaatteisiin tai koira matolle, eikä niitä silti nakata heti roskiin :)

[QUOTE="jeps";22761745]Voi voi sua. Et varmaan voi käyttää omaa autoasikaan - se kuule on varmasti ajanut monet kerran hiiren yli autotiellä.

Vaatteet pyykkiin ja lapsen päälle. Pöpöt kuolee viimeistään 60 asteessa.[/QUOTE]

vauvan vaate on mielestäni eri asia kuin auton renkaat :) mulla on sitäpaitsi kesyhiiriä 2kpl kotona lemmikkinä...hyvin suloisia otuksia.silti villihiiren kakka ei sovi yhteen vauvanvaatteen kanssa

[QUOTE="Nelli";22761776]Mietin tuota pakkasta.. täithän poistetaan pakastamalla.. Jos vaatteet pakastais ja pesis?! Nythän on just sopivasti luvattu -30 asteen pakkasia!![/QUOTE]

Bakteerit eivät kuole pakastamalla. Laboratorio-olosuhteissa bakteerit yleensä pakastetaan -70 asteeseen, jolloin ne menevät lepotilaan ja säilyvät jopa kymmeniä vuosia elinkelpoisena.

Usko mua, kuumuus tappaa mikrobit.

Mitenköhän monen varastossa olevissa vaatteissa on ötökät ja jyrsijät viipottaneet, mutta jos ei jälkiä jää niin onnellisen tietämättömänä niitä edelleen käyttää :) Ja täällä sitten kauhistellaan muiden tapaa pestä ja ottaa ne käyttöön kun ovat sisältäneet muutamia kikkareita ;)

[QUOTE="eve";22761792]vauvan vaate on mielestäni eri asia kuin auton renkaat :) mulla on sitäpaitsi kesyhiiriä 2kpl kotona lemmikkinä...hyvin suloisia otuksia.silti villihiiren kakka ei sovi yhteen vauvanvaatteen kanssa[/QUOTE]

Nakkaatko hiirten häkin joka kerta roskiin, kun ne kakkaavat sinne?

Hiiriä asunnossa, yöks!

Hei oikeesti, kumpi on pahempi:
a) lemmikkihiiriä ja niiden kakkaa asunnossa
b) 60 asteessa pestyt, mikrobiesta tuhotut vaatteet, joissa joskus ollut hiirenkakkaa

En mä nyt niitä roskiin heittäs.. pesu, mä luulen et se kuiva hiirenkakka ei ole sen pahempaa kuin mitä et niissä on myös homeitiöitä jne (mitä on väistämättä kun vaatteita säilytetään ulkovarastossa, vaik vaatteet ei homeessa oiskaan). Eriasia jos sieltä löytyy kuollut hiiri.. pesu mahdollisimman korkeassa lämpötilassa ihoystävällisellä pesuaineella ja eiku käyttöön.. (ravistelet vain ensin hyvin ne vaatteet et kakat rapisee pois). Kuivassa kakassa tuskin kovinpaljoa on pöpöjä eriasia on jos uloste on tuoretta

[QUOTE="jeps";22761794]Bakteerit eivät kuole pakastamalla. Laboratorio-olosuhteissa bakteerit yleensä pakastetaan -70 asteeseen, jolloin ne menevät lepotilaan ja säilyvät jopa kymmeniä vuosia elinkelpoisena.

Usko mua, kuumuus tappaa mikrobit.[/QUOTE]

Jos kuumuus tappaisi kaikki mikrobit, niin tulivuoressa ei eläisi niitä... Osa bakteereista kuolee kylmässä, osa kuumassa, osa kestää erittäin rajuja lämpötilaeroja.

Ap, mä varmaan pakastaisin vaatteet pihalla ja pesisin ne 90 asteessa. Osa vaatteista menisi varmaan pilalle, mutta ainakin tietäisin, että ns. kaikki mahdollinen on tehty :) .

mä varmaa oisin hysteerikko, pakastasin, sit ostasin sitä vanisia mikä lupaa tappaa pöpöt, pesisin 60 ja tunkisin sitten kuivausrumpuun.

tosiasiassa en usko että ostaisin vanisia, muut tekisin.

Loppuraportti.. Onneksi vain yhdestä laatikosta loppujen lopuks löytyi hiiren kakkaa.. En usko että ovat asuneet vaatteissa, koska villa vaatteita ei ole syöty, eikä muitakaan vatteita.. Nyt pyykkään kaikki vaatteet tummat 60 asteessa ja vaaleat 90 asteessa kahteen kertaan. Sit kuivausrumpuun ja lopullinen tarkistus..

Ja kaikille tosi hysteerisille ihmisille: Jos käytte kirpputorilla/ ostatte huuto.netistä tai vaikka vain käyttäisitte ystävienne vanhoja vaatteita lapsillanne, ette voi tietää missä ja miten vaatteita on säilytetty ja ketä niissä on mönkinyt.

Ja monien meistä vanhemmat ovat asuneet hiirulasten ja rottien kanssa sulassa sovussa vanhoissa maataloissa mm. oma äitini joka on syntynyt -48 ja asunut maalla.

[QUOTE="suski";22761845]Jos kuumuus tappaisi kaikki mikrobit, niin tulivuoressa ei eläisi niitä... Osa bakteereista kuolee kylmässä, osa kuumassa, osa kestää erittäin rajuja lämpötilaeroja.

Ap, mä varmaan pakastaisin vaatteet pihalla ja pesisin ne 90 asteessa. Osa vaatteista menisi varmaan pilalle, mutta ainakin tietäisin, että ns. kaikki mahdollinen on tehty :) .[/QUOTE]

Juu, mut käytännössä 60 asteen lämpötila tappaa kaikki enterobakteerit. Joten ap, pyykkäyksen iloa, ja kyllä se 60 asetta riittää :)

Yhteistyössä