Yllättävä raskaus ja samaan aikaan tapahtuva iso elämänmuutos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muutto vk 39-40?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Muutto vk 39-40?

Vieras
Hei!

Olen raskaana viikolla 5. Minulla on tammikuussa 3 vuotta täyttävä ihana esikoinen ja hieman toisesta lapsesta olen haaveillutkin, mutta ajankohta on huono. Ensimmäinen ja nyt tämä toinenkin raskaus ovat alkaneet säntillisestä pillereiden syömisestä huolimatta, joten mistään suunnitelluista raskauksista ei ole ollut kyse, mutta onnellisia asioita silti! <3

Kuitenkin palatakseni tähän nykyiseen raskauteen.. Lasketunajan paikkeilla meillä on muutto toiselle puolelle Suomea miehen aloittaessa uudet opinnot ja samalla omat opintoni jäävät tänne nykyiseen kaupunkiin (ensi talvena gradu). Muutto ja synnytys ei sovi ihan saman viikon kuvioihin ja ei voi olla varmaa, kummalla puolella muuttoa synnytys sitten tapahtuu. Emme voi muuttaa aikaisemmin, koska mieheni on tällä hetkellä töissä tapahtumatuottajana määräaikaisella sopimuksella ja ko. tapahtuma loppuu vasta 2 viikkoa ennen muuttoa ja tapahtuman aikaan hänen täytyy todellakin olla täällä nykyisellä paikkakunnalla, vaikka muutoin etätyötkin onnistuu. Tietenkin vaihtoehtona on myös, että minä jään tänne nykyisellä paikkakunnalle asumaan synnytyksen yli ja sitten vasta lähden uudelle paikkakunnalle, mutta silti haluaisin mieheni mukaan synnytykseen. Hän ei vaan pysty irrottautumaan koulustansa kovin pitkäksi aikaa matkustaakseen minun synnytykseen mukaan (käytännönläheinen tiivis koulu, jossa läsnäolo lähes tulkoon 100% jo oman turvallisuuden takia itse työssä). Pari kuukautta myöhemmin raskaaksi tuleminen olisi ollut jo paljon helpompi elämämme kannalta.

Minua mietityttää, että jos nyt joudunkin elämän ja käytännön pakottamana tekemään abortin, jääkö se vaivaamaan minua? Ja jos tulen myöhemmin uudestaan raskaaksi, vaivaako abortti minua sen raskauden aikana ja vauvan synnyttyä? Mietinkö, että millainen lapsi hän olisi ollut, sukupuolta yms? Abortti tuntuu niin huonolta vaihtoehdolta, mutta elämäntilanne on myös huono, mm. myös rahallisesti, kun kummatkin olemme ensisyksynä jälleen opiskelijoita, vaikka toki säästöjäkin on.

Lisäksi minua hieman arveluttaa muuttaa toiselle puolelle Suomea ilman tukiverkkoa jo yhdenkin lapsen kanssa, entä jos siinä samassa myräkässä syntyy toinen pieni lapsukainen meidän elämään? Nykyisin olemme asuneet 100km päässä kummankin meidän lapsuuden kodeista, lisäksi samalla paikkakunnalla asuu paljon meidän pitkäaikaisia ystäviä ja omia sisaruksiamme ja elämme hyvin sosiaalista elämää oman ja läheistemme lapsien ehdoilla tietenkin :) Tiedän jo nyt melko varmaksi, että palaamme takaisin tänne koti-Suomeen, kunhan opinnot antavat periksi :)

Tällä hetkellä kaipaan valoa tunnelin päähän ja tsemppiä, sekä muiden selviytymisiä mahdottomista hetkistä! :)

No mulle tuo ei todellakaan olisi syy tehdä aborttia :O

Meillä kävi niin huono tuuri, että oltiin esikoisen odotusaikana ilman asuntoa, asuttiin appivanhempien luona (ei enää ikinä!) ja sitten omassa asunnossa keskellä remonttia. Toisella puolella Suomea mun kotiseudusta, ilman yhtään kaveria tai ystävää. Muistan kun lähdin synnyttämään, ja jouduin käymään jääkylmässä suihkussa kun ei tullut lämmintä vettä :D Nyt toinen lapsi tulossa ja todennäköisesti taas keskelle remonttia :( Ehkäisy petti ja jutut asunnon ja remonttiaikataulujen ym. kanssa kusivat pahasti, vaikka alettiin heti järjestää asioita kun huomasin olevani raskaana, että tällä kertaa ei olisi niin kovaa stressiä. Kyllä mä uskon että pärjätään, niinhän me pärjättiin viimeksikin. Ja tekin pärjäätte.

taidat tehdä asioista isompia kuin ne ovat oikeasti. mun mielestä nuo ovat vain selittelyjä ja turhia pähkäilyjä. jos todella haluatte pitää lapsen niin pidätte. piste.

Varmasti jäisi tämä vauva mieleesi loppuelämäksesi.

tässä on synnytykseen vielä monta kuukautta aikaa ja aivan varmasti tänä aikana saatte asianne järjestykseen.

Mitä vittua :D Koska saatat synnyttää tuolloin niin mietit, pitääkö sinun tappaa lapsesi, jotta pääset muuttamaan. Mitä jos kolmevuotiaasi joutuisi niihin aikoihin sairaalaan jonkun vakavan sairauden vuoksi, olisitko ihan valmis vetämään piikit sydämeen jotta pääset muuttamaan ajoissa? o.O Taas näitä tyhmimmät syyt tehdä abortti-kategorian top 10. Ellei sitten ole joku aivoton provo taas.

Hoitaisin sen muuton tietenkin alta pois hyvissä ajoin eli tavarat siirtyisi jo noin kuukautta ennen laskettua aikaa ja itse voimiesi mukaan käyt mahdollisesti järjestämässä paikkoja kuntoon siellä päässä. Pakkaatte tärkeimmät tavarat muutamaan laatikkoon, jotka puretaan heti. Muut saavat sitten odottaa viikkojakin. Vanhaan kämppään jätetään vain siellä pakollisimmat, jotka siirtyvät sitten melkein matkalaukuissa mukana. Vaunut, pinnasängyt jne isot jo uuteen kämppään. Hätätilassa jos vauva syntyy ennakkoon, niin kavereilta lainaan isoja tavaroita siellä vanhalla paikkakunnalla.

Murehdi ensin alkuraskaus tuleeko keskenmeno. Sitten voit ruveta murehtimaan, missä vaiheessa se lapsi sitten oikeasti syntyy. Voi syntyä keskosena paljonkin ennen tuota muuttoa tai voi mennä tuon suunnitelmanne muuttoajankohdan jälkeen. Tai voi vaikka meteori tippua ja osua päähäsi ja kaikki murehtimiset loppuu siihen.

Pistäkää rahaa säästöön nyt, niin voitte palkata niin muuttotyöntekijät kuin mahdollisesti vielä lapsenhoitoapua tarvittaessa.

Yhteistyössä