Yllätin lastenhoitajan tupakalta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :((
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mami";29006388]No johan pomppas mammalta :D viekkareista kärsivä hoitaja on siis vaarallinen lapsille. Tästä olemme samaa mieltä, mutta se tupakointikin vaarantaa lapseni hyvinvoinnin. On tutkittu, että pelkästään tupakanhaju vaatteissa voi altistaa sairauksille. Ja jos työntekijä on sitoutunut noudattamaan savuttoman työpaikan sopimusta, ei hän silloin saa tupakoida työaikana. Eli odottakoon että pääsee töistä, ja kyllä minä tekisin ilmoituksen. Omaa lastani en halua röökimuijan hoidettavaksi antaa.[/QUOTE]
whaaa.gif

Mun puolesta lastenhoitaja ja muttkin hoitajat saavat polttaa, jos asiakkaat(eli lapset) eivät sitä näe. Musta tuntuu, että ne jotka polttaa, ei ole niin kireitä kuin nämä tupakoimattomat :D

Huom: Itse en polta.

Tupakointi ON yököttävää!! :-( Itse olen kärsinyt siitä lapsuuskodissa eläessäni 20 v !! Isä poltti sisällä ja nyt äidillä on keuhkot pilalla, että näin!! Tupakoitsijat, olette itsekäimpiä olentoja, jotka tiedän. Tupakkihuume on niin tärkeää, että toisten ihmisten hyvinvointi unohdetaan ! YÖK!! Ostattehan nikotiinipurkkaa jatkossa, niin muiden KÄRSIMYS loppuu. Mielelläni en ole missään tekemisissä Röökimuijien ja -ukkojen kanssa. Se on sama kuin keskustelis humalaisen kans :-(( Oikeasti tartteeko myös LASTEN kärsiä tästä. Humalainen lastenhoitaja!! Yököttävämpää en tiedä!! Kiitos, kun jatkossa huomioitte meitä muita. Silloin myös teistä välitetään enemmän :-)

Tupakointi on kielletty työpaikalla mutta kuten itse informoit niin hoitaja ei ollut työpaika n rajojen sisällä.

Hoitaja oli tauolla, ja tauolla saa työpaikalta lähteä jos hommat on muilla hoidossa. Ja niinhän ne taisivat olla.

Tääläpäin on nykyään komento että työpäivän aikana ei saa polttaa lainkaan ja perästä kuuluu jos joku niin tekee ja jää kiinni. Edes tauolla ei saa käryttää. Eli sekään rajojen ulkopuolella olo ei auta.

Miusta paljon inhottavampaa oli kun käytettiin mein tyttöä lääkärissä tässä taannoin ja se mies haisi IHAN tupakalle, tosi epäammattimaista ja inhottavaa kaikenpuolin.

[QUOTE="Vieras";29006539]... Oikeasti tartteeko myös LASTEN kärsiä tästä. Humalainen lastenhoitaja!! Yököttävämpää en tiedä!! Kiitos, kun jatkossa huomioitte meitä muita. Silloin myös teistä välitetään enemmän :-)[/QUOTE]

Päivi, oletko se sinä? Onneksi olet löytänyt vihdoin tasoisesi forumin ajatuksillesi!

Onhan se niin, että päiväkodissa ei työaikojen puutteessa saa vedellä röökiä. Itse töissä, ja se on ihan yleinen ohje, eikä toive! Kyllä sen 8h kestää ilmankin. Ei muutakun valitusta vaan pvkodin johtajalle.

Holhousyhteiskunta vauhdissa. Meidän koulukin on savuton, mutta niin siellä koulun rajojen ulkopuolella ojan tuntumassa on välituntisin hirveä lössi tupakalla. Tartteeko tuosta pph:n polttamisesta jonkin, anteeksi nyt vain, palstamamman riehaantua? Itse on varmana Täydellinen Äiti Täydelliselle Lapselle. Vaatimuksia vaatimusten perään.

Tuli vain mieleen, että miten tuota tupakkakieltoa työaikana valvotaan? Jos henkilöllä on esim. "kellokortti", hän leimaa itsensä tauolle ja menee vaikka kotiin syömään, saako sitten polttaa?

Jos hänellä on lupa poistua työpaikalta työpäivän aikana esim. ruokkikselle, hänellä on oikeus mennä työpaikan rajojen ulkopuolelle tekemään mitä tahtoo = polttamaan.

Mitä kaikkea kiellettyä siellä tapahtuu..?

-Viedään ruokaa kotiin, vaikka ei sais
-Syödään välipalaa, vaik ei sais!
-Syödää omia eväitä, vaik ei sais
-Käydään kaupassa/pankissa tai suutarilla työajalla vaik ei sais!
- Käytetään päiväkodin materiaaleja henkilökohtaisiin tarpeisiin, vaik ei sais (esim kortteihin)
-Lähdetään töistä ennen ku työaika loppuu, vaik ei sais
nämä ihan yhteisellä sopimuksella..

Olikos se niin että tupakkalaki sanoo, että missä on alaikäisiä (päiväkodit, koulut, rippikoulut..) niin siellä ei saa henkilökunta polttaa.Näin muistelen.. Meillä myös savuton työpaikka, ei saa tupakoida työaikana eikä työpaikalla. Muutama on kärähtäny mistä seurannu kirjallinen varotus.

Tupakointi on kielletty työpaikalla mutta kuten itse informoit niin hoitaja ei ollut työpaika n rajojen sisällä.

Hoitaja oli tauolla, ja tauolla saa työpaikalta lähteä jos hommat on muilla hoidossa. Ja niinhän ne taisivat olla.

itseasiassa, jos tauot ovat työaikaa ei silloin ole oikeutta poistua työpaikalta. eli kahvitauko, palkallinen ruokatauko ovat työaikaa jolloin ei ole oikeutta poistua työpaikalta

[QUOTE="mami";29006388]No johan pomppas mammalta :D viekkareista kärsivä hoitaja on siis vaarallinen lapsille. Tästä olemme samaa mieltä, mutta se tupakointikin vaarantaa lapseni hyvinvoinnin. On tutkittu, että pelkästään tupakanhaju vaatteissa voi altistaa sairauksille. Ja jos työntekijä on sitoutunut noudattamaan savuttoman työpaikan sopimusta, ei hän silloin saa tupakoida työaikana. Eli odottakoon että pääsee töistä, ja kyllä minä tekisin ilmoituksen. Omaa lastani en halua röökimuijan hoidettavaksi antaa.[/QUOTE]

Tää tutkimus on ihan totta, tupakoitaessa partikkeleita tarttuu vaatteisiin yms. ja jos sisätiloissa on tupakoitu, karsinogeeneja voi olla esim. tekstiilitapeteissa todella pitkään. Tämä linkki ei ole tutkimukseen josta minä olen kuullut (tänä kesänä), mutta samankaltaisia tuloksia:
Älä nuku vauvan kanssa samassa huoneessa, jos poltat tupakkaa - tuuletuskaan ei auta! - Uutisia tupakasta - Tupakka - Hyvinvointiklinikat - Tohtori.fi

Hmm.. Niinno, noniinno. En mäkään tykkäisi, jos hoitaja haisis tupakalle. Mut ei ilmeisesti haissu? ...
Mun lapsi on pphlla, ja hän polttaa. Kunnan PITÄIS olla savuton työpaikka, ja pph ei siis saisi polttaa työaikanaan. Eniten mua kyllä kyrsii se, että usein kun vien lapsen hoitoon niin hoitaja on ulkona röökillä ja muut hoitolapset sisällä. Okei, en mäkään kotona vahdi jälkikasvuani kuin haukka jatkuvasti, mutta silti... -.-