Yllätysvieraita tulossa vartin päästä- millainen on sinun pikasiivousesi?

  • Viestiketjun aloittaja marceille
  • Ensimmäinen viesti
marceille
Vai tarvitaanko sitä?

Meillä:
-enimmän romun keräys lattialta
-tiskit tiskialtaaseen piiloon
-ikkunat auki
-vessan pikapesu

(jos jää aikaa keittiö ja eteisen lakaisu)
 
manna
tarkistan, ettei vessanpöntössä ole jarrutusjälkiä. jos sää on huono, niin olohuoneen ja keittiönpöydän raivaus. hyvällä säällä kävelytän vieraat suoraan kuistille pöydän ääreen. :D
 
nopeeeeee
Mä oon oikee mestari pikasiivouksessa. Saan todella sotkuisenkin kämpän hetkessä siistiksi, siihen kuuluu:

-pikainen tavaroiden roudaus pois lattioilta/pöydiltä
- nopea imurointi (suurimmat)
- pöytäpintojen nopea pyyhintä tolulla (jää hyvä tuoksu)
nykyisin mulla on imurissa hajupussi joka tuo kielon tuoksua asuntoon, voin jättää tuon pintojen pyyhkimisen pois.

 
kb
Eteisen pikasiivous (sataparia lapsen kenkiä kaappiin), tiskit koneeseen ja keittiön pintojen tarkistus, lehtipino pois, vessan pikasiivous. Joskus ei tarvitse kuin laittaa kahvit tulemaan ja pöytä valmiiksi. Toisinaan ehtii hakemaan kukkia kahvipöytään. Ooon tosi nopee hoitamaan tuon setin.
 
Meillä heitellään likaiset vaatteet samantien pyykkikoneeseen tai kaapissa oloevaan pyykkikoriin. Vessanpytty pestään samantien kun pytyltä noustaan jos sinne on jotain jälkiä jäänyt. Tiskit pannaan käytön jälkeen suoraan tiskikoneeseen ja lelut on pääasiassa lastenhuoneessa muutenkin.
Jos tulee vieraita lyhyellä varoitusajalla, niin pyyhin pöydät, imuroin eteisen, keittiön ja osan olohuoneesta ja pökkään makuuhuoneen oven kiinni tai petaan sängyt.
 
Minä
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
En yleensä siivoile yllätysvieraita varten, vaikka varttia ennen ilmoittaisivatkin kyläilystä. Tuumaan vaan, että koittakaa sopia sekaan :)
Näin myös meillä - ylleensä kampaan myös tukkani ja katton, jotta kaikilla on jotakin päällään... ainaskin isommilla - meillä nakuillaan ympärivuotisesti, me aikuset kans ;)
 

Yhteistyössä