Yllätystarkastuksen karu tulos: hoivakodissa ei ollut paikalla yhtään suomea puhuvaa hoitajaa

vierailija
Kyllä se on kuitenkin yksi tärkeä tekijä muiden ohella.

Olen samaa mieltä.
Palkka on tärkeä asia. Jos työ ei aina niin nappaa, voi siitä saamallaan rahalla toteuttaa itseään vapaapäivillä, lomilla ja tehdä mukavia asioita. Voi unohtaa työasiat.
Raha kompensoi kummasti ja tuo motivaatiota tehdä myös vähemmän mukavaa työtä.

Ei sitä muutkaan tee sitä unelmatyötään välttämättä, mutta rahaa pitää jostain saada.
 
vierailija
Näin sitä saadaan HYVÄÄ ja LAADUKASTA hoitoa yksityisiltä hoitolaitoksilta.
Tätä Kokoomus ja Persut haluavat; yksityistää ja tätä HYVÄÄ hoitoa meille kaikille muuallekin esim perusterveydenhuoltoon.
Jatketaan vaan iloisesti verorahojen kaatamista näille yksityisille firmoille.

Voitot on ainoa mitä nämä firmat tavoittelevat, ei laatua eikä mistään hoidosta voi puhua. Voittojen maksimointia.

Ulkomaalaiset hoitajat. Enpä tiedä mitä siellä kielitesteissä kysytään; heippa ja näkemiin ilmeisesti.
heidän pitäisi hallita myös lääketieteellistä sanastoa ja selvitä jotenkin lääkehoidosta ja kirjaamisista.

Ihmettelen muuten ettei koko talossa ollut yhtään sairaanhoitajaa vuorossa. Oli vain lähihoitajia, opiskelijoita ja muita hoiva-avustajia. Luulen, että ehkä joku opiskelijoista oli sairaanhoitajan opintoja suorittanut ja hänen vastuulle kaadettiin koko homma. Lähihoitajat eivät voi suorittaa kaikkia lääkehoitoasioita kuitenkaan.

Näitä ulkomaalaisia "hoitajia" haetaan töihin Suomeen, saadaan ilmeisesti kaksi yhden hinnalla. Yleensä näissä ainakin julkisella puolella osastoilla on ainakin pari suomenkielistä hoitajaa, jotka tekevät kielitaitoa vaativat asiat näiden kielitaidottomien hoitajien puolesta. Etteivät nyt ihan potilaat kuole käsiin hoitovirheiden takia.

Ongelma on se, ettei kukaan halua maksaa suomalaisille hoitajille kunnolla palkkaa. Tuotetaan halvalla paskaa laatua mielummin ulkomailta.
Suomalaisia hoitajia on siis olemassa, ovat vain vaihtaneet työnsä muualle kun ei laatu ja palkka vastaa työn aiheuttamaa kuormitusta.

Tämä yksityisten lääkäriasemien hyvä ja laadukas hoito.
Lääkäreiden perään ei katso kukaan, kun ovat siellä itsenäisiä yrittäjiä. Eivät esim. ole pärjänneet julkisella puolella töissä, ovat niin jumalattoman huonoja työssään. Jokunen täll lääkäri, huhut onneksi kiertävät ja ovat tiedossa.

Esim. määräaik.työsuhteessa olevan ihan kantasuomalaisen lääkärin tekemiä potilashoitojuttuja muut lääkärit nyt ovat joutuneet korjaamaan ja perkaamaan parin kuukauden ajan.
Hänelläpä on ihan yksityisvastaanotto ja ihan kunnon listahinnoilla. Onnea vaan hänen potilailleen.
 
vierailija
On väärä ketju eikä liity mitenkään asiaan.
mutta tuli näistä hoitoasioista mieleen.

Olen nyt törmännyt sellaiseenkin, että Suomen sosiaali-ja terveysala on niin kuopassa ja huono.
Potilaita ovat itse maksaneet lentoliput ja maksavat omakustanteisesti operaationsa ulkomailla, koska Suomessa on niin pitkät jonot hoitoon pääsyssä mm leikkauksiin.

Ja nämä eivät ole olleet mitään plastiikkakirurgisia rintojen tai kasvojen kohotuksia tai mitään jonnin joutavaa vaan ihan työssä käyviä ihmisiä, jotka haluavat olla kunnossa ja työkykyisiä nopeammin.
Tosin tämä viimeisin potilas lähti mielestäni sell. kehitysmaahan , etten missään nimessä menisi itse mitään leikkauttamaan kyseiseen maahan. En edes hiuksiani.
 
vierailija
"Palkkaus kuntoon, se riittää."

Vain johtajia houkutellaan rahalla, vai mitä koksupersu?
Ne on ne tittelit ja johtoportaan duunit jotka ihmisiä kiinnostaa. Status ja asema tässä somemaailmassa ovat tärkeitä. Paljon rahaa, nelipäiväisellä etätyöllä ja pitkillä lomilla se on jokaisen hedonisti duunarin unelma. Muuten hyvä mutta kun työt jää tekemättä.
 

Yhteistyössä