Yllättikö kesäkeli pienten lasten vanhemmat?

Täällä Helsingissä on aikasta ihana keli, lainaus ilmatieteenlaitoksen sivuilta:

Havaintoasema: Helsinki Kaisaniemi
Tuorein havainto: 27.05.2007 15:00
lämpötila 15.8 °C, paine 1007.2 hPa, kosteus 76%, itätuulta 4 m/s, tunnin sadekertymä 0 mm, selkeää (0/8)

No, kävin tuolla Kaisaniemessa Maailma kylässä, tulin bussilla kotiin ja käväisin vielä lähi0puistossa keinuttamassa tyttöä..

Se asia: bussissa vauva oli vaunuissa äp:n makuupussissa (oli sentääs auki) ja välikausi haalari leukaan asti kiinni, huppu päässä ja hupun alla näkyi olevän paksumpi (ei ihan talvimallia, vaan se välimalli, you know) kypärämyssy. Ja vaunun kuomu kiinni.. Bussissa vielä ihan älyttömän kuuma.

Ja puistoon tuli kaksi äiteetä, itsellään varvastossut+paljaat varpaat, ohuet kesähousut ja t-paita.. Just kävelemään oppineella olikin sitten välikausihaalari (sellainen parempi merkkinen, taatusti lämmin), jonka alta näkyi vähän _paksua_ college-paitaa.. Toivottavasti alla ei koko asua sitten ollut.. Ja lapaset roikkui hihoissa, melkeen mamma niitä rupes käsiin laittamaan..


Siis apua! Mitä tossa tilanteessa pitäis toimii, ku näkee lapsen olevan törkeesti ylipuettu? Ku tekis mieli jotain sanoo, mutt ku ei sitte taas viitsi ottaa vihojakaan niskaan..

Mukava päivä mulla ja neidillä kuitenki muuten. =)
 
Meillä kans tuolla neidillä on vielä sukkahousut jalassa :) ja pikkujäbällä oli kesä/syksyhaalari tosin vetoketjut oli auki :)

Vanhasta kokemuksesta en heti eka lämpimillä pue lapsia hellevaatteisiin, kun ovat sitten yskässä ja nuhassa alle aikayksikön....

 
Samaa olen kans huomannu. Ittelle vaan tulee olo et poika onkin alipuettu, muilla on vielä kevythaalarit tai muuta ja meijän pojalla collegepuku tai jotain siihen tyyliin...

Mutta riippuuhan se paljon lapsesta, poika on aina kuumissaan ja toisilla saattaakin olla kuuma.
 
Itse oon saanu neuvon tohon pukemiseen, että lapselle yksi kerros (puuvillaa) enemmän ku itsellä on päällä, eli, jos mulla farkut+ohut pitkähihainen, laitan lapselle ohuen pitkähihaisen+takin ja housujen alle sukkikset tai sen ohuen haalarin housut+takki yhdistelmän tilalle. Ja hyvin on tolla neuvolla selvitty :)

Vaikka vaunujen lämpötilan kanssa hieman oon ollu ihmeissäni, ku tuntuu olevan senverran hyvä eristys, että lämpiävät sisältä pienessä hetkessä kamalaksi hautomoksi, eikä pelkkää mutu-ajattelua, ihan on täytyny välillä käyttää sitä kylpymittaria, ett on älynny kuinka kamalan kuuma niissä vaunuissa on.. :eek: :ashamed:

Enkä nyt noita silleen kyttäämällä katsellut, oli vaan pakko kattoo, ku lapsiin alle metri etäisyyttä.. ;)

Ja toi Kaisaniemen lämpötila on sellanen, että meillä kotona mittari näytti kolmelta 24 astetta.. Eikä oo edes ihan aurinkoisessa kohtaa.. =) <br><br>
 

Yhteistyössä