ylivelkaantumisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viekkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja wotwot:
sen takia asun vuokrakämpässä ja ostan ale-juttuja melkein koko ajan. ja velkaa olen H&M -lle 105 euroa-aika hyvin..

Velkaa voi olla, mutta se pitää osata hoitaa. Itse en käytä kulutusluottoja, vaikka mulla 150te asuntolaina onkin. Ei ole vielä tuottanut ongelmaa, muutaman kuukauden nettotulojen verran on aina puskurirahastoa :)

Tässähän tämä. Eletään kädestä suuhun ja oletetaan baanan olevan sileä taivaanrantaan asti.

"Selvityksen tekijöiden Kati Rantalan ja Heta Tarkkalan mukaan ongelmien taustalla on usein se, että puskuria yllättävien tilanteiden varalle ei ole yhtään. Kolmanneksella kotitalouksista tulot ja menot ovat yhtä suuret."

no meillä tällä hetkellä tulot ja menot yhtä suuret. tosin asuntolainaa otettaessa en käyttänyt kaikkia säästöjäni vaan jätin sen puskurin. jota ei käytetä kuin äärimmäisessä hädässä.
ja rahaa käytetään kaupassa ylimääräiseen vanukkaat, kalliit murot jne. eli jos olisi pakko, tinkiminen olisi helppoa.
muta minusta asunnon maksaminen on säästämistä. mitä järkeä vielä nyt säästää kun on alaikäiset lapset elätettävänä. ja sitten on velaton talo ja säästöt kun lapset lähtevät kotoa. itsekästä mielestäni elää lasten kasnsa tosi tiukilla ja sitten eläkeläisenä kuin sika, leveästi.

Yhteistyössä