Ylireakoinko vaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Oon useasti pyytänyt miestä et auttas aamuissa kun pystyy olemaan kotona silloin. Ollaan yrittäjiä ja mies tekee tosi pitkiä päiviä ja on paljon poissa kotoa.
Tänä aamuna vapaampaa tai ei niin aikaiseen tarvinnu mennä. Nukku ja siirty sohvalle viltin alle... Minä laitan joka aamu ruuat kolmelle pienelle lapselle, syötän kolme isoa koiraa ja kaksi kissaa. Sit saan ehkä itselleni hetken aikaa et voin syödä. Silloinkin pompin vessaan pyyhkinmään, lohduttamaan kaatunutta, syliin haluaa joku jne eli en saa ihan täysin rauhassa juoda kahviani. Olen myös viimesilläni raskaana.
Sanoin taas miehelle et olisi kiva jos josku auttasit, laittasit sen aamupalan. Tokas vaan et " vi*unko vaikeeta siinä on nakata pari jogurtti purkkia pöytään!" Minua tuo loukkas ja itku tuli. Noinko hän oikeasti aattelee mun aamuista/päivistä? Et ne on vaan suit-sait-helppoa! Nyt kun niin kovat pakkaset ettei päästä ulos ja lapset hyppii seinille, pyykkiä riittää, koti huutaa imuria jne.
Tiedän et mieheni tekee kovasti töitä enkä todellakaan oleta hänen aina olevan auttamassa. Hänenkin täytyy saada nukkua, levätä. Mut nytkin joulualla oli monia aamuja jolloin ei niin kiire töihin mut yksikään aamu en apuja saanut. En kyl saa sitä juuri muulloinkaan. Itse siivoan aj leivon lasten kanssa kaikkiin juhliin ym, mukana raahaan joka paikkaan. Kyl se joskus itkettää mut osanipa oon itse valinnut.

Tuollaisia paskoja äijiä on maailma täynnä, itsekkäitä paskaperseitä ja he saavat olla sellaisia.
Jotka luulevat että lasten hoitaminen ja omaishoitaminen (omien vanhempien hoitaminen ) on kevyttä ja menee siinä samassa.
vaikka oikeasti olisivat kusessa jos joutisivat sen työmäärän tehdä. On helkkarin raskasta passata lapsia.
Onneksi oma mies jakaa lastenhoidon ja tekee oikeastaan enemmänkin kuin minä. Nousee ammulla antamaan aamupalat ja tämä on ollut jo tosi pitkään meillä tilanne. Minä totuin iltatöissä siihen, että vuorokausirytmi vähän meni iltapainotteiseksi ja mies nousi tuolloin lapsen kanssa ja antoi aamupalan samalla kun itse lähti töihin. Sen jälkeen minä nousin vähän myöhemmin ja rauhassa heräiilin. ja kun mies tuli töistä minä lähdin töihin. ja jouduin valvoa illasta/yöstä kun osa töistä tuli kotiin.

Mies on oppinut hoitamaaan lapsiaan siinä kuin minäkin ja tietää mitä se on. Esim. rakennusaikana sanoi menevänsä raksalle lepäämään. Meillä on nyt 2 lasta.
Itse olen melko pitkälle vastuussa siivouksesta.

Missäs sen miehen vapaa-aika on? Painaa pitkää päivää yrittäjänä ja kun vähän on tunti siellä toinen täällä aikaa vaikka levätä hetken, niin se pitäisi sitten käyttää emännän vapaan järjestämiseen? Emäntä on hyvä ja kysyy vaikka jotain sukulaista hoitamaan lapsia muutamaksi tunniksi ja vaikka naapurin tyttöä ulkoiluttamaan niitä koiria, ellei jaksa.

Alkuperäinen kirjoittaja Maisuli:
Miten teille tulee vielä lisää lapsiakin, jos mies ei osallistu edellistenkään hoitamiseen ja haluaisit hänen apuaan?

Miksi ei tulisi?
Mielestäni pärjään hyvin ilman jatkuvaa apua enkä koe sitä raskaaksi.
Tarkoitin vaan et olisi kiva saada JOSKUS sitä apua kun miehellä olisi mahdollisuus. Hän kyllä raataa kovasti perheen eteen mut tekee sen muualla joten koti minun vastuulla. Kesäisin siihen vielä 5 työmiestä ruokittavana.
Pointtini oli ilmeisesti se ete reakoinko liian voimakkaasti kun en saanut nytkään sitä pientä apua? Saan jos tarpeeksi suutun ja himmaroin. Miksi mies ei itse älyä tarjota?!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miten teille tulee vielä lisää lapsiakin, jos mies ei osallistu edellistenkään hoitamiseen ja haluaisit hänen apuaan?

Miksi ei tulisi?
Tarkoitin vaan et olisi kiva saada JOSKUS sitä apua kun miehellä olisi mahdollisuus. Hän kyllä raataa kovasti perheen eteen mut tekee sen muualla joten koti minun vastuulla. Kesäisin siihen vielä 5 työmiestä ruokittavana.
Pointtini oli ilmeisesti se ete reakoinko liian voimakkaasti kun en saanut nytkään sitä pientä apua? Saan jos tarpeeksi suutun ja himmaroin. Miksi mies ei itse älyä tarjota?!

No et todellakaan ylireagoinut! Sullakin on täysi työpäivä kotona, ihan samoin kuin miehelläsi. Jos miehesi osaisi vähänkään ajatella omilla aivoillaan, hän osallistuisi viikonloppujen aamusirkukseen pyytämättäkin! Perhe on yhteinen projekti siitä riippumatta, kuinka rankkaa työtä kumpainenkin tekee.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Miksi ei tulisi?

koska ihminen on laiska luonteeltaan. miksi auttaisi kun ei tarvitse.
ja ites en jaksaisi sinun kengissäsi päivääkään. siis monta lasta, raskaana, eläimiä ja vielä työmiehiä kesällä. Ei kiitos.

Meillä 2 lasta ja se ero 1 ja 2 lapsen välillä oli jo niin valtava ero työn määrässä, että ei todellakaaan meille tule yhtään lasta lisää.

sinuna ottaisin eron. en pystyisi katsoa noin itsekästä ja laiskaa miestä. tekee lapsia eikä kanna vastuuta niistä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Missäs sen miehen vapaa-aika on? Painaa pitkää päivää yrittäjänä ja kun vähän on tunti siellä toinen täällä aikaa vaikka levätä hetken, niin se pitäisi sitten käyttää emännän vapaan järjestämiseen? Emäntä on hyvä ja kysyy vaikka jotain sukulaista hoitamaan lapsia muutamaksi tunniksi ja vaikka naapurin tyttöä ulkoiluttamaan niitä koiria, ellei jaksa.

Pienet lapset vaativat työtä 24/7. ja kotityöt päälle, joita monta lasta aiheuttaa valtavsti.
Laiska loinen isäntä on hyvä ja kysyy naapurin tyttöä hoitamaan lapsiaan,jos on itse niin laiska että kotona pitää olla hotellioloissa eikä ymmärrä, että jos itse syö ja asuu asunnossa ja tekee lapsia, silloin työtä tehdään koko hereilläoloaika. (jos yli 1 lasta)

Kyllä sä mun mielestä ansaitsisit joskus sinne aamuun apuakin, koska kyllä ne lapset on ihan yhtälailla sen miehen, kuin sunkin.

Mutta en mä silti ihan ymmärrä että onko ne aamut tosiaan NIIN vaikeita vai onko kyse nyt asenteesta?

Meilläkin on koiria, kissa ja muksuja (ja minäkin olen raskaana) ja tänäänkin aamun hoidin itse (mies nukkuu vielä ) ja mä olen tässä samalla palstaillut pitkät pätkät ja syönyt aamupalaakin, sekä tyhjännyt astianpesukoneen.

Koirien ja kissojen ruokinta kestää tasan 2,5 min, eli mun mielestä oli aika hupaisaa kun senkin esiin tässä kohtaa vedit. Ei se oikeasti ole kovinkaan iso homma.

Mutta jaksamisia siis kovasti :hug:

No mun mielestä sä kyllä vähän ylireagoit. :/ Toki ei ole mikään sun homma aina tehdä aamupalaa, mutta lukuisia aamupaloja tehneenä ja monia kertoja isoja koiria ruokkineena, raskaana ja ei-raskaana, niin en mä nyt oikeastikaan näe sitä niin isona hommana. Tokikaan en muista milloin olisin itse aamupalaa syönyt keskeytyksettä, mutta sellaista se nyt vaan on.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:

Pienet lapset vaativat työtä 24/7. ja kotityöt päälle, joita monta lasta aiheuttaa valtavsti.
Laiska loinen isäntä on hyvä ja kysyy naapurin tyttöä hoitamaan lapsiaan,jos on itse niin laiska että kotona pitää olla hotellioloissa eikä ymmärrä, että jos itse syö ja asuu asunnossa ja tekee lapsia, silloin työtä tehdään koko hereilläoloaika. (jos yli 1 lasta)

Eiköhän se jo teekki, jos töitä tekee ympäri vuorokauden? Saapa emäntä kasvattaa kotona mahaansa ja lapsiaan, helpompi senkin varmaan olis ku olis töissä seittemästä neljään, mutta taitais niille palkoille olla liian monta suuta ruokittavaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Kyllä sä mun mielestä ansaitsisit joskus sinne aamuun apuakin, koska kyllä ne lapset on ihan yhtälailla sen miehen, kuin sunkin.

Mutta en mä silti ihan ymmärrä että onko ne aamut tosiaan NIIN vaikeita vai onko kyse nyt asenteesta?

Meilläkin on koiria, kissa ja muksuja (ja minäkin olen raskaana) ja tänäänkin aamun hoidin itse (mies nukkuu vielä ) ja mä olen tässä samalla palstaillut pitkät pätkät ja syönyt aamupalaakin, sekä tyhjännyt astianpesukoneen.

Koirien ja kissojen ruokinta kestää tasan 2,5 min, eli mun mielestä oli aika hupaisaa kun senkin esiin tässä kohtaa vedit. Ei se oikeasti ole kovinkaan iso homma.

Mutta jaksamisia siis kovasti :hug:

Joo ei ole iso homma eikä vaikea mut joskus olisi ihana saada olla se eka joka syö sen aamupalan! Ja ihan rauhassa :)
Kun joskus pääsee hotelliin yöksi niin minusta siinä on aina ollut parasta se aamupala. Joku muu tehnyt sen, saa syödä niin paljon kuin haluaa, rauhassa jne. Tää oli mun ongelma: saada olla eka ja saada syödä rauhassa.
Meidän koirat asustaa tarhassa eli ulos on mentävä, seisottava pellon reunassa et juoksevat ja tekevät tarpeensa - jäätyy itse sinne sit.... Mut joo turhaan vedin nekin mukaan.
Ehkä oon vaan kyllästynyt samaan arkeen joka ikinen aamu :)

Mulle joku joskus sanoi , että "on sulla vaikeeta kun oot yksin noin monen lapsen kanssa" ja mä totesin , että "helpompaa tää on kuin kaksin , kun parisuhde oli ihan paska".

Helpommalla pääsee yksinhuoltajana , kun ei oo sitä toista tuottamassa pahaa mieltä - plus että eron jälkeen on joka toinen viikonloppu OMAA AIKAA kun muksut on isällään. ( tosin meillä ei noi tapaamisetkaan toimineet )

Eiköhän se jo teekki, jos töitä tekee ympäri vuorokauden? Saapa emäntä kasvattaa kotona mahaansa ja lapsiaan, helpompi senkin varmaan olis ku olis töissä seittemästä neljään, mutta taitais niille palkoille olla liian monta suuta ruokittavaksi.

Tähän lisään et autan yrityksen hommissa aina kun pystyn. Useinkaan en saa lapsenvahtia mut esim laskutus, mapitus ym ja ihan viimesillään olen teh nyt/teen hommia kuin ei-raskanakaan. Mulla myös työpaikka muualla jossa käyn talvisin tekee vuoroja. Kesät olen aivan kiinni yrityksessä: muonittajana, kuskaajana jne ja nää teen lasten kanssa!

Et minä kyl autan miestäni aina kun pystyn (esim kun joutu 2vko sairaalaan tein veljeni kanssa kaikki hommat. Omat ja hänen) mut mieheni ei tajua auttaa minua ees sitä vähää.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Mulle joku joskus sanoi , että "on sulla vaikeeta kun oot yksin noin monen lapsen kanssa" ja mä totesin , että "helpompaa tää on kuin kaksin , kun parisuhde oli ihan paska".

Helpommalla pääsee yksinhuoltajana , kun ei oo sitä toista tuottamassa pahaa mieltä - plus että eron jälkeen on joka toinen viikonloppu OMAA AIKAA kun muksut on isällään. ( tosin meillä ei noi tapaamisetkaan toimineet )

No mä olen kyllä ihan kivasti pärjännyt yksinhuoltajana, mutta tosiaan, niin kuin itsekin toteat, kaikilla ei ollenkaan ole sitä tilannetta että joka toinen viikonloppu olisi omaa aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
No mun mielestä sä kyllä vähän ylireagoit. :/ Toki ei ole mikään sun homma aina tehdä aamupalaa, mutta lukuisia aamupaloja tehneenä ja monia kertoja isoja koiria ruokkineena, raskaana ja ei-raskaana, niin en mä nyt oikeastikaan näe sitä niin isona hommana. Tokikaan en muista milloin olisin itse aamupalaa syönyt keskeytyksettä, mutta sellaista se nyt vaan on.

siis etkö sinä ole se, jolla äiti asuu saman katon alla ja vaan 2 lasta. Oikeasti, on ihan eri asia tehdä joskus hommat yksin kuin tehdä ne aina.

Monikaan ihminen ei pysy järjissään tilanteessa, että lepoa ei ole ksokaan. pienet lapset vaativat työtä 24/7. tämän takia ennen moni nainen joutui mielisairaalaan koko elämänsä ajaksi, kun tuli hulluksi ilman lepoa.

Hmm...Tuo ei taida nyt olla ihan reilua mieheltäs. Voisitko yrittää puhua, välillä ne ei vaan ymmärrä vaikka rautakangesta vääntää...jos se mies on kanssa vaan väsynyt ja kuvittelee, että sulla on enemmän energiaa kun oot kotona. ne ei vaan aina tajua!

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:

siis etkö sinä ole se, jolla äiti asuu saman katon alla ja vaan 2 lasta. Oikeasti, on ihan eri asia tehdä joskus hommat yksin kuin tehdä ne aina.

Monikaan ihminen ei pysy järjissään tilanteessa, että lepoa ei ole ksokaan. pienet lapset vaativat työtä 24/7. tämän takia ennen moni nainen joutui mielisairaalaan koko elämänsä ajaksi, kun tuli hulluksi ilman lepoa.

Oikeasti, vituttaa kunlaiskimmat paskiaiset tulevat vittuilemaan toisille. "lukuisia" aamupaloja, ja "monia kertoja" koiria ruokkineena.

tee ne samat hommat aina, joka päivä vaikka pää kainalossa ja passaa samalla se isoin ja työläin, jolle pitää eniten kantaa maitoa, vettä jne kaupasta, eli se mies.

Yhteistyössä