ylireagointiako?

  • Viestiketjun aloittaja Mamtsuli
  • Ensimmäinen viesti
Mamtsuli
Minua inhottaa huutaminen, huudan itse ja LUJAA. Olen myös läppäissyt miestäni joskus teinivuosina selkään eli en voi sanoa itseäni rauhalliseksi persoonaksi, nykyään olen rauhallisempi kun ikää on kertynyt. No miehellä on tapana joskus huutaa (opittu kotoa) ja kiroilla myös. Huutaa ja kiroilla yhtäaikaa. Hänen isänsä on juuri samanlainen tässä asiassa, tosin hän huutaa ja kiroaa herkemmin kun oma mieheni.

Minun mieheni ei huuda pikkuasioista kuten siitä että tiskin et ole laitettu vaikka onkin siisti mies, hän kyllä kiroaa mutta se nyt ei liity mitenkään minuun.
No tämän parisuhteen aikana on toki ollut riitoja. Yksi niistä sellainen että en huomioinut poikaystävää tarpeaksi ja hän päätti ruveta tympeäksi. No kysyin mikä on jä hän sanoi että kaipaisi huomiota ja on monta kertaa yrittänyt ns "vietellä minua" mutta olen niinkun en huomaisi. Ja en todellakaan ollut huomannut. No seksiä ei tehnyt mieli enään siinä vaiheessa harrastaa. Mua rupes nyppimään miehen murjotus ja sitte hermostuin. Kyselin 10 kertoja että onko hän todella minulle tuollainen koska minä en huomaa hänen seksiyrityksiään eikä minun tee mieli. Hän sanoi että kyse on ylipäätänsä huomiosta, pussailukin olisi kuulemma silloin käynyt. No minä sitten fiksuna sanoin :"no pussaillaan nyt!" no sitten hän heittäytyi OIKEIN lapselliseksi ja tokaisi :"no ei mun enään tee mieli" no sota kasvoi ja kasvoi. Siinä vaiheessa purskahdin itkuun ja tokaisin :"Sulle seksi on kaikkikaikessa, sun kannattaa miettiä jos sulla on seksiaddektio sairautena." no tästähän hän ei tykännyt ja tilanne kärjistyi.

No hän ei halunnut enään keskustella asiasta koska viereisessä huoneessa nukkui hänen veljensä joka oli kylässä. Hän monta kertaa sanoi että "veli nukkuu" mutta jatkoi papatustani siitä seksiaddektio asiasta ja siitä kuinka hän oli nyt minua loukannut. Noh, sitten hän kypsyi "mäkätykseen" kun pelkäsi että veli kuulee ja herää hän sanoi todella vihaisesti :"Nyt turpakiinni" no en totellut vaan jatkoi, hän sanoiu toisen kerran tosdella vihaisesti saman.
no sitten hiljenin ja menin nukkumaan. Tämä hänen "nyt turpakiinni" sai mulle kamalan olon, mä vaan jotenki tärisin ja mulla oli paha olla. Vaikka mitään pelkoa ei ole, vaikka mies on vihainen ja huutaisikin/kiroaisikin ei mitään pelkoa ole. No mä en saanu tätä tärinää loppumaan, itkin ja tärisin.
Mies ei reagoinut tähän oikeen mitenkään vaan alkoi itse nukkumaan. No sitten tokaisin että kun hän ei välitä niin eroamme. Siitä sitten nousi hirveä kirosana vyöry. Hän tiuski vihaisesti "mitä helvettia, sä et voi olla jumankauta tosissaan, vähänkö oot paska jos eroat musta tän takia!"

Miksiköhän kiroilu/huutaminen saa mussa joskus tälläsen reaktion? onko reagointini täysin ylireagoimista mielestänne? Mies sanoi että hän ainakin on ihan hämmästynyt joskus reagoinnistani, ei tajua miten voin mennä niin poistolaltani jonkun riidan takia, jotka hänen mielestään kuuluvat elämään.. Hän myös tästä tilanteesta sanoi että ei tiedä voiko tehdä mitään (sanoa joskus vähän lujemmin, kirota kun on paha riita päällä) kun reagoin tuohon tuollatavalla.
Mutta tosiaan, taidan olla aika kova ylireagoimaan?
 
mamtsuli
ja peppari siis minähän olin suorastaan törkeä kun sanoin häntä seksiaddiktiksi? minun olisi alunperin sietänyt olla hiljaa ja antaa sen murjottaa, kyllähän se sieltä ois tullu ku tajuaa itse että murjotus ei auta.
 
vieras
Olet herkkä, et osaa käsitellä sinuun kohdistuvaa negatiivista palautetta.

Mutta tuo riidan aihe: voi hyvä sentään. Minä oikeastaan symppaan miestäsi. On aika kamalaa, jos oma puoliso ei vastaa lähestymisyrityksiin. Ja syyttää seksiaddiktiksi jos kaipaa normaalia parisuhdehellyyttä.

Niin että matkavinkki: mene itseesi.
 
vieras
Ai hei taas :) Oot sitten eilisen illan jälkeen kehittänyt jo uuden vatvottavan aiheen. Eilenhän sä kirjoitit täällä jollain neitihöpö tai joku höpönassu nimimerkillä. Et taida osata olla analysoimatta suhdettasi atomeiksi?

Mutta kysymykseesi: Joo, ylireagoit taas, vahvasti.

Kierrätkö sä muuten monella palstalla ongelmiesi kanssa?
 
mamtsuli
^ ?

niin ajattelinkin että saatan ylireagoida kun todellista hätää ei ole. siis meinaan että ihan normaalia täristä ja itkeä jos on kunnon hätä. Mun mies on jotenki vaan niin inhottava ku se on vihanen mää jotenki ahdistun siitä ja sit rupee tärisyttää.. pelkään jotenki huutoa ja etenki vihasta katsetta ja kiroilua..
Mitä mun pitäs tehä tälle asialle? kun enhän mää tuosta miehestä eroa tän takia todellakaan halua ottaa kun on muuten niin ihana miäs.
 
vgr
kuuluuko riidat elämään?
Me ollaan miehen kanssa oltu kimpassa 9 vuotta. Muistaisin, että olen oikein kunnolla suuttunut hänelle ehkä noin 6 kertaa. Aiheita peräti kaksi, joista ensimmäinen oli oikeastaan aika joutava ja toisesta sitten olen räjähtänyt sen 5 kertaa. Sittenkin se menee niin, että mun mies varmaan näkee mun naamasta, että nyt tuo akka on tosissaan, eikä ole väittänyt vastaan. Viimeksi tämä on tapahtunut viime syksynä.
Mies olisko hermostunut mun tekemättä jättämisiin ehkä kans jonkun 5 kertaa. Siis yhdeksässä vuodessa.

Ennen kuin menimme naimisiin, kysin mieheltä ,että mikä hänestä olisi semmoinen kaikkein tärkein asia tahi sääntö ,jonka hän haluaisi huusholliin tuoda.
Vastaus oli aika yllättävä, mutta hyvä: En osaa ajatustenlukua, etkä osaa sinäkään.
Tällä on pärjätty.
 
mamtsuli
edellinen, niimpä. Olemme sopineet miehen kanssa että ei jätetä mitään "arvauksen varaan" vaan puhutaan asioista suoraan, jos harmittaa niin kerrotaan jos odottaa jotain toiselta niin MAINITAAN SE. Mutta tosiaan, ongelma tässä on nyt tämä mun ylireagointi.. ymmärrättekö te mun reaktion vai onko se tosiaan aivan typerä reaktio? ja turhasta?
 
JONSERED Karhunkantaja
Ymmärrän reaktiosi täysin. Eihän se mikään älykäs ollut, muta ymmärrettävä. Nyt olet tainnut käsitellä asian ja oman reaktiosi ja ihan hyvä niin.
 
mamtsuli
^ tekikö mies niin pahasti että reagointini oli ihan normaalia ja täysin ymmärrettävä? vai?
Tämä reaktio saa riidan näkemään isompana ja ahdistaa tuo oma reaktio, niinkun pelkäisin muttakun enhän minä omaa rakastani pelkää, hän ei ikinä satuttaisi minua.. se on vaan se luja ääni, vihainen katse ja se kiroilu...

Mitä mun pitäs tehä tälle asialle? Vai toimiko oikeesti mies niin väärin että mun reaktio on vähintään ymmärrettävä? vai onko mun reaktio ihan yliampuva ja suorastaan typerä? että pitäisi vaan unohtaa ja yrittää olla reagoimatta moisella tavalla? vai?
 
mamtsuli
Alkuperäinen kirjoittaja salla:
mun mielestä sä ylireagoit ja tosi kovasti. itsehän sä nytkin vääntämällä väänsit sitä riitaa vaikka miehes olis antanut asian olla.
Mies ei halunnut antaa missään vaiheessa olla vaan hän jatkoi murjotusta.
 
mamtsuli
Mutta tosiaan mietin vain että olikohan se miehen teko sitten niin kamala että aiheuttaisi kaikissa naisissa moisen reaktion.. vai onkohan mun reaktio tosiaan aika yliammuttu ja ei lainkaan tilanteeseen sopiva.
 
mamtsuli
^ ja kuinkahan niin? teini-iässä olen... mutta mitä sillä on merkitystä reaktioni suhteen..
haluaisin vaa todella tietää että oliko mun reaktio jotenki "sairas" vai oliko miehen teko niin kamala että se on täysin ymmärrettävä.
 
teinix?
Alkuperäinen kirjoittaja mamtsuli:
^ ja kuinkahan niin? teini-iässä olen... mutta mitä sillä on merkitystä reaktioni suhteen..
haluaisin vaa todella tietää että oliko mun reaktio jotenki "sairas" vai oliko miehen teko niin kamala että se on täysin ymmärrettävä.
Kuulosti ihan teini-riidalle..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vgr:
kuuluuko riidat elämään?
Me ollaan miehen kanssa oltu kimpassa 9 vuotta. Muistaisin, että olen oikein kunnolla suuttunut hänelle ehkä noin 6 kertaa. Aiheita peräti kaksi, joista ensimmäinen oli oikeastaan aika joutava ja toisesta sitten olen räjähtänyt sen 5 kertaa. Sittenkin se menee niin, että mun mies varmaan näkee mun naamasta, että nyt tuo akka on tosissaan, eikä ole väittänyt vastaan. Viimeksi tämä on tapahtunut viime syksynä.
Mies olisko hermostunut mun tekemättä jättämisiin ehkä kans jonkun 5 kertaa. Siis yhdeksässä vuodessa.

Ennen kuin menimme naimisiin, kysin mieheltä ,että mikä hänestä olisi semmoinen kaikkein tärkein asia tahi sääntö ,jonka hän haluaisi huusholliin tuoda.
Vastaus oli aika yllättävä, mutta hyvä: En osaa ajatustenlukua, etkä osaa sinäkään.
Tällä on pärjätty.
Me ollaan myös miehen kanssa oltu yhdessä aika pitkään 7,5v ja se yksi ja ainoa riita tai oikeastään suurempi väittely on ollut 5v. sitten.
Meillä sovittiin naimisiin mennessä, että jos rahasta tulee tiukkaa, niin se asia ei riitelemällä parane. Ja tämä päätös on tiukemmissakin tilanteissa pitänyt.
Kunnioitusta kumppania kohtaan, siitä kaikki lhtee :)
 
mamtsuli
ois kiva saada oikeasti rehellistä mielipidettä.. tuola aikasemmin tosin joku sanoi että mun reaktio on ihan ymmärrettävä. Oliko mies niin uhkaava ja kamala että se oli siks ymmärrettävä?
voisko joku nyt analysoida nii tiiän mitä teen ittelleni jos pitää jotain tehä tai puhua miehelle :D
 

Yhteistyössä