Ylipuheliaat kampaajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja stressin kynsissä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

stressin kynsissä

Vieras
Mulla on huomenna kampaaja-aika ja nyt jo hirvittää.

Oon aika stressaantunut, kiireinen ja väsynyt. Kampaajalla käydessä tahtoisin viettää "omaa aikaa" hiljaa, lehtiä selaten. Monilla kampaajilla on kuitenkin tapana jutella koko ajan vaikka väkisin, kysellä kuulumisia, kertoa omia kuulumisiaan (vaikka en olisi kysynyt), puhua säästä ja joulun lähestymisestä ja koirastaan ja kaikesta mahdollisesta.

Mä taas en jaksaisi jakaa kuulumisia, päivänpolitiikkaa jne. tuntemattoman ihmisen kanssa, joka keksii tikusta asiaa.

Olisiko törkeää, jos alkujutteluiden jälkeen sanoisin että "Olen aika väsynyt enkä jaksisi jutella"? :-/

Minä ruukaan ottaa lehden käteen ja jos kyselee tms, vastaan mahd. lyhyesti ja katse lehdessä, niin loppuu rupattelut lyhyeen kun ei saa vastakaikua. Törkeää tai ei, minähän siitä ajasta maksan ja jos ei kiinnosta puhella, olen hiljaa.

Mä oon ehkä outo mutta musta se hiljasuus uudella kampaajalla on todella vaivautunutta :D En mä oo ikinä ajatellu hiljaisuuden kannalta muuta kuin sitä hiustenpesuaikaa :D

Voi apua! Just tuon takia lopetin yhdellä kampaajalla käynnin. Se kyseli ihan hulluna ja ärsyttävästi jatkoi lausettani kun aloin puhua. :headwall: :headwall: :headwall:

Yksi kampaajakokeiluni oli just tollainen puhekone, toinen ei puhua pukahtanut mitään - molempi pahempi. Onneksi löysin nykyisen kampaajani, jonka kanssa luontevasti vaihdetaan jotkut keskeiset kuulumiset, sitten saatan istua vain lehteä selaillen ja toisinaan jotain puolin ja toisin kommentoidaan, toisinaan saadaan vilkaskin keskustelu aikaan. Meillä kai kemiat kohtaa riittävän hyvin tai sitten kampaajallani on riittävän hyvät sosiaaliset tuntosarvet aistimaan, miten kannattaa keskustella. Sinuna vaihtaisin kampaajaa!

Jep, muillakin ollut samoja "ongelmia"... Olen yrittänyt tuota keskittynyttä lehdenlukua, että josko siitä tajuaisi etten ole juttutuulella, mutta ei mennyt perille.

Ilman lehtiä se hiljaisuus olisi vaivaantunutta, jos joutuisi vaan tuijottamaan itseään peilistä ;) mutta kun lehtiä on tarjolla tahtoisin mieluummin upottautua niihin kuin jutella ja jutella kaikesta turhasta. (Viimeksi käydessäni alkoi kyllä tuntua siltä että kampaajan kannattais käydä juttelemassa muillekin kuin asiakkailleen... Kertoi mm. terveysongelmistaan ja tulipalosta jossa oli kuollut eläimiä. Vietä siinä sitten rentouttava kaksituntinen...)

Täytynee harkita kampaajan vaihtoa. Sijaintikaan ei ole enää paras mahdollinen, kun muutettiin, joten lähempääkin voisi löytyä. Ja vielä kun olisi hiljainen...!

Yhteistyössä