Ylipainosta, lihavuudesta yms.. kaikkien mielipide tänne;)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Itse normaalipainoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25040596]Mitä sä lässytät???
Mä painan jopa hieman enemmän ja mä liikun työkseni 7,5h päivässä lisäksi 6xviikko liikuntaa tunnin ajan.[/QUOTE]

Puhe oli juoksemisesta.

Puhe oli juoksemisesta.

Väite että 90-kiloinen ihminen ei painonsa vuoksi kykenisi juoksemaan, on niin ilmiselvän epätosi, että moisen lausujan olisi ehkä syytä pohtia muitakin maailmaansa koskevia oletuksiaan ja sitä, missä määrin elää muutoinkin ennakkoluulojensa/henkisten rajoitteidensa luomassa fiktiossa...
:D

Käyttäisin sanaa "lihava" kuvaillessani ihmistä, joka näyttää selkeästi ylipainoiselta. BMI:stä, kuntotasosta, onnellisuudesta jne en tietäisi mitään ilman lisätietoa. Mikäli sanoisin adjektiivin ikävällä äänensävyllä tai vaihtaisin sanan esimerkiksi "läskiksi", ilmaisisin sen, että suhtaudun henkilöön jostakin syystä negatiivisesti.

Täällä 178cm/130kg ja BMI taisi viimeksi olla 41?
Ja juu, fyysisessä työssä 8h päivässä, joskus 13h jos teen kaksi vuoroa peräkkäin.
Aamulla tunnin lenkki koirien kanssa (ihan kävely/hölkkä), töiden jälkeen tunnin hölkkä/juoksu lenkki.
Ja kyllä, minä JUOKSEN! Monien normaalipainoisten ystävieni kanssa käymme salilla, juoksemassa, uimassa yms.
Teen kaikkea mitä hoikatkin tekee, käytän vain isompia vaatteita.
Verenpaineet ovat 114/67 ja pulssi 57, eli erinomaiset, hb 140 ja kolesteroli 3,5.
Syön mitä haluan, liikun kuten haluan.
Olen tyytyväinen näin :)

Yhteistyössä