Hei kaikki! Olen tässä viime aikoina siirtynyt tuolta vauvakuumepalstalta enempi lukemaan näitä lapsettomuuspuolen juttuja. Yksityisellä on jo asioita tutkittu ja miehen simppatestiä ei vielä ole saatu. Mulla on jo todettu pco ja miehellä hyvin todennäkösesti on vikaa simpoissa. Jonot lapsettomuushoitoihin julkisella puolella on ilmeisesti aika pitkät, joten ajateltiin että jos simppatulos on huono menemme jo jonottelemaan, koska yksityisellä ei ole varaa rankempiin hoitoihin.
Mutta siis alkuperäiseen kysymykseen. Eli saako edes lähetettä lapsettomuushoitoihin jos on ylipainoa? Itellä löytyis sitä n.10kg ja laihduttamassa olen koko ajan vaihtelevalla menestyksellä. Tk-lääkäri vain uhkaili ettei välttämättä pääse edes hoitoihin jos ei saa laihdutettua. Onko muilla kokemuksia asiasta.
Kiitos vastauksista ja onnea kaikille! Olen seuraillut tätä palstaa ja en voi kuin ihailla kaikkien sinnikkyyttä kuoppaisilla taipaleilla :flower:
Mutta siis alkuperäiseen kysymykseen. Eli saako edes lähetettä lapsettomuushoitoihin jos on ylipainoa? Itellä löytyis sitä n.10kg ja laihduttamassa olen koko ajan vaihtelevalla menestyksellä. Tk-lääkäri vain uhkaili ettei välttämättä pääse edes hoitoihin jos ei saa laihdutettua. Onko muilla kokemuksia asiasta.
Kiitos vastauksista ja onnea kaikille! Olen seuraillut tätä palstaa ja en voi kuin ihailla kaikkien sinnikkyyttä kuoppaisilla taipaleilla :flower: