Ylipainoisen nurinaa vaatteista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Iso
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Iso

Vieras
Kävin tekemässä h&m:n tilauksen tuossa äsken, tilasin pääasiassa lapsille vaatetta. Kävin myös tottakai kurkkaamassa BIB-osastonkin, mutta äärimmäisen tylsiä vaatteita oli ja vain muutama eri malli.

En voinut vastustaa kiusausta ja kävin katsomassa myös hameita ja mekkoja. Ja voi että miten ihania vaatteita siellä oli. Kaikki vaatteet mitkä katoin tarkemmin, loppuivat kokoon 46. Miksi? Miksei voisi tehdä samantein noitakin vaatteita vaikkapa kokoon 60 asti?

Miksi pitää olla erikseen normaalikokoisten ja isojen mallistot? Miksei voisi tehdä näistä normaalien vaatteista myös isommille sopivia, kun pääsääntöisesti isojen mallistot tuppaavat olemaan niitä ei niin kivoja, tylsiä telttoja...

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Jos joku käyttää kokoa 60, kannattaisi jo harkita sitä vatsapantaa tms. oman terveyden takia.

just just.. näinhän se menee.. paskaaks tässä... eihän meillä lihavilla mitään ihmisarvoa olekaan :( ps. on vähän eri jos kokoa 60 käyttää 150senttinen tai 190senttinen nainen..

no, mun neuvo on että jos niitä kauniita vaatteita haluat käyttää niin ei kun vaan lenkille! Sitäpaitsi ei ne kaikki kauniit mekot ja hameet näytä hyvältä 60 kokoisen päälle, eikä tämä millään pahalla, mun puolesta kaikki saa olla sen kokoisia ja näköisiä kuin haluaa, kunhan itse viihtyy.
Mun itseluottamukselle, itsekunnioitukselle ja itsetunnolle olis ihan karmea isku jos ei kaupan vaatteet mahtuisi ylle, siis NE joita HALUAISIN käyttää. Ei tarvitse katella niitä telttoja, hirveitä kuoseja eikä värejä, jos on sen kokoinen että ne muutkin vaatteet mahtuu.

Ja tuohon miksi ei tehdä koossa 60 niin mun mielestä on hyvä ettei tehdä. Ja lisäksi se ei varmasti ole edes kannattavaa, kun miettii että suurin osa naisista on kuitenkin linjalla 36-42.

Alkuperäinen kirjoittaja omena:
Samaa mietin minäkin kaupoilla käydessäni. Isot mallit on niitä telttoja tai sit kuosit ja värit on ihan hirveitä.

Joo, isojen tyttöjen vaatteet pitää olla mahdollisimman rumia (isoja kuvioita, huono istuvuus jne), jotta kellekään ulkopuoliselle ei jäisi epäselväksi,että "to käyttää isojen vaatteita, ei sille muut edes mahdu!!" :/

AP! Ellokselta ja Cellbesiltä olen löytänyt ihan kivojakin vaatteita :)

Alkuperäinen kirjoittaja suhmura-81:
tai sit vyötärö on hyvä, mut lahkeet pitkät tai lahkeet hyvät ja vyötärö pieni..

Teetin just ompelijalla housupuvun, kaikkiaan hintaa tuli 210 eur ja on IHAN mittojen mukainen. Saman se maksaisi laadukas valmispukukin, eikä olisi yhtä istuva.

Kaikki on suhteellista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Jos joku käyttää kokoa 60, kannattaisi jo harkita sitä vatsapantaa tms. oman terveyden takia.

just just.. näinhän se menee.. paskaaks tässä... eihän meillä lihavilla mitään ihmisarvoa olekaan :( ps. on vähän eri jos kokoa 60 käyttää 150senttinen tai 190senttinen nainen..

Ihmisarvoa on, mutta eikö se terveys ole yksi ihmisarvon tärkeimmistä asioista? Lihavuus voi johtua monesta syystä, eikä minusta kenenkään tarvitse kärsiä sairaalloisesta ylipainoisuudesta oman henkensä uhalla, jos leikkauksella saadaan olo paremmaksi. Aivan sama kuin leikkaus auttaa vaikkapa napatyräpotilaita.

Myös ruumiinrakenne määrittelee sen millaiset vaatteet sopivat päälle. 60 koossa on ruumiinrakenne ihan eri kuin 36 koossa. Eihän ne vaatteet näytä aina edes 46 enää kauniilta. Lisäksi tosiaan pituus määrittelee myös jotain, mutta ainahan nää vaatteet tehdään jollekin 167cm keskimääräiselle tumpille.

Esim kengissä ei sama malli näytä 44 kokoisena kivalta, vaikka 36 se onkin hauska.

tai sit vyötärö on hyvä, mut lahkeet pitkät tai lahkeet hyvät ja vyötärö pieni..

Lyhyellä ja paksulla ne lahkeet on aina liian pitkät, argh. Ja monissa farkuissa on turhaan tilaa persuksen ja reisien kohdalla, mulla kun kaikki ylimääräinen on tossa mahan kohdalla. Onneksi mahdun jo nykyään Lindexin normikoon 46 farkkuihin, ne on tarpeeksi kapeat lantion kohdalta. Ja löytyi jopa yks short-malli, jossa lahje just sopivan mittainen :)

Mistä te isot tytöt ootte ulkoilupuvun löytäneet??
Mä tarttisin tuulipuvun ( *HUOM laihat!!* jotta voisin siellä lenkillä kulkea ), mut mä en oo mitään miellyttävää pukua löytänyt. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Makkara Maisa:
Mä tarttisin tuulipuvun ( *HUOM laihat!!* jotta voisin siellä lenkillä kulkea ), mut mä en oo mitään miellyttävää pukua löytänyt. :(

Tää on kyllä ongelma. Ei urheilu- ja ulkoiluvaatteita juuri 44 isompaa löydä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :

Olen 180 senttinen ja käytän kokoa 38-40, en 60.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Teetin just ompelijalla housupuvun, kaikkiaan hintaa tuli 210 eur ja on IHAN mittojen mukainen. Saman se maksaisi laadukas valmispukukin, eikä olisi yhtä istuva.

Kaikki on suhteellista.

Nalkuttava on oikeassa. Mulla on isohkot rinnat, kapea vyötärö ja leveä takamus sekä olen reitevä, lyhytjalkainen, lyhytkätinen ja pitkäselkäinen 165 cm pitkä nainen. Osta tässä nyt sitten istuva jakkupuku :kieh:

Vaatekoko on vaatekappaleesta, mallista ja liikkeestä riippuen 40-48 :D

Kannattaa elloksella käydä.. siellä on kivoja!! Onko tossa aijemman kommentin kirjottajalla tullu mieleen että kaikki eivät halua laihduttaa ja olla hoikkia. Kuten minä itse, tykkään itsestäni tälläisen (hieman isompi kokoinen koko 48/50) En ikinä haluaisi muuttua mihinkään. Enkä tod ole mikään muodoton pallo, niin kun nuo vaatteet ovat tehty. Mutta tosiaan Ellokselta olen löytänyt kivoja :)

Alkuperäinen kirjoittaja Makkara Maisa:

Huom. Tekosyitä lihavilta tekosyiden perään...

Yhteistyössä