Ylipainoinen ja vaatteet (ei perunasäkki)

Alkuperäinen kirjoittaja no huh:
Et kai oikeesti oo sitä, mieltä, että ylipainoinen ei voi käyttää farkkuja/hameita/paitapuseroita jne jne...mitä kaikkia luettelitkaan??!

Ylipainoinen voi pukeutua juuri nii kuin hyvältä tuntuu! Ei niitä makkaroita tarvitse korostaa liian tiukalla tai paljastavalla vaatetuksella, mutta jos haluaa kulkea bikineissä, niin sittenpä kulkee! Suomalaiset on niin uskomattoman mänttejä ja suvaitsemattomia kivikausi-ihmisiä, että kuvittelevat kaikkien haluavan näyttää samanlaisilta kuten ruotsalaiset jo tekevät...).

Käykääpä reissussa Keski-Euroopan kaupungeissa, niin näette tyylikästä ja kaunista pukeutumista ihan painosta riippumatta. Myös kaupat ovat yleensä paremmin varustettuja muualla. Suomessahan katsotaan koko 42 jo läskiksi, käsittämätöntä! Pitkät, ei-tiukut (=tavalliset) naiset joutuvat usein käyttämään kokoa 44, ja sellaisia löytyy vain 'läskikaupoista' tai 'läskiosastoilta'. Miksi? Suurin osa lihavammista ihmisistä voisi käyttää ihan samanlaisia malleja kuin laihemmatkin, jos niistä vaivauduttaisiin tekemään hiukan isompiaki kokoja.

Jopas tuli purkaus, mutta kun ketuttaa!! Oma tyttäreni ei tule kasvamaan Suomessa, mm. em. syystä!

niinhän se on että koon 42 vaatteet ei nykysin mahdu ku vaatteiden malli on niin merkillinen nykysi. surkuhupaisaa siltikin että h&m:llä ku kävin vaatteita kattelees ni hyllyt notku kokoa xs ja s jopa m mutta kaikki isommat oli viety käsistä. niinpä niin. suomalainen nainen kun yleisesti ottaen on isompi vaikkei läski oiskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiheän palstailun kausi:
Paljonkos sulla sörhis on ylipainoa? Ihan vaan kun itsellä on BMI noin 35... Vaatteita löydän lähinnä Lindexin, KappAhlin ja Seppälän läskiosastoilta. Legginsejä en pidä julkisesti enkä pidä paitapuseroista. Korkokengät eivät minusta sovi kaltaiselleni pallolle. Hameet polvipituisena paljastavat paksut sääret, mutta pitkät hameet saavat näyttämään vielä enemmän tankilta. Hmm... :/

Siis kyllä mä löydän vaatteita ihan hyvin (BMI:täni en tiedä, mulla on tärkeämpääkin tekemistä kuin tuollaisia vahtia) ja mielestäni olen tehnyt ihan onnistuneitakin löytöjä. Lähinnä ihmettelen ihmisten asennetta.

Ahaa. Mut oli siis ymmärretty (tas vaihteeksi tahallaan?) väärin. MÄ en ole sitä mieltä, etteikö ylipainoinen voisi pukeutua oikeastaan minkälaisiin vaatteisiin vaan. Ne tyypit löytyy ihan muualta täältä palstalta.

mun mielestä voi pukeutua mikä itsestä tuntuu hyvälle. mä käytän kappahlin vaatteita mm. on muissakin kaupoissa isojen tyttöjen osastoita, joista löytää ihania vaatteita.

Tosta listasta puuttui mekko, eli sellaista vissiin sais käyttää?

Ei vaan, mun mielestä just sitä mitä haluu. Lantiofarkut ja napapaita ei ehkä kauheen hyvältä näyttäis (kenelläkään), mutta ei haittaa mua jos käyttäis. Mutta siis ku etsii sopivan kokoisia vaatteita, niin kuka vain näyttää hyvältä :) sitä paitsi mitä sörhiksen kuvia olen galleriasta joskus nähny, niin et edes näytä mitenkään isolta.

Paljonkos sulla sörhis on ylipainoa? Ihan vaan kun itsellä on BMI noin 35... Vaatteita löydän lähinnä Lindexin, KappAhlin ja Seppälän läskiosastoilta. Legginsejä en pidä julkisesti enkä pidä paitapuseroista. Korkokengät eivät minusta sovi kaltaiselleni pallolle. Hameet polvipituisena paljastavat paksut sääret, mutta pitkät hameet saavat näyttämään vielä enemmän tankilta. Hmm... :/

Mun BMI myös 35 :ashamed: Ja tässä mulla leggarit + mekko (korkkiset on autossa :kieh: :laugh: )

Eikä miun mielestä ihan hirveen pahalta näytä :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:

Mun BMI myös 35 :ashamed: Ja tässä mulla leggarit + mekko (korkkiset on autossa :kieh: :laugh: )

Eikä miun mielestä ihan hirveen pahalta näytä :ashamed:

Ei ollenkaan pahalta vaan hyvältä :).

Mutta siis once again: mulla itselläni ei ole ongelmaa vaatteiden kanssa (etenkään kohta kunhan tästä laihdun lisää), halusin vaan yleisesti herättää asiasta keskustelua. Kun joillakin on tuntuu olevan sellainen meininki, että mikään ei muka käy sellaiselle, joka ei ole ns. normaalimitoissa. Eli kyse EI ole henk.koht.ongelmasta. Vaan yleensä.

Kireät vaatteeT eivät ainakaan upeita naisia kaunista. Sopivasti väljyyttä etteivät kurvit pursua kovin paljastavasti. Mä luulen että jokaiselle peili kertoo sen sopiiko vaate kantajalleeN vai ei.
Kurittaisin näitä nykyajan vaatesuunnittejoita siitä, että tekevät nykyvaatteet sellaisille mitoille joTka ei ollenkaan ole suomalaisen naisen vartalolle tehtyjä!
Kuulluttaisin tässä sellaisten vaatemallistojen perään, vaikkahan olisivat tuontitavaraa, mutta olisivat kunnolla mitoitettuja.
Muistelen aikaa kultaiselta -80 luvulta jolloin vaatteet olivat normaalille naisen vartalolle tehtyjä. Koko 42 oli NORMAALI koko nyt kun kaupan tangoilla roikkuvia muotivaatteita katsoo esim kokoa XXL ajattelee että KENELLE JUKOLISTE ON TEHTY!! :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja marhe:
Alkuperäinen kirjoittaja no huh:
Et kai oikeesti oo sitä, mieltä, että ylipainoinen ei voi käyttää farkkuja/hameita/paitapuseroita jne jne...mitä kaikkia luettelitkaan??!

Ylipainoinen voi pukeutua juuri nii kuin hyvältä tuntuu! Ei niitä makkaroita tarvitse korostaa liian tiukalla tai paljastavalla vaatetuksella, mutta jos haluaa kulkea bikineissä, niin sittenpä kulkee! Suomalaiset on niin uskomattoman mänttejä ja suvaitsemattomia kivikausi-ihmisiä, että kuvittelevat kaikkien haluavan näyttää samanlaisilta kuten ruotsalaiset jo tekevät...).

Käykääpä reissussa Keski-Euroopan kaupungeissa, niin näette tyylikästä ja kaunista pukeutumista ihan painosta riippumatta. Myös kaupat ovat yleensä paremmin varustettuja muualla. Suomessahan katsotaan koko 42 jo läskiksi, käsittämätöntä! Pitkät, ei-tiukut (=tavalliset) naiset joutuvat usein käyttämään kokoa 44, ja sellaisia löytyy vain 'läskikaupoista' tai 'läskiosastoilta'. Miksi? Suurin osa lihavammista ihmisistä voisi käyttää ihan samanlaisia malleja kuin laihemmatkin, jos niistä vaivauduttaisiin tekemään hiukan isompiaki kokoja.

Jopas tuli purkaus, mutta kun ketuttaa!! Oma tyttäreni ei tule kasvamaan Suomessa, mm. em. syystä!

niinhän se on että koon 42 vaatteet ei nykysin mahdu ku vaatteiden malli on niin merkillinen nykysi. surkuhupaisaa siltikin että h&m:llä ku kävin vaatteita kattelees ni hyllyt notku kokoa xs ja s jopa m mutta kaikki isommat oli viety käsistä. niinpä niin. suomalainen nainen kun yleisesti ottaen on isompi vaikkei läski oiskaan.
n.

Itselleni ainakin mahtuu hyvin HM:n 42.n vaatteet ja osa on jopa reilun kokoisia, enkä ole mikään malli.Olen ihan positiivisesti yllättynyt, että pitäisi jopa joissain vaatteissa olla koko 40, kun ennen olin kokoa 48 vähintään.

Yhteistyössä