Ylioppilaat! Miksi ET pistä yo-lakkia päähäsi vappuna?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tyhmä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En arvosta vappua. En oikein näe yhteyttä yo-lakin, serpentiinin ja kännäämisen välillä, vappu on omituinen sekoitus. Vappua vietetään meillä lasten juhlana, eli ilmapalloja, munkkeja ja hassuja hattuja. Minulle riitti lakin kertakäyttö valmistumispäivänäni.

[QUOTE="jojo";28406402]En arvosta vappua. En oikein näe yhteyttä yo-lakin, serpentiinin ja kännäämisen välillä, vappu on omituinen sekoitus. Vappua vietetään meillä lasten juhlana, eli ilmapalloja, munkkeja ja hassuja hattuja. Minulle riitti lakin kertakäyttö valmistumispäivänäni.[/QUOTE]
Toisaalta, sehän on hassu hattu

Jaa eipä ole tullut mieleen sitten opiskeluaikojen! Voishan nuo kaivaa naftaliinista ja pitää täällä kotona miehen kanssa, niin sais lapsetkin ihmetellä. Ja ehkä heillekin tulisi hinku joskus saada sellaiset vappuhatut :)

En osaa kuvitellakaan itseäni kylille yo-lakki päässä. Minusta se ei nyky-yhteiskunnassa ole niin arvostettu asia kuin joskus ennen muinoin. Nykyäänhän se lakki on melkein kaikilla.

En häpeile yo-lakkia, mutta ylioppilaaksi valmistumisesta on kulunut jo niin pitkä aika (hmm, 25 vuotta!), että muut saavutukset elämässä ovat ajaneet jo ajat sitten sen edelle; LL v. 1994, LT v. 2000.

Mulle vappu ei ole mikään ihmeellinen juhla. Käydään tivolissa, that´s it. Kyllä mä vielä opiskelijana pistin lakin päähäni, mutta en ole enää yli kymmeneen vuoteen kokenut sitä mitenkään mielekkääksi. Itse asiassa heitin lakin roskiin pari vuotta sitten suursiivouksen yhteydessä. Ei se lakki edusta mulle muuta kuin sen, että olen joskus kirjoittanut ylioppilaaksi. Arvostan muita suorituksiani elämässäni enemmän.

[QUOTE="tyhmä";28406392]Ihmetyttää kun on paljon ylioppilaita,jotka eivät lakkia kutreilleen paina vappuna. Etkö arvosta lakkia vai mikä syy sinulla on?[/QUOTE]

En arvosta lakkia. Ylioppilastutkintoani arvostan sinänsä, että se on osa elämääni, mutta en pidä sitä minään erityisen merkittävänä saavutuksena - olipa vain yksi välietappi. Itselleni ylioppilastutkinto ei ollut ensinnäkään mikään erityisiä ponnisteluja vaatinut saavutus, josta olisin silloinkaan ollut ylpeä, ja toiseksi se on aika kaukainen juttu tällä hetkellä. En ole koskaan käyttänyt ylioppilaslakkia yo-juhlien jälkeen enkä edes tiedä, missä se on - varmaan jossain vanhempieni kodissa kaapin pohjalla.

Lisäksi se ei ole koskaan sopinut minulle ja näytin ja varmaan näyttäisin idiootilta se päässä. Pidin lakkia typeränä jo silloin yo-juhlien aikaan ja halusinkin ottaa kuvat niin, ettei lakki ollut päässä (se oli joko vieressä pöydällä tai sylissä). Ihan turhaan tuli ostettua se, olisihan todistuksen voinut hakea ilmankin että pää näyttää herkkusieneltä.

[QUOTE="vieras";28406428]En häpeile yo-lakkia, mutta ylioppilaaksi valmistumisesta on kulunut jo niin pitkä aika (hmm, 25 vuotta!), että muut saavutukset elämässä ovat ajaneet jo ajat sitten sen edelle; LL v. 1994, LT v. 2000.[/QUOTE]

Onko sinulla LL tai LT-lakkia?

Mä pidän ihmistä joka on yo vähän junttina jos ei pidä sitä. MÖKS IHAN TYHMÄÄ!!! :( :laugh: Ei se niin vakavaa hei ole. ;) Monia ei-ylioppilaita tuntuu ärsyttävän lakki, mistäköhän syystä. :D Aika typerä syy minusta olla kateellinen. Onhan se saavutus elämässä, mutta on monia muitakin ja omistaan pitää olla ylpeä. Vähän itseluottamusta kaverit hei!

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;28406474:
En arvosta lakkia. Ylioppilastutkintoani arvostan sinänsä, että se on osa elämääni, mutta en pidä sitä minään erityisen merkittävänä saavutuksena - olipa vain yksi välietappi. Itselleni ylioppilastutkinto ei ollut ensinnäkään mikään erityisiä ponnisteluja vaatinut saavutus, josta olisin silloinkaan ollut ylpeä, ja toiseksi se on aika kaukainen juttu tällä hetkellä. En ole koskaan käyttänyt ylioppilaslakkia yo-juhlien jälkeen enkä edes tiedä, missä se on - varmaan jossain vanhempieni kodissa kaapin pohjalla.

Lisäksi se ei ole koskaan sopinut minulle ja näytin ja varmaan näyttäisin idiootilta se päässä. Pidin lakkia typeränä jo silloin yo-juhlien aikaan ja halusinkin ottaa kuvat niin, ettei lakki ollut päässä (se oli joko vieressä pöydällä tai sylissä). Ihan turhaan tuli ostettua se, olisihan todistuksen voinut hakea ilmankin että pää näyttää herkkusieneltä.

Herkkusieneltä :laugh:

Me ei varmaankaan käydä vappuna missään, niin tuntuis tyhmältä nyhjöttää tässä kotona koneen ääressä lakki päässä. Kattoo ny.

Yo-lakista tulee mieleen vain kaikki kännissä heiluvat ääliöt, enkä halua kuulua siihen kastiin.
Ja lisäksi tuntuu tyhmältä pitää yo-lakkia kun on takana paljon enemmän opiskelua, kun on tohtorinkin tutkinto takana. En koe yo-aikana saaneeni mitään sivistystä niin paljoa, että sitä haluaisin mainostaa erikseen.

Yo-lakista tulee mieleen vain kaikki kännissä heiluvat ääliöt, enkä halua kuulua siihen kastiin.
Ja lisäksi tuntuu tyhmältä pitää yo-lakkia kun on takana paljon enemmän opiskelua, kun on tohtorinkin tutkinto takana. En koe yo-aikana saaneeni mitään sivistystä niin paljoa, että sitä haluaisin mainostaa erikseen.

voihan sitä tietty "palata juurilleen" ja heittää se kotsa päähän :D Taidankin laittaa heti, sopii se Kaksplussallekin.

Yhteistyössä