Alotan itse 3. vuoden ens syksynä Helsingissä LTO opintoja ja oon kyl tykännyt.. Jotkut kurssit vaikeampia ja toiset helppoja, joitan pettymyksiä niin opettajissa kun kursseissakin.. Eka vuos piirrettiin, laulettiin ja liikuttiin(eli kuvista, musiikkia ja liikuntaa) ja siinä välissä sit jotain teoreettisempaa, mut opiskelu hyvin käytännön läheistä ja paljon tehdään projekteja päiväkotien kanssa ja meillä käy päiväkotiryhmiä yliopistolla. Tää toka vuos on ollut sit jo paljon teoreettisempaa, kun ollaan valmistauduttu kandintyön tekemiseen ja tänä keväänä niitä on jo aloteltu. 3.vuonna on kandin työn tekeminen loppuun ja sivuaine 25op joka voi olla oikeestaan mistä vaan. Opiskeluun kuuluu myös 3 harjoittelu jaksoa joista 2 on kuukauden ja yksi 2viikon(eli tosi vähän). Itse en oo mikään pänttääjä ihminen ollut koskaan, mut hyvin oon pärjänyt ja numerot on ollut lähinnä 3 ja 4.. Läsnäoloa on paljon joten opiskelu on aika koulumaista..
Ja ainakin helsinkiin haetaan nykyään VAKAVAlla, eikä esim lukiopapereita edes katsota joten niillä ei käytännössä tee mitään.. Pääsykokeeseen kuuluu 1 kirja(meillä oli silloin joku 150sivua ja ei mikään mahdoton) jasiitä osa pääs 2. vaheeseen joka oli lapsiryhmätilanne jossa vedettiin pieni tuokio lapsiryhmälle ja sen jälkeen haastattelu..