Yliopisto vai ammattikorkeakoulu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sheepy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yliopisto. Opiskelu on paljon vapaampaa ja jos vaan itsenäinen opiskelu sopii niin silloin yliopisto antaa enemmän mahdollisuuksia vaikkapa tehdä töitä sivussa. Sivuaineiden kirjo on laaja ja niitä voi käyttää hyödykseen.
Amk on hyvä vaihtoehto mutta hyvin luokkamuotoista opiskelua ja yleensä plakkariin saa mahdollisuuden vain yhden tietyn ammatin harjoitukseen.

amk:sta saa paremmin käytännön opetusta joten sinne suuntaisin.yliopisto on pelkkää teoriaa alusta loppuun ilman käytäntöä.amk:n aikana jo tulee kivasti tehtyä tuttavuutta potentiaalisiin työnantajiin joihin sitten valmistumisen jälkeen on helppo ottaa yhteyttä ja kysellä töitä.vaikka miten hienolta kuulostaisi opiskelu yliopistossa niin käytännön syistä valitsisin amk:n.

No, kun niissä on aina niin paljon eroja, etten osaa oikein edes ajatella mitkä olisivat sellaiset opinnot, jotka olisivat samanlaisia kummassakin. Mulla se vaan ihan täysin riippuisi siitä mitä opiskelisin. Mä opiskelin ammattikorkeakoulussa ja olen erinomaisesti työllistynyt tällä tutkinnolla. Mutta jos olisin halunnut alalle, johon vaaditaan yliopistotutkinto niin sitten olisi hakenut sinne.

Mun sukulainen muuten valitsi yliopiston, valmistui sieltä, ja kävi sitten vielä amk:n saadakseen tutkinnon jolla työllistyä alalle :D

Opiskeli jotain mikrobiologiaa tms yliopistolla, ja amk:ssa bioanalyytikoksi.

jos olet kiinnostunut nimenomaan laskentatoimesta, niin valinta on aivan selvä: yliopisto!!!
olen itse opiskellut ja työskennellyt yliopistossa ja opettanut myös amk:ssa, joten suosittelen lämpimästi yliopistoa, jos vain rahkeet riittävät:)

Kyllä mä miettisin sitäkin millä tyylillä tykkää opiskella. Itse valitsin amk:n, koska olen liian laiska opiskelemaan niin paljon itsenäisesti kuin yliopisto vaatii.

Eli siis ilman muuta yliopisto. Ei vaan tahdo löytyä aikaa ja jaksamista pääsykokeeseen lukuun. Kirjat ja itseopiskelumateriaalit on kuitenkin hankittu. Kai se on sitten vaan otettava itseä niskasta kiinni ja ruvettava hommiin.

Yhteistyössä