Ylihuomenna on aatto ja meidän kämppä ei ole joulua nähnytkään... :'(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt joulumuori
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt joulumuori

Vieras
Sääliksi käy noita isompia muksuja... Ja ahdistaa ja itkettää... Mutta yritä tässä nyt koliikkivauvan kanssa saada mitään aikaiseksi! Mies siivosi saunan viikonloppuna, mutta siinä on meidän siivoamisetkin... Mulla menee koko päivä vauvaa hyssytellessä ja isommat muksut sotkee sillä välin senkin mitä on ehditty pistää paikalleen... Lakanoita en saa vaihdettua, keittiö on kuin hävityksen kauhistus ja lattian pesu on vain kaukainen haave... Piparitaikina on ollut parvekkeella neljä päivää...

Mitä mie teen??

Ja joo, mies tekee minkä ehtii ja jaksaa, mutta on valitettavasti sellaisella alalla töissä, että tekee nyt hulluna töitä. Aattona ei olisi enää kiva alkaa siivoamaan (ja siitäkin mies on aamupäivän töissä).

Meidänkin koti on siivoamatta, rojut levällään siellä täällä. Lapsi sotkee koko ajan lisää. En ehdi siivoamaan niin paljon kuin sotkua tulee. Ja piti hankkia kuusikin, mutta ei tähän kaaokseen mitään kuusia mahdu. :(

Eikö se pikkunen suostuis olee liinassa? Saisit kädet vapaaksi ja voisit tehdä edes jotain. Mutta hei, nyt on teillä poikkeuksellinen joulu ja lapset ehkä ymmärtää, kun selitätte heille? Ensi jouluna otatte sitten menetetyn takaisin.. :)

Teet ihan normaali siivouksen minkä olet tehnyt muutenkin. Panosta koristeluun, aattona mahdollisimman vähän valoja päälle ja kynttilöitä palamaan sellaisiin paikkoihin että lapset ei niihin pääse käsiksi.

Tai jos haluat että kaikki paikat kiiltää niin saisitko lähipiiristä siivousapua? Siivousapua ei varmaan alan ammattilaisilta enää ehdi saamaan.

Pahannäkönen sotku täälläkin. Mulla maha pystyssä ja joka paikkaa särkee, niin ei oikeen jaksa/pysty siivoomaan ja mies tekee 10tuntista päivää ja puoltoista vuotias vilperi sotkee minkä kerkiää. Mut en kyl aio ottaa stressiä tästä, tulee se joulu ens vuonnakin :)
Huomenna lähdetään heti aamusta mun vanhemmille ja siellä onneks on sit joulu valmiina meille :D

Onko miehellä huomenna vielä töitä? Mies lasten kanssa pihalle kahdeksi tunniksi niin saat siivota rauhassa ja siinä ajassa teet niin paljon kuin ehdit. Voin kuvitella että tuossa tilanteessa et saa yksin oikein mitään aikaiseksi.

Hyvät naiset, rauhottukaa! Mikä ihmeen pakko on olla tiptop ( tai edes hyvin ) siistiä just jouluna?? :O Teette siitä itsellenne isomman ongelman mitä sen tarvitsisi olla. Itse kysyin just eilen mieheltä, että sovitaanko niin, että huusholli ei ole tiptop siivottu (meillä remontin takia paikat hieman sekasi vielä) tänä jouluna. Lapsetkin varmaan muistelee joulua lämpösemmin jos äiti EI OLE pilannut jouluaan huhkimalla rätin ja imurin kanssa. Mitä sotkusta, kuitenkin tulee sotkua kun lapset nyt aina sotkee. Rentoutukaa jouluna!

[QUOTE="hmmm";22727809]Teet ihan normaali siivouksen minkä olet tehnyt muutenkin. Panosta koristeluun, aattona mahdollisimman vähän valoja päälle ja kynttilöitä palamaan sellaisiin paikkoihin että lapset ei niihin pääse käsiksi.

Tai jos haluat että kaikki paikat kiiltää niin saisitko lähipiiristä siivousapua? Siivousapua ei varmaan alan ammattilaisilta enää ehdi saamaan.[/QUOTE]

Olen yrittänyt pyytää mun äitiä katsomaan vaikka lapsia hetkeksi että saisin siivottua. Hän on nyt kaksi viikkoa lupaillut (asuu alle kilometrin päässä). Eilenkin kävi tässä ja sanoi, että näyttää pahalta kun aatto on jo niin lähellä... Enpä taida siltä puolelta enää apua odottaa... Liinassa tämä neiti ei viihdy yhtään vaikka muut lapset ovat aikanaan siitä nauttineet! Tämä ei kyllä taida viihtyä yhtään missään... Ehkä sekin pian helpottaa.

Hyvät naiset, rauhottukaa! Mikä ihmeen pakko on olla tiptop ( tai edes hyvin ) siistiä just jouluna?? :O Teette siitä itsellenne isomman ongelman mitä sen tarvitsisi olla. Itse kysyin just eilen mieheltä, että sovitaanko niin, että huusholli ei ole tiptop siivottu (meillä remontin takia paikat hieman sekasi vielä) tänä jouluna. Lapsetkin varmaan muistelee joulua lämpösemmin jos äiti EI OLE pilannut jouluaan huhkimalla rätin ja imurin kanssa. Mitä sotkusta, kuitenkin tulee sotkua kun lapset nyt aina sotkee. Rentoutukaa jouluna!

Tätä minäkin tänä jouluna olen miettinyt.. Viime vuonna siivosin joka nurkan, vaikka minulla oli puolivuotias, itkuinen vauva kainalossa :( Olen perheestä, jossa ollaan himosiivoajia.. Tänä jouluna tulee vain hiukan normaalia tarkempi perussiivous, mutta kaappeja en ala jynssätä paria kaappia lukuunottamatta. Leiponut olen ja laittanut ruokaa, mutta sitä en koe mitenkään erityisen raskaaksi. Vieläkin tämä on vähän liian nipottamista, mutta jospa vuosi vuodelta oppii ottamaan rennommin. Se joulu kun tulee joka tapauksessa! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;22727838:
Onko miehellä huomenna vielä töitä? Mies lasten kanssa pihalle kahdeksi tunniksi niin saat siivota rauhassa ja siinä ajassa teet niin paljon kuin ehdit. Voin kuvitella että tuossa tilanteessa et saa yksin oikein mitään aikaiseksi.

Mies on töissä vielä aattoaamunakin... Enkä mä nyt tosiaan mitään tip-toppia tähän hätään tarvitsisi, mutta hemmetti kun meidän keittiökin on sen näkönen ettei siellä viitsi omankaan perheen kanssa istua... Hieman ollut rankat pari kuukautta! Vaikka vauva osaakin olla ihana kun sille päälle sattuu, niin on se pistänyt äitinsä koetukselle! :xmas:

Kai tällekin sitten voi vuosien päästä jo nauraa! "Se oli se joulu kun pölykoirat vilisti nurkissa..." ;)

Miksi parin päivän takia pitää siivota joka nurkka ja vaihtaa lakanat? Ei kai kovin moni lakanoissa jouluaan vietä?

Minä tein ihan normaalin viikkosiivouksen, aikaa meni tunti. Ei tartte stressata mistään.

tiedän, että huonosti nukutut yöt ei helppaa asiaa. Mutta minusta tuo kuulostaa enemmän masennukselle. Synnytyksen jälkeinen masennus on tosi yleistä ja varsinkin koliikkivauvojen äideillä. Koita tehdä pikkuhiljaa ja houkuttele isompia muksuja mukaan siivoukseen. En tiedä minkä ikäisiä ovat, mutta jo yli 3 -vuotiaat osaa varmasti auttaa. Teet siivouksesta kivan leikin lapsille.

Jätät lakanat vaihtamatta. Heität piparitaikinan biojäteastiaan. Unohdat lattianpesun. Laitat astiat pesukoneeseen. Sanot miehelle, että hakee jouluruoat valmiina kaupasta. Ja sitten...

Rauhoitut ja vietät perheesi kanssa elämäsi parhaimman joulun, tietoisena siitä, etteivät perheenjäsenesi rakasta sinua yhtään sen vähempää, vaikka hieman oikaisitkin valmisteluissa. Olehan itsellesi armollinen :) Ja hyvää joulua koko perheelle !

tiedän, että huonosti nukutut yöt ei helppaa asiaa. Mutta minusta tuo kuulostaa enemmän masennukselle. Synnytyksen jälkeinen masennus on tosi yleistä ja varsinkin koliikkivauvojen äideillä. Koita tehdä pikkuhiljaa ja houkuttele isompia muksuja mukaan siivoukseen. En tiedä minkä ikäisiä ovat, mutta jo yli 3 -vuotiaat osaa varmasti auttaa. Teet siivouksesta kivan leikin lapsille.

Isommat on 4v. ja 2v. Esikoinen jo vähän laittaakin äidin kanssa tavaroita, mutta pienempi kulkee perässä sotkemassa...

Ja kiitos, mutta en usko olevani masentunut, korkeintaan kärsin baby bluesista. Meillä oli ristiäiset juuri toissa viikonloppuna ja tässä nyt on vaan hommat niin kasaantuneet ja univelkaa miljoona! Ja sitten tietysti ihan se kun ei päivälläkään saa hetkeä istua rauhassa kun yksi vinku-iita vaatii koko ajan syliä. Lahjat on onneksi ostettu, joten lapset tuskin valittavat! ;) Ja myönnän, että tämä siivous on aika paljon omassa päässäni. Mulla on tapana tehdä aika mittava urakka joulun aikaan ja nyt en ole saanut edes normaalia viikkosiivousta tehtyä. Pitää nyt vain yrittää huone kerrallaan vauvaa hyssytellen...

[QUOTE="Mies";22728089]Jätät lakanat vaihtamatta. Heität piparitaikinan biojäteastiaan. Unohdat lattianpesun. Laitat astiat pesukoneeseen. Sanot miehelle, että hakee jouluruoat valmiina kaupasta. Ja sitten...

Rauhoitut ja vietät perheesi kanssa elämäsi parhaimman joulun, tietoisena siitä, etteivät perheenjäsenesi rakasta sinua yhtään sen vähempää, vaikka hieman oikaisitkin valmisteluissa. Olehan itsellesi armollinen :) Ja hyvää joulua koko perheelle ![/QUOTE]

Tuohan oli kuin suoraan mun mieheni suusta! :D

Jos luteita ei nurkissa pyöri niin ei hätää. Imuroit ja pyydät miestä hakemaan vaikka muutamat jouluvalot ja nakkaat ympäri nurkkia ja pistät isot valot pois niin tunnelma on taattu eikä villakoiria, kaapinovia tai lakanoita edes näe riittävän hyvin.
Mä mietin et imuroisin ja ehkä nakitan taaperon putsaamaan kaapin ovia siksi aikaa. Kaikki muu saa olla ihan niin sekaisin kuin on. Pyykkiä pesen vielä ettei likasissa vaatteissa tarvii olla, mutta himojynssäyksestä en edes haaveile tänä vuonna.
Lapsetkin arvostaa enemmän sitä että äiti on elävien kirjoissa ja koti vähän mullinmallin kuin ylirasittunut ja kämppä tiptop

Mitään ei ole joulun eteen tehty eikä tehdä.Kaiken saa valmiina kaupasta.Jos kämpän siivoukseksi ei riitä se että huomenna imuroin niin se on sitten voi voi.Yhden lahjan olen käynyt ostamassa yhteiseksi muksuille ja huomenna ostan miehelle jotakin.
Lapsuuden joulut on painajaisena mielessä kun äiti hullunkiilto silmissä raivoten siivosi,se riitti.
Joulusta saa juuri niin rasittavan kun itse haluaa.
Helpollakin pääsee jos niin haluaa.
Minä olen valinnut helpot joulut.
Valmisruuat maistuu ihan paskalle mutta eipä tule lisäkiloja kun ei paljoo viitsi niitä maistella.
Joulussa on positiivista vain se että meillä on töistä viikon loma.

Tsemppiä , kyllä se joulu tulee joka tapauksessa.MUTTA toisaalta ihmettelen kommentoijia jotka taas ihmettelevät sitä miksi jouluna pitää siivota ja puunata koti niin tarkasti.Kyllä se niin vain taitaa olla monella,varsinkin naisella, että kun on koti puhtoinen niin joulukin tuntuu mukavammalta :)

Aloittajalle; siivoat sen mitä ehdit.Meilläkin on HIRVEÄ kaaos, mutta tänään pistetään vielä hihat heilumaan,kunhan mies kotiutuu töistä.

[QUOTE="pilvi";22728346]Tsemppiä , kyllä se joulu tulee joka tapauksessa.MUTTA toisaalta ihmettelen kommentoijia jotka taas ihmettelevät sitä miksi jouluna pitää siivota ja puunata koti niin tarkasti.Kyllä se niin vain taitaa olla monella,varsinkin naisella, että kun on koti puhtoinen niin joulukin tuntuu mukavammalta :)

Aloittajalle; siivoat sen mitä ehdit.Meilläkin on HIRVEÄ kaaos, mutta tänään pistetään vielä hihat heilumaan,kunhan mies kotiutuu töistä.[/QUOTE]

Mä olen samaa mieltä useimpien kommentoijien kanssa ja kuitenkin myös sun kanssa. On se vähän niin, että kaaoksen ja sotkun keskelle on vaikea saada levollista joulumieltä. Vaikka meilläkin mies aina sitä tolkuttaa, että ei tarvi olla siistiä ja mitä rehkit. Mutta mulle ei ainakaan tule hyvä mieli, jos ei ole ainakin vähän siistiä.

[QUOTE="pilvi";22728346]Tsemppiä , kyllä se joulu tulee joka tapauksessa.MUTTA toisaalta ihmettelen kommentoijia jotka taas ihmettelevät sitä miksi jouluna pitää siivota ja puunata koti niin tarkasti.Kyllä se niin vain taitaa olla monella,varsinkin naisella, että kun on koti puhtoinen niin joulukin tuntuu mukavammalta :)

Aloittajalle; siivoat sen mitä ehdit.Meilläkin on HIRVEÄ kaaos, mutta tänään pistetään vielä hihat heilumaan,kunhan mies kotiutuu töistä.[/QUOTE]

Totta on, tavallinen viikonloppukaan sottaisessa ja likaisessa kodissa ei ole niin rentouttava kuin puhtaassa siistissä kodissa. Ruoka ei maistu hyvälle jos on sotkuinen keittiö ja tunnelma muutoinkin menee pilalle, kun joutuu ajattelemaan tekemättömiä töitä... hihat heilumaan tänää ja teet pikaraivauksen. Nappaat jonkun kaapin tai komeron perälle kaikki hujan hajan olevat kamat, imuroit ja peset lattia sekä pyyhkäise pöydät ja pese vessa. Kengät ojoon eteisessä ja avot, joulukoristeita paljon sinne tänne, kynttilä palaan. Liha uuniin, ja saarioista muuten pöytään. Lahjat kuusenalle ja anna joulun tulla :D Hyvää Joulua!! SÄ pysytyt vielä siihen, mäkin aijon sen vielä tänään tehä :D

Yhteistyössä