ylihuolehtiva äitini

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mä en enää tiedä mitä mä tekisin äitini kanssa. Tiedän,että hän tarkoittaa vaan pelkkää hyvää,mutta en jaksa!! Olen kahden lapsen yh. Äitini asuu 2kilometrin päässä ja on jatkuvasti pyytämässä meitä luokseen syömään tai saunomaan tai muuten vaan olemaan. Jos emmem mene, hän kantaa hirveät määrät ruokaa meille. Toisin sanoen,minun ei itseni tarvitse tehdä ruokaa ollenkaan :o
Tänä aamuna hän soitti ovikelloa ja tuli ilmoittamaan,että voisi viedä matot ulos ja pestä lattiat ja ikkunat. Kerrankin sain kieltäydyttä. En halua,että meille tulee kukaan muu siivoamaan.

monesti olen sanonut äidilleni;etten kaipaa ihan näin tiivistä yhteiseloa;vaan me pärjäämme ihan hyvin; on hienoa;että hän auttaa ja hoitaa lapsia välillä;jotta saan omaa aikaa;mutta normaalin arjen pyöritys sujuisi kyllä minultakin:

mitenkähän onnistuisin saamaan tämän äidin päähän taottua :D Hyvää hän tarkoittaa ja on huolissaan minun jaksamisesta;mutta mutta; liika on liikaa:

by the way mitä tapahtu mun pisteille?????? se ei enää toimi aina tulee ;
mitä tein nyt?

Tuttu tunne. Täällä lähes sama homma. Mutsi ei silleen kanna huolta mun jaksamisesta mutta parisuhteesseen puuttuu joka helvetin asiaan. Se alkaa rassata jo vähitellen

Itse olen todella kiitollinen kaikesta avusta mitä vanhemmiltani saan.
äiti käy meillä usein siivoamassa ja laittaa ruokaa.
sitten kun kiittelen niin äiti vaan sanoo ettei hän mitään ihmeellistä ole tehnyt.
me taas vastavuoroisesti autetaan niitä pottujen laittamisessa maahan ja nostamisessa ja puu hommissa yms. missä tarvitsee useampaa ihmistä.
vuoroin vieraissa toimii meillä loistavasti :)

Kun se toimisikin sitten niin,että voisi välillä käydä äitiä auttelemassa jossain,mutta kun hän on niin tehokas kotonaankin,ettei sinne jää mitään tehtävää. Sodan saamme aikaiseksi jo siitäkin, että halauisin tiskata sieltä lähtiessämme astiat ja korjata lelut lasten kanssa :(

Osa syy voi kyllä olla tietysti tuo yksinäisyys..enpä ole tullut ajatelleeksi. Äitini on koti-ihminen hän ei tykkää käydä oikein missään (ihan kuin minäkin). Arvostan sitä,että äiti on aina valmis auttamaan,siitä ei todella ole kyse ja monesti olen tämän hänelle sanonut. Kiva olisi vaan itsekin joskus ruokaa laittaa ja siivota :D

Minäkin ottaisin mielelläni - omani kun ei auttele käytännössä lainkaan eikä saa omaa huusholliaankaan pidettyä, kun ura on tärkeämpi. Ymmärrän silti pointtisi, liika on tietysti aina liikaa auttamisessakin.

Yhteistyössä