yliaika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja käynnistys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

käynnistys

Vieras
rv 40 jo menossa eikä synnytyksestä tietoakaan, odotellaan, odotellaan sanoo lääkäri.... Huh.
Onko kellään mitään ""kotikonsteja"" mitä vois kokeilla, että synnytys rupeis käynnistymään? EI SEKSIÄ!!!! En voi kuvitellakaan seksiä nyt, valtava maha, kovat alavatsakivut koko ajan, pissattaa ja valtava turvotus kaikkialla, ei, ei, ei, eikä mies taatusti edes pytyis seksiin tällä hetkellä - ei oo kiinnostanut enää moneen kuukauteen.....

sovi jotai TOSI tärkeetä jollekin päivälle, pistä kuski baariin jne silloinhan ne aina tulee

ja tosiaan nuo sauna, seksi, siivous ja joku on siideristäkin puhunut. mulle ei mikään auttanut, 11 päivää meni yli. tai jos seksi ei kiinnosta niin eiks se kun lääkäri tutkii paikkoja saata käynnistää synnytyksen, muistaakseni näin eli jos ronkkimisesta olisi jotai apua...

Äidilläni juuri kävi niin että lääkärin tutkimisen jälkeen alkoikin sit synnytys veljeni syntyi viikolla 37 ja kaikki meni hyvin.
Kotikonsteja kuullut itse samat sauna seksi ja siivous...
Mikäköhän noilla miehillä on kun seksi hiljenee raskauden myötä,onko se kasvava masu nyt sit niin kauhea näky vai pelostako tuo haluttomuus johtuu???onko joku saanut mieheltään jonkun järkevän vastauksen tohon?vai onko miehelle häpeällistä puhua siitä ettei itseä yhtäkkiä halutakkaan??
Alkuperäiselle toivottavasti pian pääset synnyttämään ja saat sen tuhisevan nyytin syliin:)kaikkea hyvää sinnepäin!!!

Heippa!
Ennen muinoin entisajan intiaanit tekivät alkuraskaudessa keskeytyksiä sekä käynnistivät synnytyksiä papayajalla. Englannissa kätilöt suosittelevat tuoretta ananasta. Ykkösoluestakin olen kuullut mainittavan. Siivoa, silitä, sauno, käy lenkillä. Tsemppiä sulle, tuu tänne kertomaan kuinka kävi. Tsemppiä synnytykseen.

Rintojen hieronta voi myös auttaa. Sen pitäisi lisätä veren oksitosiinimäärää, joka parhaassa tapauksessa käynnistää synnytyksen. Suositellaan enintään tunnin hierontaa kolme kertaa vuorokaudessa.

Odottavan aika on pitkä.. Itse olin ihan varma että joudutaan käynnistämään.

41+1 neuvolan terveydenhoitaja/kätilö teki sisätutkimuksen ja kuinkas ollakkaan, synnytys käynnistyi samana iltana. Tosin poika syntyi vasta 41+3 ja sektiolla mutta käynnistyi kuitenkin;)

Neljä ässää on tosiaan siivous, seksi, sauna ja syöminen. Syö jotain mikä pistää vatsan toimimaan.

Tosin eihän sitä kukaan tiedä mikä sen synnytyksen käynnistää. Hyvin olisi mullakin voinut käynnistyä terkan kopeloinnista huolimatta:)

Onnea matkaan!

Täällä ollaan jo pian viikolla 41 ja kaikkea ollaan kokeiltu,paitsi sitä seksiä. Kolmelta ihmiseltä olen kuullut että juuri seksi heillä oli käynnistänyt synnytyksen. Itsellä on limakalvot niin arat ja kuivat että ei tule seksi kuuloonkaan,eikä tosiaan miestäkään se tunnu kiinnostavan... Selitystä en ole sen kummemmin kaivanut,harvoin kun olen hänet puuhiin saanut on hän kysynyt että eihän tästä varmasti ole haittaa minulle tai vauvalle ja eihän minua satu,että kysymys on varmaankin pelosta että satuttaa jompaa kumpaa.
Siskollani synnytyksen oli käynnistänyt pitkä kävelylenkki,kovasti oli supistellut koko lenkin ajan (ei mitenkään kipeästi) mutta väkisin oli kävellyt ja seuraavana yönä oli synnytys lähtenyt hurjalla vauhdilla käyntiin (kesti 6 tuntia,ensisynnyttäjä). Itselläni ei tuokaan ole tehonnut...
Eikä sauna,viimeeksi eilen otin järkyttävät löylyt...

Eli ei tosiaan auta muu kuin odotella,joku pieni asia synnytyksen lopulta käynnistää!

Mulla ei auttanut siivous eikä piiitkät metsäkävelyt maaliskuun hangessa. Yli meni (41+5).

Sen sijaan moni odottaja on todennut, että kun vihdoin rentoutuu, antaa periksi (""ei se sieltä tule ikinä"") ja kuten joku jo mainitsi, sopii vaikka jotain ihan muuta menoa, niin sitten synnytys käynnistyykin. Siksi varmaan monen synnytys käynnistyy yöllä, kun äiti rentoutuu (maallikon päätelmä).

Eli neuvoni on: puuhaile sellaista mihin pystyt, käykää jäätelöllä tai sukulaisten luona, rentoudu, ajattele jotain ihan muuta mahdollisuuksien mukaan. Kunhan vauva syntyy niin sinulla ei taatusti ole vapaa-ajan ongelmia! =) Seksistä ei kannata ottaa paineita ja yrittää väkisin, siitä jää vaan huono maku.

Voimia loppuodotukseen.

Kiitos vinkeistä, ei kyllä oo tuo siivoaminen auttanut, koti on kiiltävän puhdas lattiasta kattoon! Siivonnut oon hullun lailla jo monta päivää. No, kiva tulla sitten puhtaaseen kotiin sairaalasta vauvan kanssa!! Kaikki pyykit oon silittänyt, joka ainoan pyyheliinankin, pitää vissiin seuraavaksi ruveta alusvaatteetkin silittämään....
Ja pitkiä lenkkejä oon tehnyt koiran kanssa joka päivä, monesti useammankin lenkin. Ei vaan tapahdu mitään.
No, kait se vauva sieltä joskus tulee....
Käy vaan aika niin jumalattoman pitkäksi. Mulla on ollut hirveen helppo raskaus, no, olispa ollutkin liian helppo, jos ois syntynyt ajallaan!!!

*näin meillä*, minä olen saanut mieheltäni vastauksesksi, että ""ei kai se vaan haittaa, jos menee ronkkiin toisen kotiin"" :D Eli hän pelkää vehkeensä ylettyvän kohtuuni asti :D. Ja lisäksi hän pelkää satuttavansa vauvaa :)

Olen pariltakin ihmiseltä kuullut, että kun vauvaa ei alkanut kuulumaan suihkussa suihkuttelivat vatsaa vuoroin viileällä ja vuoroin lämpimällä vedellä. Pistää kohdun supistelemaan ja voi näin ollen jouduttaa synnytyksen alkamista. Itsekin sain ennen aikaisiin suppareihin äitipolilta ohjeeksi lämpimällä vedellä suihkuttelun. Sillä siis rauhoittui supparini. Mutta tuo vuorottelu lämpötilassa voi siis tepsiä joten ei muuta kuin kokeilemaan.

Jep...Tuntuu vaan niin hassulta et kaikki loppuu yhtäkkiä tost vaan...sitä jotenkin tuntuu sit niin helposti syyttävänsä itseä kun toinen ei anna mitään selitystä...ja sitten mieleen tulee mitä ihmeellisimpiä ajatuksia,jotka tietysti vain pahoittavat oman mielen....tässä sitä vain miettii et ehkä sitten synnytyksen jälkeen jonkun ajan päästä...mut ehkä jotenkin itse sit pelkää koko seksin harrastamista ja paineet kasautuu eikä nautintoa niin vaan sit tule...5kk taukoa siis jos nyt sit vaik kk synnytyksen jälkeen ois jotain vipinää...jotenkin uskon et ollaaan vieraannuttu ja etäännytty toisistamme...tai sit sitä vain kuvittelee et asiat on niin.2kk synnytykseen aikaa.

heippa!mulla meni yli myös..tyttö syntyi vkolla 42+1.oli sovittu jo sairaalaan käynnistysaika seuraavalle aamulle,mutta lääkärin kovakourainen tutkimus sekä kotona mies hieroi nännejäni,niin siitä lähti käyntiin...
kokeilemisen arvoinen juttu tuo nännien hieronta,olen kuullut muiltakin.

Tää ei paljo lohduta, mutta vauva on yliaikainen vasta rv 42 jälkeen. Eli vauvan normaali syntymisaika on rv 38-42 välillä. Ja sillon puhutaan täysaikaisesta vauvasta.
Mun pojat syntyny 13 ja 10 pv yli lasketunajan eli rv 41+6 ja rv 41+3.

Mul ei oo auttanu perinteiset sauna,seksi eikä siivous.Ollaan harrastettu seksiä ihan loppuun asti,ehkä se siks ei oo auttanu.Mut jos ei ois pitkään aikaan harrastanu,se vois paremmin tehota...
Mut joku mainitsi viel syömisen.Oiskohan se auttanu sit kuopuksen syntymään, ku olin ravintolassa syömässä naisten kesken ja seuraavana yönä alko synnytyssupistukset. :)

Yhteistyössä