Yli vuosi yritystä, osa 22

  • Viestiketjun aloittaja molly
  • Ensimmäinen viesti
Kiira*
Entisenä ketjulaisena otan osaa suureen suruunne, tutkimattomat ovat luojan tiet, kyynelsilmin itken teidän kanssanne, voi sanat eivät riitä, kuin näin voi käydä...

*Kun on oikein pieni, voi lentää linnun untuvalla, voi nukkua orvokin lehden alla, voi istua lumihiutaleilla, voi liittyä maailman tuulien teille.*
Kun on oikein pieni (H.Huovi)
 
Vippe
Timon ja Tiinan suru on valtavaa, me pienet täällä ei sitä osata ees käsittää.. Toivottavasti mein vaatimattomista sanoista ja haleista saitte edes pienen pientä lohtua. Olette meidän ajatuksissa!

Kuitenkin, arkeen sitä on palattava.. Tänne ei mitään ihmeempiä kuulu, kierto lähenee taas kerran loppuaan (kai), eilen alkoi jo tuntua siltä. Viikonloppuun mennessä varmasti on täti taas ferrareineen paikalla. Manna, mehän mennään melkein samoissa, mites sulla menee?

Molly tais olla ny siä reissulla.. Juuh, mutta palataan taas.
 
Peppi_82
Päivät on menny ihan usvassa, kun miettii miten nopeasti kaikki voi muuttua. On todella vaikea uskoa mihinkään korkeempaan voimaan, kun tuollainen suru kohtaa ihmisiä, jotka olisivat varmasti onnensa ansainneet. Toivon edelleen voimia Timon koko perheelle.

Mä eilen innostuin kun sain eilen varattua aikoja akupunktioon. Nyt aluksi varattiin 6 kertaa reilun kuukauden ajalle. Mutta kuten mulle tuntuu aina käyvän, asiat menee päällekkäin. Tänään sain soiton ja mulle tarjottiin töitä. Olen asiasta todella innoissani, mutta lähes kaikki aku-ajat on päivällä ja en mä tiedä miten voin olla keskellä päivää pois. pläääh... Pitää vissiin mennä takas ja koittaa saada ilta-aikoja. Mä oon kuullu ja lukenut niin paljon et akupunktiosta ois saanu apua endoon, ja siksi olenkin niin innoissani.

Molly tosiaan taitaa olla nyt siellä reissun päällä. onnekas. Toivon mukaan hän on jossain lämpimässä ja tuo lämmittäviä auringonsäteitä tänne meillekin..Mittarissa kun on aika karut lukemat taas... =(
 
antzi*
Timo ja tiina... En teitä tunne mutta olen TODELLA pahoillani ja otan osaa... :( Jos siltä tuntuu niin tulkaa kermeihin purkamaan oloa! Siellä on alkuraskaudessa ja myöhemmin lapsensa menettäneitä, myös yksi jolla aikalailla teidän kaltaisenne tilanne. Tässä runo jonka kaiversimme oman kultamme muistolaattaan:

"hipaisi hiljaa enkelin siipi, kauneinta maailmassa näytti. Salaa sitten ovesta hiipi, enkelin oikeutta käytti. Nukahti pieni enkelin siipien suojaan ja lähti, nyt pikkuinen on taivaan kirkkain tähti." (en muista tekijää tähän hätään)
 
Manna*
Moikka.
Edelleen Timon ja Tiinan menetys painaa täälläkin mieltä. Samaa mieltä olen, ettei kukaan toinen voi surun määrää tietää, kuin toinen saman kokenut, joka voi jollain tavalla auttaa selviytymään. Anzin runo oli koskettava ja tosi hienoa, että piipahdit tänne toivottamaan Timon tervetulleeksi myös Kermiteihin. Nyt muistin, että olen joskus lukenut esittelyssä Kermit-ketjun ideasta. Voimia myös siis sinne ketjuun.

Arkeen..
Pepille onnea työpaikan johdosta!! WOW! Tosi hienoa. Vastaako työpaikka sitä, mitä olit ajatellut? Miten pitkän sopparin sait vai onko vakkaripaikka? Harmi, että ne akuajat menee päällekäin, mutta toivottavasti saat muutettua ne.

Vippe..Mä olen autuaasti vain ollut, enkä ole kp:tä katsellut, mutta nyt kun katoin, niin kp 20 menossa. Pari päivää rinnat olleet taas to-si painavan tuntuiset ja arat. Niikuin yleensä ennen menkkoja. Vatsa on suht normaali, mutta hiukan ehkä painetta on alavatsalla, jos oikein kuulostelee. Luulen siis, että menkat alkaa vkonloppua vasten. Toivottavasti ne alkaa vkonloppuna vasta, että saan vähän kiertoon pituutta. Sit seuraavien menkkojen aikaa täytyykin mennä prolaktiinikontrolliin.
Pidetään peukkuja sinne, että ferrari hajoaisi matkalla ja ei tulisi mitään punaista rallia=D Mutta jos tulee, niin sitten eletään sen kanssa taas.

Mollya mäkin mietin eilen, mutta taitaa rouva olla siellä matkoilla. Kyllä rouvan kelpaa ;) (*kateellinen huokaus*)
 
Vippe
Ok, jos sulla on Manna kp20, niin mulla on sit kp19.. Muistelin että olisin ollu pidemmällä, mutta ilmeisesti en.. :) No, mut kaks edellistä kiertoa on ollu 24, eiköhän tämäkin.. tuhrut alkaa siis ylihuomenna. Vaikka ainahan sitä toivoo, että ferrari jättäis kerrankin tielle.. ;)

Onnittelut Peppi täältäkin! Mukavaa saada uusia haasteita..

Mutta näin täältä tällee lyhyesti..
 
annu78
Moi! Hrrrr kun on taas kylmä. Olis se mukava lekotella jossain lämpösessä. Mulla menossa kp??? olisko 18. Alavatsassa juilinut jonkun verran, tietää vissiin sitä että viikon päästä se ferrari kaahaa jo tännekin päin. Tuhrut tod.näk. alkaa viikonloppuna. (Onpas mulla taas pessimistinen asenne).
Luin muuten yhdestä lehdestä, että sellanen kun meriditaatioterapia (meniköhän oikein) on joillakin auttanut lapsettomuuteen. On kai vähän samantyyppistä kuin vyöhyketerapia.
 
Manna*
Päivitystä ja nostoa.
Mulla alkoi vatsan juilimiset tänään ja tosi menkkamainen olo, joten tänne se puna-armeija paahtaa varmaan pian. Kunpa vain kierto venyisi vähän pidemmäksi. Mulla on pettynyt olo, mutta nää muut suunnitelmat helpottaa sen sietämistä. Silti ei poistu se sama huoli, joka vain kasvaa; mitä mussa/meissä on vikana, kun ei onnistu. Jotenkin sellainen kokonaisvaltainen paha olo on muuttunut sellaiseksi hiipuvaksi toivonliekiksi ja pelko valtaa koko ajan enemmän mieltä, vaikka yrittää itseään kannustaa. Olisipa joskus oma lapsi sylissä:(

Jaksellaan..
 
Vippe
Jeesh, päivitellääns omaa napaa kans. VIime kierroissa (niissä 24 pituisiksi jääneissä) on ollu rinnat kipeät jo tässä vaiheessa, joten tästä kierrosta on tulossa pidempi. Tuntuukin että ovis oli vasta (jos ees oli, limaa tuntui riittävän melko pitkään). Täällä siis ei mitään oireita mihinkään suuntaan, joten vähän tuntuu että tää kierto venähtää pitkäksi.. Eli ei mitään uutta siis täällä.
 
Manna*
Vippe! Olipas vaan toteava viesti sulta :) Mä alan heti hehkuttaa, kun ei sulla ole normioireita menkkojen suuntaan. Saanhan vähän edes olla jännittynyt :)!? Miten pitkiä sun kierrot voi olla vai onko ne ollut nyt tota 24 luokkaa? Sorge, kun en muista mitään.

Missä kaikki luuraa??? Hu-huu! Tännepäin!

Mulla on vatsajomot lisääntynyt vaan kokoajan ja äsken otin jo Buranan! Eli no hope!
Hain apteekista lisää "hormoonin hillitsijä-lääkettä" ja samalla pari pakettia särkylääkettä. Syön ibuprofeiinia menkkoihin, mutta muuten parasetamolia. Ostin samalla kromia, kun karkki maistuu taas! Se onneksi auttaa ja nyt on 3 kk:n satsit kromia, jos voisin paremmin hillitä makeanhimoani.

Palaillaan taas. Mollya ikävä Mannalla on :(
 
annu78
Kylmää torstaita! Koskahan nää pakkaset loppuu???? Mulla kans pientä jomoilua lähinnä vasemmalla puolella alavatsaa, tuhruja odottelen viim. viikonloppuna. Voi kunpa tänne meidänkin ketjuun putkahtaisi plussaa, kyllä olis jo sen aika.
Ihanaa, huomenna on taas perjantai ja viikonloppu edessä. Mies on lauantaina töissä ja sunnuntaina lähtee pilkkireissuun joten meikäläinen viettää rauhallisen viikonlopun leväten ja hiukan herkutellen. Ootteko muuten seuranneet idolsia? Kuka on teiän suosikkinne?
 
Vippe
Manna, saahan sitä jännittynyt olla.. :) En sitä kiellä, mutta turhaan olet.. ;) Nii, mun kierrot on heitelly viimeaikoina suurinpiirtein 24-32 välillä.. Ja pienen pientä jomotusta on jo havaittavissa, joten tais mennä toi mun aiempi analyysi pieleen. Rinnatkin alkaa tuntua hieman aroilta. Että eiköhän sitä tässä kumminkin ihan "aikataulussa" olla.

Oon kattellu idolsia. Se Ari on ehkä mun suosikki. Tykkäsin myös siitä Miasta joka putosi (ellei tuomarit jostain syystä halua sitä nostaa). Tarvii tänäänki kattoa, kyl vähän mietityttää et kenenköhän ne sieltä nostaa finaaliin. Mä en jotenki tykkää siitä Anna Abreausta.. vaikka sitä on ny hehkutettu lehdissä. Ainii, mää tykkään siitä Johannastakin.

Täällä tiedossa rauhallinen kotivkl. Vaikka aina sitä yllättäen jotain keksii.. Mutta ihan mukavaa olla kotona, maaliskuussa onki sitten melki joka viikonlopulle jotain. Palaillaan!
 
Manna*
Mä olen odottanut tätä päivää; perjantai ja pääsen usein aikaisemmin kotiin, siivosin pikaisesti ja nyt istun kahvikupin kanssa sohvalla ja saan pian ottaa päikkärit=) Viikonloppu tulee menemään rauhallisesti; teen miekkoselle illallisen (synttärit) ja naukkailemme varmaan hiukan viiniä. Ulkoillakin täytyy, sillä viikko on emnnyt töissä ja illat lukiessa, plaah!

Annu ja Vippe...samoissa fiilareissa siis mennään. Mulla on sellainen olo, että koska vaan voi alkaa vuoto. Pah. Kp 23 ja eiköhän ne huomenna varmaan aamusta ala. Jomottaa enemmän ja oon turvautunut lääkkeisiin. Harmittaa teidänkin puolesta kovasti. Kyllä me todentotta tarvittaisiin tänne plussia. Missähän ne kaikki meidän ketjulaiset on? Satuliini, Terttu (oliko se Terttu?), Elli, Peppi ja ketä muita niitä oli? Mitenköhän Mariskalla menee? Onkohan vauva syntynyt? Mä en muista ollenkaan,että koska Mariskalla tärppäsi, kun ajanlasku sekoittuu omassakain yrityksessä. No, jokatapauksessa olis kiva, jos täällä hiukan enemmän olisi elämää.

Idolista..mun suosikki on Ari. Se Anna on ihan ok ja pirteä tyttö, hyvä äänikin, mutta en kovin kovasti "fanita" sitä. Ari on sellainen rehti ja reilu suomipoika ja mikä ääni!! Mia on jotenkin hirmuisen aito ihminen ja ihana itkupilli=) Oli hyvä, että hän pääsi jatkoon. Ruslanas on jollakin tapaa myös sympaattinen; omalla tavallaan. Jotenkin sellainen vilpittömyys ja nöyryys hänestä paistaa. Ja olihan sillä ihan mieletön ääni. Mutta, kun Ari lauloi Piano Manin, niin kyllä mulla kyyneleet virtasi. Se kappale on muistoja herättävä ja sopi tosi hyvin Arin äänelle.

Mutta..Nyt otan ne iiihanat päikkärit;)

Hyvää viikonloppua!
 
annu78
Moi!
Nyt on sitten käyty lenkillä ja jumpassa ja olo on kyllä ihanan energinen. Ajattelin tässä alkaa tekeen ruokaa ja maalaamaan keittiön seinän. (meillä on edelleen keittiöremppa hiukan kesken)
Mitään uutta ihmeellistä ei oikeestaan, pientä juilimista alavatsassa. Ajattelin kyllä tänä keväänä koittaa tota vyöhyketerapiaa; eihän se ota jos ei annakaan. Ja miehen yritän passittaa sitten siihen simppanäytteeseen, päästäis asiassa eteenpäin. Tää on sitten ihan p......stä tää menkkojen odottelu ja kuitenkin pieni jännittäminen että jospa sittenkin....
Niin idolsgalluppiin; mun suosikkeja on ehkä Ari ja se Johanna ja myös Anna lauloi hyvin.
 
Vippe
Lauantaita!
Eilen oltiin istumassa iltaa, ja nyt pitäis sitten vähän siivoilla yms, ku kerrankin vietetään kotiviikonloppua.. Eilen tuli "vähän" juotua punkkua, niin ei oikeen voi mennä jumpalle, mutta noh, kävin sentäs eilen.

Manna, toivottavasti synttäri-illallinen onnistuu. :) Määki aattelin kokkailla tänää vähän normaalia paremmin. Tai sit viimeistään huomenna.

Täällä on navan tilanne ennallaan. Samoja fiiliksiä Annun kans. Todella ärsyttävää ootella.. Tuhrut ei oo alkannu, mutta toisaalta sit ku mietin, niin ovislimat kesti tosi pitkään.. ehkä viime perjantaina vasta ne loppu, et ehkä ovis oli niin myöhään... Se tekis kierrosta sit sen melki 30 päivää, mikä toisaalta mulla on ollu välillä se normaali. Joten, ei täällä nyt vielä kannata hihkua. Ehkä sit ens viikolla jos tuhruja ei näy vielä torstainakaan, niin sitten vois ehkä alkaa epäillä jotain muuta...

Tänään kuulin ystävältäni, että PAS-hoito tuotti tulosta, hän sai elämänsä ensimmäiset kaks viivaa tikkuun yli 3vuoden odotuksen jälkeen. Oon NIIIIN onnellinen hänen puolestaan.. Mahtavat fiilikset kyllä tuli siitä.

Jeesh, palaillaan taas!
 
Manna*
Moikka.
Mua väsyttää=) Tuli eilen juotua punkkua ruuan kanssa ja ruuan jälkeenkin! Kylään tupsahti sitten porukkaa ja lähdettiin kaupungin yöhön. Kotiuduttiin ennen viittä ja aamulla oli vähän kuula jumissa, mutta sain onneksi nukuttua lähes yhteentoista, niin mitään kankkusia ei jäänyt. Mutta väsy jäi! Sain leivottua täytekakkupohjan ja pitäisi se illalla vielä täyttää, kun huomenna tulee kahville porukkaa..
Niin, kp 2 täällä ja kierto jäi 23 pituiseksi. Oli aamulla tosi kipeä vatsasta ja samoin eilen ja Buranaa oon syönyt. Mulla ei ollut odotukset korkealla itseni suhteen, joten selviän näistä menkoista kyllä. Kuulin eilen vauvauutisenä; yli 2 vuoden yritys ja ainakin yksi keskenmeno takana ja nyt odottavat ehkä rv15. Niinkuin Vippekin sanoi, niin pitkään yrittäneiden vauvauutiset tuntuu erityisen hyvälle. Ehkä siihen liittyy se oman itsensä lohduttaminen samalla ja toivo pysyy yllä. Mahtava juttu muuten Vippe tuo kaverisi plussa=)

Annu, mä olen kanssa miettinyt noita vyöhyketerapiajuttuja. Täytyy kevään korvalla varmaan varata aikaa. Myös akupunktiota oon miettinyt. Kaikki konstit käyttöön, jos auttaisi.

Mutta, nyt täytyy mennä ottaan kakku uunista.

Palaillaan,

Manna
 
annu78
Manna , voi kökkö sentään noita menkkoja. Mä täällä odottelen tuhruja (toivotaan että pysyisivät poissa hus, hus).
Ihana ilma ollut ainakin täällä päin, aurinko on paistellut ja muutenkin ihan selvästi kevättä ilmassa. Kävin lenkillä ja maalasin keittiön seinää toiseen kertaan. Kiva fiilis kun alkaa pikkuhiljaa toi remppa valmistua. Muuten oonkin vain makoillu sohvalla ja katsellut rästiin jääneitä ohjelmia digiboxilta. Jaksaapahan taas sitten viikon tehdä töitä kun on hyvin levännyt.
Kiva kuulla vauvauutisia pitkään yrittäneiltä; tulee positiivinen mieli että jospa se sitten jonain päivänä myös meillä tärppäis.
 
Vippe
Höh ja pöh, Manna. Vaikka ootkin siellä ihan ok, niin kyllä täältä pieni sympatiahalaus lähtee joka tapauksessa. Ihanaa kyllä ku sulla on ne häät mitä aatella. Missä kuussa se suuri päivä nyt olikaan (jos et halua tarkemmin päivämäärää sanoa?)

Annu, toivottavasti pysyy tuhrut poissa. Plussaa kyllä kaivataan, mutta se ei sitten saa tarkottaa sitä että ketju hiljenis!! :) Nii että raskautuneet vois taas muistaa meitä "jälkeenjääneitä" muutamalla rivillä.. ;) Kuulumisia, kuulumisia!!!! :)

Täällä oma tilanne ennallaan. Ärsyttää jo valmiiks, kun pitkä kierto saa toiveet nousemaan ja sitten taas tipahtaa korkeelta ja kovaa. Noi 24 pvän kierrot sopi mulle paljon paremmin. Katoin vanhaa ketjua, muistin siis väärin, olinkin Manna sua päivän edellä, eli täällä kp26. Eihän se vielä mikään huima luku ole.. Viikon päästä vois jo alkaa oikeesti jännittää. Mutta ei vielä. Ärsyttävää.

No, mut semmosia. Toivottavasti huomenna kuullaan Mollyltä matkakuulumisia. :)
 
molly
Hola girls, I'm back :)

Mahtava reissu oli 10 pv, lämmintä, sekä kaupunkia että biitsiä, paljon tekemistä ja näkemistä. Ollaan sitten taas syöpötelty ja juopoteltu niiiiiiin että nyt alkaa todellinen kesäksi kuntoon kuuri!

Kivaa kun oltiin kaipailtukin, mäkin kaipasin teitä :) Mutta harmi kun täällä ei ollut plussauutisia ollenkaan ja ollaan sen sijaan tuhruiltu, kohdattu tätiä ja ikäviäkin uutisia oli, pahoittelut ja osanottoa myös täältä. Kauniita runoja.

Mä odotan vaan ivf:ää, en oikein jaksa piitata tästä luomuilusta nyt. Voi olla tietty hyväkin juttu. Joku kyseli Mariskaa, se kirjoittelee tahkoojaplussissa (käyn joskus lukasemassa odottajien puolella) ja hän sai pojan jo kauan sitten :) Niin se aika rientää.

Täytyy ryhtyä töihin, olisi aikamoinen kasa pöydällä..... huoooh. Mutta kurkkaan ihan varmasti joka päivä ja koitetaan kirjoitella ja pitää ketjua aktiivisena! Vippelle peeeeuuuukkkujaaa!

Hei, voisko joku vielä valaista vähän, että mikä se PAS on?
 
emmi06
Tervetuloa Molly kotimaahan!! Toivottavasti oli antoisa reissu ja nautit!! Valaise ny ees sen verran oliko kaupunkiloma vai rantaloma??? Kateeks käy kuitenkin..
Annulle Isot pahoittelut!! Tuhrut on syvältä..
Vippe vielä jännäilee .. peukut ja varpaat on pystyssä..tuo ny se eka plussa tähän ketjuun!!!
Omaa napaa kp13, eli ovis oli ilmeisesti eilen/tänään vatsakipujen mukaan. Epätoivoinen, kun olen niin aamulla vielä miehen pakkokellistin ennen työreissuun lähtöä. On meinaan kolme päivää poissa, joten kaikki tehtävä..
Mutta viikonalkuja..ja mites Mannan hääsuunnittelut sujuvat??
 
Vippe
Tervetuloa Molly takaisin. Kuulostaa kyllä hyvältä. Lämpöä, kaupunkia ja biitsiä, mitä sitä muuta nainen voi 10pv:n lomalta vaatia.. :) Tahtoo kanssa...

Annulle pahoittelut. HÖH JA PÖH, sentään.. *halaa*

Kiva kun siellä peukuttelette mulle, mutta pistetäämpäs jäitä hattuun. Mää oon ihan varma että oli sittenkin myöhäinen ovis (Jos sitä siis nyt olikaan ja aktiviteettiäkään ei ollu niin paljoo että oikeesti olis tsäänssejä) ja täti porhaltaa ens viikonloppuun mennessä paikalle.. Jeesh, mutta takas töiden pariin. Palataan!
 
Vippe
Ainii, PAS. Se on siis se jos IVF:stä jää niitä alkiota "yli" nii ne pakastetaan ja sulatetaan sit siirtoo varten. PAS voidaan tehdä omaan kiertoon (tikutetaan ovista, että kohtu olisi parhaimmillaan) tai sitten tuupataan lääkkeitä, notta olis kohtu vastaanottavainen. Jotain sinne päin. :) Ihan tarkalleen en tiiä miten toi lääkkeellinen osuus menee, mutta kuitenkin.. :)
 
Manna*
Viikonalkua ja pahoittelut annulle. Voi per...e mä sanon, kun meillä on niin huono tsägä täällä. Minkähänlaisia taikoja sitä pitäisi alkaa tekemään, että saisi tänne plussauutisia. Koita annu silti jaksaa ja löytää jostain se toivo uuteen kiertoon.

Mollyn matka kuulosti ihanalle=) Thaimaan matkasta mä haaveilen vielä joskus tai sitten Vietnamiin. Saa nyt nähdä, jos joskus toteutuu. Häämatka siirtyy, mutta toteutuu kyllä vielä. Kyllä varmasti teki hyvää rentoutua=) Työniloa nyt sitten!

Vippe, kiitos lohtuhalista. Se lämmitti, vaikka en ihan vaatehuonemasiksessa olekaan. Toisaalta työnnän aktiivisesti sitä pahaa oloa pois ja yritän ajatella muuta. On jotenkin niin turta, ettei jaksa ajatella kovin aktiivisesti asioita. Kuulin taas uusia vauvauutisia ja jotenkin en jaksa yhtään innostua niistä. Ei huvita edes olla iloinen kenenkään puolesta. Tähän pisteeseen on tultu! Välillä taas on helpompia aikoja ja pystyn olla iloinen muiden tärpeistä. Plaah!

Emmi, hyvä, että jaksat kellistellä ukkoa ja huolehtia asioista etukäteen! Niin sitä pitää!

Vipelle paaaaaljon plussatuulia nyt ja kaikille muillekin hyvää mieltä!
 

Yhteistyössä