Yli vuosi yritystä 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Launtai-iltaa kaikille.
(Kirjoitin eilen megapitkän jutun tänne ja sitten kone sanoi sopimuksen irti ja kirjoitus siis hävisi johonkin, mutta jopsa nyt uudelleen...)

Pahoittelut Nasupille=( Itse en tiedä noista pitkistä kierroista mitään, mutta ymmärrän kyllä, miten rassaavaa on, kun kierto venyy ja etenkin, jos tekee negatestin ja sitten saa vielä odottaa kierron vaihtumista. Toivottavasti viikonlopun juhlat hiukan piristää mieltäsi ja jaksat taas uusin yrityksin seuraavaan kiertoon!

Molly, mä olen oikea murhemagneetti=) Mulla on myös joitain juttuja, jotka välillä nostavat päätään ja rassaavat todella mieltä. Yritän ajatella omaa elämää ja itseäni, mutta välillä on vaikeaa, kun tunteet ja järki menee sekaisin..Mies jaksaa onneksi lohduttaa ja tukea, mutta välillä olen tosiaan yksin näiden muiden murheiden kanssa, koska en halua aina kaikkea jakaakaan muiden kanssa. Mutta ei oteta kaikkia murheita kantaaksemme, eihän=) On totta, kun sanoit, ettei anneta möröille valtaa, hih! Mutta tsemppaillaan!!

Hyvä anna, että sait ajan tuonne klinikalle. Jospa tärppi kävisi tuossa odotellessa! Meillä on molemmilla pikemminkin lyhyempi kierto, mulla yleensä max 28. Jonkun verran mulla heittää ja gyne oi siitä kiinnostunutkin. Saa nähdä, miten mun hormonit on...tarviiko jotain avuksi tasaamaan kiertoa?Psn:n lääkäri ei taas kommentoinut hiukan heittävää kiertoa juuri mitenkään..

Pepistäkin oli kiva kuulla! Toivottavasti teillä oli hauska reissu!Meillä on matka keskieuroopan suuntaan vasta edessä, viikon kuluttua=) Jippey! Jotain uutta ja yhteistä miehen kanssa!Hei, mutta toivottavasti löydät taas oviksen yhtä hyvin ja "puuhastelut" osuu kohdilleen; sitten vain kädet ristiin kyynärpäitä myöden=)

Terttu; mulle/ meille tehdyt tutkimukset on olleet järjestyksessä: Aluksi sisätutkimus, papa ja miehen spermanäyte + klamydiakoe, prolaktiiniarvo ja kilpirauhaskoe. Nä mä annettiin perhesuunnittelusta, mihin mentiin eka. Sitten lähete gynelle ja siellä ultra (sisäisesti) ja sisätutkimus sekä uudelleen prolaktiini (mulla oli hiukka koholla nääs), lh, fsh ja progesteronikoe. Seuraavaksi meen kuuntelemaan ne vastaukset ja sitten tehdään se aukiolotutkimus. Menee varmaan suht samalla tavalla monessa paikassa nää perusjutut. Tietty ne juttelee paljon ja kysellään kaikennäköisiä asioita...Mutta kyllä sen kestää. Mä jännitin kamalasti, mutta ne olikivoja ihmisiä ja tuli sellainen tunne, että haluavat auttaa=) Tsemppiä sullekin!Älä turhaan jännää etukäteen=)

Vippeä mäkin kaipailen tänne, mutta lomaile rauhassa! Mäkin nautin täysillä vapaasta ajasta ja välillä piipahtelen siellä sun täällä fiiliksen mukaan. Mutta pian sitten viikon reissulle!Kivaa!

Hirmuisesti plussatuulia kaikille tasapuolisesti ja toivotaan, että saadaan taas plussia ketjuun! Onko nyt ketään, jolla olis h-hetket jännäyksen kanssa?

No joo sehän olisi unelmien täyttymys jos tärppäisikin ennen tuota aikaa. Mä oon aatellu tuo muutaman päivän heitto menkoissa on ihan normaalia terkkarilääkäri ei ainakaan ollut huolissaan kun kerroin et kierto on 24-26. Missä Manna kävitte ottamassa noi tutkimukset siis yksityisellä vai julkisella? Toivotaan taas plussatuulia tähän ketjuun!

Me ollaan julkisella puolella eli perhesuunnittelun kautta kaikki on mennyt; nyt siis ollaan gynen polilla asiakkaana. Tosin simppanäyte menee yksityiselle tutkittavaksi ja sen joutuu pulittamaan itse kokonaan (n. 120e) ja siitä saa sen kelan osuuden takaisin. Julkisella puolella on mennyt kaikki aika joutuisasti, tosin joutuu nyt laskemaan kiertopäivien mukaan milloin mikäkin tutkimus tehdään. Se on toisaalta hyvä, että kierto on pikemmikin lyhyt, ettei tarvitse odottaa niin kauaa, kun jotkut kokeet otetaan kp 3-4-5 ja jotkut ennen kp 10 mm. aukiolotutkimus tehdään niin. Kyllä tuo parin päivän heitto on ihan normaalia; mulla saattaa heittää 4-5 päivääkin välillä. Tiedä sitten onko se niin "normaalia", mutta luulisin, että asiat selkenee, kun niitä tutkitaan. Itse toivon jotain "ihmepilleriä" tähän raskaudettomuuteen, vaikkei sellaista taida edes olla olemassa=) Jotenkin toivoo vain, ettei jäisi siihen porukaan, jolle sanotaan, ettei mitään vikaa ole ja silti lasta ei kuulu; se tuntuisi niin avuttomalta. Mutta toivotaan parasta sulle ja meille kaikille tietysti. Ja hei, jotkutunelmathan toteutuu; toivottavasti sun ei tarvi edes mennä lokakuussa käymään=)

Plussatuulia!!!!!1

Ajattelin että jos kanssa ton simppanäytteen jälkeen menis vielä terkkarilääkärille (jos on tarvis) kun yksityisellä noi kaikki tutkimukset tulis niin hirveen kalliiksi. Joo kyllä sitä on unelmoinut että lääkäri määräis vaan jonkun pillerin ja sitten tulis raskaaks. Se olis kauheeta jos olis vaan ns. selittämätön lapsettomuus. Olishan sekin tietysti kamalaa jos löytys jotain oikeesti vikaa. Voihan se olla että nyt kun on aika varattuna tutkimuksiin se jotenkin rauhottaa mieltä (tai sitten ei) ja se plussa sieltä pärähtäisikin ihan ilman mitään. Ja siis toivotaan sitä hei meille kaikille!!!!

Nasupille pahoittlut kierroksen alusta ;( Tiedän tunteen ja perässä tullaan! Nyt on kp 30 / 32-33 ja hikoiua, kuumotusta yms. muuta lämpöjen laskuun viittaavaa on ollut, joten ke odotellaan taas koopee ykköstä. Masentaa jo nyt niin vietävästi ja total romahdus odottaa taas. Mä kun vedän nämä jutut niiiiin tunteella. Voisin kyllä yrittää skarpata ja pitää tätä hommaa jotenkin kasassa, mutta sekun on vaan niin vaikeaa :(

Näinä karmeina kp1-odottelupäivinä kaikki tuntuu jotenkin niin turhalta. Tietää, että sieltä kohta menkat alkavat, mutta silti toivoo, että ei vain alkaisi. Voi tätä mielen vuoristorataa!

Joku tässä kyseli kiertojen pituutta. Itselläni on kerran venähtänyt 68:aan, mutta muuten on ollut 31-36 tässä vuoden sisään. Mikä lie häiriö tuossa pitkässä kierrossa tuli, mutta se tasoittui. Aika pitkähän tuo kierto on, tarvisiko mun huolestua?

Oletteko kertoneet ystäville, sisaruksille tms. lapsitoiveestanne ja tästä yritysrumbasta? Oletteko saaneet henkistä tukea muilta kuin siipaltanne? Itse olen muutamalle ystävälle asiasta maininnut ja aimmemmin koko yritysrumbaa olen jutellut lapsettomuuspelosta ystävilleni. En tiedä, onko asia vain niin vaikea muidenkin käsitellä ja kohdata, mutta nämä ystäväni ovat hävinneet kuin tuhka tuuleen. Ehkä tämä on ylireagointia, näinä tukea tarvitsevina hetkinä, mutta näin on käynyt minulle. Tosin ystäväni ovat saaneet joko vahinkoja tai raskautuneet ensimmäisestä tai toisesta kierrosta. Joten ehkä tämä asia vaikuttaa myös, asia kun heille ole omakohtainen, mene ja tiedä. Karmea katkeruus nostaa taas päätään, hirveää!!!!

Mannalle kiitos tutkimusselvityksistä. Nyt tiedän vähän mitä tuleman pitää ja kokemuksesi perusteella se ei olekkaan mitään KAMALAA. Eli hyvillä mielin nyt vaan odotellaan.

Kyllä minä taas täältä pimeästä rotankolosta nousen, ensi viikolla olen taas uusi ihminen :)

Plussatuulia muille! +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Moi! Täälä oli sitä galluppia papakokeista ja pillereistä. Olen joskus 16vuotiaana syönyt sen 3kk.n näytepakkauksen e-pillereitä. mutta sen jälkeen olen ollut täysin ehkäisyä vailla. Papa kokeessa käynyt noin parin vuoden välein aiemmin,mutta nytten sieläkin joutunu ravaamaan,kun tullut muutoksia lk2 siis. Ekana piti poulenvuoden välein, mutta kun ei ole palautunu normaaliksi,niin nytte oon käyny 3kk välein papassa, huomenna pitäisi taas mennä! Sitten oli keskustelua onko ystäville/sukulaisille puhuttu lapsettomuudesta, minä olen puhunut ja helppoa on ollut ja saanut hirveästi tukea ja kaikenmaailman neuvoja. On meinaan omalla äidillänikin ollut ongelmia lapsettomuudessa, minut ja pikkusiskoni sai tosin aivan luomusti, mutta sen jälkeen on tehty kaikki voitava eikä auttanut, mitä nytten 4vuotta tulee lokakuussa kun pikkuveljeni syntyi! Luovuttajan munasolulla tosin. mutta siis asiassa pysyäkseni on helppo puhua enkä edes sisälläni pystyisi pitämään asiaa, pitää päästä purkamaan tunteitaan muutakin kun siipalle. Mulla taasen terolut kuuri menossa kun ei noi moonikset tullut omin avuin loppuviikosta pitäisi sitten menkkojen alkaa, ja toivottavasti alkaakin ni saisi 2kiertoa ennen sinne klinikalle menoa. Sekin vähän käynyt jännityttämään et mitä ne sielä meille sanoo,kun on kuiteskin jo kunnallisella puolella verikokeita otettu aika määrä ja clomitkin kokeiltu ym!

Yhteistyössä