Yli vuosi yritystä 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei!
Äsken piti ruokkiksella käydä ostamassa uusi testi. Teen sen huomeaamuna, kun silloin kp 33/31-? alkaa. En tiedä, mistä tämä pessimistisyys pulppuaa, mutta ehkä siitä, että kauan on yrittänyt ja nyt miettii, jotta voiko se todella olla totta. Ja kun ei sitä vahvaa viivaa saanut siihen testiin...Joten kai se on se siihen saatva ennen kuin uskoo. Esikoisen kohdalla testasin eka kerran vasta kun menkat oli viikon myöhässä ja silloin pärähti vahva viiva heti.
Kaisla, yritystä oli takana nyt se hieman reilut 1,5 vuotta...aloitettiin haaveilu ja yrittäminen, kun esikoinen täytti vuoden.
Mutta odottajien puolelle en osaa siirtyä vielä...Ennen sitä vahvaa viivaa =)

Ihan alkuun vastausta galluppiin: terveyskeskuksesta tuli kutsu, kun kolmekymppiä oli ovella. Nyt sitten lapsettomuusklinikan lääkäri otti papan ja sanoi, että kerran on hyvä ottaa tässä välissä ennen 35-vuotistarkastusta. Eli toisin sanoen hänen mielestään 2.5 vuotta on hyvä väli.

Voi ihme, jänniä paikkoja yhdellä sun toisella vaikka asianosaiset itse tuntuvat ottavan asian viilipyttymäisen rauhallisesti. Itse en ole tuohon pystynyt. Menkkojen piti alkaa lauantaina ja päätin, että vaikka mitään sen ihmeempiä tuntemuksia ei ollut, niin sunnuntaiaamuna teen testin. Seitsemältä kömmin vessaan ja ajattelin, että negasta saan mielenrauhan ja sitten takaisin nukkumaan. Mutta sitten pääsi iso itku, kun tikussa jökötti ihan selvä vahva plussaviiva. Miesparka ei ensin päässyt edes selville, että mitä kauheaa oli tapahtunut, kun vaimo parkuu kuin viimeistä päivää :) Eli tytöt, ei sitä sittenkään välttämättä etukäteen tiedä tai aavista, milloin on tärpännyt. Eli Mollya ja Nasuppia voidaan jännäillä iloisin mielin.

Hitusen vajaa 1,5 vuotta oli meillä yritystä ja toisesta clomikierrosta nyt sitten tärppäsi. Tosin Kalat:n tuntemukset ovat niin tuttuja. Kaiken tämän jälkeen on hyvin vaikea uskoa, että siellä on kaikki hyvin. Sunnuntain iloitsin asiasta, mutta illalla keskenmenopeikko valtasi jo mielen ja yölläkin piti sitä herätä miettimään. Tänään tein toisen testin ja se helpotti onneksi oloa aika paljon. Ehkä sittenkin...

Vipelle pidän täällä myös peukkuja, olet niin samanlaisessa tilanteessa kuin minä. Jospa jo ekasta clomikierrosta...

Eli mammaksi.fi ovistesteihin ei ole ihan täysin luottamista. Vaikka tikkuun ei tullutkaan täysin vahvaa viivaan, oviksen on täytynyt tapahtua :)

Nasupin jännitystä lisäisin hieman, sillä oli yksi oire, mikä herätti pienen epäilyn omasta tärpistä pari päivää ennen testausta. Nimittäin perjantaiaamuna alkoivat aikamoiset menkkamaiset juilinnat selässä ja mahassa. Ja ne jatkuivat ja oikeestaan jatkuvat edelleen aina välillä, joskaan ei enää niin usein ja voimakkaana kuin pe-la. Rinnat mulla ei ole vieläkään mitenkään erityisen arat, liekö se sitten huono merkki, en tiedä.

Huh, tulipahan tekstiä toivottavasti olette jaksaneet lukea tänne asti. Nyt oikein valtavat plussatuulet puhaltamaan ( ( ( ( ( ( ( ( ( ( teidän kaikkien luo.

Ps. Kalat, sitten kun uskalletaan myöntää asia todeksi, perustetaanko tuonne odottajiin oma ryhmä. Huhtikuisissa näyttää olevan jo kauhean iso lössi. Eiköhän me jo tästä meidän ketjusta saada lähiaikoina monta mukaan sinne puolelle :)

ONNEA PELLA! Ihan meinasi kyynel tipahtaa, kun luin sinun juttua...Pitkä odotus palkittiin. Minun piti silloin lauantaina kantaa testi miehen nenän eteen ja kysyä, jotta montako viivaa näet...Kuulema kaksi...Ja niinhän siinä olikin, mutta kun sitä pitää olla niin epävarma ihminen.

SYLIN TÄYDELTÄ ONNEA PELLA!!!! Iiiihk, miten ihanaa! Oli jo jumpe aikakin, että rupeaa ropisemaan niitä plussia tähän ketjuun! Kesä toi plussia :) Ikävä teitä kyllä tulee, mutta käykäähän kertomassa kuulumisia.

No, ei sitä ihan viilipyttynä tämän asian kanssa ole, koko ajan se tietysti pyörii mielessä. Mutta en kertakaikkiaan usko, että olisi tärpännyt. Ovista ei vaan kait taas ollut ja siksi kierto venyy. Mutta en tietenkään heitä vielä kirvestä kaivoon, katsotaan mitä tuleman pitää :) Niin monet testit on vaan tultu tuhlattua, että nyt pitää pitää järki päässä ja jalat maassa.

Onnea Pella ja Kalat! Kaksi plussaajaa tämän piiiitkän tauon jälkeen! Mahtavaa!Kiitos myös Pellalle rohkaisusta tuon tutkimuksen suhteen. Helpotti! Hitsit, miten olen iloinen teidän puolesta!! Nauttikaa ja yrittäkää olla ajattelematta asiaa pelonsekaisesti, vaikka sekin on varmasti ihan normaalia, että huoli alkaa heti sinä päivänä, kun on plussatestin tehnyt.

Itsellä menossa nyt kp 1! Eilen alkoi kipuilut ja jatkuivat tänään. Buranan voimalla mennään. Nyt labraan verikokeisiin kp 3-5 ja sitten syyskuussa onkin vasta tuo aukiolotutkimus. Yksi mahis tärpätä ennen sitä. Aion hakea nyt ovistestejä viimeisen kerran ennen tuota tutkimusta ja yritetään vielä kotikonstein.

G: Papassa mulle tuli toodella pitkä tauko, kunnes 2 vuotta sitten olin ja nyt se otettiin ½ vuotta sitten uudelleen psn:ssa. Ajattelin, että tuo 2 vuotta on ok väli ja aion käydä yksityisellä, koska siellä oli aivan ihanan mukava naislääkäri.

Mulla on hiukkasen kiire, joten harmikseni en ehdi kommentoida nyt näitä monia kirjoituksia.. Palailen asiaan myöhemmin!

VITSIT, MAHTAVAA!!! ONNEA PELLALLE SYLINTÄYDELTÄ TÄÄLTÄKIN!!!!

Tää plussausvauhtihan ihan hurjaksi kiihtyy, hih... Ja Nasuppi pitää meitä vielä jännityksessä. On sulle ihan täysillä peukut vielä pystyssä!

Mannalle pahoittelut... Mutta tervetuloa kiertokartoitus-jengiin. Taidetaan mennä nyt tosi samoja aikoja tutkimuksissa. Kävin nimittäin tänään niissä verikokeissa, ensi viikolla ultra, sitten loppuverikokeet ja varmaankin ensi kuussa toi aukiolotutkimus. Ja miehellä simppatesti tietty myös. Jokos teillä on tehty?

Mollykin, ihan samat fiilikset taitaa olla nyt monella täällä. Että nyt asiat oikeesti rullaamaan, kun ei kerta luomuna tapahdu mitään. Joten eikun tutkimukset eteenpäin ja hoitoihin. Toivottavasti jakselet muuten ihan ok:sti. Ymmärsinkö oikein, että välillä oot ollu vähän alamaissa? Voimia kovasti.

Mikäs on tilanne uudemmilla palstailijoilla? Satuliini ym?
Käykäähän kirjoittelemassa, oli niin kiva, kun saatiin tänne lisää porukkaa.

Mukavaa viikkoa vaan kaikille! Plussat tulkaahan tänne päin!!!!

Vielä unohtui...
Ansku joskus kyselit niistä vaihtoehtohoidoista. Olettekos tosiaan kokeilleet jotain? Itse nimittäin tässä harkitsen nyt hermoratahierontaa. Kertoilkaa ulkopuolisetkin, jos jostakin on ollut apua!

Niin ja vielä siihen papa-keskusteluun, mullakin on edellisestä kerrasta suunnilleen vuosi. Mutta ei tosiaan tietoa, että kuinka usein nyt kantsis käydä.

Miten muuten Peppi jakselet? Ja Terttu?

Onnittelut plussanneille, aivan ihania uutisia!!! :) Kyllä se tärppää tavalla tai toisella. Mulla on menossa suurinpiirtein kierron puoliväli, jos viime kiertoon on uskominen niin ovulaatio oli lauantaina ja silloin olikin lieviä tuntemuksia. Miehen kanssa ollaankin puuhailtu parin päivän välein, katsotaan jos jotain tapahtuisi täälläkin. Mutta mä ainakin suhtaudun niin "viilipyttymäisesti" koko touhuun (vielä...), kun on noiden häiden järjestämisessäkin ihan tarpeeksi mukavaa ohjelmaa, haaveilua ja odottamista.

Papa mulla otettiin muistaakseni toukokuussa 2005. Eikös se parin vuoden välein pitäisi ottaa? Vai tekeekö muistini tepposet..

Kaisla, millaista tuo hermoratahieronta on? Jos kokeilet, niin kerrohan miltä tuntui!

Hei!
Kaipa tämä on nyt todeksi uskottava. Tein tänä aamuna (kp 33/31-?) uuden testin ja kyllä se edelleen plussaa, ja ihan selvää sellaista, näytti. Alussahan tässä vasta ollaan, laskin, että tänään rv 4+4. Toivotaan, että loppuun asti onnellisesti mennään.
Plussatuulia kaikille teille puhaltelen ))))))))))))

Pella!!! OOOOOONNNNEA!! Oot kyllä cool! :) Eka vastailet galluppeihin ja juttelet muita ja sit yhtäkkiä sivulauseessa että niin tulihan se plussakin sieltä. Olin ihan että häh!? Oonko missannut jotain? Loistavaa! Nyt oikein paljon onnea matkaan ja tulkaahan molemmat, Pella ja Kalat, kertomaan kuulumisia tällekin puolelle joskus. Tai nyt kun on kauhee buumi meidän ketjussa ja imuri päällä niin yritetään kaikki päästä sinne puolelle!

Mannalle sitten pahoittelut kp1:stä :( Ähh. Ei muuta kun kierronkartoitukseen. Itse asiassa toivon niiiiiiin paljon että kp1 saapuis tännekin että pääsisi etenemään.

Kaisla, joo oikein ymmärsit, tai en ole ollut alamaissa mutta tietyt asiat painaa ja vaivaa mieltä ja on stressiä yhdestä lähitulevaisuuden proggiksesta, epävarmuutta ilmassa ja sen sellaista. Sitten näitä normaaleja huolia mm. omista vanhemmista ja niitten hyvinvoinnista ja sen sellaisesta. Ja kun joku asia menee pieleen niin sittenhän sitä alkaa murehtimaan kaikenlaista ja pienetkin ongelmat paisuu jne. Noidankehä. Mutta päällisin puolin ihan ok ja olen sellaista sorttia etten kauheesti yleensä jaksa ressata, välillä vaan tietyt jutut nousee pintaan. Onneks mies on ihana ja yrittää olla ymmärtäväinen. Onko teillä muilla paljon muita huolia kuin tämä tärppiongelma? Ei saa antaa möröille valtaa, täytyy pysyä toiveikkaana.

Mitähän muuta mun piti kommentoida...

Huomenta!

Täytyy kai sitten ihan vakavissaan ruveta testailemaan pian, jos ei täti kurvaa paikalle. Oli nimittäin sellaiset menkkakrampit viime yönä ilman vuodon häivääkään, sellaista ei ole ikinä ollut. Jos mulla alkaa kramppailemaan, niin yleensä menkat alkaa parin tunnin sisällä siitä. Odottelen kuitenkin vielä pari päivää, koska en millään jaksa uskoa raskautuneeni. Kesälomareissujen vuoksi puuhastelut jäivät niiiiiin vähiin viime kierrossa, että ihan uskomatonta olisi, jos olisi tärpännyt.

Hih, ajattelin ihan samaa kuin Molly lukiessani Pellan viestiä. Vähän niinkuin rivien välistä piti se plussauutinen lukea ja mä luulin jo missanneeni jotain. Piti ihan palata takaisinpäin katsomaan olitko hehkuttanut uutista jo aiemmin, kun nyt teit sen niin huomaamattomasti :) Mutta pääasia on tietty se, että plussa sieltä tuli ja vielä kerran onnea ja halaus!

Koita Molly jaksella. Se on tosi ikävää, kun näiden murheiden lisäksi pitää vielä jaksaa murehtia muitakin asioita. Toivottavasti se on vain väliaikaista ja elämä taas alkaa hymyillä enemmän.

Käytiin eilen melomassa, se oli tosi hauskaa! Oletteko kokeilleet? Ihanaa vastapainoa tietokoneen ääressä kökkimiselle. Suosittelen lämpimästi :)

Niistä vaihtoehtohoidoista: olen kokeillut osteopatiaa, koska ystäväni opiskelee sitä. Uskon sen tehoon kyllä, mutta koska olimme samaan aikaan aloittamassa pistoshoitoja, päätin keskittyä vain siihen sillä kertaa. Jäi siis vain yhteen kertaan se osteopatiahoito.

Voikaamme kaikki hyvin ja nautitaan näistä uskomattoman lämpimistä ja aurinkoisista kesäpäivistä! Milloin viimeksi on ollut näin pitkää kuumaa kesää? 1997? Okei, toi kuivuus ei tietty ole hyvä asia, meidänkin pihan nurmikko on ihan keltainen ja rahisee jalkojen alla. Mutta itse nautin täysin siemauksin! :)

Kiitos kovasti onnitteluista. Vähitellen alan tässä itsekin tajuamaan tilanteen ja päästämään iloa pintaan. Siskollekin soitin ja juttelin ensin niitä näitä ja sitten kun kerroin meinasi ressukka saada hyperventilaatiokohtauksen keskellä katua. No, sitten itkettiin yhdessä onnesta, pikkusiskolla on jo lapsi ja tätä on kovasti odoteltu.

Nasupin oireet kuulostaa lupaavilta, mulla oli aivan sama. Testiä kehiin vain.

Mollylle voimia kaikkeen. Onneksi nyt pääsette saamaan apua tähän yhteen ongelmaan. Lapsen saanti kun voi olla niin pienestä kiinni, pienellä avulla autettu.

Nasuppi...iih. Hyvä, että pystyn istumaan, kun jo niin alkoi jänskättää sun puolesta. Voi kunpa!!! Testaa, testaa... Piti käydä jo kurkkaamassa täällä sen takia.

Tsempit päivään kaikille!!!

Hih, ihanaa kun tsemppaatte ja olette hengessä mukana :) Itse yritän kuitenkin pitää jalat maassa, etten tippuisi niin korkealta... En vaan uskalla tehdä sitä testiä. Koko ajan ajattelen, että nämä nyt ovat vain niitä mahakipuja, joita tuo pco on mulle aiemminkin aiheuttanut silloin kun kierto venyy. Pelkään näkeväni taas vain yhden viivan testissä ja romahtavani. Toivoisin mielummin, että menkat alkaisivat. Mutta mutta... pakkohan se testi ennen viikonlopun juhlimisia on tehdä, joten viimeistään kai sitten perjantaina.

Mitäs muille kuuluu?

Varasin ajan ensikäynnille Tampereen ava-klinikalle just äsken. Vähän kyllä jännittää. Sain ajan vasta 2.10.06 kuinka jaksaa sinne asti. Mä oon alkanut ajatteleen että jospa mulla on tuota keltarauhashormonin puutetta kun ovis oli n.10 pvää sitten ja tänään tuli aamupissan mukana pieni tuhru verta eli siis menkat tulossa ja tuhruilu kestää n. 3-5 päivää. Siis haleeta verta kun pyyhkäsee. Tuhruilua ei ollut koskaan kun käytin e-pillereitä. Mutta onnea plussista. Toivotaan että niitä tulee liiiiisääää!!!!

ONNEA KALAT JA PELLA!!!!!! Aivan mielettömän ihanaa, on tähän ketjuun plussaa jo odotettukin ja kaksi kerralla. Nyt Nasuppi pidetään sulle peukut ja varpaat pystyssä ja toivotaan että pääset samaan jengiin plussaajien kanssa, jännää!!!!

Taitaa monella olla syksyllä tutkimukset tiedossa, niin myös täällä. Kiitos tsemppauksesta, vaikka kyllä vähän jännää, kun ei oikein tiedä mitä tuleman pitää. Voisko joku jo tutkimuksissa olleena valaista mulle asiaa. En ole paljon viitsinyt ottaa selvää mitä tutkimuksia tehdään ja mistä aloitetaan, kun oon aatellu, että ne on joskus sitten hamassa tulevaisuudessa vasta tiedossa. Mutta nehän ovat ihan kohta!! Ulta mulle on tehty gynellä helmikuussa, ja sanoi, että ei näyttäis olevan mitään häikkää. Mutta se oli aika pikainen, enkä tiedä onko ne aina niin pikaisia, joten voikohan sitä tehdä piktän kaavan mukaan vai oliko se ihan normi tsekkaus. Papa on otettu mulla joskus vajaa pari vuotta sitten ja gyne sanoi helmikuussa, että ei tarvi ottaa sitä nyt jos vaikka raskaudun niin riittää kun on otettu parin vuoden sisään. Mutta haa, tätä ihmettä ei ole vielä tapahtunt, joten en nyt tiedä pitäiskö sellainen ottaa, mutta luulen että asia selviää sitten syksyn tutkimuksissa.

Manna pahoittelut ekasta kp:stä. Paljon piristystä päiviin ja toivotaan tärppiä vielä ennen tutkimuksia!

Aurinkoa työpäiviin tytöt ja lomalaisille rentouttavaa eloa!

Moi

Ja ensiksi mega onnittelut plussanneille! Tosi hienoo et ketjussa alkaa tapahtua.

Oma tilanne ei oo muuttunut millään tavalla. Nyt menossa kp 11, eli ovista odotellaan. Edellisessä kierrossa sain tosi selkeän plussan ovistestiin, mut viiva pysyi siin testissä ainakin kolme päivää (sen jälkeen lopetin testaamisen). Osaako kukaan sanoa onko normaalia? Tärppiä ei kuitenkaan tullu. Mut kesä on muuten mennyt kyllä mukavissa merkeissä. Eilen illalla palattiin euroopan reissulta ja remonttia ollaan kotona tehty. Et kaikinpuolin asiat on ihan hyvin. Se tärkeä asia elämästä vaan puuttuu =( Mutta kuten huomasimme, ne plussat voi yllättää milloin vain. Täytyy vaan malttaa ja pöllytellä peittoja.

Huh miten kiirettä töissä... Mä aina vaan ihmettelen, miten ihanaa että kalat ja pella plussasivat. Siitä tuli jotenkin niiiin hyvä fiilis itsellekin ja vähän pientä toivonkipinää. Nasuppi pysyy kovana! Miten pystyt? Hurjasti jännittää sun puolesta, tuuhan sitten heti kertomaan kun testaat! Onko vatsakivut jatkunut?

Vippen tilannetta jännään kans ihan kympillä, ja ikävä on ketjukaverin kuulumisia :) Piti oikein kelata katsomaan milloin viimeks kirjoitit ja nyt tulevana viikonloppuna ehkä sit herkällä testillä näkyis jotain jos ois lomatärppi käynyt?... Iiiiihhh. Viimeistään ensviikolla tiedät, eikö. Jännää.

Peppi, kiva kuulla susta kans! Ihanaa, ootte käynyt reissussakin. Mä en oikein osaa sanoa tuohon sun kysymykseen mitään, kun yleensä lopetan tikuttelun siihen päivään kun testiviiva on vahvempi kuin kontrolliviiva.

Mitä muille kuuluu? Manna lomailee?

Jaaha, työt kutsuu...

Ja Nasuppi jaksaa odotella, rautahermoinen olet. Mutta ehkä jo huomenna tulemme koneelle ja saamme uutisia. Iloisia tai surullisia, kaikki ovat satasella mukana.

Vippe tosiaan lomailee ja pitää meitä jännityksessä. Joskus on hyvä saada ajatukset pois näistä ympyröistä.

Peppi, tuosta ovistikuttelusta on ollut paljon juttua siellä sun täällä. Tuntuu olevan tavallista, että viivat jatkuvat, jos tikuttelua jatkaa. Siksi niissä ohjeissakin sanotaan, että tikuttelu tulee lopettaa, kun ekan kerran tulee kunnon viiva. Eihän se lh-hormoni välttämättä heti katoa verestä, vaikka ovulaatio on jo tapahtunut.

Anna, mulle on lapsettomuusklinikan lääkäri sanonut, että tuhruja ei vielä lasketa menkkojen aluksi. Joten tuhrujen jälkeen sullahan tuntuis tulevan ihan sopiva aika oviksen ja menkkojen väliin 13-15 päivää. 14:han se normi on. Ja ootte pääsemässä tutkimuksiin, joten siellä saa selvyyttä tuohon ja muihin askarruttaviin asioihin.

Terttu, tutkimuksista sulle vähän: ensikäynnillä ultra (ei mikään pitkän pitkä tutkailu, varmaan näkyi sulla kaikki helmikuussakin) ja jos mitään erityistä ei näy (esim. endometrioosia), niin sitten vain seuraavasta kierrosta kartoitellaan muutamaan otteeseen hormoniarvoja. Miehelle tietysti se simppatutkimus. Viimeksi mainittu on niin simppeli juttu, että se kannattaa tehdä jo ennen ensikäyntiä (tai siis meille ainakin suositeltiin).

++++++++++++++++++++

Kiitos Pella lohduttavista sanoista, niitä tarvittiin nyt, kun kp 1 iski... Mutta olen kyllä helpottunut, ettei tarvinnut tehdä negatestiä, joten parempi näin. Ensi tiistaina alkaa sitten taas pistoshoito, toivottavasti se tällä kertaa tuottaisi toivotun lopputuloksen eikä pelkästään ovista tällä kertaa, vaan sen plussan myös raskaustestiin.

Nyt aion juhlia viikonloppuna sitten hyvillä mielin, kahdet pippalot tiedossa tälle viikonlopulle. Ja kohtahan se ovulaatio onkin jo käsillä ja hyvillä mielin mennään sitä kohti, kun viimeksi tämä hoito tehosi, niin voi uskoa sen tehoavan tälläkin kertaa.

Anna, mullekin lääkäri sanoi, ettei tuhruja lasketa menkkojen alkamiseksi, vaan kp 1 on se päivä, kun vuotoa tulee selvästi. Joten ehkäpä sun kierto on ihan ok kuitenkin.

Pella tuossa vastailikin aika kattavasti kaikkien kyssäreihin, joten eipä niistä sen enempää ole sanottavaa :)

Missäs tytöt on, täällä on niin hiljaista? Huhuu!

Vippelle paljon plussaonnea sinne jonnekin kesälaitumelle! ++++++++++

Voi Nasuppi, ÄHH!! Ja höh. Mutta hienolla asenteella jaksat mennä! Mä testasin aamulla negatestin ja ihmettelen missä hitossa ne menkat viipyy. Ärsyttävää!

Anna, mulla on vähän sama kuin sulla jos oikein muistan sun tilannetta näin äkkisiltään. Eli oviksesta yleensä 9-10 pv alkaa jonkinlainen tiputtelu (tai siis kaivamalla voi kaivaa pikkiriikkisen rusehtavaa) mutta varsinaiset menkat alkaa sit yleensä joku 12-13 päivää oviksen jälkeen. Emmää tiiä mikä vika meissä on? :) No, ajattelin lääkärin kanssa nämä kaikki ottaa puheeks, täytyy varmaan kirjoittaa joku muistilappu itselleen kun yleensä kun sieltä tulee ulos niin muistaa että hitto sitäkin piti kysyä, ja sitä, ja tätä, mutta jotenkin pää on aina ihan tyhjä siellä itse käynnin aikana. Huoh.

Oikein hyvää viikonloppua tasapuolisesti kaikille jos en enää tänään tänne eksy!

Tosi kurjaa Molly, usko mua - tiedän tunteen!!! Mulla kierto on venynyt pahimmillaan sinne 50 päivään... Nyt taisi tulla 38 tai jotain sinnepäin. Mikään ei oo ärsyttävämpää kuin tietää, ettei ole raskaana kun negatesti ei muuksi muutu, mutta silti menkat ei ala. Ja nyt sulla on vielä tiedossa hoitoihin siirtyminen, minkä vuoksi varmaan odotat menkkoja alkavaksi vielä enemmän. Lääkäri suositteli mulle pitkäksi venyviin kiertoihin terolutia tai primolutia 10 päivän kuurina, koska jos kierto pitkittyy, voivat kuukautiset tullessaan olla todella kivuliaat. Söin siis usein tuon 10 päivää ja menkat alkoi yleensä heti kuurin jälkeen. Eli jos et jaksa enää kärvistellä, niin voit hakeutua nyt jo lääkäriin ja pyytää tuota reseptiä. Mutta kyllä täytyy sanoa, että suosin mielummin luomumenkkoja, nimittäin olin aika kärttyisällä tuulella syödessäni noita hormoneita... :) Koita jaksella!

Aion kysyä tätä luteaalivaiheen pituutta heti kun pääsen sinne klinikalle. Harmi et sain ajan vasta lokakuun alkuun. Mulla muuten menkkakierto on hyvinkin sama eli 24-26 pvää. Mutta se tuhruilu. Onkohan tää jotain keltarauhashormoonin puutetta?? No toivottavasti asia alkaa selviämään. Menkkojen loppumista odotellessa täytyy varmaan jatkaa keittiöremppaa ettei koko energia mee tän pohtimiseen. Tosin vaikeeta se on.

Uusimmat

Yhteistyössä