Yli kuukausi itsetuhoilematta

Juu elikkäs kuukauden rajapyykki tuli vastaan viimeisestä itsetuhoisuus episodista. Ensin meinasin kuolla itse tekoon, sen jälkeen jälkiseuraamuksiin ja viime viikolla harkitsin vakavasti itsemurhaa, mutta täällä sitä vielä porskutetaan.

Pari hommaa pitäisi vielä tälle yöllä saada tehtyä, mutta ainakin koirat sai äsken vähän pidemmän lenkin. Rahahuolia on ja toki muitakin. Asuntoasia ei ole edennyt mihinkään suuntaan vielä.

Mitäs teille muille? :)
 
bbierass
Mahtaa olla lähipiirillä kivaa elää sun kanssa... Leikitään itsemurha-ajatuksillä ja käytetään siellä ä tehosteena vaatimuksille. Tavallaan ois helpompi kaikille jos...tiedät kyllä.
 
jepjuu
Höpönpöpön edelliselle. Toivotan voimia eteenpäin. Tuosta voi oikeasti päästä irti, itsellä tulee talvella 10 v täyteen yhdellä minimaalisella retkahduksella, joka jäi siihen yhteen. Päivä ja hetki kerrallaan, jossain kohtaa huomaat, ettet ole aikoihin edes harkinnut.
 
Mahtaa olla lähipiirillä kivaa elää sun kanssa... Leikitään itsemurha-ajatuksillä ja käytetään siellä ä tehosteena vaatimuksille. Tavallaan ois helpompi kaikille jos...tiedät kyllä.
No en oo kyllä käyttäny itsemurha-ajatuksia tehosteena tai vaatimuksena yhtään millekään :p. Ei kaikki epävakaat tee niin. Mun lähipiiri ei ees tiedä niistä, eikä tosta viimesimmästä itsetuhoisuusjaksostakaan. Edellisestä jaksosta, puoli vuotta sitten, kerroin, kun äiti tuli käymään osastolla ja sekin vain koska osastolla oltiin sitä mieltä, että se olisi hyväksi, mutta ei ollut. Nyt ainoostaan irkkikaverit tietää ja mun terapeutti, psykiatri yms. hoitotahot, mutta en mä niillekään mitään vaatimuksia oo esittäny.
 
Onhan sekin,ongelma, jos meinaa kuolla itsemurhayritykseen.
En nyt oikein tiedä, mitä haet tolla. Ongelma mulle, yhteiskunnalle, sille lähipiirille, hoitotahoille, irkkikavereille, vai kaikille noista? Yhteiskunnalle juu ainakin, koska sen selvittely ei oo ilmasta. Mulle? Noh, enemmänkin vois kaduttaa ku mitä kaduttaa tällä hetkellä, eli ei juurikaan. Lähipiiri ei tiedä, mutta olivat toki huolissaan niistä jälkiseuraamuksista, vaikka eivät niille oikeaa syytä tiedäkään. Irkkikaverit on aika paatuneita tollaselle tai ainakin esittävät olevansa. Hoitotahoista osa on ilmassu olleensa ärtyneitä tai jopa raivostuneita, mutta se nyt sai mut vaan harkitsemaan ihan suoraan itsemurhaa, joka ei epäonnistu, itsetuhoisuuden sijaan. Mähän siis en yrittänytkään kuolla sillä itsetuhoisuudella nyt viimeks, mutta pirun lähellä se vaan siitä huolimatta oli. Käteen lykättiin paperinippu, joka oli tarkotettu itsemurhaa yrittäneille.
 
epävakaa
Hyvä että olet täällä! :)
Samojen ajatusten kanssa minä olen kamppaillut syyskuusta lähtien vakavasti.
Olisi kaikille parempi jos en olisi täällä. Apua en saa kunnolla ja hoidot venyy. Minun täytyy siis vaan jaksaa näillä annetuilla eväillä mutta koko ajan pieneen mieleen hiipii ajatus joko tänään poistun.. Lenkillä käydessäni lohduttaa ajatus että siellä voin junan alle mennä.
Itsearvostus on nollassa eikä ylösnousua näy silti olen edelleen täällä ja yritän jaksaa.
Kaikkea hyvää sinulle!
 
Alkuperäinen kirjoittaja epävakaa;30444749:
Hyvä että olet täällä! :)
Samojen ajatusten kanssa minä olen kamppaillut syyskuusta lähtien vakavasti.
Olisi kaikille parempi jos en olisi täällä. Apua en saa kunnolla ja hoidot venyy. Minun täytyy siis vaan jaksaa näillä annetuilla eväillä mutta koko ajan pieneen mieleen hiipii ajatus joko tänään poistun.. Lenkillä käydessäni lohduttaa ajatus että siellä voin junan alle mennä.
Itsearvostus on nollassa eikä ylösnousua näy silti olen edelleen täällä ja yritän jaksaa.
Kaikkea hyvää sinulle!
Kiitos! Parempaa vointia myös sinulle! On se kurja kun päättäjät ei tajua, kuinka kalliiksi pitkät, liian tehottomat hoidot, tulee yhteiskunnalle, versus jos ongelmiin tartuttaisiin heti niiden ilmettyä asian vaatimalla voimakkuudella :(. Puhumattakaan siitä, kuinka paljon se sairastunut siitä itse kärsii :(. Määrärahojen puutetta ja kokoajan mielenterveyshoitojärjestelmän menoja karsitaan ja se valitettavasti näkyy. Oon ollu mukana yhessä mielenosotuksessakin aiheesta, mut se nyt oli aika farssi koko mielenosotus...
 
"avokki"
Mahtaa olla lähipiirillä kivaa elää sun kanssa... Leikitään itsemurha-ajatuksillä ja käytetään siellä ä tehosteena vaatimuksille. Tavallaan ois helpompi kaikille jos...tiedät kyllä.
Kuinka kukaan voi sanoa noin toiselle? Et ikinä itse ole joutunut kokemaan sitä kun läheisesi yrittää itsemurhaa. Voin kokemuksestakertoa, että se on jotain kauheaa! Ja siinä ei todellakaan ajattele, että parempi kun olisi onnistunut. Siinä on läsnä huoli, hätä, pelko kaikki mahdollinen. Siinä miettii, että saanko olla onnellinen, että tuo toinen on elossa kun hän itse olisi mielummin kuollut.
Meillä näitä tuntoja käytiin pikkasen reilu vosi sitten kun avomies yritti viikon sisään kaksi kertaa. Luojan kiitos ei onnistunut ja nyt tilanne on todella hyvä. Minimaalisilla lääkkeillä mennään ja vointi on hyvä on töissä jne...

Aloittajalle ja muille asian kanssa kamppaileville paljon voimia ja toivottavasti saatte apua, että saatte jatkaa elämää. Meillä pelastus oli se, että mies sai todella hyvän lääkärin juuri siinä akuutimmassa vaiheessa ja joka osasi määrätä oikeat hoidot. Sen jälkeen lääkärit on olleet mitä on, mutta jos tuota lääkäriä ei olisi ollut en tiedä mikä tilanteemme olisi nyt.
 
bbierass
Avokki, nimenomaan olen nähnyt läheltä sekä toteutettuja itsemurhia että sellaista että vähän väliä itsemurhapuheilla ja "yrityksillä" haetaan huomiota ja halutaan järkyttää lähipiiriä. Tarpeeksi kauan kun sellaista seuraa, niin ei voi muuta kuin todeta, että kaikille olisi parempi, kun oikeasti tekisi sen ja pidetään hautajaiset ja sitten on kaikilla helpompi.
 
vierass
No en oo kyllä käyttäny itsemurha-ajatuksia tehosteena tai vaatimuksena yhtään millekään :p. Ei kaikki epävakaat tee niin. Mun lähipiiri ei ees tiedä niistä, eikä tosta viimesimmästä itsetuhoisuusjaksostakaan. Edellisestä jaksosta, puoli vuotta sitten, kerroin, kun äiti tuli käymään osastolla ja sekin vain koska osastolla oltiin sitä mieltä, että se olisi hyväksi, mutta ei ollut. Nyt ainoostaan irkkikaverit tietää ja mun terapeutti, psykiatri yms. hoitotahot, mutta en mä niillekään mitään vaatimuksia oo esittäny.
Etkö sinä vielä viimeksi asunut äitisi kanssa? Kai hän nyt jotain aavistaa kun saman katon alla asutte? Hyvä että voit paremmin.
 
Etkö sinä vielä viimeksi asunut äitisi kanssa? Kai hän nyt jotain aavistaa kun saman katon alla asutte? Hyvä että voit paremmin.
En oo nyt vähään aikaan asunu äidin luona, onneksi, mut joudun varmaan muuttamaan takasin kohta :(. Ja jos aavistaa, niin ei sano, tosin se on kyl osottanu olevansa todella sokea tällasille asioille. Tietäähän se toki, että olin nytkin osastolla, mutta sanoin syyksi ahdistuksen. Valehtelen sille nykyään tosi paljon. Jos vaan on pienikin vaara olemassa, että totuus olis sen mielestä epämiellyttävä, niin keksin tilalle jonkun paremman, ihan vaan oman etuni vuoksi, koska äiti ei oo mukava, jos se kokee jonkun asian epämiellyttäväksi.
 
minnee
Avokki, nimenomaan olen nähnyt läheltä sekä toteutettuja itsemurhia että sellaista että vähän väliä itsemurhapuheilla ja "yrityksillä" haetaan huomiota ja halutaan järkyttää lähipiiriä. Tarpeeksi kauan kun sellaista seuraa, niin ei voi muuta kuin todeta, että kaikille olisi parempi, kun oikeasti tekisi sen ja pidetään hautajaiset ja sitten on kaikilla helpompi.
Itsetuhoisen ihmisen läheisenä sitä on itsekin koko ajan "löysässä hirressä". Tuntee, että on vastuussa toisen pelastumisesta, että pitäisi pystyä auttamaan. Toisaalta turhautuu ja väsyy voimattomuuteensa ja jatkuvaan pelkoon. Kun pitkään on joutunut pelkäämään ja elämään epätietoisuudessa, sitä alkaa toivoa, että tilanne ratkeaisi millä tahansa tavalla. Ei sitä halua, että läheinen tappaa itseään, vaan sitä haluaa että tilanne ratkeaisi ja voisi mennä eteenpäin.
 
"avokki"
Avokki, nimenomaan olen nähnyt läheltä sekä toteutettuja itsemurhia että sellaista että vähän väliä itsemurhapuheilla ja "yrityksillä" haetaan huomiota ja halutaan järkyttää lähipiiriä. Tarpeeksi kauan kun sellaista seuraa, niin ei voi muuta kuin todeta, että kaikille olisi parempi, kun oikeasti tekisi sen ja pidetään hautajaiset ja sitten on kaikilla helpompi.
Ovatko olleet läheisiä vai vaan olet seurannut läheltä? Ne kun on vielä kaksi eriasiaa... Mutta joo ei oo kiva tuommonen että käytetään ikään kuin kiristyksenä. Mä tosin olen tehnyt sen päätöksen, että jos ruvetaan tuota käyttämään kiristyksenä niin sillon mulla on oikeus lähteä suhteesta.Mutta muuten taaplataan yhdessä.
 
bbierass
[QUOTE="avokki";30445890]Ovatko olleet läheisiä vai vaan olet seurannut läheltä? Ne kun on vielä kaksi eriasiaa... Mutta joo ei oo kiva tuommonen että käytetään ikään kuin kiristyksenä. Mä tosin olen tehnyt sen päätöksen, että jos ruvetaan tuota käyttämään kiristyksenä niin sillon mulla on oikeus lähteä suhteesta.Mutta muuten taaplataan yhdessä.[/QUOTE]

Ihan riittävän läheisiä ovat olleet. Aivan hirveää tuollainen, että ryvetään huonoissa fiiliksissä ja tehdään itsetuhoisia tempauksia. Ja kumminkin aina soitetaan että nyt oon taas ottanut niinjaniin monta lääkettä ja byääää.... Tulkaa pelastaan...
 

Yhteistyössä