yli kolmi vuotiaiden kotihoito

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huhu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huhu

Vieras
itsellä lapset 5 ja kolme, hoidan lapset kotona ja käyn illalla ja toisinaan viikonloppusin töissä, tällöin lasten isä hoitaa lapsia.
Olen havainnut että ympäristö ihmettelee miksi lapset eivät olo päiväkodissa, ja jotkut ovat törkeästikkin sanoneet että siellä olisi parempi. oletteko itse kohdannut samanmoista?
Lapseni käyvät kerhossa ja muutakin arki puuhaa on. Miksi ihmiset syyllistävät? Ihmettelevät?
En yleensä välitä muiden puheista mutta kummastelen suunnattomasti miksi laitoshoito olisi parempi kuin koti, kohtahan nuo jo kouluun menevät.

Olen. Nyt kun esikoinen aloitti eskarin niin monikin on tullut sanomaan että miksi sä et nyt sit laita tuota nuorempaa päiväkotiin..... saisit työrauhaa itselles paremmin ym.

Mä en halua! Ja toisekseen se on mulle tällähetkellä ihan kustannuskysymyskin. Ja teen siis töitä kotona.
Meille sopii näin, toisinaan tuntuu että on raskasta, mutta kaikenkaikkiaan koen helpommaksi näin. Ei tarvitse sompailla ja sumplia kun sairastuvat, kuka on pois töistä yms.

No sitä on kaikenlaisia ihmettelijöitä. Älä välitä. Meillä ainakin riitti kerho, kun omia lapsia oli 3 2,5 vuoden ikäerolla. Hyvin viihtyivät keskenään. Ja äitikin enimmäkseen. Sanoin ihmettelijöille, että tämä järjestely sopii meidän perheelle.

Alkuperäinen kirjoittaja huhu:
kerho on nimenomaan ryhmätyöskentelyä:)

No on tietysti juu ihan hyvä jos kerhossakin käy. Oletko lasten kanssa siellä kerhossa koko ajan vai jäävätkö lapset sinne? Meillä poika oli vuoden osapäivähoidossa, nyt lähti eskariin. Meillä myös lapset 2v ja 6kk.

Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
No minun mielestäni 5 vuotias voisi olla vaikka osapäivähoidossa ihan sen takia että oppii siellä ryhmätyöskentelya yms koulua varten.

´Kyllä 5 vuotiaalle riittää kaksi kertaa viikossa oleva 3,5 tunnin kerho.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No minun mielestäni 5 vuotias voisi olla vaikka osapäivähoidossa ihan sen takia että oppii siellä ryhmätyöskentelya yms koulua varten.

´Kyllä 5 vuotiaalle riittää kaksi kertaa viikossa oleva 3,5 tunnin kerho.

No sekin riippuu vähän lapsesta. Kyllä pojalle teki ainakin tosi hyvää olla kaksi kertaa viikossa hoidossa koko päivän. Aika vilkas tapaus.

Alkuperäinen kirjoittaja huhu:
kerho on nimenomaan ryhmätyöskentelyä:)

No on tietysti juu ihan hyvä jos kerhossakin käy. Oletko lasten kanssa siellä kerhossa koko ajan vai jäävätkö lapset sinne? Meillä poika oli vuoden osapäivähoidossa, nyt lähti eskariin. Meillä myös lapset 2v ja 6kk.

en ole lasten kanssa kerhossa, käyvät kumpikin omassa ryhmässä yksikseen, tuolloin saan antaa täyden huomion toiselle.

en ole vielä lyönyt lukkon miten tulevaisuudessa mennään, mutta nyt tämä on hyvä järjestely. Tutut tarha tädit ja sedät ovat kyllä peesanneet päätöstäni, lapsilla on taipumus kiriä kehitystä kiinni eskarissa ja koulussa. en itse ole huolissani, ärsyttää vaan jatkuva kummastelu.

Yhteistyössä