Heips!
Kiva
Samettihortensia jos musta oli edes hiukan apua
Diagnoosi oli varmaan ihan hyvä saada kovan pyörityksen jälkeen, oireitahan sulla kuitenkin on ollut jo pidemmän aikaa. Tosi hyvä että istukka toimii kunnolla.
Käynnistyksestä mulla on edellisessä synnytyksessä ihan positiivinen kokemus, tosin ballonki ei ollut silloin vielä käytössä. Luin siitä ballonkista kokemuksia jokin aika sitten ja monet pitivät sitä hyvänä, ainoana haittana tuntuivat ihmiset mainitsevat letkun joka jää roikkumaan jalkojen väliin. Mulla tosiaan edellinen synnytys käynnistettiin 38+0 viikolla (hepatogestoosin takia) laittamalla ensin cytotec tabletti pariin otteeseen kohdunsuulle, se toimi niin että paikat olivat seuraavana aamuna riittävän kypsät sikiökalvojen puhkaisulle, supistuksia ei ollut muutamaa hassua lukuunottamatta. Kalvojen puhkaisuvaiheessa kohdunsuu oli kuitenkin vain sormenpäälle auki ja vielä aika takana. Kalvot puhkaistiin salissa seuraavana aamuna ja laitettiin samalla oksitosiini-tippa vauhdittamaan synnytystä. Supistukset olivat napakoita ja kipeitäkin, mutta synnytys eteni vauhdilla. Ehdin saada epiduraalin kuitenkin. Synnytys kesti 3 tuntia 20min kalvojen puhkaisusta siihen että istukkakin oli syntynyt. Eli tuon kokemuksen perusteella ottaisin käynnistyksen ja samanlaisen synnytyksen jos voisin valita
Kohtalaisen kipeä mutta nopea.
Oksitosiinilla ym. toimenpiteillä puututaan toki synnytyksen luonnolliseen kulkuun, mutta tärkeää on sekin että synnytys etenee. Näin äiti jaksaa paremmin ja vauvakin pääsee nopeammin pois hankalasta tilanteesta. Tämä on vaan mun henkilökohtainen mielipide, luonnollisia keinoja en siis suinkaan väheksy.
Ensi viikolle (jos et ole jo synnyttänyt aiemmin) toivotaan sulle extramukavaa lääkäriä!
kaktukselle tsemppiä kylkiluun kanssa kärvistelyyn, toivottavasti paranee pian! Voin vaan kuvitella millaista on nukkua ja kääntää sen kanssa kylkeä kun asennot on muutenkin masun kanssa aika rajallisia. Onneksi masu säästyi iskulta.
Onnea
Pippurihännälle virallisesta äippälomasta!
Ei siitä luomen näyttämisestä ainakaan haittaa ole, ei sitten ainakaan tarvitse asiaa miettiä.
Sannuliinu, hyvä että istukka oli siirtynyt!
Milla-Sofialle ja
Kolibrinkukalle onnittelut hyvistä nt-ultra kuulumisista!
vuorikristallille tsemppiä loppumetreille!
Mä täällä pähkäilen vauvan asentoa, sitkeästi on perätilassa. Potkut tuntuvat ihan alhaalla ja ylhäällä ei juuri mitään. Joku pallo tuossa ylhäällä on, vauvan pää? Hikkakin tuntuu ihan häpyluun alla, mitenköhän se on mahdollista jos vauveli on väärinpäin
Tämä perätila näkyi siinä tarkistusultrassakin 1,5 viikkoa sitten, eli ei ole vaan mun havainto. Toivottavasti nyt kääntyisi pian oikeaan asentoon. Välillä mietityttää kovasti tämän vauvan liikkuminen, on niin paljon hiljaisempi ja liikkeet vaimeampia kun edellisissä raskauksissa. Toivottavasti olisi vaan vauvan asennosta kiinni. Kaikenlaiset jutut mietityttää täälläkin, vauvan terveys yms. Ja mietteitä ei yhtään vähentänyt kun luin vastikään artikkelin katoavista kaksosista (mulla alussa) että silloin epämuodostumariski jäljellä jäävällä suurempi kuin normaalisti. Mä niin toivon että kaikki menisi hyvin ja saisi terveen vauvan kainaloon. Nyt kuitenkin pään nollaus liioista ajatuksista ja nauttimaan ihanasta lomasta!
Huomaan höpiseväni aina tosi pitkän kaavan mukaan, koittakaa kestää!
Alissia 29+5