YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 9

MAANANTAI 14.3.2011




.......................... kp ........... dpo ....... yk
tääl taas ............ 2/26 ........................ 23
Barbamama35 ..... 2/23-28 .................... 7
Sinnalena ........... 8/28 ......................... 6 (+ 1 v.)
Barbarella .......... 10/25-29 .................... 17
Sinderella .......... 15/30 .......................... 3
kukkanen2011 .... 20/26 ......................... 9
Kaneli74 ............ 23/28-32 .................... 3
Niisku74 ............ 27/29-32 ..................... 5
AnniSofii ............ 41/28 ......................... 3 (+ 2 v.)


Mukana myös:
Lumihiutale73, tellervo, ZouZou, ilona***, emmimaria, äiti täältä jostain, eva71, olkkis74, Katimari


:heart: Plussanneet: :heart:

2011
helmikuu .... Liljaana yk 5, Irmeli74 yk 1, ksylofoni yk6

2010
marraskuu . Helvi-10 ?, Siobhan42 yk 2, Pilvilinna74 yk 2, Koralli73 yk 10
lokakuu ..... calumet ?
syyskuu .... Jambo yk 1, kurkkunaamio yk 2
elokuu ....... Chilipapu yk 8
kesäkuu ..... Annemaarit ?
toukokuu ... happihyppy yk 8, Onnellinenx5 yk 3, Rae34 yk 10
huhtikuu .... Minnihiiri68 yk 5, Pimpula yk 4
maaliskuu ... Lumi-Marja ?, Jääräpää ?
helmikuu .... viivi74 yk 1
tammikuu ... Puskajussi yk 3, Poni06 yk 2

:heart: Syntyneet: :heart:

happihyppy . 25.12.2010 tyttö
jääräpää ....... 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja .. 19.11.2010 tyttö
Poni06 .......... 24.8.2010 poika
Tiktu ............ 11.5.2010 tyttö
äiti vm70 ...... 22.3.2010 tyttö


Edellinen ketju: YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa):)
 
Viimeksi muokattu:
Barbamama en tiennytkään, että olette joutuneet tekemään keskeytyksen kromosomivian vuoksi, varmasti sanoinkuvaamattoman rankkaa aikaa. Jaksamista tähän uuteen yritykseen:hug:

Olen surffaillut siellä ja täällä netissä raskautumiseen liittyvillä sivuilla (mm. mammaksi.fi, vau.fi jne) ja kyllä ihan yleisesti meidän ikäisille sanotaan tuota puolta vuotta tai että ei odoteta ainakaan vuotta ennen tutkimuksiin hakeutumista. Muita syitä aikaisempaan hoitoon hakeutumiseen oli muistaakseni epäsäännölliset kuukautiset, hyvin pitkä tai lyhyt kierto, jos on sairastanut munasarjatulehdusta jne.

Silmiini osui jostain myös artikkeli, että miehen ei kannata surffailla kone sylissä, voi aiheuttaa siittiöille jotain vahinkoa ja vaikeuttaa raskautumista. Mun miehellä tämä oli tapana, joten onneksi huomasin ton jutun. En muista olinko jo aiemmin kirjoittanut aiheesta tänne, mutta tulipa sit kertauksena, jos olin...
 
Kiitoksia rohkaisusta! Täytyy jutella miehen kanssa rauhassa asiasta ja miettiä lähdetäänkö jo nyt niihin tutkimuksiin ja koitetaanko ensin sieltä kunnalliselta vai yksityiseltä puolelta. Olen vain tosiaan aina ajatellut, että se vuoden raja on niin tarkka, ettei siitä jousteta. Hyvä tietää, että ainakin pitäisi joustaa iän ja muiden riskitekijöiden vuoksi.

Kiitos Kaneli! Eipä sitä paljon raskaampaa taakkaa tässä elämässä ole kuin se, että on itse joutunut tekemään päätöksen oman lapsen elämän päättämisestä :'( Vaikka meillä oli apuna lääkäreiden lausunnot, ennusteet ja sairaalapapin lohduttavat sanat, ei se tuska koskaan täysin hälvene. Onneksi se jää kuitenkin hieman taka-alalle ajan myötä.
 
Barbamama :hug: Minäkään en tuota tiennyt. Voimia sinne!

Täällä odotellaan ovista. Laskujen mukaan ehkä ens viikon alussa.

Tuli tuosta läppäristä mieleen, että meillä poika saattaa istua minitietsikka sylissään. Oon hänelle joskus siitä sanonu ja täytyyki nyt terottaa ettei missään nimessä saa pitää sylissä konetta. Varmasti vaikuttaa lapsiinki.
 
Kiitos tuesta! Se lämmittää kovasti mieltä =)

Joo kivekset pitäisi pitää viileinä jo pienestä pitäen. Olen törmännyt tutkimuksiin missä on pystytty osoittamaan kertakäyttövaippojen vahingoittaneen poikien kiveksiä hautomalla = nostamalla lämpötilaa liikaa ja tästä on seurannut aikuisiällä lapsettomuus ongelmia. Nyt vasta aletaan tajuta mitä vaikutuksia 80-luvulla yleistyneillä kertakäyttöisillä muovivaipoilla on ollut :( Suosittelen siis edes osittain käyttämään kestovaippoja, kun sen vaavelin saatte =)

Samankaltaisia juttuja olen kuullut mm. liian kireistä housuista miehillä, mutta onneksi nyt on muotia sellaiset lökäpöksy farkut ym. ;)

Luin jostain syksyllä miehen kuumeen aiheuttamista vaurioista ja siinä selitettiin juuri tuota miehen anatomiaa. Kivekset ovat pussissa kehon ulkopuolella, jotta siittiöt pysyisivät viileinä. Siispä mies istumaan kylmään vesiämpäriin seuraavan kuumeen koittaessa... mahtaisikohan suostua??? :LOL:
 
Meillä ei ainakaan suostuis. Taitais heittää sen kylmän vesiämpärillisen meikäläisen päälle, jos menisin kiikuttamaan takamuksen alle :LOL:

Luin muuten jostaki, että kännykän pitäminen sylissä aiheuttais syöpääki...
 
Tervehdys, plussasimme tammikuussa, oireita oli väsymys, rinnat kasvoivat, hieman huimasi ajoittain. No, helmikuun lopulla oli neuvola ja 3.3 oli ultra. Varhaisultrassa raskaus todettiin kuitenkin tuulimunaksi.. hieman olin kyllä jo aavistellut moista. No kunhan tästä elämä selvinnee alan odottamaan menkkoja ja tulen takaisin listoille, katsellaan mitä tulee.

Lumihiutale
 
Lumihiutale...mä olin lukevinani tuolta odotus ketjusta että olitte saaneet suru uutisia :'(
Oon pahoillani ja voimia kovasti uuteen kiertoon ja yritykseen :flower:...oon varma että elämä voittaa ja onnistutte vielä saamaan pienen nyytin syliin asti :heart:

Täällä onkin näköjään viime kuussa vieraillut oikein plussa aalto...ihanaa...kovasti tsemppiä raskautta yrittäville ja plussa puhurit teillekkin :heart:

(.) Masu senkun kasvaa ja rakenne ultra olis parin viikon päästä...odottavan aika on pitkä...toivottavasti saadaan tietää sukupuoli ja ennen kaikkea että kaikki on vauvalla hyvin :) Kovin eläväinen kaveri masussa myyrtää...liikkeitä on tuntunut jo useamman viikon ja vauveli malttaa lepäillä tunnin pari korkeintaan ja sit on taas meno ylimmillään...myös öisin :p

Mukavaa kevään odotusta ja plussa aaltoa teille palstalaisille ja palailen kertomaan kuulumisia taas ultran jälkeen :heart:

 
Barbamama: olen itse ollut niin todella maassa, että en ole jaksanut tänne muuta kuin tuota listaa päivittää. Olet aiemmin joskus kertonut tuosta teidän kokemastanne, enkä muista, mitä silloin kirjoitin. Aina sitä tuntuu tosi pahalta ajatella :'( ja jumittuu miettimään, miten valtavan iso asia se on ollut käsiteltäväksi. Tuollainen kokemus on aina mukana, vaikka sen pahimman yli olisi päässytkin. Voimia kovasti teille tähän yritykseen! :hug: Hienoa, että olette olleet miehenne kanssa kovin toistenne tukena. Se on jo tosi paljon, että voitte ainakin miettiä yhdessä tutkimuksia ja mahdollisia hoitoja. Kun tuossa kirjoitit tuosta yrityksestä, niin voihan se olla niinkin, että tuollaisen stressin ja surun vuoksi vaan kestää, että kroppa toipuu.

Pidän kovasti peukkuja, että teillä nyt on tärpännyt! Ainakin sinulla on komeasti jo noita kiertopäiviä kasassa! d=)b
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos ihanista sanoistanne :heart:

Kyllähän se on tietenkin käynyt mielessä aika paljonkin tässä parin päivän aikana, että jos kuitenkin... En silti jaksa uskoa siihen. Menkkaolot vahvistuu eli odottelen vuotoa tälle päivälle. On ainakin kierto taas pidentynyt, jos ei muuta. Tämä on pisin kierto keskeytyksen jälkeen =)

Pilvilinna: Ihana kuulla teidän kuulumisia =)

Sinnalena: :hug: Älä stressaa tuosta listasta. Kyllähän me muutkin voidaan sitä joskus päivitellä, jos se tuntuu raskaalta. Eikä haittaa vaikka jäisi joskus muutama päivä väliinkin. Pidä huolta itsestäsi, että jaksat! :hug: Mieli on mullakin usein maassa alkukierrosta eikä jaksa niin kommentoida. Loppukierrosta taas huomaa roikkuvansa täällä miltei 24/7... :whistle:

Kovasti plussaonnea teille kaikille tähän kiertoon! Voi kuinka ihanaa olisi päästä yhdessä tuonne odottajien puolelle... huokaus...
 
Pahoittelut kaikille tädin kohdanneille.

Pilvilinna Hienoa, että kaikki on hyvin.

Itse olten tarkoituksella vähän pitänyt palstataukoa. Lukemassa olen kyllä käynyt. Oviksen tikutin ja nyt on dpo 12. Yritin olla ajattelematta loppukiertoa, mutta ihmeesti sitä on vain tullut tarkkailtua kaikkia oireita. Viimekiertoon poiketen oireet alkoivat pari päivää myöhemmin. Jospa tuo kierto pitenisi edes hieman. Testaillut en ole ja testailenkin vasta torstaina, ellei täti ole jo tullut paikalle. Nyt on tälläinen epätoivoinen olo, joka voi viitata tädin tuloon.
 
Lumihiutale voi kun surullista, paljon voimia teille:hug: Ja tervetuloa takaisin, sitten kun olet valmis siihen.

Barbamama pahoittelut, olisin niin kovasti toivonut sinulle hyviä uutisia kaiken kokemasi jälkeen.:hug:

Sinnalena, samaa mieltä, mitä Barbamama sanoikin, älä stressaa listasta. Ei haittaa ollenkaan, vaikka tulee välipäiviä. Kiitos paljon, että olet jaksanut päivitellä sitä ja kyllä me muutkin tosiaan voidaan välillä ottaa siitä vastuuta.
 
Lumihiutale, olen pahoillani :( Voimia teille :hug:

Pilvilinna, ihana että odotuksesi sujuu hyvin :) Ultrakuulumisia sitten kertomaan.

Barbamama, tätipahoittelut :hug:

tääl taas, peukkuja että pääset torstaina testaamaan!

Sinnalena, sano ihmeessä, jos päivitys menee liian rasittavaksi. Mehän voitais vaikka vuoronperään päivitellä. Viikko tai pari kerrallaan tai jopa koko kuukausi aina yks. Sinä olet tähän asti tosi hyvin jaksanut/ehtinyt päivittää. Kiitoksia siitä :)

Itse näin viime yönä niin todentuntuisen unen, että oli tosi pettymys herätä ja huomata unen olleen vain unta. Tein muka positiivisen testin. Ihan selvästi tikkuun tuli kaks viivaa. Sitte ku yritin testistä ottaa kuvaa laittaaksni kuvan tänne näytille, kamera ei räpänny vaikka kuinka painoin laukasu-nappia. Herättyäni muistin että kiertohan on vasta puolessa välissä enkä millään voi vielä testata yhtään mitään.
 
täältaas: :hug: :(

Sinderella: hauska uni. :)

Ei tuo lista stressaa, kun joka tapauksessa täällä käyn päivittäin. Mutta ihan mielellään muutkin sitä halutessaan voi päivittää =). Lähinnä oma tilanne on vaan se, että mies ei välttämättä halua jatkaa tätä "yksipuolista" yritystä edes sen vertaa kuin nyt, kun nämä epäonnistumiset alkavat näkyä niin paljon jo mielialassani, eli mahdollisesti haluaa, että palataan ehkäisyn käyttöön. Hän ei ainakaan halua tutkimuksiin eikä hoitoihin. Minua tietenkin harmittaa, kun pitkä suhteemme on muuten niin hyvä, mutta tällainen perusasia turhauttaa.

No, aurinkoista alkavaa viikkoa kaikille!
 

Yhteistyössä