YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 9

Joo, näin kävi, että kp1 tänään. Sirpan kanssa nautitaan nyt sitten näistä rättipäivistä... Pahoittelut sinnekin päin.

Vähän lyhyempi kierto, eikä menkatkaan ole mitenkään erityisen kivuliaat tai runsaat. Ilmeisesti ohuehkoksi jäi limakalvo näin lyhyessä kierrossa (tai siis mun mittapuulla lyhyessä...) Kaikenkaikkiaan ei onneksi ole mikään maailmanloppufiilis. Viikonloppuna on yhdet hartaasti odotetut juhlat ja nyt ei tarvitse miettiä ottaako shampanjan tai jos toisenkin ;) Jotain hyvää pitää väkisin tästäkin tilanteesta näin löytää.

Puskis - toivottavasti saatte vielä jonkun kompromissin aikaiseksi aiheesta.

Mitähän syystuulelle nyt kuuluu?

Onnea oviksen metsästykseen ja plussatoivotuksia loppukierron ihmisille täältä vielä!
 
Siirryn tuolta toukokuisista takasin kuumeilijoihin. Eilen tuli todella voimakas keskenmeno. Kolme tuntia tuli hyytymiä ja paljon verta. Tunti ja side oli täynnä ja sänky lainehti verta. Tänään asia varmistui ultrassa. Tänään olisi ollut tasan 10 viikkoa. Muutamia hankintoja ehdin tehdä, mutta ne saavat siis odottaa yläkaapissa käyttäjää. Eikös keskenmenon jälkeen melko helposti raskaudu uudelleen kun on paikat valmiiksi auki. Lääkäri sanoi että uudelle raskaudelle ei ole estettä, ehkäisyä ei siis tarvitse käyttää. Neljän viikon päästä pitäs tehdä raskaustesti siitä nähdään onko hormoonit poistunut. Kaavintaa ei siis tarvitse tehdä, kaikki raskausmateriaali poistui itsestään.

Elokuisiin on siis mahdollisuus näin niinkun teoriassa ;).
 
No niin, nyt alkaa menkat lähenemään loppua kohti.. Mieliala on nostettu normaaliin =) mullakaan ei muuten ollut ihan hirveän kivuliaat menkat, otin kyllä buranaa mutta esim yötä vasten ei tarvinnu alussa ottaa eikä aamulla krampannu herätessä.

Tervetuloa Kukkanen vaikka onkin ikävää että tulet tänne :( voimia tilanteeseen :hug:
 
Kukkanen - Isot pahoittelut keskenmenosta. Hyvä kuitenkin jos se näyttää sujuneen ilman komplikaatioita ja pääsette uuteen yritykseen pian. Voimia!

Sirpa - Samma här :) Mieliala nousussa samalla kun vuoto laskussa.

Eilen illalla tosin tuli Avan ohjelmaa katsoessa semmoinen olo, että mitä jos emme saa yhteistä lasta omin voimin ja sitten pitää lähetä rankkoihin hoitoihin ja sitten tulee ero lapsettomuuden/hoitojen takia... En haluaisi, että meidän hyvä elämä ja tulevaisuus kaatuu siihen, että lasta ei kuulu. Mitä jos mies haluaa lasta niin paljon, että vaihtaa nuorempaan ja mitä jos hän tai minä katkeroidumme "lapsettomuudesta" niin paljon, että elämästä tulee ihan kurjaa... Minä en edes tiedä, miten mies voisi kokea mahdollisen lapsettomuuden. Joskus olen sitä yrittänyt kysyä, mutta hän ei kuulemma osaa asennoitua semmoiseen asiaan nyt, kun ei olla siinä tilanteessa. Minun mielestäni me kohta aletaan olla, kun kuitenkin ollaan puoli vuotta kohta yritetty. Eli jonkin sortin paniikkitilaan itseäni ajoin illan pimeinä hetkinä.

Mutta sitten päätin, että turha on pelätä sellaista, mistä ei tiedä. Ja että nyt on hyvin :) Ja onneksi paniikki meni ohi.

Ihme juttu muuten - mulla laski aamulämmöt ovista edeltäviin lukemiin nyt heti ekana vuotopäivänä. En sitten tiedä, onko se hyvä vai huono asia, mutta olettaisin lukemani perusteella, että hyvä.

Muuten joka kierrossa lämmöt ovat jääneet koholle jopa viikoksi ja vasta kp 8-10 paikkeilla laskeneet sinne alimmalle tasolle. Ilmeisesti koholla pysyvä lämpö alkukierrosta voi viitata siihen, että keltarauhashormoni jatkaa omin päin toimintaansa vaikka tarvetta ei olisi ja sitä kautta vaikuttaa heikentävästi/myöhästyttää ovulaatiota.

Olispa kiva, jos voisi jonkun lääkärisihmisen kanssa joskus jutella näistä omista huomioista, ja niin ettei saisi naureskelua tai vähättelyä osaksensa. Ei sen puoleen, en ole koskaan vielä koittanutkaan :)
 
Syystuuli, Sirpa, Pippurihäntä. Teille kaikille yhdessä ja erikseen voimia, aurinkoisia päiviä, kaikkea hyvää :hug: Aina ei jaksa olla positiivinen, mutta siihen negatiivisuuteen ei pitäisi jäädä piehtaroimaan.

Puskajussi - toivottavasti saatte miehen kanssa juteltua asiat selviksi.

kukkanen -keskenmeno on raskas kokemus, tiedän omalta kohdaltani. Jaksuja ja onnea uuteen yritykseen.

Täällä saattoi ovulaatio tulla ja mennä, ainakin maanantai meni järkyttävässä mahakivussa. Sellaista tärinäkipua, ei paljon käveleminen eikä istuminen tuntuneet hyvältä. Sunnuntaina touhuiltiin, saa nyt sitten nähdä menikö ihan metsään omat arvelut. Mietin, että pitäisköhän niitä ovistikkuja ostaa. Mistäs niitä sais ison nipun halvalla:p

Nyt pitää alkaa harkita nukkumaan menoa, työmaalle pitää vääntäytyä aamusta

:wave:
 
Heippa!

Tulin taas kurkkaamaan, mitä tänne kuuluu :)

puskis, toivottavasti miehen kanssa ootte keskustelleet vauva-asiasta rakentavassa hengessä! Voi vitsit, kun ei hän nyt alkaisi tässä vaiheeessa jarruttelemaan.

Pippurihännän parisuhdepohdintoihin haluaisin kommentoida, näin pitkän hoitotien läpi kulkeneena, että kyllä sen suhteen saa kasassa pidettyä hoitojen aikanakin, jos niin haluaa ja päättää. Työtä se kyllä vaatii. Meillä keskeiset konstit siinä oli se, että ensinnäkin tehtiin yhteisiä elämänsuunnitelmia ILMAN lapsiskenaariotakin; siis elettiin elämää ja suunniteltiin kaikenlaisia juttuja, joissa lasta ei ole mukana. Toisekseen, hoitotaukoja täytyy ymmärtää pitää aika tiuhaan, jos homma venyy. Siinä hetkessä kun hoidot on vauhdissa, tuntuu että tässähän nää menee ja nyt vaan putkeen kaikki, kunnes tärppää. Tosiasiassa jälkikäteen huomaa, että juuri ne pitkät hoitoputket sitä suhdetta syö. Toivotaan nyt ettei teille mitään pitkää hoitorumbaa koskaan tulekaan, mutta tässä siis mun rohkaisevat sanat siltä varalta :) Hoidot viimeistään opetti mulle nöyryyttä sen faktan edessä, että elämää ei oikein voi itse käsikirjoittaa. Lapsi tulee tai sitten ei, ja omat suunnitelmat on parasta tehdä vaan niissä rajoissa, joihin pystyy itse riittävässä määrin vaikuttamaan. Mutta siis mielessä kannattaa pitää, että PARISUHDEHAN se oli alunperinkin se juttu ja lapsi vain mahdollinen seuraus, ei toisinpäin. Suhteella on siis arvo ihan itsessään, ilman lastakin!

Toivottavasti myös syystuuli on viimeistään lapsettomuuspolikäynnin jälkeen positiivisemmalla mielellä! :hug:

Tuolta plussaosastolta lähettelen tänne teille sankkoja baby dust -pilviä!! :)

Scarleth
 
Heipä hei kaikille :heart: Odotusyrityksissä on niin helppo masentua. Lähettelen lohtuhaleja & voimarutistuksia ihan kaikille.

Itse yritän taas kehitellä kivoja raskausoireita. Kp 17 ja dpo 5. Liian aikaista!!
Löysin tälläisen kivan ja hyvän sivuston, jolla olen herkutellut. Olen nimittäin aika hyvin unohtanut raskausoireet, joten tekee kovasti mieli kertailla niitä. Eri asia sitten onko se lainkaan hyväksi :x Sitten taas depistää kun haaveilee liikaa.
No, elämäähän tämä vain on :flower:

Early Pregnancy Symptoms and TTC Success Stories!
 
Vitsit kun tuli heti paljon ilosempi mieli kun ulkona on lunta :) poikakin innostu heti että joko me mennään tekemään lumiukkoja pihalle :D reppanalla silmätulehdus molemmissa silmissä : /

Syystuulelle tsemppiä ja positiivisia ajatuksia tähän päivään :hug:
 
Voi onnekkaat, joilla on lunta jo maassa! Täällä vain pakkasta...

Pikaisesti omaa napaa: Erittäin kummallista limaa edelleen. Ja pientä jomottelua taas ollut, vaikka oon kyllä aivan varma, että ovis oli maanantaina. Erittäin omituista...

Mukavaa perjantain jatkoa teille kaikille.
 
PERJANTAI 26.10.2012


.......................ikä .............kp .................yk .......toiveissa

Pippurihäntä.........35............5/27-34.............6....................2.
Sirpa75................37...........6/25-27.............2v..................2.
Syystuuli74...........38...........7/26-30.............17..................2
Puskajussi............40...........15/23-30................9..................5
Alissia..................36...........16/30....................2...................3.
Vuorikristalli..........36............17/28-29...............2..................5.
Samettihortensia...38............18/26-28..............2....................3.
Elena75................37...........23/28...................17...................3.
Äiskä3..................38..........27/26-28..............?...................3
K.........................37..........30/28...................2v..................3.





:attn:TAUSTALLA:attn:
Miltsu...kierukka pois 31.8
Hopsan
Kaktus-76


:heart:PLUSSANNEET:heart:

2012
lokakuu.......Mustikkasuu yk3
syyskuu......Scarleth (3.IVF)
elokuu........Jaahas yk 9
heinäkuu.....Whisky Peat yv 1, Dominique yk 16 (OI 1), Pepinka yk 4, Leenuliinukka yk2
kesäkuu......ei plussia
toukokuu ....Ronja76 yk 17 (1.IVF)
huhtikuu......ei plussia
maaliskuu....Melanie75 yk 3, Elmaleena yk 4
helmikuu.... Killi12 yk 3, Erika76 yk 4
tammikuu... ei plussia

2011
joulukuu......äiskä-73 yk 8, Milanella yk ?
marraskuu....Isobella yk 3, puskajussi yk 4
lokakuu ...... Barbamama35 yk 14, Kaneli74 yk 9, Keskeneräinen yk 4
syyskuu ..... Vilhelmiina73 yk 4, Eemas yk 4
elokuu ....... luosto yk 2, ilona***, Papuli yk 1
heinäkuu .... Lumihiutale73 yk 10
huhtikuu .... tääl taas yk 23, Niisku74 yk6
helmikuu .... Liljaana yk 5, Irmeli74 yk 1, ksylofoni yk6

2010
marraskuu . Helvi-10 ?, Siobhan42 yk 2, Pilvilinna74 yk 2, Koralli73 yk 10
lokakuu ..... calumet ?
syyskuu .... Jambo yk 1, kurkkunaamio yk 2
elokuu ....... Chilipapu yk 8
kesäkuu ..... Annemaarit ?
toukokuu ... happihyppy yk 8, Onnellinenx5 yk 3, Rae34 yk 10
huhtikuu .... Minnihiiri68 yk 5, Pimpula yk 4
maaliskuu ... Lumi-Marja ?, Jääräpää ?
helmikuu .... viivi74 yk 1
tammikuu ... Puskajussi yk 3, Poni06 yk 2


:heart:SYNTYNEET:heart:
äiskä-73..............20.8.2012 tyttö
Keskeneräinen......30.6.2012 poika
Barbamama.........12.6.2012 tyttö
Siobhan42.............6.8.2011 tyttö
Liljaana ............. 22.9.2011 poika
Pilvilinna74 ......... 3.8.2011 poika
Koralli73 ............. 2.8.2011 tyttö
Helvi-10 ............ 12.7.2011 tyttö
kurkkunaamio ..... 19.5.2011 poika
happihyppy ........ 25.12.2010 tyttö
jääräpää ............ 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja ........ 19.11.2010 tyttö
puskajussi ......... 18.10.2010 poika
Poni06 .............. 24.8.2010 poika
Tiktu ................ 11.5.2010 tyttö
äiti vm70 ........... 22.3.2010 tyttö


Edellinen ketju: YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)
 
Tervehdys kaikille,

ja terveiset etelän lämmöstä. Olipa karua palata tänne kylmään ja lumiseen kotimaahan.

Pikaisesti omia kuulumisia...virallinen testipäivä on muistaakseni huomenna. Kotona ei ollut yhtään r-testiä joten tein o-testin ja negaa pukkasi (viime kierrosta josta plussa tuli niin myös ovistesti oli plussaa)...joten taustailemaan siirryn.

Mutta lueskelen paremmalla ajalla teidän kuulumiset ja palailen sitten.
 
Nyt omanapaista tilitystä, anteeksi siitä.

Kävin eilen kp 15 normigynetarkastuksessa ja papassa. Sattumalta eilen aamulla bongasin digillä hymynaamaan ja sitä on ahkerasti hyödynnetty ennen ja jälkeen. MUTTA lääkäri ultrasi myös tarkastuksessa ja kohdun limakalvo oli vain 4mm paksu :( kuulemma tosi ohut. Näyttää siis siltä että sillä limakalvolla ei ole kiinnittymismahdollisuuksia, vaikka kuulemma saattaa kasvaa ennen mahdollista kiinnittymistä vielä muutaman millin. Muutoin kaikki näytti hyvältä, eilen aamulla ovisplussa ja ultra näytti 21mm follikkelin mikä juuri puhjennut/puhkeamassa, lääkärin mukaan ovuloin nopeasti jos plussa tullut aamulla mutta ei edellisenä iltana. Eilen illalla kun vielä testasin digi ei enää hymyillyt. Eli oletetun oviksen aikaan kannattaa testata 2 kertaa päivässä, jos olisin testannut vaan illemmalla kuten yleensä, ei plussaa olisi edes tullut.

Rakkaat siskot, onko kellään kokemusta ohuesta limakalvosta ja miten sitä on hoidettu? Kiva olisi myös kuulla minkäpaksuisia ultrassa kelläkin on havaittu ja kp?
Nyt ensi tiistaina lääkärin suosituksesta uusi ultra ja sitten mietitään tarvitaanko jotain hormoniapuja vai mennäänkö luomuna toistaiseksi. Äh, miten tää nyt tämmöiseksi
meni :'( Mä niin toivon että tää olisi vaan turha huoli ja ensi viikolla kaikki olisi hyvin!

Sametti, olet mielessä. Kovasti tsemppiä piinailuun! Ja muille myös!
Ja iso hali ikävissä tilanteissa oleville :hug:

Hyvää pakkasenkirpeää viikonloppua kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Täältä taustalta huutelen :wave:

Alisssia, tuohon limiksenpaksuus -asiaan:
mua on ultrattu lukemattoman monta kertaa ja tuolla oviksen lähituntumassa (eli kun on folli ollut noin 18-22mm) on limakalvo ollut noin 6-10 millinen. Useimmiten jotain reilua yhdeksää milliä, mutta nyt viime käynneillä vähemmän. Ja tuo 6mm oli nyt edellisessä kierrossa. Kun sitä ohuutta lääkärille harmittelin, niin kertoi, että on varmuudella saatu vauva alulle jopa 2,9 millisellä limakalvolla. Harvinaista varmaan, mutta siis mahdollista. Eli ei se välttämättä siihen limiksen paksuuteen kaadu. Ja iso merkitys on kuulema myös limakalvon rakenteella. Sanottiinko sulle siitä mitään?
Mulla muuten nopeiten limis kasvoi Gonal-f -lääkityksen aikana. En siis sitä limistä varten syönyt, mutta kasvoi kuitenkin silloin hyvin follin kanssa samassa tahdissa. Tsemppiä!

Ja plussaisaa lokakuun loppua koko tälle pinolle :heart:
 
hopsan kiitos vastauksesta! Mun mieli parani heti piirun verran kun luin viestisi :)
Limakalvon rakenteesta lääkäri ei sanonut mitään, oletan sen olevan siis ok. Täytyy kyllä muistaa kysyä asiaa tiistaina. Mulle nää on ihan uusia juttuja, en ole tiennyt limakalvon paksuuden merkitystä näissä hommissa :ashamed: vaikka aika paljon olen viime aikoina "opiskellut" raskaaksi tuloon liittyen. Ainakin sen todellakin tiedän että vauvan saaminen ei ole itsestään selvyys, ei todellakaan. Meillä yk on vasta 2 ja tällä tapaa asia pyörii mielessä ja toivoakaan ei vielä ole kuopattu ennenkuin aikaa on mennyt hieman lisää, tai tohtori toisin toteaa. Ja silti mä panikoin heti kun jotain vastoinkäymisiä tulee eteen. Siksi suhtaudun suurella nöyryydellä lapsettomuudesta kärsiviä kohtaan, asia voi koskettaa ketä tahansa. Olen miettinyt sitä että miten vahvoja monet naiset on, yritystä vuosia. Ja miehiä siis mitenkään unohtamatta. En osaa edes kuvitella sitä tunnetta kun kuukaudesta toiseen pettymystä. Rankoista hoidoista kaikkineen puhumattakaan. Vahvaa psyykettä näissä hommissa tarvitaan juu.
Limakalvojen vahvistamisesta kun eilen netistä lueskelin niin kipitin sitten eilen kauppaan ostamaan geippimehua! Meinasin poiketa apteekkiinn ostamaan e-vitamiinia mutta jätin vielä toistaiseksi väliin. Voi juma mitä kaikkea tää vauvakuume saa aikaan. Greippimehun juominen kai aika myöhäistä mutta kokeillaan nyt sitäkin, ei siitä haittaakaan ole kun en käytä mitään sellaisia lääkkeitäkään mihin vaikuttaisi.
Sulla hopsan limakalvon paksuus kuullostaa olevan ihan ok, ainakin mitä nyt olen tässä asiasta ymmärtänyt. Mua kiinnostaa saada tietää että kasvaako limakalvo oviksen jälkeen ennen mahdollista kiinnittymistä, ja jos, niin minkä verran. Tämä asia nettiopiskelulla kun jäi hämärän peittoon. Tiistaina kyllä sen sitten saan omalta kohdaltani tietää..
Vähän lueskelin ketjua taaksepäin ja teillä on yritystä ollut jo pidempään. Mä todella täydestä :heart: toivon että teille pian se oma pieni nyytti suodaan!

Nyt nokka kohti ulkoilmaa, täällä aurinkokin paistaa jonkun verran. Josko sitä pari sädettä saisi kiinni varastoon tulevaa talvea varten! :)
 
Viimeksi muokattu:
Alissia, älä masennu :hug: Tiedän yhden ystävän jolla limakalvo oli ohuempi kuin sinulla (muistaakseni alle 4) ja silti hän raskautui ja sai ihanan vauvan. Itse en valitettavasti tiedä omani paksuutta, mutta olen kyllä epäillyt sitä joskus kun tietääkseni kuukautisia edeltävä tiputteluvuoto viittaisi siihen. Käsittääkseni tuohon on ihan pätevä lääkitys olemassa, eikö gyne puhellut mitään siitä? Mun raskaus-synnytyskirjan mukaan väitettiin, että kierron alkaessa limakalvo on n. 0,5-1 mm, ovulaatioon mennessä 3 ja loppukierrosta (ennen vuotoa) 5-6. Siihen nähdenhän tuo sinun olisi aivan normaali?
Onnittelut ovis-hymynaamasta :flower:

Omaa napsukkaa: nyt olis oireita taas tarjolla, kp 19/26-28 ja dpo 7. Varmaan mieli tekee tepposet, mutta rinnat on superhyperkipeät (varsinkin nännit), suussa maistuu erittäin kummalliselta ja kipuja alavatsassa. Meillä oli tänään koulupäivä ja kyynelsilmin katselin lapsia, kaikki olivat jotenkin valtavan ihania!! Ei ihan normaalia minulle tuollainen heh.

Haleja kaikille ja plustuulia :heart: Eikö yhtään plussaa tässä kuussa saada? K? Äiskä3? Aika lähekkäin mennään nyt loppuporukalla näiden kiertojen kanssa vai tuntuuko vain siltä?
 
K
Omaa napaa vaan pikaisesti: Testasin tänään, niin kuin ohje oli. Ja sieltähän lävähti ihan tyylipuhdas nega, niin kuin niin monta kertaa aikaisemminkin :ashamed:

Ihmetyttää vaan, kun ei oireita oikein ole suuntaan jos toiseen. Tissit yleensä ennen tätiä kipeet melkein viikon, nyt ei mitään... Mutta turha tässä nyt on mitään toiveita elätellä, kaipa se täti sieltä paikalle kurvaa nyt kun luget loppu.

Toivottavasti äiskällä parempia uutisia!
 
Viimeksi muokattu:
SUNNUNTAI 28.10.2012


.......................ikä .............kp .................yk .......toiveissa

Pippurihäntä.........35............7/27-34.............6....................2.
Sirpa75................37...........8/25-27.............2v..................2.
Syystuuli74...........38...........9/26-30.............17..................2
Puskajussi............40...........17/23-30................9..................5
Alissia..................36...........18/30....................2...................3.
Vuorikristalli..........36............19/28-29...............2..................5.
Samettihortensia...38............20/26-28..............2....................3.
Elena75................37...........25/28...................17...................3.
Äiskä3..................38..........29/26-28..............?...................3
K.........................37..........32/28...................2v..................3.





:attn:TAUSTALLA:attn:
Miltsu...kierukka pois 31.8
Hopsan
Kaktus-76


:heart:PLUSSANNEET:heart:

2012
lokakuu.......Mustikkasuu yk3
syyskuu......Scarleth (3.IVF)
elokuu........Jaahas yk 9
heinäkuu.....Whisky Peat yv 1, Dominique yk 16 (OI 1), Pepinka yk 4, Leenuliinukka yk2
kesäkuu......ei plussia
toukokuu ....Ronja76 yk 17 (1.IVF)
huhtikuu......ei plussia
maaliskuu....Melanie75 yk 3, Elmaleena yk 4
helmikuu.... Killi12 yk 3, Erika76 yk 4
tammikuu... ei plussia

2011
joulukuu......äiskä-73 yk 8, Milanella yk ?
marraskuu....Isobella yk 3, puskajussi yk 4
lokakuu ...... Barbamama35 yk 14, Kaneli74 yk 9, Keskeneräinen yk 4
syyskuu ..... Vilhelmiina73 yk 4, Eemas yk 4
elokuu ....... luosto yk 2, ilona***, Papuli yk 1
heinäkuu .... Lumihiutale73 yk 10
huhtikuu .... tääl taas yk 23, Niisku74 yk6
helmikuu .... Liljaana yk 5, Irmeli74 yk 1, ksylofoni yk6

2010
marraskuu . Helvi-10 ?, Siobhan42 yk 2, Pilvilinna74 yk 2, Koralli73 yk 10
lokakuu ..... calumet ?
syyskuu .... Jambo yk 1, kurkkunaamio yk 2
elokuu ....... Chilipapu yk 8
kesäkuu ..... Annemaarit ?
toukokuu ... happihyppy yk 8, Onnellinenx5 yk 3, Rae34 yk 10
huhtikuu .... Minnihiiri68 yk 5, Pimpula yk 4
maaliskuu ... Lumi-Marja ?, Jääräpää ?
helmikuu .... viivi74 yk 1
tammikuu ... Puskajussi yk 3, Poni06 yk 2


:heart:SYNTYNEET:heart:
äiskä-73..............20.8.2012 tyttö
Keskeneräinen......30.6.2012 poika
Barbamama.........12.6.2012 tyttö
Siobhan42.............6.8.2011 tyttö
Liljaana ............. 22.9.2011 poika
Pilvilinna74 ......... 3.8.2011 poika
Koralli73 ............. 2.8.2011 tyttö
Helvi-10 ............ 12.7.2011 tyttö
kurkkunaamio ..... 19.5.2011 poika
happihyppy ........ 25.12.2010 tyttö
jääräpää ............ 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja ........ 19.11.2010 tyttö
puskajussi ......... 18.10.2010 poika
Poni06 .............. 24.8.2010 poika
Tiktu ................ 11.5.2010 tyttö
äiti vm70 ........... 22.3.2010 tyttö


Edellinen ketju: YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)
 
Sametti kiitos tsemppauksesta! Toivotaan että sun kirjan tiedoissa olisi perää! Lääkityksestä ei vielä puhunut mitään, ti halusi vaan ultrata uudelleen. Mua jännittää ihan kamalasti tiistai. Laitan heti kotiin päästyäni lääkärikuulumiset tänne. Usko raskautumiseen on nyt vaan tällä hetkellä olematon..

Sulla on tosi lupaavia oireita! Jänskää! Nyt se plussa sulle! bd Meinaatko testata ihan ajallaan vaiko ajoissa? :D

K Pahoittelut negasta :hug:

Nyt tää kipittää vaaliuurnille! :)
 
K, voimia & toivotaan vielä ettei tätsy alkaisikaan...

Alissia! Pidän sulle peukkuja tiistaina ja toivon parasta, ties vaikka siellä näkyisi jotain todella lupaavaa :)

Kävin sitten äänestämässä vihreää naista ja olotila on niin perus-PMS:ää kun olla ja voi niin, että heitin kyllä kaiken toivon raskaudesta. Sitä taitaa vaan toivoa sitä vauvaa niin kovasti, että haaveilee kaiken maailman oireista :'( Ensi sunnuntaina about alkaa menkat, plääh.
 
Scarleth, kirjoitustesi perusteella olen saanut sellaisen kuvan, että teillä (molemmilla) on kyllä sydän paikallaan ja jalat maassa. Kiitos mukavista kommenteistasi, on hienoa kuulla järkevän rauhallista kokemuksen ääntä :)

Alissia, sulla on kuitenkin ihan hyvän mittainen tuo kierto, jos 30 päivää menee? Mikä kp yleensä ovuloit? Lyhyissä kierroissa limakalvo voi jäädä ohuemmaksi, pitkissä taas se tulee helpommin paksummaksi, mutta myös huonommin munasoluja vastaanottavaksi, jos olen oikein ymmärtänyt. En osaa tuohon limakalvon paksuuteen muuten sanoa mitään, kun sitä ei ole multa koskaan katottu. Sen olen huomannut, että mullakin ovisplussa tulee 12h oviksesta vasta, tai siis ovis tulee hyvin nopeasti plussan jälkeen. Ja ovisplussa-aika on mulla aika lyhyt myös. Tarkottaakohan se sitten jotain semmoista, että munasolu kypsähtää turhan äkkiä LH-piikin jälkeen? Tekeeköhän se munasolusta huonommin hedelmöittyvän...?

K, Äiskä ja Samettihortensia - Tsemppiä jännityksiin! Ehkä K:n testi oli vielä liian aikainen...

ON: Mä tein pientä statistiikkaa noista mun menneistä kierroista ja näyttää siltä, että mulle tavallinen ovulointipäivä on kp18, nyt kun osaan tulkita kropan merkkejä oikein. Luulin monta kuukautta sen olevan aikaisemmin. Tämän tiedon valossa me ei olla miehen kanssa oltu petipuuhissa hedelmällisinä päivinä (ne kuuluisat 3 päivää oviksen tienoilla) kuin neljässä kierrossa. Yrityskierrot 1-2 menivät siis ihan harakoille. Ja näissä neljässä kierrossa on kahdessa ainakin jotain häikkää ollut oviksen kanssa, kun välillä se on tullut kp21 vasta ja nyt yhtäkkiä kp14 viime kierrossa.

Toinen huomio - se, että aamulämmöt pysyy perustason yläpuolella koko alkukierron ajan, haittaa luultavasti munasolun kypsymistä. Netissä seikkailu tuotti sen verran informaatiota asiasta, että hyvin todennäköisesti on voinut olla kyse kystasta, joka muodostuu keltarauhasen paikalle ja sotkee hormonitasapainoa. Häpyluun ja häntäluun vihlonta, jota mulla on kaikissa noissa kohonneen lämmön kierroissa ollut, voi liittyä hyvin siihen samaan asiaan. Toinen selitys, mikä noihin kipuihin ja lämpöihin voi olla, on endo. Nyt jokatapauksessa näyttäisi, että se mikä sitten aiemmissa kierrossa lämpöilyä teettikään, on poistunut. Mä luulen, että mun on aika lähteä lääkärin pakeille ja käydä tsekkauttamassa munasarjat ja limakalvot, jos niistä löytyis jotain osviittaa tilanteeseen.

Onko teillä muilla ollut kystia? Jos on, niin miten ne ovat oireilleet?
 
Samettihortensia, tuntuu kyllä aika vähäisiltä nuo limakalvon paksuudet sen kirjan mukaan...Että oviksen aikaan vain 3milliä. Silläkin voi siis raskautua, mutta tavoite olis kuitenkin enemmän. Yks lääkäri sanoi, että pitäis mielellään olla yli 7 mm, jotta kiinnittymismahikset ois paremmat. Ja rakenteeltaan ois hyvä olla kolmikerroksinen tai jotain sellaista. Mutta siis onnistumisia on saatu onneksi ohuemmillakin. Mun nykyinen lääkäri tuntuu olevan tyytyväinen, kun on oviksen lähellä ollu mielellään yli 8mm.

Alissia, kiitos :heart: Toivotaan meille kaikille sitä omaa nyyttiä.
Mulla on tosiaan tuo limiksen kasvu ollu yleensä ihan ok, mutta sitäkin on seurattu. Kaikkea seuraillaan, kun ollaan "selittämättömiä". Tuota, että kasvaako limis minkä verran oviksen jälkeen, en kyllä tiedä. Täytyypä joskus kysyä lääkäriltä. Luulis, että jatkaa kasvua menkkoihin asti...

Pippurihäntä, mulla on ollu toiminnallisia kystia. Niitä vissiin tarkoitat ? En huomannu mitään oireita. Ne vaan huomattiin ultrassa. Kahdella peräkkäisellä kierrolla. Mutta olivat siis eri kystia, eri puolilla. Toiminnalliset kystat häviää itsestään. Mutta muistan kyllä lukeneeni, että joillekin kystat on aiheuttanut kipuilua.

Rauhallista sunnuntaita kaikille!
 
MAANANTAI 29.10.2012


.......................ikä .............kp .................yk .......toiveissa

Pippurihäntä.........35............8/27-34.............6....................2.
Sirpa75................37...........9/25-27.............2v..................2.
Syystuuli74...........38...........10/26-30.............17..................2
Puskajussi............40...........18/23-30................9..................5
Alissia..................36...........19/30....................2...................3.
Vuorikristalli..........36............20/28-29...............2..................5.
Samettihortensia...38............21/26-28..............2....................3.
Elena75................37...........26/28...................17...................3.
Äiskä3..................38..........30/26-28..............?...................3
K.........................37..........33/28...................2v..................3.





:attn:TAUSTALLA:attn:
Miltsu...kierukka pois 31.8
Hopsan
Kaktus-76


:heart:PLUSSANNEET:heart:

2012
lokakuu.......Mustikkasuu yk3
syyskuu......Scarleth (3.IVF)
elokuu........Jaahas yk 9
heinäkuu.....Whisky Peat yv 1, Dominique yk 16 (OI 1), Pepinka yk 4, Leenuliinukka yk2
kesäkuu......ei plussia
toukokuu ....Ronja76 yk 17 (1.IVF)
huhtikuu......ei plussia
maaliskuu....Melanie75 yk 3, Elmaleena yk 4
helmikuu.... Killi12 yk 3, Erika76 yk 4
tammikuu... ei plussia

2011
joulukuu......äiskä-73 yk 8, Milanella yk ?
marraskuu....Isobella yk 3, puskajussi yk 4
lokakuu ...... Barbamama35 yk 14, Kaneli74 yk 9, Keskeneräinen yk 4
syyskuu ..... Vilhelmiina73 yk 4, Eemas yk 4
elokuu ....... luosto yk 2, ilona***, Papuli yk 1
heinäkuu .... Lumihiutale73 yk 10
huhtikuu .... tääl taas yk 23, Niisku74 yk6
helmikuu .... Liljaana yk 5, Irmeli74 yk 1, ksylofoni yk6

2010
marraskuu . Helvi-10 ?, Siobhan42 yk 2, Pilvilinna74 yk 2, Koralli73 yk 10
lokakuu ..... calumet ?
syyskuu .... Jambo yk 1, kurkkunaamio yk 2
elokuu ....... Chilipapu yk 8
kesäkuu ..... Annemaarit ?
toukokuu ... happihyppy yk 8, Onnellinenx5 yk 3, Rae34 yk 10
huhtikuu .... Minnihiiri68 yk 5, Pimpula yk 4
maaliskuu ... Lumi-Marja ?, Jääräpää ?
helmikuu .... viivi74 yk 1
tammikuu ... Puskajussi yk 3, Poni06 yk 2


:heart:SYNTYNEET:heart:
äiskä-73..............20.8.2012 tyttö
Keskeneräinen......30.6.2012 poika
Barbamama.........12.6.2012 tyttö
Siobhan42.............6.8.2011 tyttö
Liljaana ............. 22.9.2011 poika
Pilvilinna74 ......... 3.8.2011 poika
Koralli73 ............. 2.8.2011 tyttö
Helvi-10 ............ 12.7.2011 tyttö
kurkkunaamio ..... 19.5.2011 poika
happihyppy ........ 25.12.2010 tyttö
jääräpää ............ 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja ........ 19.11.2010 tyttö
puskajussi ......... 18.10.2010 poika
Poni06 .............. 24.8.2010 poika
Tiktu ................ 11.5.2010 tyttö
äiti vm70 ........... 22.3.2010 tyttö


Edellinen ketju: YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)
 
Talvista maanantaita,

meillä tosiaan on lunta maassa jo jotain 5cm, tuntuu ihan oudolta kun katsoo ikkunasta ulos.

Mä huutelen nyt toistaiseksi täältä taustalta...meillä ei toinenkaan inssi onnistunut:( Viikonloppuna negan testasin ja vuoto vaikuttaisi pikkuhiljaa alkavan. Taustalle siirryn siis siksi kun mies on lähdössä ulkomaille töihin, ajankohta on vielä hieman epäselvä. Luomusti kuitenkin mennään tästä eteenpäin ja katsotaan mitä keretään ennen mahdollista lähtöä. Mä tietenkin toivon ettei lähtisi ollenkaan mutta toisaalta onhan niitä töitäkin tehtävä.

K, mä ihmettelin myöskin kaikkien oireiden puuttumista. Edellisessä kesken menneessä kierrossa oli mm.tissit kipeät. Tosin laitoin sen silloin lugejen piikkiin, mutta tässä kierrossa ei kipua ollutkaan. Ja vuoto tosiaan mulla alkaa vasta sitten kun lugejen lopetuksesta on mennyt pari päivää.

Äiskä ja Elena mikäs siellä on tilanne? Lokakuulle kerkeis vielä plussata:)

Alissia mua on ultrattu useasti just ennen ovulaatiota...limakalvo on yleensä silloin ollut 9-10mm paksuinen. Lääkäri on aina vaan todennut et on hyvän paksuinen ja kolmikerroksinenhan sen kuuluu olla. Clomithan joillakin ohentaa limakalvoa, mulla ei niin onneksi käynyt. Tsemppiä huomiseen ultraan ja tule sitten kertomaan kuulumiset.
 
Heitti mut yhtäkkiä pihalle mut oli näyttävästi lähettänyt sen hetkisen tekstin...

Jos jollakin on testien tarvetta niin laittakaa yv:tä...löytyis siis Davidin ovistestejä 13kpl ja 2kpl r-testejä. Ja sitten on yksi Cb:n digi, siis ovistesti. Mä en nimittäin aio pissiä yhteenkään tikkuun pieneen hetkeen, varsinkaan ovistikkuun.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä