YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

Koralli, mulla on nyt kp16, tuossa listassa taitaa olla yksi päivä vähemmän. Korjaisitko, kiitos!! :)

Mulla on myös ylipainoa mutta olen kesästä alkaen karpannut ja painoa on pudonnut mukavasti. Välillä on tullut repsahdettua mutta yritän nyt kuitenkin sinnikkäästi jatkaa, mulla kun oli esikoista odottaessa raskausdiabetes ja yritän kaikin keinoin välttää sen uusiutumisen. Siis mikäli tässä nyt enää koskaan raskaaksi asti päästään. :rolleyes:

ON: eilen ovisplussa. Kovasti on koetettu nyt hyödyntää, lääkäri sanoi että siinä kierrossa kun naiselle on tehty aukiolotutkimus, on tärppejä tapahtunut prosentuaalisesti enemmän. Saa nyt sitten nähdä. Jos ei nyt tärppää, niin ensi kierron alusta sitten se Arimidex-lääkekuuri.
 
Hi!

Pääseekö mukaan keskusteluihin,35v usean lapsen äiti?
:eek:

Nimensä mukaan,kuumeilu suuri salaisuus.Mies tietää kyllä toiveeni ja on siinä mukana,mutta vielä pitäisi tietoisesti mielensä malttaa;)

Mutta sitä sopivaa aikaa odotellessa,olis mukava vaihtaa sana saman ikäisten ja ennenkaikkea,saman henkisten äitien tai äidiksi toivovien seurassa=)
 
Katimari Tsemppiä painon pudotukseen
Mystére Tervetuloa mukaan
On Täällä kovasti yritetty hyödyntää ovis. Tänään dpo 1 ja taas toiveet korkealla. Seuraavat kaksi viikkoa meneekin sitten mahdollisten raskausoireiden tutkimiseen. Olisi kyllä aivan ihana saada se kesävauva.
 
mystère, tervetuloa mukaan.

tääl taas ja Barbarella, onnittelut ovisplussasta.

Ja lycka till kaikille painoa pudottaville. Tiedän kokemuksesta ettei se ole helppoa. Itse muutama vuosi sitten tiputin painoa vajaat 10 kiloa, kun unohdin laihduttamisen ja muutin elintapojani. Nyt normaalissa painossa ja hyvin on pysyny.

Nyt ois viikko oviksesta... ja ihan normeista normimmat tuntemukset. Iski mikä lie alakulo, että eikö tälläkään kertaa onni ollut matkassa.
 
Tervetuloa mystere :wave:

Kp 19 ja kaksi valtavan isoa finniä on vallannut mun posken! On tosi vaikea olla kuulostelematta oireitaan. Testipäiväänkin on vielä pari pitkää viikkoa! Tänään on myös ollut menkkamaisia tuntemuksia alavatsalla.
 
Torstai 7.10.2010



Koralli73...............8/25-28....yk 9
Katimari..............10/25-28....yk 9
tääl taas............15/26........yk 16 - DPO 3
Barbarella...........18/27-28....yk 11
ksylofoni............20/30-32....yk 2
emmimaria..........23/29-30....yk 8 - DPO 8


Mukana myös:
mystère..........................
Onlydream......................
kikkara...........................
nooraneeamaria...............
eva71.............................
Sinderella..........................
Lumihiutale........................
KaijaJoo.............................
kevät71..............................
Helvi-10.............................
calumet.............................
äiti täältä jostain................
ZouZou .............................
Mahdotontako.....................
Rosmariini -74....................
Taikakuu............................
Tsuba................................
Janette74...........................
Mansku72..........................
elli72.................................
sisupastilli........................... pikaista paranemista :heart:
taavi166............................

Plussanneet

:heart: 2010 :heart:

Kurkkunaamio ..........syyskuu
Jambo......................syyskuu
Chilipapu..................elokuu
Annemaarit...............kesäkuu
Rae34.....................toukokuu
Onnellinenx5.............toukokuu
happihyppy..............toukokuu
Pimpula....................huhtikuu
Minnihiiri68...............huhtikuu
Jääräpää..................maaliskuu
Lumi-Marja...............maaliskuu
viivi74......................helmikuu
Poni06.....................tammikuu
Puskajussi................tammikuu

:heart: 2009 :heart:

Enkelinäiti. . . . . . . . . . . . . . . . . Marraskuu
SMSM. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .Marraskuu
amati. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Marraskuu
Minotchkin. . . . . . . . . . . . . . . . .Lokakuu
Oliivitar. . . . . . . . . . . . . . . . . . .Lokakuu
Tiktu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Syyskuu
Erjamari. . . . . . . . . . . . . . . . . . Syyskuu
PK- haaveilija= äiti vm70. . . . . . . Heinäkuu
piipiäinen coitus interruptus. . . . . Kesäkuu
Destiny. . . . . . . . . . . . . . . . . . .Helmikuu

:heart: Syntyneet :heart:

Poni06 24.8.2010 poika
Tiktu 11.05.2010 tyttö
äiti vm70 22.03.2010 tyttö
Sinderella 17.08. 2009 tyttö
Mansku72 10.07.2009 tyttö
Äiti-kengu 1.07.2009 tyttö
Mantana 30.01.2009 poika


Edellinen ketju:
YLI 35-V KUUMEILIJAT vol 7

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mukaan mystère! Laitoin sut tuohon listalle "mukana myös".

Siirsin kp-listan punastelijat myös tuohon taustalle. Toki laitan teidät takaisin listalle, kun haluatte, sanokaa vaan, mutta kun epäilen, ettei nuo kp:t enää pitäneet paikkaansa.

Barbarella, lisäsin yhden päivän lisää, onko kp:t nyt oikein, vai vieläkö heittää?

Mä kävin tänään yksityisellä gynellä ja oli kyllä hyvä käynti. Ultrasi ja kohtu oli tyhjentynyt hyvin. Kyseli tosi tarkasti mun historian ja määräsi mulle lisää clomeja ja lugeja. Kehotti myös menemään tarkistukseen johonkin, jos tulen raskaaksi ja vuotoa alkaa taas tulla, että saataisiin virallisesti kirjoihin taas keskenmeno. Kun keväältähän mulla ei virallista tietoa ole, soitin silloin vaan neuvolaan ja ne kehotti odottelemaan kotona tilannetta eivätkä neuvoneet mua lääkäriin, enkä tyhmä tajunnu itse mennä (en uskonu silloin, että näitä km tulis lisää, siitähän se johtuu).

Gyne sanoi myös, ettei lasten lukumäärä merkitse tässä, vaan pääsen toki tutkimuksiin jos näitä perättäisiä km tulee monta. Se oli hyvä ja helpottava tieto. Ja käski myös jatkaa yritystä tässä kierrossa, koska voi nimenomaan tärpätä heti tässä keskenmenon jälkeen.

Jäi hyvä mieli tuosta käynnistä, kun antoi jotenkin toivoa tulevasta. =)

muoks. Voisiko tuohon kp-listaan lisätä, että monettako lasta yrittää? Ku ite en ainakaan tahdo muistaa aina, kuka toivoo ekaa ja kuka toista jne.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Koralli ja muut!

Joo olen tälläinen "mukana jännittämässä"kkumeilija koska ei ole todella yritystä vielä aikoihin,ellei mitään upsistakeikkaa tapahdu:saint:

Mutta oikeasti ei vielä haluta edes raskautua vaan nauttia nyt ihan vaan omasta kropasta=)
Vaan tiedän sen iltatähden vielä haluavan,ennemmin tai myöhemmin!

Tsemppiä piinapäivissä eläville:hug:
 
Koralli, mä en tiedä mitä olen oikein sekoillut eli nyt tänään mulla on kp 18 eli vielä pitäisi yksi päivä lisätä. Kiitos paljon päivittelystä ja anteeksi tämä sekoilut näiden päivien kanssa. :ashamed:

ON: Toissapäivänä oli sitten nähtävästi ovis, lämmöt nousivat eilen aamulla. Nyt vain odotellaan.
 
Barbarella ei hätiä mitiä,lisäsin sulle päivän. Sun kierto eteneekin nopeesti ku tuli kerta heitolla pari päivää lisää :p

Juniori on kipeä ja mä aloin ite yskiä tänään. Saa nähdä miten käy tulevan oviksen kans, jos tässä iskee flunssa, siirtyykö ovis eteenpäin siis. Joskus on flunssa niin tehnyt.
 
Koralli, muutatko mulle dpo 8 - taitaa olla jossakin välissä yksi päivä tipahtanut poies. Tosiasiassa voip olla jo dpo 9 riippuen siitä lasketaanko tasavahvoista viivoista vai vielä tummemmasta viivasta ovistestissä. Mut tuo dpo 8 on silleen hyvä, etten ala ainakaan liian aikaisin testaamaan :saint:

Mitään normaalista poikkeavaa oireilua ei ole, joten vaikea kuvitella mitään raskausoireita. Rinnat on kipeät, mut niinhän ne aina on tähän aikaan kuusta. Olipa mielenkiintoista zumbata tänään ku ei kärsiny oikein hyppiä.

Kiva, että sulla Koralli oli onnistunut gynellä käynti. Toivottavasti flunssa ei iske tai jos iskee niin menee nopsaan ohi.
 
Perjantai 8.10.2010



Koralli73...............9/25-28....yk 9
Katimari..............11/25-28....yk 9
tääl taas............16/26........yk 16 - DPO 4
Barbarella...........19/27-28....yk 11 - DPO 3
ksylofoni............21/30-32....yk 2
emmimaria..........24/29-30....yk 8 - DPO 9


Mukana myös:
mystère..........................
Onlydream......................
kikkara...........................
nooraneeamaria...............
eva71.............................
Sinderella..........................
Lumihiutale........................
KaijaJoo.............................
kevät71..............................
Helvi-10.............................
calumet.............................
äiti täältä jostain................
ZouZou .............................
Mahdotontako.....................
Rosmariini -74....................
Taikakuu............................
Tsuba................................
Janette74...........................
Mansku72..........................
elli72.................................
sisupastilli........................... pikaista paranemista :heart:
taavi166............................

Plussanneet

:heart: 2010 :heart:

Kurkkunaamio ..........syyskuu
Jambo......................syyskuu
Chilipapu..................elokuu
Annemaarit...............kesäkuu
Rae34.....................toukokuu
Onnellinenx5.............toukokuu
happihyppy..............toukokuu
Pimpula....................huhtikuu
Minnihiiri68...............huhtikuu
Jääräpää..................maaliskuu
Lumi-Marja...............maaliskuu
viivi74......................helmikuu
Poni06.....................tammikuu
Puskajussi................tammikuu

:heart: 2009 :heart:

Enkelinäiti. . . . . . . . . . . . . . . . . Marraskuu
SMSM. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .Marraskuu
amati. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Marraskuu
Minotchkin. . . . . . . . . . . . . . . . .Lokakuu
Oliivitar. . . . . . . . . . . . . . . . . . .Lokakuu
Tiktu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Syyskuu
Erjamari. . . . . . . . . . . . . . . . . . Syyskuu
PK- haaveilija= äiti vm70. . . . . . . Heinäkuu
piipiäinen coitus interruptus. . . . . Kesäkuu
Destiny. . . . . . . . . . . . . . . . . . .Helmikuu

:heart: Syntyneet :heart:

Poni06 24.8.2010 poika
Tiktu 11.05.2010 tyttö
äiti vm70 22.03.2010 tyttö
Sinderella 17.08. 2009 tyttö
Mansku72 10.07.2009 tyttö
Äiti-kengu 1.07.2009 tyttö
Mantana 30.01.2009 poika


Edellinen ketju:
YLI 35-V KUUMEILIJAT vol 7

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)
 
Viimeksi muokattu:
Korjasin emmimaria sun dpot ja päivitin samalla listan jo huomiselle. Vähän lyhyenläntä on meidän kp-lista tätä nykyä. :confused:

Sulla alkaakin emmimaria olla taas piinapäivät käsillä. Aivan hyvin sulla voi muuten olla 1 dpo enempikin. Kyllähän ne ovistestit monesti näyttää plussaa parina päivänä ja kyllä se ovis silloin yleensä on sinä toisena plussapäivänä jo. Mut ei tietty aina. Ja jos ei ole oviskipuja tai mittaa lämpöjä, niin eipä sitä sen tarkemmin tietty pystykään sanomaan (eikä silloinkaan aina vaikka noita kipuja oliski tai lämpöjä mittailis). Meinaatko testata missä vaiheessa?

Barbarella ja tääl taas onnittelut oviksesta!

ksylofoni toivotaan, että finnit kertois joistain suurista hormonimuutoksista! Mulla on parissa plussakierrossa ollut semmoista aknen tapaista muutama päivä oviksen jälkeen, kylläkin lähinnä tuossa dekolteen alueella.
 
Viimeksi muokattu:
Koralli, kovia oviskipuja ei ollut tällä kertaa, vaan pientä jomotusta vasemmalla puolella. Lämpöjä mittailin, mutta kun flunssa puhkesi just kriittiseen aikaan, niin lopetin mittailut, kun tulokset ei ehkä kaikista luettavimpia olleet. Tummin ovistestin viiva tuli viime tiistaina. Ke-aamuna kävin gynellä, joka ultrasta näki että ovis on tapahtunut vuorokauden sisällä ja tapahtunut oikealta puolelta... jossa muutes oli pieniä tuntemuksia tiistaina. Testaan varmaankin sunnuntaina tai maanantaina. Olen yrittänyt olla ajattelematta koko asiaa, mutt tietäähän sen jokainen kuumeilija ettei se oo helppoa ei... =)
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!
Olen muutamia kertoja käynyt taustalla lukemassa, mutta ei ole ollut intoa kirjoittaa...

Lämpöisiä haluksia kaikille tarvitsiville!
Onnea kaikille plussanneille!


Tein noin puolituntia sitten raskaustesti. On ollut pari viikkoa outo olo ja vatsaan on sattunut jäätävästi sekä rinnat olleet ihan eri lailla arat kuin yleensä. Kuvotusta ollut, ei aamuisin vaan iltaisin hmm... :confused: Närästystä myös ollut iltaisin jota viimeksikkin raskaudessa ollut vaivana, muuten en tietäisikään mitä se on.
Kiertoni on erittäin epäsäännöllinen ja päätin että vaikka viime kk ei ole 38päivää niin nyt teen testin, ei kyenny enää odottamaan.
Testi näytti että raskaana ja menossa olisi 4-5viikkoa :rolleyes:

Nyt sit toivomaan että kaikki menee hyvin.
Mies nukkuu vielä, ajattelin odotella hänen heräämistään ja kertoa uutiset :D
 
Calumet, paljon, paljon onnea plussasta! =)

Ihanaa kun joku meistä kuitenkin säännöllisesti plussaa ja siirtyy onnellisesti odottajien puolelle, pitää yllä toivoa siitä että ehkä tässä joskus vielä itsekin...

ON: olen jotenkin säälittävän optimistinen että josko tässä kierrossa olisi tärppi käynyt. Luultavasti johtuu niistä lääkärin sanoista, että aukiolotutkimuksen jälkeen voisi tärpätä helpommin. Mihinkään kummoisiin oireisiin ei tätä toivetta voi perustaa, vähän repäisykipuja (joita tosin on ollut parissa edellisessäkin kierrossa, joten...) ja lämmöt ovat mukavasti vain nousseet ylöspäin. Mutta ei tässä tosiaan uskalla edes ääneen moista sanoa, että olisi tärpännyt, koska melkein takuuvarmasti täältä toivonpilveltä tipahdetaan ensi viikon loppupuolella. Huoh.
 
Koralli, voisinko kysyä sellaista, että sinähän mittailet myös noita lämpöjä, eikö totta? Oletko huomannut että lämmöt menisivät eri tavalla niissä kierroissa joissa tärppi on käynyt kuin niissä joissa ei? Eli oliko esim. lämmöt korkeammalla tai vastaavaa?

Mulla oli taas tänä aamuna noussut lämpö, pelkkää nousua vain ollut oviksesta asti. Yritän tässä kehittää tästä jotain raskauteen viittaavaa, sillä tavallisesti mulla lämmöt vetää ylös alas myös ovulaation jälkeen. Huh tätä oireiden pohdintaa ja jännitystä!
 
Viimeksi muokattu:
Barbarella: Tässä linkki mun ff-käyrääni, sieltä löytyy aika monta käyrää taaksepäinkin:
koralli Ovulation Charts

Olen huomannut itselläni, että tärppikierroissa lämmöt ovat oviksen jälkeen olleet mulla jotenkin tasaisemmat. Joko tasaisia lämpöjä peräjälkeen tai sitten hitaasti tasaisesti nouseva lämpökäyrä. Kovasti siksakkaava käyrä oviksen jälkeen ei yleensä ole merkinnyt hyvää.
 
Kp23/30-32 menossa ja taas sitä tulee kuulosteltua omaa oloaan. Parina päivänä tässä on tullut vähän verta pikkuhousunsuojaan, oon vähän ymmälläni kun sitä oli viime viikollakin. Yleensä ei ole mitään veritippoja kuukautisten välillä. Ja menkkamaista jomotusta on alavatsalla aika usein. Muuten olo on normaali.

Perjantaina olin lähdössä reissuun niin tein varmuudeksi raskaustestin vaikka tottakai tiesin, ettei se vielä näyttäisi mahdollista raskautta. Seuraava testi sitten parin viikon päästä - jos menkat oikeasti myöhässä.

Hyvää alkavaa viikkoa meille kaikille kuumeilijoille :wave:
 
Koralli, kiitos paljon tuosta linkistä. :)

Mulla oli taas tänä aamuna noussut lämpö, olen ihan ihmeissäni. Eihän tämä nyt välttämättä tosiaan mitään tarkoita mutta on vain mulle todella epätyypillistä. Mulla oli eilen aivan jäätävää kipua tuossa oikealla munasarjan kohdalla mutta en tiedä mitä se voisi olla koska lääkäri ultratessa sanoi että vasemmalla oli kehittyvä munasolu. Nytkin vatsaa nippailee koko ajan ja se ei kyllä taas perinteisesti ole tiennyt mitään muuta kuin negaa testitikussa.

Huomenna menen verikokeisiin, testataan loppukierron hormonit.

ksylofoni, mitäpä jos tuo vuoto on kiinnittymisvuotoa? :)
 
Barbarella, kävin pari viikkoa sitten gynellä ja miut ultrattiin. Lääkäri totesi oviksen tapahtuneen oikealta puolelta.... vaikka mulla oli jomottanut useamman päivän vasenta puolta. Se on kuulemma ihan normaalia.

Eilen aamulla testasin puhtaan negan. Vaikka tuntemusten perusteella osasin sitä odottaa, niin koville ottaa. Tekisi mielli heittää ainakin vähäksi aikaa hanskat tiskiin ja lopettaa koko kuumeilu. Eilisen illan aikana oli harvinaisen voimakkaita menkkatuntemuksia alavatsalla, vaikka yleensä ne alkaa vasta muutamaa tuntia ennen menkkoja. Tuhruja ei oo näkyny vielä, mutta ei se taida miun toiveita tämän kierron suhteen nostaa :(
 
Täällä on ovis hukassa. Jo kp14, eikä oviksesta jälkeäkään. Testaan digitestillä. Viime kierrossa ovis oli kp12. Vaikka kaipa se oviksen ajankohta voi vaihdella... Mulla on kyllä aina ollut viimeistään kp14. No, katotaan nyt miten käy. Onhan noita tikkuja vielä muutama jäljellä. Ei ole kyllä oireitakaan pätkääkään. Pöh.
 
Barbarella: sitä minäkin toivon, että oli just sitä eli kiinnittymisvuotoa. Vielä joutuu kuitenkin viikon verran piinailemaan ja se ei ole helppoa kun tarkkailee itseään jatkuvasti. Tänään mulla on ollut todella kylmä koko ajan ja tuntuu, että rintaliivit puristaa. Mittasin just, että lämpöä on 37.1. Yritän olla lataamatta liikoja odotuksia, koska pudotus on sitten melkoinen, mutta vaikeaa on :kieh:
 

Yhteistyössä