YLI 35 v. KUUMEILIJAT vol 11

Tervetuloa An minunkin puolesta :wave:

MaiMei - mun mielestä noi sun tuntemukset kuulostaa hyvinkin lupaavilta. Mulla oli silloin plussakierrossa aika selkeitä alavatsatuntemuksia heti oviksen jälkeen. Alitajuisesti tajusin olevani raskaana, mutta pidin sitä vaan toiveajatteluna. Mutta sullahan ei enää ole kovin montaa piinapäivää jäljellä - pian saat tietää =)

Mäkin erehdyin pitämään itseäni jonkinlaisilla piinapäivillä tässä, kovat on halut uuteen raskauteen. Koko ajan lasken, et koska sais testata tai koska menkat alkais jos mun kierto olis nyt käynnistynyt jne. Eli perjantaina kuvittelisin olleen ovulaation, mutta tajusin vasta jälkeenpäin, että noissa tikkusissa on siihen saakka kasvava haamu ja sen jälkeen heikkenevä.

Mutta-mutta vasta tänään muistin, että noitahan ei saanutkaan tehdä aamupissasta. Eli ehkä olenkin kiusannut itseäni ihan turhaan :headwall:

Hyvää tässä kaikessa on kuitenkin se, että olen puhunut näistä ajatuksista miehellekin ja hänellä on ihan yhtä suuri vauvakuume just nyt kuin mullakin :heart:

Alkais nyt edes ne menkat niin päästäis yrittämään!
 
MaiMei: Mulla on ollu samoja tuntemuksia. Alkuun oviksen jälkeen tuntui et nyt kyllä tärppäsi. Ja varsinkin se dpo4 kipu antoi lisää toivoa (kaikkissa alkaneissa raskauksissa on ollut kiinnittymiskipua ja vuotoa).

Tänään kuitenkin tipahdin maanpinnalle. Nega testattu. Muutenkaan noita oireita ei juurikaan ole. Antas edes haamua tai jotain. Edes viivan paikaa ei näkynyt. Tulis edes oireita!!!
 
Mulla sama olo, että alkais jo menkat et sais uuden tehokierroksen päälle ;)

Yleisesti ottaen täytyy sanoa, että ihan muihin asioihin liittyen on ollut pahan kerran stressiä tällä kierrolla, et on sellainen tunne, että stressihormoni on muista syistä korkealla, et voi hankaloittaa näitä juttuja. Niihin asioihin en voi oikein itse vaikuttaa, se on harmillista. Yritän tämän vauvahomman sit ottaa kuitenkin positiivisesti. Vasta neljäs yk! Vielä saa juoda punkkua ja suunnitella kevään ulkomaanmatkoja :)
 
Mut An, ei sun nega vielä mitään sano! Toivoa on vielä vaikka kuinka paljon!

Samoin Minttumaarilla! Oon mä ovistestannut aamupissistäkin. Tärkein on et jonkun huipun näkee. En mäkään ole varma ovulaatiosta, ei tullut tasavahvaa viivaa, tosin lämmönnousua oli.

Ehkä.

Miten teillä noi lämmöt menee? Mulla aamulämpö suusta tai kainalosta vaihtelee älyttömästi. Usein aamulla kainalosta tulee kuumempi... Sit 15min, ja asia on päinvastoin. Se ero ennen ovista on, että päivän aikana ei nouse lämpö yli 36,5, mutta oviksen jälkeen on aina 37 tai yli jo iltapäivällä tai puoliltapäivin. Aamulämpöjen kaa oon kuitenkin ihan sekaisin, ne on mitä sattuu. Ehkä vika on mittarissa.
 
Mulla ei juurikaan ole voinu mittailla lämpöjä. Olen joutunut syömään tuhottomasti särkylääkkeitä tässä kuussa ja ne pitää lämmön alle 37.

Yleensä lämpö on 36.4 ja ennen ovista notkahtaa jopa 35.9 ja sitten oviksen jälkeen nousee 37.3. Ennen menkkoja sitten laskee normaaliin. Mulla on sellanen mittari et suusta mitattuna antaa heti piippauksessa tuloksen, mutta kainalossa pitää vielä piippauksen jälkeen pitää n.5min. Otan siis suusta mielummin.
 
Mä en nyt voi mitata lämpöjä, koska silloin pitäisi olla aina suht samanlainen aamu, samanlämpöinen huone jne. Nyt ramppaan yösyötöllä eri aikoina ja kun mies on vuorotyössä niin sekin vaikuttaa niin paljon mun unirytmeihin ja lämpötilaan et ei maksa vaivaa nyt mittailla.

Ärsyttää sanoa taas et "viimekerralla" mut silloin tosiaan mittasin siinä plussakierrossa lämmön aina heti herättyä sängyssä maaten, ennen ylösnousemista. Lämmöt nousi ovulaation jälkeen ja pysyivät 36,5-37,0 asteissa niin kauan kun niitä raskauden mittaan jaksoin seurata. Muulloin mulla on usein lämmöt jopa alle 36-astetta.

Tein tänään ja viikko sitten r-testit, testihullu kun olen. Ja negahan sieltä tuli. Oloja on, niin tunnustan vielä testiajankin jälkeen tihrustaneeni olisko joku roskishaamu kuitenkin tullu, mutta ei siinä mitään ollu.

Jotenkin niin hölmöä kun ei yhtään tiedä mitä tuolla navan alla tapahtuu ja missä vaiheessa mennään.
 
YT:t töissä stressaa niin hirveesti, että yöunet on menny. Yritän vain koko ajan rauhoittua ja rauhoittua ja ajatella ettei sillä ole niin väliä miten töissä käy, kyllä asiat jotenkin järjestyy, ja keskittyä ajattelemaan vauvoja.

Toivottavasti tällä viikolla natsaa. Paitsi että haluaa sitä lasta niin kovasti, mä olisin myös todella valmis jäämään pois tän työpaikan monta vuotta jatkuneesta ankeudesta pariksi vuodeksi.
 
Dpo1 Tämä ovis hyödynnetty vain kerran ovisplussapäivän illalla. Toiveet ei ole kovin korkealla, koska näin myöhään vasta tuli ovulaatio. Testata aion kuitenkin ehkä jo dpo7 pregcheckillä. Edellisessä raskaudessa testasin dpo8 ja haamulaisen silloin sain, en tiedä voiko vielä dpo7 edes näkyä mitään, vaikka raskaana olisi.

Itse en ole koskaan lämpöjä mittaillut, joten minulla ei ole mitään tietoa millaiset ne minulla on, kun olen / en ole raskautunut :)

Kuinka selvästi tunnette ovulaation? Tässä kierrossa ja edellisessä en tuntenut oikein ollenkaan. Tai aikaisemmin olen selvemmin tuntenut, kun on särkenyt jommalle kummalle puolelle munasarjaan, mutta nyt vain tuntui epämääräistä kipua alakerrassa ja alavatsassa.
 
Uh, Kaisalle tsempit!! Ikävä tilanne.

Täs on alkuillan aikana tullut niin menkkamainen jomotus, että saapa nähdä ehdinkö huomenna edes testaamaan enää...

Mäkin aina syyllistyn roskishaamun haeskeluun... Mutta kun viime raskaudessa oli ekana puhdasta roskisnegaa, ja sit tulikin roskishaamu. Ja seuraavaks haamu. Ja sitten plussa. Nyt en oo, siis sen kerran kun ma testasin, edes laittanut roskikseen vaan siinä pöydällä se oli pitkin päivää ja joka viides minuutti olin sitä tutkimassa hehheh.

Noh, ainakin tykkään greippimehusta! Maca-tabuja on vielä. Ja pitäiskö seuraavaks ottaa mukaan se etikkahommakin...
 
Tätimoonika: tässä kierrossa oli vain epämääräistä juilimista pe-la, kun ovisviiva oli vahvin pe, ja vasta su, ma ja ke oli jotain pistoja. Mun en siis tiedä mitä ne oli.

Aiemmissa kierroissa viime kuukausina en ole tikuttanut ja oon mielestäni oikean oloisella hetkellä tuntenut piston. Kun esikoinen sai alkunsa, oli siinä kuussa seksiä vain yhden kerran ja juuri kesken petipuuhien tunsin ovulaatiopistoksen. Siinä oli ajoitus hyvin kohdillaan siis! Ja olikin heti vahva tunne raskaudesta.
 
Olempas herkällä tuulella. Ensin hurja remontti pisti itkemään ja äsken toisenlaiset äidit. Päätä särkee ihan tuhottomasti ja iltalämmöt oli kerrankin 37.3. Toivottavasti olis oiretta jostain ihanasta :)

Vannoin etten testaa huomenna, mutta taidan sittenkin dipata aamulla ;)
 
Viimeksi muokattu:
Minua alkoi kiinnostaa, miksi mittaatte niitä lämpöjä, kun niillähän ei ole oikein mitään merkitystä mihinkään... Polilla käsketty unohtaa kuumemittari täysin turhana. En ole itse ikinä mitannut, enkä mittaa :D turhaa stressiä vain. Ovistestejä teen, mutta jotenkin nekin tuntuu turhilta, kun eihän ne todista sitä, että sieltä mikään munis oikeasti irtoaisi. Näin mulle käynyt useita kertoja. Selkeä plussa, mutta ei mitään tapahdu. Ja meillä siis kaikki tutkitusti kunnossa. Alkaa asteen verran jo turhauttaa koko touhu.
 
Dippaillaanpas aamulla, An :)

Vauvatoiveinen: ihan kaikki kai on turhaa periaatteessa, mut monet "rituaalit" on suosittuja varmaan sitä, että tuntee tekevänsä itsekin ees jotain. Lämpöasia on musta ollut mielenkiintoinen, en oo ennen mittaillut. Nyt mä vasta oikeastaan tajusin että miksi puolet kuusta on niin paleleva olo, et tosiaan on pari viikkoa lämpöä yli 37. Ja heti kun menkat viimeksi alkoi, lämpötila laski. Et siksi varmaan loppukierrossakin moni mittaa. Ovulaation aikaan se ei ehkä oo niin selkeää, itsellä kyllä nyt ollut, mut siis eihän sitä tosiaan tiedä että mitä munikselle lopulta käy. Ei kai joka kuussa ole ees siellä kelvollista kamaa...
 
no mä en himona noita lämpöjä mittaa, mutta näin loppukierrosta ne kertoo tulevista menkoista.

Nega :( Ja nyt aikuisten oikeesti pidän testailutaukoa. Jos ei edes haamua tai viivan paikkaa tule, niin turha kai noita on tehdä.
 
Sama :( Hyvin odotetusti, oli nimittäin herätessä rinnat huomattavasti vähemmän arat kuin aiempina päivinä. Ei haamun haamua! En mäkään nyt enää testaa, sit vasta, jos on oikeesti myöhässä. Ja tuskinpa tätä menoa. Nyt just ei oo erityisen pettynyt olo. Puolen vuoden päästä samassa jamassa voipi sit jo ollakin.
 
No mutta eihän sitä toivoa kannata menettää ennen kun täti kurvaa paikalle! Plussatuulia koitan nyt puhallella meille kaikille! OOoooo:whistle:

Mulla on kierto tai siis se, että sitä ei vielä ole, ihan sekaisin. Ovistikut piirtää viivaa edelleen, milloin vahvempaa, milloin haamumpaa. Eilen oli taas hiukan vahvempi viiva, tänään selvä viiva, mutta ei niin vahva kuin eilen jne. Hulluksihan tässä tulee, kun noista koittaa tihrustaa mitä tuolla navanalla tapahtuu. Ajattelin nyt opiskella kertausoppimäärää noista limoista (esim. täältä Kaikki kuukautiskierrosta - Kutri.net) mutta en oikein niistäkään osaa mitään sanoa.


Ärsyttää myös siksi, että jos plussa tulee, on tosi vaikea itsekin laskea koska lapsi on saanut alkunsa. Tuon esikon laskettu aika meni neuvolassa väärin. Laskin sen itse aluksi oikein, mutta kun haluavat kuukautisten mukaan välttämättä laskea niin pieleenhän se meni. Sitten vielä ultrassa siirsivät aikaisemmaksi. Syntyessään poika tuli ovulaation mukaan päivän etuajassa, mutta yli viikon yliaikaisena LA:n mukaan. En tosiaan halua luottaa minkään ultran antamiin päiviin - sehän sit tarkoittaisi esim. yliaikaisen käynnistämistä arvion perusteella vaikka itse olen sitä mieltä et kyllä ne kaikki päivät sinne ihan loppuun saakka on tärkeitä.

Kaisalle tsemppiä - sun tilanne on mullekin nii-iin tuttu. Olishan se niin paljon kivempaa jäädä kotiin mammalomalle kuin työttömäksi, mutta kyllä ne asiat hoituu vaikka huonostikin kävis. Olethan sä jonkun kassan jäsen kuitenkin?
 
Minttumaari: limabongaus on itellä toiminut aina aika hyvin, ja se onkin ennen ollut ainoa asia, jota oon seurannut. Siis sitä oon seurannut ihan sen suhteen, että on tiennyt, milloin on turvallista harrastella pedissä, ELLEI tahdo lapsia :)

Hyvin on mennyt "limaoppien" mukaan omalla kohdalla noi. PAITSI tällä kierrolla. Tuli pieni limalasti vielä 3. päivänä testin (ja lämpöjen ja mahatuntemusten) mukaisesta ovulaatiosta. Näin ollen en voi olla satavarma, mitä tapahtui. Jos ovulaatio olikin sitten vasta niin myöhään lopulta? Tai sitten koko kierto on ollut joku ihan susi.... No, menkkojen alkaminen ainakin kertonee sen, milloin se ovis EHKÄ oli. Uudessa kierrossa testaan ovulaatiota nyt saman merkin tikuilla, viimeksi kun oli vain eri merkkisiä enkä ole varma, käytinkö niitä edes oikein, kun osa Virosta ja Venäjältä. En osannut lukea ohjeita... Eka kerta ikinä, kun tikutin ovulaatiota.
 
Toisaalta nyt harmittaa, kun en ole tukutellut ovista. Aloin tossa kattelee mitä ovulaatiolaskuri sanoo et millon olis tärppipäivä. Se antoi 2.10 eli sama päivä, kun oletin et mulla on dpo4 ja kuvittelin kiinnittymiskipua. Hitto jos se oliki sillo ja kipu olikin ovisipua ja se vaaleanpunainen lima ovulaatiosta johtuvaa. No sitten melkein saa heittää sen kirveen kaivoon, koska kipujen takia ei kamalasti peitto heilunut. Ja nyt, kun oikein mietin, niin tuo kuiva kausi tuli vasta sen vaaleanpunaisen liman jälkeen. Jos ihme on käynyt, niin simppojen olisi pitänyt elää kolme päivää.

Alan ehkä kallistuu siihen, että hankin niitä perhanan tikkuja ensi kierrolle. Joo... tämä on vasta yk1, mutta edellistä tein yli vuoden ja samaa en haluaisi taas. Ikää alkaa kuitenkin jo olemaan.
 
Enpä tiiä onko täällä mun vanhoja tuttuja täällä enää :).

Meille syntyi maanantaina 6.10 tyttö, hieman etuajassa rv 30+0 :) tyttö painoi 1140g ja oli 37,5cm pitkä. Olosuhteisiin nähden voi hyvin ja kasvaa nyt sairaalassa:heart:
 
miltsu76: Vaikka en tuttu olekkaan, niin suuret onnittelut :)

ON: Määpä olin testaamatta tänään vaikka tuolla kaapissa testit kummittelee. Oon ylpee itsestäni :D Eilen nippaili munasarjasta tuolta vasemmalta ja tuli muutenkin omiuisia kipuiluja yöllä. Toiveet taas hivenen korkeammalla.
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Onnea miltsu76 :heart:

Täällä vasta dpo3 ja eihän niitä raskausoireita vielä voi edes olla, vaikka olisi tärpännytkin :) Viime yönä heräsin kummaan alavatsakipuun, jota oli edellisessäkin kierrossa, vaikken raskaana silloinkaan ollut. Mitähän kipuja lie? Ja toinen munasarja kipuilee, jota on ollut kyllä aiemminkin. Vielä tiistaihin asti odotettava ennen kuin rupean testailemaan.
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
:heart::flower::heart::flower::heart::flower: ONNEA MILTSU!!! :heart::flower::heart::flower::heart::flower:

Ja samalla myös voimia keskosen kanssa :hug: Ei varmaan kuitenkaan se kaikista helpoin alku vauva-arkeen :hug:


Minä (hiukan häpeillen oikeastaan) tunnustan palanneeni tänne kuumeilemaan JO NYT. Tuntuu, että vastahan mä plussasin - mutta täähän meillä oli ajatuksena jo silloin, että ihan heti perään haluttais sitten se toinenkin. Kierron palautumista kuitenkin vielä odotan, eli ei liene ihan heti tärppiä odotettavissa. Esikon kanssa pari ekaa kuukautta olivat aika rankat kun pojalla oli aika paljon vatsavaivoja. Nyt on kuitenkin pari todella auvoista vauvakuukautta takana: meillä nukutaan hyvin ja syödään jo kiinteitäkin.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Perjantai 10.10.2014





KUUMEILIJAT

Nimimerkki.......ikä .................kp ..................yk ..........toiveissa

Yrittäjä J....................36..............23/28......................22...............3
Marrasmasu..............35.............11/24-26..................16...............4
Sohvi35.......................37..............20/??.......................1..................?
Vauvatoiveinen..........37.............26/27-29........................................1
80emilia..................35.............36/26-32..................9...............4
Whisky....................35.............11/29-32.......................4...............4
Kaisa888.................38...............14/28-31............................3..............1
Iltatähti...................37................16/28.........................2................3
Maimei...................38..............27/26-27............................4..............2
Tätimoonika............35..............23/??.............................2..............4
Minttumaari*.........37.................??/??..........................1..............2
Dark76..................37................9/28-30......................41............2
An79....................34 .................26/30-32 ....................1 .......... 3(6)


DPO & PP

Vauvatoiveinen dpo +1



:wave:TAUSTALLA:wave:

Carolina30+
*Pinkku*
Pirpali
Rimpe1
Eino
Zuza
Syystuuli74
Muovikulho
Kaneli-78
Takkutukka-76
Voila
Uniikki75
Xienna
Tolleri77
lilliputti78
Risse79
Ruutana




:heart:PLUSSANNEET:heart:

2014
tammikuu.....ei plussia
helmikuu.......Wc Ankka, Blancita
maaliskuu......Emotar, Emppis, Sirpa75
huhtikuu....... Chokomom, miltsu76, Karhunvatukka, kurki
toukokuu......Tombatar,Pippurihäntä
kesäkuu.......Väpä,Myymi,Villitusina
heinäkuu......Vaavi-haavi,Raidallinen kissa,Tolleri77, höpönenä
elokuu.........Pupuliinu,Jadey,Sisko36
syyskuu.......Oodikas
lokakuu........
marraskuu....
joulukuu.......


2013
joulukuu.......Aada78, Vehnis
marraskuu....SuloinenSalaisuus, marjaorvokki
lokakuu........Tentsa yk5, Tinttu76 yk10, Alien_1
syyskuu.......Ollakovai...? yk 6, Kanervankukkanen yk 2, Minttumaari* yk3, Sipuriina-75
elokuu.........ei plussia
heinäkuu......Milk@ yk8, Selina76 yk 6, Suski28 yk 1
kesäkuu.......Blitzenrex, Pikkusukka yk7
toukokuu......ei plussia
huhtikuu.......PiipaKaa TJOT, Kolibrinkukka yk 5
maaliskuu.....ei plussia
helmikuu......Apatus yk 2, fenixlintu yv 1, PottuSäkki(PuskaJussi) yk 12(1v2kk), Äiskä3, Ms. Monepenny yk 2
tammikuu....Sohvi35 yk 1, Alissia yk 4, Kaktus-76 yv 1.5




:heart:SYNTYNEET:heart:

Tinttu76..............15.6.2014 poika
Minttumaari*........4.6.2014 poika
Ollakkovai...?........6.5.2014 poika
Kanervankukkanen..5.5.2014 tyttö
Pippurihäntä........21.8.2013, tyttö
Whiskey Peat.......12.4.2013 tyttö
jaahas................2.5.2013 tyttö
Dominique...........6.3.2013 poika
Ronja76..............24.1.2013 tyttö
Melanie75............2.12.2012 tyttö
Killi12..................10.10.2012 tyttö
äiskä-73..............20.8.2012 tyttö
Keskeneräinen......30.6.2012 poika
Barbamama.........12.6.2012 tyttö



Edelliset ketjut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1901061-yli-35-v-kuumeilijat-vol-9-a/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2226694-yli-35v-kuumeilijat-vol-10-a/




dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)
pp on "piinapäivä", eli päivät alkion siirron jälkeen



Päivityspyynnöt korostetusti, kiitos!

Jos kiertopäiväsi ylittää 60, ilmoitathan siitä, muutoin sinut siirretään taustalle. Takaisin listalle pääsee huikkaamalla
 

Yhteistyössä