YLI 35 v. KUUMEILIJAT vol 11

Sulla on niin vähän aikaa pillereiden lopettamisesta että kierrot voi vielä tasoittua. Mutta epäsäännöllisten ja (yli)pitkien kk-kiertojen taustalla voi olla joku hormonaalinen häikkä, joka vaikuttaa myöskin raskautumiseen.
 
Okkei. No mie kävin ihan muiden vaivojen takia viime keväänä paikat tarkistuttamassa, niin silloin ainakin gyne sanoi, että ei ole mitään ongelmaa ettenkö raskaaksi voi tulla. Mutta toki jos alkaa kierrot huitelemaan ihan miten saattuu niin menen gynelle. Katsotaan vielä pari kiertoa miten on. Koska ikää on jo tämänkin verran niin ei aleta odottaa kyllä sitä vuotta. Mitä ne siis suosittelee...
 
Meillä on takana yritystä nyt 9 kk ja kaksi keskenmenoa mutta kovin oli nihkeää päästä julkisella puolella minkään sortin tutkimuksiin. Ei tässä iässä oikein voi odottaa vuotta tai sitä kolmea keskenmenoa jos vielä lapsen meinaa saada. Mahdollisuudethan heikkenee koko ajan muutenkin ja tutkimukset sun muut ottavat oman aikansa. Kyllä noiden sääntöjen kans voisi vähän katsoa millaisilla taustoilla tutkimuksia ollaan vailla. Yksityisellä toki varmasti suhtaudutaan eri tavalla kun tavallaan rahasta hoitavat.

Noh, me kuiten saatiin jotain tutkimuksia ja tässä nyt hermoillen odotellaan tuloksia. Km oli 10.3. ja samana päivänä käytiin labrassa. Kuukaudenpäivät kuulema menee ennen kuin tulokset kolahtaa postilaatikkoon eli me voitaneen tällä viikolla alkaa kirjettä odottamaan. Pelottaa mutta toisaalta tuntuu ettei kokeista mitään kuitenkaan selviä ja keskenmenot on vain huonoa tuuria tai luonnon karsintaa... Mullakin paikat olleet ookoo ultrissa, hedelmöittyminen tapahtuu tyyliin joka oviksesta ja kierto on säännöllinen niin mitään fyysistä vikaa tai hormonaalista häikkää tuskin löytyy ja siksi pelkäänkin jotain meidän kromosomeista johtuvaa juttua. Kunpa se kirje nyt pian tulisi niin päästäisiin tästä piinasta
 
Miten olisi vaihteeksi pieni limakeskustelu? :D Mie luin kuukautiskierrosta ja täällä nyt ihmettelen, kun menkkojen ja oviksen jälkeen pitäisi tulla kuiva kausi. Ei mulla vain tule... Siis oviksen jälkeen. On melkein yhtä märkää kuin ennen ovista ja valkkaria holahtelee pöksyihin. Aloin jo epäileen, että oliko se ovis vieläkään, vaikka plussan tikkuun sainkin jo monta päivää sitten. En kyllä muista parin viime kierron ajaltakaan, että olisi mitään kuivaa kautta tullut. Menkkojen jälkeen on saharapäivät, muttei oviksen. Ei kait tällä suurtakaan väliä ole, kunhan ihmettelen. Raskautuminenkaan ei kyllä heti voi limoihin vaikuttaa, kun ei kait kroppakaan tiedä hedelmöittykö se munasolu kuin vasta kiinnittymisen jälkeen?

Aijoo, aamulla testattu nega. Niin kuin tässä vaiheessa nyt mitään edes olisi voinut näkyä. Hätäpökä mikä hätäpökä. :D
 
Nyt ihan vaan omaa napaa: ultrassa käyty, johtofolli 14 mm ja kohdun limis 7 mm. Lääkäri sanoi, että munasarjassa (?) näkyi vähän nestettä ja tiedusteli, onko minulla endometrioosia. Kerroin, että on leikattu v 2005... Mutta eipä lääkäri siitä sen enempää. Nyt sitten tikuttamaan ovista ja ovisplussasta 3-5 päivän päästä siirto.
 
Oodikas, mä olen ihan superhuono noissa limoissa... En kyllä ole mielestäni koskaan bongannut mitään kananmunajuttuja tms. Kierukan poiston jälkeen on ollut melko kosteaa koko ajan, ei mitään sen suurempia kuivia kausia tms. Nyt sitten olisi vähän kuivempaa, kp 13/26-30. Höh, ja pitäisi olla ovikset pian :confused: Tässä kierrossahan en tikuta ovista, eli mennään mutulla eteenpäin. Tosin eilen peittojen heiluessa oli kyllä kaikkea muuta kuin kuivaa :D
Sä olet päässyt jo testaamaan, jännää! Plussaa toivotaan, ja pidän niin peukkuja, että nyt pikkuinen pysyy loppuun asti kyydissä :heart:

Täällä siis oviksen odottelua ja huomenna reissuun lähtö! Himot on ihan hirveät, en muista, että ihan näin kovana olisi hormoonit hyrränneet :D Nyt on menty joka toinen päivä-taktiikalla, eikä tuottaisi tuskaa mulla varmistella jokapäiväkin :p Ihan hirmu erikoista minulle, joka en ole aiemmin ollut ihan näin kiinnostunut! Katsotaas nyt sitten mitä tuleman pitää! Rinnat on olleet jotenkin täyteläiset ja vähän kipeätkin, finnejä pukannut ja kaapeista voisin ahmia taas vaikka mitä suuhuni.

Piti ottaa ihan iisisti tämä kierto ja niin vain selailen kalenteria, että milloinkas sitä voisi testata... Hätähousu täällä taas pääsee vauhtiin! Ekan kerran ajattelin testata 17.4., sehän on jo ensi viikolla :popcorn: Eihän se ole vasta kuin kp 23/26-30, ehkä dpo voisi olla joku 7-8... Nyt kun en ovista bongaillut, niin on jo vähän vierotusoireita tikkuun kuseksimisesta! Mikäs sen mukavampaa pääsiäisen pyhien viettoa kuin arvuutella tikkujen viivoja!

Tsemppiä ja hyvää mieltä kaikille!
 
Karhunvatukka Nuo limat on vähän mystisiä... En miekään ole joka kierrossa niitä nk. kananmunalimoja bongannut. Edellisessä bongasin, mutta nyt en. Varmaan niitä limoja silti riitti, kun oli monta päivää sellainen valuva olo. :D Mutta sullahan tuo himokkuus kertoo, että ovis tulossa. Just luin, että toisilla se parhaiden limojen vaihe saattaa kestää vain muutaman tunnin ja toisilla pari päivää. Vaihtelua siis siinäkin ja sullakin siis on vielä saumaa päästä bongaamaan vaikka ja mitä. Tuo teidän taktiikkakin on kyllä sellainen, että ovis kyllä tulee varmasti hyödynnettyä, vaikka kaikki oviksesta kertovat merkit jäisi huomaamatta. Toivotaan, että pupuilu tuottaa tulosta!

Mekin toivotaan kovasti, että tärppi olisi käynyt ja tällä kertaa kaikki menisi hyvin. Mulla ei vain usko oikein meinaa riittää, kun monta kertaa ehtinyt innostua ja aina mennyt persiilleen. : /
 
Mä en kans oikein noista limoista aina tiiä. Kovin olin tarkkailevinani ja ovista tikuttelin kuopuksen kanssa ja tärppi oli se kierto missä en ainuttakaan oiretta oikein isommin bongannu, mihinkään.
Mut asiasta omaan napaan, ovista oon nyt tikuttanu, ihan siksikin, että saa selviön, et tapahtuuko mitään missään. Tänään sain aamulla kumminkin sit tasavahvat viivat ovistikkuun. Uskaltasko päätellä, et tapahtuu.
 
tiistai 8.4.2014





KUUMEILIJAT

Nimimerkki.......ikä .................kp ..................yk ..........toiveissa


Uniikki75..............38.............9/29.......................14................1
Takkutukka-76......37.............49/30......................14...............3
Xienna.................37.............9/25-28....................4.............2/3
Nipsu74...............40.............11/28-30.....................................2
lilliputti78.............35.............2/28........................2...............1
Tolleri77...............................10/28..........................................
Tombatar...............38...........9/25..........................2.............6
Voila.....................37............7/29.........................2................4
Kurki.....................35.............24/ ?.........................13............2
Oodikas.................35............21/28...........................8............1
Raidallinen kissa......32.............?????...........................2...........5
Villitusina...............36............22/29...........................15...........1
Karhunvatukka....... 39........... 14/26-30.....................4..............7



DPO
Oodikas DPO 5
lilliputti78 DPO 13



RKTT



YRITYKSEN MYÖHEMMIN ALOITTAVAT

Ruutana




:wave:TAUSTALLA:wave:

Sisko36
Pippurihäntä
Carolina30+
miltsu76
*Pinkku*
Pirpali
Väpä
Rimpe1
Eino
Zuza
Syystuuli74
Muovikulho
Kaneli-78



:heart:PLUSSANNEET:heart:

2014
tammikuu.....ei plussia
helmikuu.......Wc Ankka, Blancita
maaliskuu......Emotar, Emppis, Sirpa75
huhtikuu....... Chokomom
toukokuu......
kesäkuu.......
heinäkuu......
elokuu.........
syyskuu.......
lokakuu........
marraskuu....
joulukuu.......


2013
joulukuu.......Aada78, Vehnis
marraskuu....SuloinenSalaisuus, marjaorvokki
lokakuu........Tentsa yk5, Tinttu76 yk10, Alien_1
syyskuu.......Ollakovai...? yk 6, Kanervankukkanen yk 2, Minttumaari* yk3, Sipuriina-75
elokuu.........ei plussia
heinäkuu......Milk@ yk8, Selina76 yk 6, Suski28 yk 1
kesäkuu.......Blitzenrex, Pikkusukka yk7
toukokuu......ei plussia
huhtikuu.......PiipaKaa TJOT, Kolibrinkukka yk 5
maaliskuu.....ei plussia
helmikuu......Apatus yk 2, fenixlintu yv 1, PottuSäkki(PuskaJussi) yk 12(1v2kk), Äiskä3, Ms. Monepenny yk 2
tammikuu....Sohvi35 yk 1, Alissia yk 4, Kaktus-76 yv 1.5




:heart:SYNTYNEET:heart:

Pippurihäntä........21.8.2013, tyttö
Whiskey Peat.......12.4.2013 tyttö
jaahas................2.5.2013 tyttö
Dominique...........6.3.2013 poika
Ronja76..............24.1.2013 tyttö
Melanie75............2.12.2012 tyttö
Killi12..................10.10.2012 tyttö
äiskä-73..............20.8.2012 tyttö
Keskeneräinen......30.6.2012 poika
Barbamama.........12.6.2012 tyttö



Edelliset ketjut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1901061-yli-35-v-kuumeilijat-vol-9-a/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2226694-yli-35v-kuumeilijat-vol-10-a/




dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)



Päivityspyynnöt korostetusti, kiitos!

Jos kiertopäiväsi ylittää 60, ilmoitathan siitä, muutoin sinut siirretään taustalle. Takaisin listalle pääsee huikkaamalla!
 
Viimeksi muokattu:
Raidallinen kissa jos kovasti epäilyttää tapahtuuko ovista lainkaan, niin ainoa kotikonsti varmistaa asia on aamulämpöjen mittaus. (Nousee siis oviksen jälkeen.) Itse koin ne älyttömän käteviksi (nopeasti tuli rutiini) ja tiesi aina tarkalleen koska ovis oli ollut (nippailuja oli aina ennen ja jälkeen, joten niistä ei voinut mitään päätellä). Mulla kävi kerran niin, että testi näyttti plussaa, oireita oli, mutta lämmöt ei nousseet. Lisäksi luteaalivaihe venähti ja täti oli täysin oireeton, eli ovis jäi tulematta. Yleensä kait ovisplussa tarkoittaa, että ovis tapahtuu, eli älä nyt älyttömästi stressaa =).
 
Täällä on vietetty hiljaiseloa odotellen tädin lähtöä. Ens viikolla sitä pääsee taas tositoimiin, että äkkiähän tää aika lopulta kuluu :) Kahden viikon sykleissä eletään tätä nykyä :D

Tombatar: mulla on väärä kp, pitäis olla 7/29. En saa kännyllä vahvennettua tekstiä...
 
Kirjallisuuden mukaan pitäisi mitata ennen kuin nousee sängystä ja vielä samaan aikaan joka päivä. Mulla ainakaan tuo aika ei ollut niin olennainen, mutta mittasin kyllä ennen ylösnousua. Viikonloppuinakin tuli mitattua melko aikaisin, kun hankin mittarin joka mittasi muutamassa sekunnissa (Vicksin maksoi alle 10 euroa Prismassa). Mittasin lämmöt kun ekan kerran heräsin, katsoin lukeman ja jatkoin unia. Kirjoitin sen ylös sitten kun oikeasti nousin. Mulla toimi kivasti tuo systeemi, vaikka lämmönnousua oli vain 0.3-0.4 astetta.
 
Heissan!!

Taustalta huutelen et kilppariarvo laskenut ja nyt 4,5. Nyt nippanappa raja-arvojen sisällä. Alaspäin tuo näyttäsi kuukauden sisälläkin jo menevän...kyselen klinikalta et nostetaanko annostusta kun se nyt ihan minimi mut vähän epäilen kun laskee kuitenkin. Mä olisin valmis nostamaan, energiaa on silti liiaksikin....Jumpissa käyn niin usein kuin mahdollista ja kuin kipee kissa olen jos en pääse...:LOL:

Kaikille plussatuulia ja tarrasukkia tasapuolisesti!!! Tsemppiä!:heart:
 
sisko Hyvä juttu, ettäv arvot lähteneet laskuun. Jos energiaa tuntui olevan liiaksi niin pussita sitä ja lähetä mulle. :D

Eilen alkanut kipuilu jatkuu vaihtelevana vieläkin. Yöllä oli parin tunnin ajan todella kovat kivut ja kyllä on tänään päivälläkin välillä tehnyt mieli Buranaa. Tovi sitten vessassa käydessä jäi hentoa punaa paperiin... Liekö kiinnittymisestä tullutta vuotoa. Toiveet korkealla että joulutonttu olisi pesää tekemässä. Aamulla taas testaus... Jospa vihdoin tulisi viivaa näkyviin.
 
Heippa taas :)
Onnea kaikille plussanneille :heart:

limoistaei mullakaan mitään kuivia kausia ole, limaa tulee ja menee ihan koko ajan, en oikeen osaa erottaa mikä on sitä kananmunalimaa ja mikä muuta.

Pitää kans vissiin tilata ne roya geleet, kalanmaksöljykapseleita minä syön, en muuta :)

ON
Eilen aloitin juoksukoulun, saa nähdä kauanko voi vielä juosta ;)

kp12
 
Lilliputti78 Pahoittelut uuteen kiertoon joutumiesta :hug:

Sisko Hienoa, että kilppariarvot on pudonneet

ON:
Nyt kp 13/29-30, vielä ei ole ovisplussaa löytynyt. Testaan CB:n digitaalisella. Kovasti jomottelee vasemmalle puolelle (lääkärin mukaan johtofolli oli vasemmalla).. Toivon, ettei lh -huippu livahda ohi : /
 
2 päivänä sain ovistestiin plussan, eilen siis vielä myös, tänään(kin) oli testattava ja haalenee. Et testit näemmä toimii, sitä en kyllä tiedä toiminko minä, alavatsaa molemminpuolin kolottelee kyllä enemmän ja vähemmän väliin, muuta oiretta ei oo ollut. Raskaustestiin en kyllä plussaa todellakaan tässä kierrossa edes odota. Mut olishan se komeeta, jos kierto olis heti entisellään :)

Oodikas tonttua toivokaamme sinne! :) näkyikö mitään?

Tolleri77 juoksukoulu kiinnostais kanssa, omalla kohdalla on vaan hankala toteuttaa säännölliset menot kun miehellä on 2 vuorotyö ja tukiverkko olematon. Muuten se olemattomuus ei kyllä haittaa mitenkään.
 
Raidallinen kissa Joo, tein aamulla viideltä testin ja siinä näkyi märkänä joku haamujen esiäiti. Nyt kuivana se on enää pilke haamujen esiäidin isän silmäkulmassa. :D :D Mutta siis jotain yritti tulla. Huomenna jää testaaminen väliin ainakin aamulta ja ehkä muutenkin odotan lauantaille asti. Sitten kaiketi voisi jo jotain enemmänkin näkyä, jos on näkyäkseen.

Sulla varmaan irtoaa munasolu molemmilta puolilta, kun koko alavatsaa kolottelee... Mikäs olis sen komeampaa kuin tärppi tästä ja kaksoset samoin tein. ;) :D
 
Oodikas huisin jännää, esiäitien isän silmäkulmapilke kyllä jo jostain kertoo :). Aina saa "kateellisena" katsoa teitä jotka tikkuun saatte jotain jo aikaisilla päivillä. Mun on ihan sama onko testi herkkä vai mikä, mut ihan turha on aikaisin testailla mitään, vaikka siihen kyllä aina sorrunkin kyllä :LOL:

Jaiks, kaksoset nyt oliski jo aika lottovoitto :D miehen suvussa on isänpuolella useampiakin, mutta omassa suvussa ei ole.
 

Yhteistyössä