Taas aika pitkälti kuin omalta näppäimistöltä, valitettavasti.
En usko, että sinussa, tai minussakaan mitään vikaa on, vaikka miehemme eivät meitä niin hirveästi himoitsekaan. Luultavasti kyse on ihan vain siitä, että heidän seksuaalinen halukkuutensa on vähäisempi, ja kiinnostus seksiin ylipäänsä. Itse kävin tätä asiaa purkamassa parisuhde- ja seksuaaliterpapeutin luona. Siellä tuli hyvin selväksi, että haluttomampaa tuskin saa haluamaan enempää. Kompromisseja on vaikea tehdä seksiasioissa, ei seksin määrän suhteen, eikä sen millaista seksia harrastetaan. Jos on selkeitä estoja seksin suhteen, eli haluaisi, mutta jokin estää toteuttamasta, niin silloin asiaa kannattaa lähteä purkamaan seksuaaliterapeutin kanssa. Mutta näinhän ei ainakaan meillä ole. Kiinnostusta seksiin ei vain miehelläni ole - tai on mutta max. kerran kuussa.
Ei minunkaan mies ole kertonut mistään fantasioistaan. Pari kertaa olen kysynyt, mutta vastaus oli, ettei ole mitään. En myöskään tee enää aloitteita, koska sekin todennänköisesti koetaan vaatimuksena seksiin ja aiheuttaa päinvastaisen reaktion. Mutta tosiaan miehen osalta niitä aloitteita tulee vaan niin kovin harvoin.
Olen kokenut melkoisen muodonmuutoksen vuoden aikana (ja varmasti parempaan suuntaan), mutta sekään ei ole saanut miehessäni mitään reaktiota aikaan seksin suhteen. Pettänyt en ole minäkään miestäni, vaikka tilaisuuksia olisi ollut. Mutta olen kyllä vähän siihen suuntaan kallistumassa. Eiköhän sitä joku vastaavassa tilanteessa oleva (mukava) mies jostain löydy
Sitä paitsi jatkuva läheisyyden puute saa pinnan kiristymään.