Yli 2 v. tutista vieroitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myyrä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

myyrä

Vieras
Pojalla ikää 2 v 3 kk ja on nyt toista päivää ilman tuttia. Ja syö nyt peukaloa. Sama juttu oli viimeksikin kun yritettiin tutista luopua (ikää silloin 1 v. ja toisella kertaa 1 v. 4 kk). Huokaus. Ja unille meno aikamoista taistelua. Tutin on saanut vain unille mentäessä, ei muuten. Veikkauksia, kuinka käy:

a) päikkärit jää nyt pois (aiemmin nukahtanut max 10 min, nyt meni 45 min)

b) päikkärit jää pois ja alkaa syödä peukaloa pitkin päivää

c) oppii kahdessa viikossa olemaan ilman tuttia ja elämä jatkuu ennallaan?

Hammaslääkärissä käytiin viikko sitten eikä purennassa mitään vikaa. Onhan 2 v. jo aika vanha tuttia syömään, poisjättö on siirtynyt erinäisistä syistä ja sitä on tosiaan pari kertaa aikaisemminkin yritetty. Silloin ongelmana ollut tuo peukalon imeminen, joka hammaslääkärimme mielestä on se huonoin vaihtoehto.

itse jännitin tota samaa asiaa täs muutama kuukaus sitten kun neidillä oli ikää 2v7kk ja meillä oli tutti vaan unikäytössä. Odotin hirveitä raivareita.Mä leikkasin kylmästi tutti osat irti ja näytin tytölle ja sanoin et ohhoh nyt meni tutit rikki,kysy et mennäänkö kauppaa ostamaan uusi ja sanoin et ei. Peukkua meil ei syöty,eikä päiväunille olla menty sen jälkee muuta kun rattaisiin saan nukahtamaan. iltaunille nukahtamises meni aavistuksen kauemmin mut nyt parin kuukauden jälkeen tilanne on normalisoitunut kyllä. onnea vaan tutittoman elämän aloittamiseen. meillä se oli äiti mikä sitä tuttia enemmän tartti ku lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja Huisi hippu:
entäs se pahanmakuinen kynnel? kokeile sillä saamaan ettei ime peukaloa.

Ei voida koska on laajasti allerginen. Myöskään sipulia, pippuria tms. ei voida kokeilla samaisesta syystä. Tätä jo miehen kanssa pohdittiin.. kiitos kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja tutiton on nyt:
itse jännitin tota samaa asiaa täs muutama kuukaus sitten kun neidillä oli ikää 2v7kk ja meillä oli tutti vaan unikäytössä. Odotin hirveitä raivareita.Mä leikkasin kylmästi tutti osat irti ja näytin tytölle ja sanoin et ohhoh nyt meni tutit rikki,kysy et mennäänkö kauppaa ostamaan uusi ja sanoin et ei. Peukkua meil ei syöty,eikä päiväunille olla menty sen jälkee muuta kun rattaisiin saan nukahtamaan. iltaunille nukahtamises meni aavistuksen kauemmin mut nyt parin kuukauden jälkeen tilanne on normalisoitunut kyllä. onnea vaan tutittoman elämän aloittamiseen. meillä se oli äiti mikä sitä tuttia enemmän tartti ku lapsi.

Siis ei hirveesti tutin perään kysele, vei eilen itse reippasti tutit oravanpojille. Mutta ongelma onkin tuo peukalon syöminen. Ja ymmärtää siis sen että nyt niitä tutteja ei ole, sanoo itsekin ettei kaapsisa ole enää yhtään (niitä on tiskikaapissa säilytetty). Mäkin niitä raivareita odotin ja niistä olin valmis selviämään mutta tää sormen imeminen - argh.

Voisko ajaa siihen rinnalle jotain unilelua tai riepua josta tulisi se korvaava unentuoja?
Jos sitä selittäisikin että tämä on uusi unilelu ja sen jälkeen et kohta tarvii peukkua etkä tuttia.

Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
Voisko ajaa siihen rinnalle jotain unilelua tai riepua josta tulisi se korvaava unentuoja?
Jos sitä selittäisikin että tämä on uusi unilelu ja sen jälkeen et kohta tarvii peukkua etkä tuttia.

Meillä on jo muutenkin käytössä unilelu- ja riepu, olleet jo vuoden. Ja ei ole minun keksintöni vaan rupesi itse ensin tuota riepua kantamaan sänkyyn, sitten yhtä pehmokoiraa.

Alkuperäinen kirjoittaja Wieras:
Imeekö peukkua jatkuvasti vai vain unilla? Olisko joku tumppusysteemi ihan mahdoton ajatus.

Kaksivuotiaalla ei varmaan saa enää pysymään minkäänlaisia tumppuja. Kesällä oli käsi kipsissä ja senkin sai kelpoteltua yksi kaunis päivä pois..

Yhteistyössä