Mä lopetin viikko sitten 1v 5kk ikäisen tytön imetyksen. Haistelin sopivan raon lopettamiseen. N. kk sitten ei olis onnistunut varmaankaan kivuttomasti, koska roikkui paidassa monta kertaa päivässä. Vähensin hiljalleen siten, että keksin jotain muuta tekemistä, kun alkoi pyytää maitoa. Vähitellen imetin vain aamulla ja siihen tottui kyllä pian, ettei oikeastaan enää kiinnostanut muulloin ja jos kiinnosti, keksittiin taas kivempaa tekemistä.
Olin ennen lopettamista sattumalta pari yötä viikon aikana pois kotoa eli ei saanut parina aamuna ollenkaan rintamaitoa. Sitten vaan yhtenä aamuna, kun alkoi taas pyytää maitoa heti herättyään, nousin lapsen kanssa heti ylös ja lähdettiin yhdessä hakemaan muki ja lämmitettiin maito mikrossa. Sit sohvalle juomaan kaikessa rauhassa, usein imetin samassa paikassa. Meni täysin itkuitta koko vieroitus. Vieläkin tyttö käy kyllä kauluksella, mutta ei ole moksiskaan, kun muistutan, että "mehän lopetettiin tissittely jo".
Mun mielestä kannattaa "lukea" lasta ja katsoa, koska on hyvä hetki lopettaa imetys. Mä olin ihan varma, että meillä ei onnistu pikkuhiljaa lopetus, mutta hyvinpä onnistui. En kyllä lähtis jankkaamaan lapselle, että "ei, et saa tissiä" vaan viedä huomio huomaamatta johonkin mielekkäämpään. Ainakin meillä toimi hyvin!