Ylen uutinen: tytöt haukkuvat äitejään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Titioo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Titioo

Vieras
Tuo uutinen pisti hyvin hyvin mietteliääksi. Uutinen ylen sivuilla kertoo teatteriprojektista, jonka tuoksinassa havaittiin että tyttäret haukkuvat äitejään. Haluaisinkin tietää että onko tuo VAIN tyttöjen juttu, vai haukkuvatko pojatkin äitejään jossain iässä? Entä haukkuvatko tytöt isiään?

Itselläni ei ole veljeä, joten ei ole mistä verrata.

Huom! Toivoisin että ketjuun vastaajat vastaavat juuri näihin kysymyksiin ja mielellään kaikkiin niistä. Pysytään aiheessa, kiitos.

En minä ainakaan hauku äitiäni, vaikka joskus jostain olemmekin erimieltä tai tapamme poikkeavat toisistaan. Joskus olen miehelle sanonut, että tuleekohan minustakin vanhana yhtä pessimisti kuin äidistäni. Samalla tavalla kohtelen isääni. En tiedä, haukkuvatko omat lapseni minua "kylillä". Tiedän olevani tiukka äiti.

Mä en ole kuullut tuollaista että tytöt haukkuisivat äitejään. En ole kuullut koskaan kenenkään haukkuvan, poikkeuksena sellaiset, joilla on kotona äidin kanssa vakavia ristiriitoja.

Mulla on veli ja sisko, emmekä ole ikinä haukkuneet äitiä, kritisoineet kyllä, mutta lähinnä keskenämme, eihän kukaan muu ihminen ole perheessämme kasvanut, joten eivät he ymmärtäisi. Kumminkin rakastetaan äitiä.

Mulla on itsellä 9 vuotta täyttävä tyttö ja 14 vuotias poika. Eivät ne varmaan minua hauku. Uskoisin että saattavat kritisoida minua keskenään, tyyliin että nyt äiti ei ollut kiva.

Miksi kukaan haukkuisi äitiään, ellei siihen ole todella syitä?

No ainakin jos muistelen lapsuutta, nuoruutta ja mietin tän hetkisiä juttuja niin pojat kunnioittaa paljon enemmän vanhempiaan, heille on paljon pahempi juttu jos joku pilkkaa vanhempia, teininä vanhemmat ei ole yhtä "noloja" kuin tyttöjen keskuudessa. Huonoista perheistä tulevat pojat tuntuvat oirelevan hiljaa ja tytöt taas enemmän purkavat ääneen hyvienkin vanhempien rikkeet. Tämä asia onkin ihan hyvä tytöillä!
Huomasin tämän jo lapsena ja asia vain vahvistui vuosien varrella, siksi aloin haluta poikalasta joskus teini-ikäisenä jo. Ei saa niin pahasti kritiikkiä niskaan. :D
En usko että on ihan sattumaa kun on niin voimakkaasti tyttöjen puolella tuollainen.
Ehkä tyttölapsi myös sitten "kasvattaa" vanhempiaan eniten, koska tytöltä saa helpommin kuullakin mitä tuli tehtyä väärin. He pohtivat enemmän, arvioivat, kritisoivat ja ovat itsenäisempiä jo lapsena jos vertaa poikiin.

Yhteistyössä