Yle Puhe on kyllä tosi hyvä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minna35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minna35

Vieras
Oon tässä vasta viime aikoina löytänyt radion uudestaan ku oon alkanut ajamaan puolen tunnin työmatkaa. Aluksi kuuntelin Novaa sun muuta, mutta todella nopeesti alko ärsyttää itteensä toistavat jutut ja huono musa. Sitten löysin ton Yle Puheen ja huh huh on siinä eroa. Itte kun ei jaksa kauheesti aina lukee, niin tuolta tulee tosi mielenkiintosessa paketissa erilaista asiaa.

Sivistystaso kasvaa, viihtyy ja lisäksi just tommonen puoli tuntia on sopiva annos. Kyllä se vaan on hyvä, että kaikki radiojuttu ei oo kaupallisten varassa, ne kun suoltaa melkein samanlaista moskaa kaikki. Mitäs muut mammat, ootteko jo löytäny tätä mainiota kanavaa. Ja jos, ette niin kuunteletteko radioo lainkaan.

Kuuntelen tota Yle puhetta joskus myös jos teen esim. ruokaa, jos ei oo juttuseuraa tai lapset lähistöllä. Ei sillä, etteikö se yleensä sovi lapsen korvillekkin paremmin kuin formaattiradioiden musa ja junnaavat pölinät, mutta silloin yleensä tulee kommunikoitua lasten kans.

Mä kuuntelen radioo päivittäin yleensä ainakin pari tuntia. Aamuisin työmatkalla kuuntelen Ylex:ää, vaikka Ile ja Matti (juontajat) ovatkin rasittavia ja niillä on 80 % typeriä juttuja. Ylex:ää kuuntelen muutenkin eniten, harvemmin enää Nrj:iä. Radiomainokset ovat todella ärsyttäviä, joten kaupallisia tulee siksikin kuunneltua vähemmän. En myöskään jaksa kuunnella puheohjelmia, haluan musiikkia. Nykyään radio tuntuu Ylex:älläkin olevan enemmän puhe- kuin musiikkiradiota, sen verran pitkiä stooreja ja typerää lässytystä joutuu kuuntelemaan biisien välillä, puhumattakaan niistä kaameista myötähäpeää aiheuttavista kilpailuista.

En ole vielä löytänyt sitä täydellistä radiokanavaa.

YleX on lässytystä, mutta Yle Puhe kaikkea muuta. Se on asiaa. Ja jos haluan kuunnella musiikkia, niin otan omat musat mukaan. Tietty olis kiva jos olis jotain sellaisia musaohjelmia, joissa soitettais mielenkiintoista musaa. Kylhän semmosiakin on, taitaa vaan nekin tulla Ylen puolelta. Eli YleX:ltä ehkä löytää jos jaksais kuunnella. Musan puolesta tykkäisin siitä, että tulis sekasin kaikkee, mutta sehän ei onnistu.

Kuuntelen ehkä tunnin päivässä ja yleensä se on joku asiaohjelma. Hyvää musaa ei tahdo radiosta tulla. Ainut musikkikanava on klassinen mitä kuuntelen.
Ja just ylepuhe ja yle ykkönen on minun kanavia. Ja toisinaan radio suomia.
Kaikki näm novat ja vastaavat ei tosiaan ole minua varten. En jaksa minuuttia kauempaa niitten juttuja kuunnella. Ei mitään asiaa koskaan.

Minä myös pidän Yle Puheesta, kuuntelen sitä usein kotitöitä tehdessä. Sieltä tulee asiaa, jota muilta kanavilta ei tule, eikä tarvitse kuunnella sellaista musiikkia, mistä ei pidä, kun sieltä ei tule ollenkaan musiikkia :-) Myötähäpeääkään ei tarvitse juuri kokea.

Mä olen kotona vannoutunut suomipopin kuuntelija; keittiön radio sillä aamusta iltaan.

Mutta työmatkat, noin 1,5h suuntaansa, kuuntelen aina puhetta. Se on todella harvoin, kun sieltä tulevalla ohjelmalla ei ole kiinnostavaa sisältöä.

Mä tykkään arkiaamuisin kuunnella noita YleX:n aamupoikia, ne on kyllä ihania.

Mut muuten mäkin kuuntelen itseksein ollessani Yle Puhetta. Hyviä ajankohtaisohjelmia, tosin kyllä sielläkin uusintoja tulee aika paljon.

Juu, YLE:n radiokanavat on parhaita, etenkin YLE:n ykkönen. Kuunnelmat on melkein poikkeuksetta parempia kuin nykyiset elokuvat. Niitä tehdessä on voitu keskittyä sisältöön, eikä ole tarvinnut juurikaan laskeskella tulevia katsojalukuja.

Radio Mafiaa jäin kaipaamaan. Se kuulosti oikeesti tuoreelta. Oli toimitettuja musiikkiohjelmia eikä mitään soittolistasuppua. Oli siellä Cafe Veijon baarikin. Sellaista ei ole tullut toista.

Uusimmat

Yhteistyössä