Yle-maksu 300 euroon.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ekt:
Kyllä ilahduttaa myös työssäkäyvää opiskelijaa, varsinkin, kun sitä tv:tä ei ole eikä tule. Ihan jokunen aika sitten nousi opintotuki hieman ja vuosiansiorajaakin nostettiin, vihdoin ja viimein. Vaan eipä sitäkään iloa kauan kestä, taas palaillaan miinuksen puolelle. Tässä taas yksi uusi "palkinto" siitä, että sossunluukulla notkumisen sijaan painaa opintojen ohessa niska limassa töitä, tuottaa valtiolle verotuloja ja yrittää siinä samassa valmistua aikarajoissa. Kyllä alkaa tuntua tyhmän hommalta vähitellen, kunnon hv-meininkiä.

Mikä tää "hv-meininki on"?

Tällainen kaunis ilmaisu kuin haista v***u-meininki, tarkoituksen varmaan ymmärrätkin. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja :
Muistaako kukaan palstalainen, kuinka kertoivat MIELLÄNSÄ maksavansa mediamaksun, kun se on kerran niin paljon halvempikin. :D

mä sanoin että mä maksan telkkarimaksun ja alkuperäisen suunnitelman mukaan toi yle-maksu oli aika sama joten silloin ei haitannut. NYT HAITTAA!!

Kyllä ilahduttaa myös työssäkäyvää opiskelijaa, varsinkin, kun sitä tv:tä ei ole eikä tule. Ihan jokunen aika sitten nousi opintotuki hieman ja vuosiansiorajaakin nostettiin, vihdoin ja viimein. Vaan eipä sitäkään iloa kauan kestä, taas palaillaan miinuksen puolelle. Tässä taas yksi uusi "palkinto" siitä, että sossunluukulla notkumisen sijaan painaa opintojen ohessa niska limassa töitä, tuottaa valtiolle verotuloja ja yrittää siinä samassa valmistua aikarajoissa. Kyllä alkaa tuntua tyhmän hommalta vähitellen, kunnon hv-meininkiä.

Mikä tää "hv-meininki on"?

Tällainen kaunis ilmaisu kuin haista v***u-meininki, tarkoituksen varmaan ymmärrätkin. ;)
Vai semmoista meininkiä. :D

Minusta on jo pidemmän aikaa tuntunut siltä että minä olen vain pöhöttyneen julkisen sektorin torppari ja tuo tunne on vain vahvistunut tämän laman aikana. Taitaaa olla muutoksen aika edessä.

siis 300 ? euroa henkilöltä? Eli multa ja mieheltä yht 600?? Vai 300 ? per talous? Meidän pitää varmaan heittäytyä sossun tukien varaan kun ei oikeasti rahat riitä kun jatkuvasti tulee uusia veroja ja maksuja.

Alkuperäinen kirjoittaja Malikka:
Muistaako kukaan palstalainen, kuinka kertoivat MIELLÄNSÄ maksavansa mediamaksun, kun se on kerran niin paljon halvempikin. :D

mä sanoin että mä maksan telkkarimaksun ja alkuperäisen suunnitelman mukaan toi yle-maksu oli aika sama joten silloin ei haitannut. NYT HAITTAA!!

Älä ole hyväuskoinen hölmö.

Tuo yle-maksu oli tarkoituksellisesti hinnoiteltu alemmaksi kuin tv-lupa jotta suuri yleisö nielaisisi rapalan ja näköjään se myös nielaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Malikka:

Älä ole hyväuskoinen hölmö.

Tuo yle-maksu oli tarkoituksellisesti hinnoiteltu alemmaksi kuin tv-lupa jotta suuri yleisö nielaisisi rapalan ja näköjään se myös nielaisi.

no se oli alunperin enemmänkin sellainen "hälläväliä"-juttu mulle. ei oikein ollut mielipidettä puoleen tai toiseen.

siis 300 ? euroa henkilöltä? Eli multa ja mieheltä yht 600?? Vai 300 ? per talous? Meidän pitää varmaan heittäytyä sossun tukien varaan kun ei oikeasti rahat riitä kun jatkuvasti tulee uusia veroja ja maksuja.

per talous. tai muuten mun talous kaatuu.

meidän tulot on 1200 kuukaudessa, olispa joo mukavaa maksaa siitä 300 sataa pelkkään paskaan!!!

eipähän tarvii ikinä pystyä säästämään mihinkään järkevään..

tänkin kolikon toinen puoli on vaan se, että yksinelävät joutuvat maksamaan enemmän kun parisuhteessa/ perheessä elävät. mietippä jotain eläkkeellä olevaa leskeäkin... :(

Alkuperäinen kirjoittaja sisar puoliQ:

tänkin kolikon toinen puoli on vaan se, että yksinelävät joutuvat maksamaan enemmän kun parisuhteessa/ perheessä elävät. mietippä jotain eläkkeellä olevaa leskeäkin... :(

No asuis kommuuneissa.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Ja eikö EU kieltänyt jo aiemmin suomea maksattamasta yle-veroa??
Mut eihän nää usko.:headwall: Mieluumin maksaa sakkoa EU:lle kuin luopuu yle-maksustaan..

Sinne pitää tehdä kantelu siis! Nyt sotaan! Sotaan siskot ja veljet!

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
mä niin vihaan suomen päättäjiä :(

maksutetaan koko ajan vaan kaikesta turhasta.. sais palkat nousta sit samaan tahtiin..

ei ihme että mielenterveysongelmat lisääntyy

Niin ja työpaikkoja pitäis olla myös. Pian työttömyysaste jo 33%.:(

Alkuperäinen kirjoittaja Näin on!:
En tule maksamaan!

Noh en minäkään. Aijon nostaa hilut pakettiin en tiedä kohta ne on suorastaan
keräämässä jokaiseen valtion yhtiöön rahaa sulkekoon koko ylen
tai vähentäköön väkeä.
Helpompi on vähentää ilmeisesti kun sulkee täysin.
Palkkoja yläpäästä tietysti voisi leikata.

Minun mielestäni Yle-maksu voisi olla 900 euroa. Mielestäni myös hoito- ja sosiaalialalla työskentelevien palkkaa voitaisiin laskea noin 40 prosentilla ja poistaa kesälomat, koska he tekevät niin vähäarvoista työtä.

Alkuperäinen kirjoittaja Satamajohtaja:
Minun mielestäni Yle-maksu voisi olla 900 euroa. Mielestäni myös hoito- ja sosiaalialalla työskentelevien palkkaa voitaisiin laskea noin 40 prosentilla ja poistaa kesälomat, koska he tekevät niin vähäarvoista työtä.

Minun mielestäni yle maksu voisi olla 200? kk/ hlö.
Sitten voisi verotuksesta senverran vähentää että sais nuo ylimääräset lääkärit tuolta terveyskeskuksista notkumasta pois. Yksi per 30 000 asukasta riittää.

eiks ois järkevämpää hommata tv-kortit ja jokanen sitte valittee et mitä kanavia haluu kattoo ja maksaa sit niistä. ja siinä olis ylen kanavat, mtv3,nelonen,sub,canal+ sun muut. sitte ei tarvis kenenkää harmitella sitä et tyhjäst maksaa mut eihän ne sitä tuol eduskunnas tajuu.

Yhteistyössä