Ylävatsakipu: närästystä vai syöpä? Tai jotain muuta, mitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pm

Vieras
Pelkään kovasti mahasyöpää.

Liikun 4 x viikossa, olen 28.v. ja normaalipainoinen nainen. Perusterve.

Vedin tuon mahasyöpä-huolen siitä, kun luin että oireet samankaltaisia ja lieviä, ihan kuin esim. mahakatarrissa!

Mulla oli ennen joulua ylävatsakipua, mutta ei oikein muita oireita, joskus kuvoa oloa, siis ihan vain pari kertaa. Pari kertaa olen yöllä herännyt ns. tyhjän mahan tunteeseen.

Menin lääkäriin, otettiin pvk, crp, hemoglobiini, maksa-, haima-, sappitestit, ulostetestit, kaikki OK!
Lääkäri sanoi, että voi olla että stressistä haponeritys vatsassa on lisääntynyt, määräsi kuukauden kuurin Nexiumia.
Sillä mennyt ohi, välillä juilii kun stressaava tilanne töissä.

Mutta nyt on kamala pelko, että mitä jos se onkin syöpä eikä lääkäri ole vaan "huomannut"...

Mitä oireita mulla pitäisi olla, tai olisiko se tullut ilmi jo noista kokeista se syöpä?

Nyt lopetin perjantaina Nexiumin, niin heti eilen lauantaina kivut palasivat (tosin lievempinä), ja töissä kova stressi.

Voinko siis päätellä, että ei ole vakavaa, kun kerran Nexiumilla menee ohi?

Varasin jo lääkärin uudelleen, mutta pohdin tässä nyt mieleni rahoittamiseksi vaan, että jos lääkehoidolla rauhoittuu, on tuskin syöpää...vai?
Ei kai syöpä rauhoitu Nexiumilla...?

Stressivatsa oireilee noin. Mulla oli pari vuotta sitten 2kk maha ihan sekaisin, ripulilla siis koko tuon 2kk. Ylävatsa ei varsinaisesti ollut kipeä, mutta arka esim. painettaessa. Oli sellasta tyhjänmahan oloa ja huonoa oloa, välillä oksettikin, vähän kuin raskaana olisi ollut.
Kaikki arvot mullakin ok, tähystykseen olisi laitettu, jos olisi vielä pari viikkoa kauemmin jatkettu, mutta loppui imodium-kuurilla.

Periaatteessa voit päätellä että jos happolääkkeet auttaa niin sitä se on.Stressi varsinkin saa ihmeitä aikaan ja juuri vatsan alueella ja suolisto.Ei sun kannata stressata enempää se pahentaa sun oloas ja jos haluat varmistuksen asialle niin pyydä että tähystävät.

refluksitautipotilas? :)

Olen jo suggeroinut itseni mahasyövän partaalle, mieheni sanoo jo että oireet ovat tulosta jatkuvasta murehtimisesta ja asiasta stressaamisesta...

Yhteistyössä