Ylävatsa ja selkäkipu

  • Viestiketjun aloittaja Kipuilija
  • Ensimmäinen viesti
Kipuilija
Onko kellään ilmennyt vastaavaa? en tiedä liittyykö tämä mitenkään raskauteen, mutta kyselempä silti. rv 29.
Eli kipu tuntuu oikealla puolella jotenkin kylkiluiden alla ja selkä myös kipeä oikealta puolelta vähän lapaluun alapuolelta. Selän suoristaminen vie välillä kipua pois. Liittyyköhän jotenkin raskauteen vai onkohan sisäelimissä joku vika? Kipu ei kuitenkaan ole kova joten tuntuu turhalta mennä lääkäriin. vähän vaan epämiellyttävä tunne. Myös oikean puolen käsivarsi on jotenkin voimattoman ja kipeän oloinen.
 
Neuvolaan/lääkäriin
Onko sinulla ollut verenpaineen kanssa mitään ongelmia tai kovasti turvotusta? Ne liittyisivät raskausmyrkytykseen, samoin kuin ylävatsakipua saattaa ilmetä.
Voi toki olla esim. närästys- tai lihaskipuakin, mutta sinuna ottaisin kyllä yhteyttä neuvolaan tai lääkäriin.
 
Kipuilija
Yläpaineet olleet vähän korkeat, mutta alapaineet taas matalat ja niitä alapaineita kuulemma enemmän tuijotetaan. Turvotusta ei ole. En usko, että kyseessä myrkytys. Viikko sitten oli neuvolalääkäri, mutta kivut alkoivat vasta lääkärin jälkeen. Niinhän se aina menee, että mitään kipuja ei ole silloin kun on lääkärillä.


 
hile
Kuulostaapa hyvin samanlaiselta kivulta kun minulla on ollut useamman viikon ajan, rv 19. Välillä kylki on ollut niin kipeä että on haitannut nukkumistakin, ja tuntuu tosiaan myös selän puolella. Ihan kuin olisi koko kylki revähtänyt. Olen tästä puhunut lääkärille ja hän sanoi että menee ajan kanssa ohi. Kävin kuitenkin myös ultrassa tutkimuksissa eikä siellä mitään näkynyt. Joten ei auta kuin kärsiä.
 
Manku
Minulla myös o/ Oikealla puolella kylkiluiden alla kipua, joka helpottaa kun oikaisee itsensä. Selän puolella vähäistä kipua tuntuu vain silloin, kun yritän nukkua oikealla kyljellä. Nyt rv 30+5 ja kipua tuntunut pari viikkoa. Viime viikon neuvolakäynnillä mainitsin asiasta paikalla olleelle kätilöharjoittelijalle, joka oli sitä mieltä, että ei varmaankaan ole syytä huoleen, kun kipu kerran lähtee pois asentoa vaihtamalla. Tiedä sitten. Käsivarsissa en kyllä ole huomannut mitään. Verenpaine ok.
 
Kipuilija
inhottavia nämä vaivat. Vielä kun olen niin kova panikoimaan kaikesta. Tuskin tuo "kipu" mitään vakavaa on. Luulisi, että elimistö oireilisi muutenkin jos joku vialla jossain. Onneksi en ole yksin näiden ihme vaivojeni kanssa. :)
 

Yhteistyössä