Yläikäraja TAYSin hoitoihin?

Tietääkö kukaan, miten vanhoja otetaan TAYSiin hoitoon? Itellä kun on ikää kertynyt jo 38 vuotta.

Tällä hetkellä ollaan Tampereen Väestöliitossa hoidossa, mutta IVF:n uhatessa ensi vuoden puolella alkaa rahapolitiikka olemaan tiukkaa. Myöskään ammattitaidosta en ole ihan vakuuttunut, ainakin IUI:n ajoituksen onnistuivat sössimään... mutta sitä varmaan näissä hommissa tapahtuu yhtenään.
 
Mä taas niin kauheesti tykkäsin siitä Tampereen väestöliiton lääkäristä ja henkilökunnasta muutenkin... Meillä on siis heidän avulla saatu 3 vuotias neito... :heart: Mutta tosiaan suolasen hintaistahan tuo on... Meillä tais mennä joku 5000? kaikkineen tuon neidin saantiin... Itse kysymykseen en ikävä kyllä osaa vastata, me kun tultiin kauempaa sinne hoitoihin, kun oltiin kyseisestä paikasta hyvää kuultu...
 
Henkilökunta on vaihtunut vuoden alusta siellä Väestöliitossa, mutta kyllä nämä uudetkin saivat meillä raskauden alkamaan.

Tuosta Taysin ikärajasta en ole ihan varma, mutta eikös se yleensä on 40 yläikäraja kunnallisen hoidoissa?
 
Joo, en minä oikeasti luule että julkisella sitä ammattitaitoa olis mitenkään enemmän, tää hirmuinen rahanmeno tässä eniten tökkii. Eikös täällä palstalla liiku ketään, jolla olis tästä omakohtaista tietoa...?
 
Moi Hepuli, me ollaan Taysissa hoidoissa ja minä olen 39, mies 42. Meille on tehty siellä 3 inseminaatiota, joista toisesta tulin raskaaksi, mutta meni kesken viikolla 10. Nyt tehdään vielä yksi inssi ja sitten siirrymme IVF-hoitoihin, jos ei tärppää.

Meille sanottiin, että hoitoja tehdään alle 40-vuotiaille. Mutta jos ne on aloitettu ennen kuin täyttää 40, hoidetaan hoitokierros loppuun, vaikka ehtisi täytää 40. Hommaa nopeasti lähete Taysiin. Itse kävin aiemmin Väestöliitossa, jossa tehtiin yksi ICSI ja yksi PAS ilman tulosta, mutta olen ollut paljon tyytyväisempi julkisen puolen hoitoihin, jotenkin inhmillisempää ja vähemmän rahastuksen makua. Lisäksi silloinen Väestöliiton lääkäri oli mielestäni jokseenkin lipevä.
 
Kiitos oikein paljon Chloe tiedosta! Ei muuta kun omalääkärille kiirusti lähetettä kinuamaan! Kaitpa nuo Väestöliitossa tehdyt tutkimukset pätee TAYSinkin puolella? Ainoo mikä vielä epäröitää on mun korkea FSH, joka on kerran mitattu ja oli 16, Väestöliitossa se ei ole ollut mikään este hoidoille, en sitten tiedä onko julkisella puolella. No, sehän pitäisi joka tapauksessa mitata toiseen kertaan, jotta tulos olis luotettava.
 
Kyllä varmasti pätee väestöliitossa tehdyt tutkimukset TAYSissa. Muista vain pyytä kaikki paperilla mukaan heti ensimmäiselle käyntikerralle TAYSiin.
Itse olen ollut erittäin tyytyväinen palveluun ja henkilökuntaan! Ja vaikka sanotaan ettei rahalla ole näissä asioissa merkitystä, niin kyllä vain silloin on jos sitä ei ole. Mutta en vaihtaisi, vaikka enemmän olisikin! =)
 

Yhteistyössä