Yksvuotias tavalliseen lastensänkyyn?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maario
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maario

Vieras
Meillä on käymässä pinnasänky pieneksi yksivuotiaalle pojallemme (harvinaisen pieni pinnasänky), ajattelin pysyykö noin pieni jo tavallisessa jatkettavassa lastensängyssä? En raaskis ostaa isompaa pinnasänkyä.

Heippa! Ite ei vielä olla vaihdettu (tyttö 1,3 v) mut tiedän hyvinkin yhellä kaverilla, jonka molemmat lapset on jo alle vuotiaasta nukkunu patjalla lattialla. Eipä tartte pelätä, et tippuu! Ja hyvin on siis mennyt! Kunhan ei lattioista vedä kamalasti..

Esikoinen oli 1,8v kun vaihdettiin mutta nuorempi 11kk, kiipesi siinä vaiheessa jo reunojen yli joten tavallinen sänky oli turvallisempi vaihtoehto, ostettiin vain sellainen missä vähän laitaa ettei heti tipu

Mun "yövehtaaja" siirty jatkettavaan 1 v ja 4 kk ikäsenä, eikä ainakaan tän kahden kuukauden aikana oo pudonnu. Ja hän siis todella kääntää ja vääntää öisin, koskaan ei tiedä onko pää itään, länteen, etelään vai pohjoiseen vai johonkin väli-ilmansuuntaan.

Tämä ketju oli juuri sitä mitä kaipasin.Olen harkinnut pojan laittamista pinniksestä tavalliseen sänkyyn. Nyt kyllä kipaisen kauppaan, jos vaikka yöt rauhoittuisivat, sillä pinnis kolisee, kun on sellainen laskettava laita.

Kiitos vastauksista! Ostin jo viime keväänä kaverilta jatkettavan sängyn, mut siel se, sen autotallissa on vielä. Täytyypä nyt kipin kapin mennä hakemaan se kotio sieltä, jospa yöt siitä rauhottuis.

Heissan!!!
Meillä oli pakko vaihtaa poika 1v2kk iässä jatkettavaan sänkyyn koska oli jo muutaman kerran tullut pinnasängystä ylitse. Hyvin on pysynyt uudessa sängyssä vaikka aluksi laitoinkin patjan sängyn viereen jos saattoi pyörähtää lattialle, mutta hyvin ollaan tähän asti sängyssä pysytty :wave:

Meilä tyttö siirretty jatkettavaan joskus 7kk iässä,sänky on kylläkin meidän sängyn vieressä kun nyt hiljattain vasta opinut itse tulemaan esim sohvalta alas..Sitä harjoitellaan vielä jonkin aikaa ennenkuin siirretään sänkyä kauemmas..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 15:21 mama kirjoitti:
Miten te satte sen tenava pysymään sierllä?

Siis meidän poju kiipee pois sieltä heti kun lähen huoneesta!

Vinkkejä pliis!
lähden pois vasta kun tyttö nukkuu :D
eihän se siellä pysyis jos yksin olis!eli ennen tuntematon käsite nimeltään nukutus tuli kuvioihin..mut ei se haittaa! :wave:

Kun olin tuossa tilanteessa, niin ostin Stokken Sleepi sängyn. Se on pinnasänky pituudeltaan 126cm, missä pohjan saa niin alas, että sivujen korkeus on 70cm -> ei putoamisvaaraa. Ja sitten kun on tarve pois pinnasängystä, niin tuosta saa sivun irti + lisäosan ostettua, jolloin sängystä tulee Junior-malli ja pituutta 160cm.

Yhteistyössä