Yksityiset lapsettomuusklinikat?

  • Viestiketjun aloittaja Kysyvä
  • Ensimmäinen viesti
Kysyvä
Hei!

Onko kenelläkään teistää kokemuksia yksistyisistä lapsettomuusklinikoista? Onko hoito ollut asiantuntevaa ja asiallista? Ovatko hinnat vaihdelleet eri klinikoiden välillä suuresti? Onko yksityispuolella tavallista, että määrätään paljonkin "turhia" hoitoja (senhän on myös oltava taloudellisesti kannattavaa toimintaa, ja siksi tämäkin kysymys...)?

Entä miten yksityispuolella suhtaudutaan vanhaan (42 v.) ensimmäistä (ja ainoata) lasta toivovaan? Väestöliittoon luotin, mutta masennuin tyrmäyksestä ikäni suhteen... Hoitavat kuulemma kyllä ikäisiäni naisia, mutta ns. vanhoja asiakkaita, joilla hoidot aloitettu "jo paljon aikaisemmin". Tyytyäkö siihen vastaukseen vai yrittääkö vielä muualta...?

Itselläni ei vielä ole kokemuksia yks.klinikoista, mutta kovasti siis mietin. Voiko täällä kysyä suosituksia klinikoista, eli saako tänne kirjoittaa klinikoiden nimiä? Olen itse pääkaupunkiseudulta.

Kiittäen jo etukäteen vastauksista.


 
RouvaHuldaHuoleton
www.appelmedi.fi

Toi on kotkassa mutta mie käyn siellä, aivan ihana palvelu ja paikka. Anteeksi, ei varmaan sinua auta ollenkaan mutta ajattelin mainostaa jos joku tältä suunnalta tarvitsee.
 
MMharmaana
Klinikka In-Tiimi Kuopiossa ja Jyväskylässä, onhan sitten olemassa myös Fermedi-klinikka ainakin...netistä varmasti löytyy googlettamalla linkki, jossa kaikki suomen yksityiset lapsettomuushoitoklinikat ovat
 
Olen saanut sen käsityksen, että lapsettomuusklinikalla toivotaan ensisijaisesti, että asiakas saa lapsen kotiin. Mitään turhia hoitoja ei liene tarvetta tehdä, koska asiakkaitahan on enenevissä määrin tulossa koko ajan. Nimenomaan hyvä maine on se, miten asiakkaita saadaan (jos ei hintaa ajatella). Itseäni on ilahduttanut se, miten nopeasti kaikki tapahtuikin, eka käynnin jälkeen heti seuraavasta kierrosta aloitettiin hoito. Perustutkimukset oli tehty julkisella puolella. Tottakai ensin yritetään helpommilla/halvemmilla keinoilla, ja siirrytään sitä mukaa vaativimpiin, turhalta voi tuntua se, ettei toimenpiteeseen asti aina päästäkään, mutta ei voi etukäteen ennustaa, miksi joku reagoi lääkityksiin rajusti, ja toiset ei taas ollenkaan.

Kokemusta ei ole kuin yhdestä, missä itse käyn (saako täällä mainostaa???).

En ole törmännyt mihinkään ikärajoihin, jos omaa hormonitoimintaa on.
 
Helsinki
Diacor, Diakonissalaitoksen sairaala,
lapsettomuusklinikka
Alppikatu 2, 00530 Helsinki
puh. (09) 7750 7539, fax (09) 7750 7659
e-mail: lapsettomuusklinikka@diacor.fi
Internet: www.diacor.fi/lapsettomuusklinikka

Felicitas-Klinikka Oy
Urho Kekkosen katu 4-6 A, 00100 Helsinki
puh. (09) 612 2750, fax (09) 6122 7510
e-mail: felicitas@felicitas.fi
Internet: www.felicitas.fi

Fertinova lapsettomuusklinikka
Ratakatu 1b A5
00120 Helsinki
puh. (09) 622 0320
fax (09) 622 03220
e-mail: riitta.luhtio@fertinova.net
Internet: www.fertinova.net


Väestöliiton lapsettomuusklinikka
Fredrikinkatu 47, 00100 Helsinki
puh. (09) 6162 2531, fax (09) 680 1110
e-mail: infertility.clinic@vaestoliitto.fi
Internet: www.vaestoliitto.fi


Joensuu
Pohjois-Karjalan keskussairaala,
lapsettomuuspoliklinikka
Tikkamäentie 16, 80210 Joensuu
puh. (013) 1711, (013) 171 3097, fax (013) 1713 102
e-mail: esa.korkeela@pkshp.fi
Internet: www.pkshp.fi

Jyväskylä

Klinikka In-Tiimi/Jyväskylän toimipiste
Väinönkeskus, Väinönkatu 26 A 4.krs,
40100 Jyväskylä
puh. (014) 263 000, fax (014) 262 000
e-mail: in-tiimi@in-tiimi.com
Internet: www.in-tiimi.com


Kotka
Appelmedi Oy
Kirkkokatu 8 B, 48100 Kotka
puh. (05) 223 0444, fax (05) 223 0445
e-mail: appelmedi@appelmedi.fi
Internet: www.appelmedi.fi

Kuopio
Klinikka In-Tiimi
Vuorikatu 26 B, 70100 Kuopio
puh. (017) 263 1700, fax (017) 263 1770
e-mail: in-tiimi@in-tiimi.com
Internet: www.in-tiimi.com


Lappeenranta
Fermedi-Klinikka
Kirkkokatu 1
53100 Lappeenranta
puh. (05) 544 7300, fax (05) 544 7320
e-mail: fermedi@fermedi.com
Internet: www.fermedi.com


Oulu
Väestöliiton Oulun Klinikka,
Medipolis
Kiviharjuntie 11, 90220 Oulu
puh. (08) 537 2560, fax (08) 537 2563
e-mail: infertility.clinic.oulu@vaestoliitto.fi
Internet: www.vaestoliitto.fi


Tampere
AVA-Klinikka
Keskustori 1 A 10, 33100 Tampere
puh. (03) 3392 6500, fax (03) 3392 6510
e-mail: ava@avaclinic.com
Internet: www.avaclinic.com

Väestöliiton Tampereen klinikka
Biokatu 6, 5. krs
Finn-Medi 1
33520 Tampere
Ajanvaraus (03) 225 2500 ma-pe 9-12
Fax (03) 225 2520
sähköposti: tampere.clinic@vaestoliitto.fi
Internet: www.vaestoliitto.fi


Turku
AVA-Klinikka
Yliopistonkatu 15 B 16, 20100 Turku
puh. (02) 275 9500, fax (02) 275 9523
e-mail: ava.turku@avaclinic.com
Internet: www.avaclinic.com
fi

Väestöliitto, Turun klinikka
Maariankatu 3 a, 20100 Turku
puh. (02) 212 0800, fax (02) 212 0850
e-mail: turku.clinic@vaestoliitto.fi
Internet: www.vaestoliitto.fi


 
ilo pitkästä itkusta
Toivotan sinulle onnea lapsettomuushoitoihin. Meillä oli pari vuotta yritystä ennen kuin menimme kunnallisiin tutkimuksiin ja paljastui, että minä olen varsin hedelmätön. Vain toinen munasarja toimi kunnolla ja sieltä saatin pari kunnollista munasolua koeputkihedelmöitykseen vuoden 2005 alussa. Eka kerta ei onnistunut. Kunnallisen puolen pitkien jonojen takia siirryimme Väestöliitolle, jossa eri hormonihoidoilla yritettiin kaksi kertaa: yhdellä kerralla saatiin kaksi munasolua ja toisella kerralla enää yksi. Kummallakaan kerralla ei alkio kiinnittynyt kohtuuni. Molemmissa paikoissa suositeltiin stressittömyyttä ja luovutettua munasolua. Eikä siis kauheasti kannustettu, ikäni kun oli jo 38 v. Yritä siinä sitten olla stressittä!

Olisin vielä kerran päässyt Väestöliitolle kokeilemaan (tekevät neljä kertaa ja vain poikkeustapauksissa useammin), joten se lisäsi entisestä stressiä. Olinkin syksyllä 2005 aivan uupunut stressistä (, joka aiheutui myös muista kuin tästä hedelmättömyydestä) ja pettymyksistä.

Niinpä menin antioksidanttiklinikalle, jossa määrättiin ihan hirveästi lääkkeitä. Väsymys oli pääasiallinen syy sinne menooni, mutta kerroin tietenkin myös kaikista muista ongelmistani. Minä nielemisvaikeuksinen popsin lääkkeitä aikani, muuton vuoksi välillä taukoakin pitäen. Lääkäriltä kysyin aina, voinko mennä hedelmöityshoitoihin, mutta hän sanoi "Anna luonnon hoitaa." Lisäksi kävin vuoden vaihteessa myös vyöheterapeutilla, mutta kun se ei 15 kerran jälkeen ollut vielä auttanut raskaaksituloon, päätin pitää taukoa sen kanssa. Maaliskuussa päätin, etten enää mene hedelmöityshoitoihin, koska se on niin rankkaa henkisesti, jos ei taaskaan tärppäisi. Onneksi minulla on 10 sisarusten lasta, joiden kanssa voi nauttia touhuamisesta!

Mutta sitten ykskaks kuukautiset eivät enää alkaneetkaan. Tuskin uskalsin tehdä raskaustestiä (oli jäänyt vielä yksi jäljelle aiemmista kokeilukerroista). Alle kuudessa kuukaudessa antioksidanttilääkityksen aloittamisen jälkeen olin tullut raskaaksi kaiken uuden stressin (ostimme hometalon) keskellä!

En tiedä, mikä lopulta minuun, toivottomaan tapaukseen, auttoi: antioksidantit, vyöhyketerapia vai ystävien rukoukset, mutta ihme oli tapahtunut! Tsemppiä ja yritystä kaikista ankeista lääkäreistä ym. huolimatta!

 
depis30
Niinpä menin antioksidanttiklinikalle, jossa määrättiin ihan hirveästi lääkkeitä. Väsymys oli pääasiallinen syy sinne menooni, mutta kerroin tietenkin myös kaikista muista ongelmistani. Minä nielemisvaikeuksinen popsin lääkkeitä aikani, muuton vuoksi välillä taukoakin pitäen. Lääkäriltä kysyin aina, voinko mennä hedelmöityshoitoihin, mutta hän sanoi "Anna luonnon hoitaa." Lisäksi kävin vuoden vaihteessa myös vyöheterapeutilla, mutta kun se ei 15 kerran jälkeen ollut vielä auttanut raskaaksituloon, päätin pitää taukoa sen kanssa. Maaliskuussa päätin, etten enää mene hedelmöityshoitoihin, koska se on niin rankkaa henkisesti, jos ei taaskaan tärppäisi. Onneksi minulla on 10 sisarusten lasta, joiden kanssa voi nauttia touhuamisesta!

En ole perehtynyt yhtään tähän antioksidanttiklinikka-asiaan, minkälaisiin eri vaivoihin siitä on apua? Entä onko siitä jotain yleistä tutkimustietoa olemassa?
Samaa mietin vyöhyketerapiasta, eli onko sitä tutkittu, auttaako oikeasti raskaaksi tuloon?

 
Pirtsakka
Moi Kysyvä!

Vaikka oletkin pääkaupunkiseudulta, on mun pakko mainostaa Jyväskylän Klinikka Intiimiä.

Henkilökunta on aivan ihastuttavaa, ja ottavat kyllä kaikki asiakkaat hyvin lämpimästi vastaan, iästä riippumatta. Itse olen käynyt siellä hoidoissa vuoden ajan, ja nyt olen onnellisesti raskaana. Henkilökunta jaksoi kannustaa aivan ihanalla tavalla koko ajan, vaikka hoidoissa ilmeni jos minkäkinlaisia ongelmia. Ikäni (kesällä 39) ei ole ollut missään vaiheessa ongelma, ja lääkäri jopa kritisoi kovasti kelan päätöstä lopettaa korvaukset 40-vuotta täyttäneille (vai oliko se nyt 41). Eli ymmärtämystä ja tukea varmasti löytyy myös iäkkäämmille ensimmäistä lastaan haluaville.

Toivottavasti löydät sopivan klinikan ja pikkuinen nyytti saapuu syliisi
mahdollisimma pian! :hug:
 

Yhteistyössä