Yksityiset klinikat Helsingissä

Hei kaikki,
kiinnostaisi kuulla kokemuksia yksityisistä klinikoista Helsingissä. Mietimme vaihtoa toiselle klinikalle, kun emme kumpikaan ole olleet tyytyväisiä. Voi olla että kyse on osittain huonosta tuurista, mutta ei sekään kaikkea selitä.
Saako aikoja kohtuu helposti siihen aikaan päivästä kuin toivoo? Onko henkilökunta ammattitaitoista ja asiallista, tämän toivoisi olevan selvä asia, mutta oma kokemukseni on osoittanut, että eroja tässäkin asiassa on. Miten yksityisyys? Jonottavatko kaikki vieri vieressä hoitoihin.

Muita seikkoja, joihin olette kiinnittäneet huomiota? Sekä positiivinen palaute että kritiikki on tervetullutta.
 
Ei ole kuin yksi käynti takana yksityisellä (julkisella kyllä aikaisemmin) paikkana Felicitas! Löytyi vihdoinkin syy ongelmiin ja sitä kautta toivottavasti toimiva ratkaisukin. Ajan sai nopeasti ja toiminta vaikutti loistavalta :)
 
Hei,
Olemme myös Felicitaksen asiakkaita ja pelkkää hyvää on sanottavana. Asiantuntemus oli ihan omaa luokkaansa ja ajat saatiin lähes poikkeuksetta sopimaan omien aikataulujen mukaan. Jonottamassa oli muitakin samaan aikaan, mutta ei mielestäni häiretsevässä määrin.

Hoitoihin pääsimme myös todella nopeasti eli aikoja sai mielestäni todella hyvin.

Tulostakin saatiin aikaan eli nyt on IVF vauva masussa (rv 19+2), pakkasessa vielä 5 alkiota odottamassa.

Onnea hoitoihin :flower:

Sannis
 
Felicitas tuntuu saavan positiivista palautetta.

Meillä eka inssi takana ja jo ennen sitä pyysin lähetettä julkiselle, mutta suosittelivat että tehdään nyt yksi hoito ennen kuin lähete laitetaan. Nyt harmittaa, kun en vaatimalla vaatinut lähetettä. Aikaa ja rahaa tuhraantuu ja vahvasti tuntuu siltä, että IVF-hoidot on meilläkin edessä.

Varmaan siirrymme joko julkiselle tai Felicitakseen...
 
Meillä ei ole taas ollut niinkään hyviä kokemuksia Felicitaksesta. Ollaan oltu kahdessa ICSI:ssä ja yhdessä PAS:ssa ja aina jotain on mennyt vähän pieleen. Meille ehdotettiin suoraan ICSI:tä vaikka minussa ei pitäisi olla mitän vikaa ja miehessäni siittiöt hieman hitaalla, mutta ei kuitenkaan mitenkään niin ettei niitä olisi.

Viime viikolla juuri kaikki 3 pakasteessa ollutta munasolua oliva kuulemma tuhoutuneet ( en edelleenkään teidä miksi kaikki 3 olivat edes laitettu samaan olkeen kun minulta ei sitä edes kysytty).

Nyt sitten taas olisi sitten mentävä uuteen ICSI:ihin, mutta rehellisesti sanottuna rahat ei enää riitä siihen, että käydään Felicitaksella varsinkin kun tulokset ei päätä huimaa.

Meinataan siirtyä Fertinovalle ihan rahan säästön vuoksi, saisi toisen klinikan mielipiteen meidän tilanteesta sekä myöskin siksi että klinikan vaihdos tuo hieman uusia tuulia mukanaan ei tarvitse mennä taas sinne minne on ladannyt rahaa jo melkein 6000 ja tulos yhtä tyhjän kanssa.

Olemme varmaan jostain syystä vaikea tapaus, mutta meille ei ainakaan hoitoa Felicitaksesta löytynyt ainoastaan rahan reikä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2007 klo 14:19 Maria kirjoitti:
Meillä ei ole taas ollut niinkään hyviä kokemuksia Felicitaksesta. Ollaan oltu kahdessa ICSI:ssä ja yhdessä PAS:ssa ja aina jotain on mennyt vähän pieleen. Meille ehdotettiin suoraan ICSI:tä vaikka minussa ei pitäisi olla mitän vikaa ja miehessäni siittiöt hieman hitaalla, mutta ei kuitenkaan mitenkään niin ettei niitä olisi.
Maria, voi harmi, että ootte joutuneet pettymään. Eikö sulle tehty inssejä ollenkaan? En kyllä tiedä onko se mikään menetys, sillä tuntuu että onnistumisprosentti on tosi heikko. Meillä on kanssa sama tilanne, että mitään selkeää syytä ei oo löytynyt. Multa löytyi solumuutoksia papassa pari vuotta sitten (vähän sen jälkeen kun olin jättänyt ehkäisyn pois). Muutokset saatiin poistettua, mutta sen jälkeen on ollut koko ajan ongelmana tuhruvuoto. Nyt lapsettomuustutkimuste ja hoitojen ajan kierto menee koko ajan vaan enemmän ja enemmän sekaisin. Ovuloin kyllä ihan normaalisti verikokeiden ja testien perusteella.

Mua alkanut häiritä ihan hirveesti se, että ikään kuin "selittämättömyys" ois ihan yhtä hyvä selitys kun joku oikea diagnoosi. Ja siihen päädytään tosi helposti. Musta ainakin tuntuu, että näistä lääkäreistä ei kukaan oo ees oikeesti miettinyt, että mistä se tuhruilu esim. johtuu saatikaan lapsettomuus meidän kohdalla. Tuijottelevat vaan papereita ja tuuppaavat erinäköisiin hoitoihin tosi kaavamaisesti.

En tiedä oisko siitä solumuutosten poistosta voinut tulla limakalvoihin jotain vaurioita tai jotain muuta, mikä vaikuttais siihen, että en tule raskaaksi?

Pyydän joka tapauksessa sen lähetteen julkiselle ens kerralla. Katsotaan sitten, miten nopeesti päästään ensikäynnille.
 
Meillä myös Felicitaksesta erittäin hyvä kokemus.

Meillä erittäin vaikea miehestä johtuva lapsettomuus ja Felicitaksesta saimme ammattitaitoista ja nopeaa hoitoa. Kaikkensa tekivät meidän eteen, vaikka tilanteemme on aika mahdoton.

No nyt kuitenkin ollaan toisesta ICSIstä raskaana, kiitos siitä Felicitaksen. Toki myös oma kova usko ja yrittäminen vaikutti positiiviseen tulokseen.

Lämpimästi suosittelen Felicitasta. Itse olin niin tyytyväinen, että menin heille myös neuvolaan raskaudenseurantaan.

 
Meillä myös Felicitaksesta erittäin hyvä kokemus.

Meillä erittäin vaikea miehestä johtuva lapsettomuus ja Felicitaksesta saimme ammattitaitoista ja nopeaa hoitoa. Kaikkensa tekivät meidän eteen, vaikka tilanteemme on aika mahdoton.

No nyt kuitenkin ollaan toisesta ICSIstä raskaana, kiitos siitä Felicitaksen. Toki myös oma kova usko ja yrittäminen vaikutti positiiviseen tulokseen.

Lämpimästi suosittelen Felicitasta. Itse olin niin tyytyväinen, että menin heille myös neuvolaan raskaudenseurantaan.

 
Unski, hienoa kuulla positiivisia uutisia. Onnitteluja kovasti!

Kaiken kaikkiaan Felicitaksesta tuntuu olevan pääasiassa positiivisia kommentteja, joten varmaan siirrymme sinne inssi-hoitojen jälkeen, jos julkisen jonot ovat kovin pitkät.
 
Myrtsi
Me ollaan kans Felicitaksessa, mutta vielä en osaa sanoa oikein mitään. Tutkimukset takana ja nyt meneillään ovulaation induktio fsh-pistoksilla yms. Eli tuloksista en vielä tiedä - toivottavasti tärppää pian!! Lääkäri on ollut tosi ihana ja asiantuntevan oloinen. Henkilökunta on musta välillä vähän töykeää, siis kassalla ja puhelimessa, mutta sitten taas hoitaja, joka neuvoi pistämisen kanssa, oli todella mukava. Aion antaa palautetta noista ei niin ystävällisistä puhelimeen vastaajista - melkein aina on tullut paha mieli, kun ovat olleet niin kypsän oloisia...

Varattiin ensin aika Väestöliittoon, mutta ensikäynti olisi mennyt yli kahden kuukauden päähän, niin päädyttiin Felicitakseen.

Onko teillä kokemuksia muista klinikoista? Entä Lilli, millä klinikalla nyt ootte, kun ette oo täysin tyytyväisiä? Sekin olis kiinnostava kuulla, jos tässä jossain vaiheessa miettii klinikan vaihtoa - Felicitashan on kallein...
 
Kyllä varmaan Felicitaksessa saa ihan hyvää hoitoa ja nopeammin kyllä kuin muualla. Meillä ei vain onnistunut ja muutama asia jäi hieman kaivelemaan, se ettei minusta hoidoista puhuttu tarpeeksi tarkkaan ja selvitetty kaikkea. Minulle on jäänyt tunne ettemme saaneet oikein mihinkään vastauksia vaikka kuinka yritimme kysellä. Varmasti voi johtua myös lääkäristä, vaikka meidän oli ihan mukava ihminen, mutta jotenkin hajamielisen oloinen.
Lopputulos nyt ainakin tällä hetkellä on, että hoito ei tunnu vastaavan sitä rahasummaa mitä olemme sinne laittaneet. Felicitas kun on melkein tuplaten kalliimpi esim.ICSI hoidossa.
Emme kuitenkaan ole toivoamme vielä menettäneet kokeilemme nyt vain muita klinikoita. Minusta on ihan turha höpöttää siitä, että toiset onnistuisivat sitä varten, että uskovat ja luottavat hoitojen onnistumiseen enemmän kuin ne joilla ei onnistu. Uskon, että kaikki toivovat hoitojen auttavan eihän siellä muuten käytäisiin. On vain niiin helppo sanoa noin kun itsellä on jo onnistunut. Ääni voisi olla ihan toinen kellossa jos olisi edessä vielä monia ICSI hoitoja Felicitaksessa kun yksi hoito maksaa 3000,-. Siksi mekin alunperin Felicitakselle mentiin, että ajateltiin ettei se haittaa vaikka yksi hoito maksaakin sen, mutta kyllä se kolmas hoito jo alkaa oikeasti kirpaisemaan.
Tosin en nyt vanno vaikka joskus vielä siellä yritettäisiin yksi hoito jos Fertinovalla ei tärppää.
 
Myrtsi
Tosin mielenkiintoista tämä kokemusten vertailu.

Saako Maria udella, minkä niminen lääkäri teillä oli Felicitaksessa?

Entä onko kenelläkään kokemusta Fertinovasta? Mikä Lilli siinä Väestöliitossa ottaa eniten päähän tai muuten vaan epäilyttää?

Diacorista oon kuullu jonkin verran hyvää. Mekin aloitettiin diacorissa ja tykkäsin Isakssonista paljon, mutta valitettavasti hän ei olisi voinut ottaa meitä potilaikseen, vaan joutui ohjaamaan Kari Ratsulalle. Ja mä halusin ehdottomasti naislääkärin, joten se siitä. Sen verran eroja huomasin jo, että Diacorissa oltiin sitä mieltä, että inssiin suoraan miehen simppatestin tulosten takia + mulle ovulaation induktio. Felicitaksessa taas lääkäri oli sitä mieltä, että simpat riittää luomumenetelmään ja mulle vaan oviksen induktiohoito. Tiedä häntä, kumpi on oikeassa. Ovulaation induktio vasta menossa, ja siis ilman inssiä. Tuloksesta en osaa vielä kommentoida. Felicitaksen hinnat on aika suolaiset, joten varmaan joudutaan klinikkaa vaihtamaan, jos edessä on useita hoitoja. On ollu nyt jo niin kallista, vaikka mitään varsinaista hoitoa ei ees olla vielä tehty...
:eek:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.03.2007 klo 10:08 Maria kirjoitti:
Kyllä varmaan Felicitaksessa saa ihan hyvää hoitoa ja nopeammin kyllä kuin muualla. Meillä ei vain onnistunut ja muutama asia jäi hieman kaivelemaan, se ettei minusta hoidoista puhuttu tarpeeksi tarkkaan ja selvitetty kaikkea. Minulle on jäänyt tunne ettemme saaneet oikein mihinkään vastauksia vaikka kuinka yritimme kysellä. Varmasti voi johtua myös lääkäristä, vaikka meidän oli ihan mukava ihminen, mutta jotenkin hajamielisen oloinen.
Lopputulos nyt ainakin tällä hetkellä on, että hoito ei tunnu vastaavan sitä rahasummaa mitä olemme sinne laittaneet. Felicitas kun on melkein tuplaten kalliimpi esim.ICSI hoidossa.
Emme kuitenkaan ole toivoamme vielä menettäneet kokeilemme nyt vain muita klinikoita. Minusta on ihan turha höpöttää siitä, että toiset onnistuisivat sitä varten, että uskovat ja luottavat hoitojen onnistumiseen enemmän kuin ne joilla ei onnistu. Uskon, että kaikki toivovat hoitojen auttavan eihän siellä muuten käytäisiin. On vain niiin helppo sanoa noin kun itsellä on jo onnistunut. Ääni voisi olla ihan toinen kellossa jos olisi edessä vielä monia ICSI hoitoja Felicitaksessa kun yksi hoito maksaa 3000,-. Siksi mekin alunperin Felicitakselle mentiin, että ajateltiin ettei se haittaa vaikka yksi hoito maksaakin sen, mutta kyllä se kolmas hoito jo alkaa oikeasti kirpaisemaan.
Tosin en nyt vanno vaikka joskus vielä siellä yritettäisiin yksi hoito jos Fertinovalla ei tärppää.

MARIA, en todellakaan kirjoituksessani halunnut sanoa, että onnistuimme sitä varten, että uskottiin ja luotettiin hoitoihin ja että muut ei niin tee!!!!Meille kun ei antanut lääkäri toivoa onnistumisesta, niin ei siinä itsekään kovin vakuuttunut enää ollut, mutta päätimme tsempata sen toisen ja viimeisen ICSIn ja teimme kaiken mistä ehkä olisi hyötyä. Miehelläni kun on perinnöllinen vika ja siittiöitä ei muodostu.......esim. viidestä näytteestä neljä oli tyhjää. Oli suuri vaara, että hoito menisi kokonaan hukkaan, ja ne 3000 eur, kun ei koskaan tiedetä minä päivänä siittiöitä on yksi tai kaksi ja minä päivänä ei. Sen takia sanoin, että onneksi teimme kaikkemme ja jaksoimme vielä uskoa hoitoon, vaikka toivoa onnistumisesta ei annettukaan. Paljon on rahaa mennyt tutkimuksiin ja eipä tainnut se 3000 eur ekaan hoitoon riittää, vaan paremminkin 4600 eur. Nyt kannan vatsassani elämän ihmettä. Ja sen verran vielä, että oltaisiin oltu valmiita kolmanteenkin, vaikka lääkäri ei enää suositellutkaan uutta toisen jälkeen. Tsemppiä teille ja kaikkea hyvää.
 
Ja lisäisin vielä, että en tullut tänne kehumaan onnistumisellamme. Kannustan kaikkia hoidoissaan ja tiedän miltä epäonnistuminen tuntuu. Halusin vaan kertoa positiivisesta kokemukestamme Felicitaksessa. Tsemppiä kaikille.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.03.2007 klo 19:24 Myrtsi kirjoitti:
Tosin mielenkiintoista tämä kokemusten vertailu.

Saako Maria udella, minkä niminen lääkäri teillä oli Felicitaksessa?

Entä onko kenelläkään kokemusta Fertinovasta? Mikä Lilli siinä Väestöliitossa ottaa eniten päähän tai muuten vaan epäilyttää?

Diacorista oon kuullu jonkin verran hyvää. Mekin aloitettiin diacorissa ja tykkäsin Isakssonista paljon, mutta valitettavasti hän ei olisi voinut ottaa meitä potilaikseen, vaan joutui ohjaamaan Kari Ratsulalle. Ja mä halusin ehdottomasti naislääkärin, joten se siitä. Sen verran eroja huomasin jo, että Diacorissa oltiin sitä mieltä, että inssiin suoraan miehen simppatestin tulosten takia + mulle ovulaation induktio. Felicitaksessa taas lääkäri oli sitä mieltä, että simpat riittää luomumenetelmään ja mulle vaan oviksen induktiohoito. Tiedä häntä, kumpi on oikeassa. Ovulaation induktio vasta menossa, ja siis ilman inssiä. Tuloksesta en osaa vielä kommentoida. Felicitaksen hinnat on aika suolaiset, joten varmaan joudutaan klinikkaa vaihtamaan, jos edessä on useita hoitoja. On ollu nyt jo niin kallista, vaikka mitään varsinaista hoitoa ei ees olla vielä tehty...
:eek:
Myrtsi, mun mielestä ei olla saatu vastauksia oikeestaan mihinkään. Sitten kun ekaa inssiä alettiin tekemään ja oli eri lääkäri kun aiemmin, niin hän kyseli kovasti, että mikä teidän tilanne siis oikein on, kun mitään diagnoosia ei ole järjestelmään kirjoitettu. Tuntuu, että meidän tilanteeseen ei ole oikeasti paneuduttu siellä. Voi tietenkin olla, että sitä itsekin kyseenalaistaa hoitojen merkitystä, kun kunnon syytä ei ole löytynyt. Mulla tota tuhruvuotoa on ollut nyt iäisyyden ja turhauttaa ihan hirveesti kun siihen ei löydy mitään syytä tai parannuskeinoa.

Lisäksi olemme kumpikin miehen kanssa saaneet Väestöliitosta töykeää palvelua ja siellä ei tosiaankaan olla musta riittävän hienotunteisia, vaan huudellaan käytävillä asioita jne.

En tiedä yleisesti on vaan sellainen olo, että emme saa tähän tilanteeseemme nähden parasta mahdollista hoitoa. Vaan aina joutuu jännittämään, että meneekö kaikki niinkuin pitää.
 

Meillä hoidot vasta alkaneet tuolla Felicitaksella. Eli veri -ja spermatestit tehty, SSG tutkimus jossa itseltäni löytyi vielä pari polyyppia kohdusta jotka poistettiin sitten nukutuksessa toiimenpiteenä. Joten on kyllä rahaa kulunut, mutta olen ottanut sen kannan että maksakoon tämähän kokeillaan ainakin kerran vaikka sitten kaurapuuroa syöden (yök!).

Itselläni tietysti valintaan vaikutti myös ikämme. Olemme 40-kymppinen pariskunta ja lapsettomia. Joten kun lasta ei alkanut kuulumaan 6 kk yrittämisen jälkeen lähdimme hoitoihin, ei ollut aikaa hukattavana.

Mielestäni henkilökunta on Felicitaksella ollut todella ystävällistä ja asiantuntevaa. Itse pelkäsin hieman heidän suhtaumista kun ikä lähestyi jo tuota 40-kymppiä kun hoitoihin hakeuduttiin. Huhtikuussa olisi sitten ensimäinen (toivottavasti myös viimeinen) IVF-hoito jota malttamattomana jo odotellaan.


 

Yhteistyössä