Yksityisen maksut "tyhjästä"?

Kiitos KK07! :heart: Emme tosiaan ilkeyttämme tuo lastamme näytille ja tosi kiva kuulla että siitä voi olla jollekin iloa. Tiedän kuitenkin senkin että tämä ei ole helppo asia ja voi varmasti tuntua joistakin pahalta. Tulehan sitten taas kertomaan miten keskiviikkona meni. :)
 
Sebu: No enhän mä ole väittänytkään että sä herrasjestas ilkeyttään sitä toisit sinne, eipäs nyt liioitella! Enkä ylipäätäänkään tekstiäni sulle osoittanut, mutta sä taisit olla just se, joka kirjoitteli siitä lapsen tuomisesta mistä tämä mun ajatus lähti ja otit itseesi.

En tarkoittanut millään pahalla, kerroin vain miltä se musta tuntuu, eikä se mun mielestä ole kivaa. Anteeksi vaan.

 
kun mä kävin klinikalla, siellä oli hoitajalla tosi kaunis vauvamaha.
varmasti se herätti tunteita monessa, mutta toisen onni ei ole toiselta pois.
varmaan kaikki menevät klinikalle ilman lasta jos se vaan on mahdollista, jos lapsi on jo isompi hän ymmärtää puheista paljon ja välillä uutiset voi olla vanhemmille siellä niin musertavia että ei välttämättä sillä hetkellä toivo et oma lapsi näkee/kuulee sen. mutta puolensa kaikessa ja tsemppiä kaikille hoitoihin! fertinova saa täältäkin täydet pisteet ja niklas oli lääkäri.
 
Muistan kuinka kolmannen, pieleen menneen, icsin aikana siellä oli nuori perhe vuoden ikäisen lapsensa kanssa. Minulle tuli siitä tosi paha mieli ja itkin pitkän aikaa.

Viime kesänä jouduimme ottamaan oman lapsen (hoidoilla saadun) mukaan kun hoitajaa ei mistään saatu. Mua kovasti se harmitti ja näin kuinka se tuotti pahaa mieltä vastaanottoaikaansa odottaneelle naiselle.

Omille tunteilleen ei voi mitään, toisille asiat tuntuvat erilailla, ja myös eri tilanteissa. Ensimmäisen hoidon aikaan olin niin täynnä valoisia ajatuksia, sitten myöhemmin kun totaalilapsettomuus näytti todennäköiseltä ja asia oli hyvin ajankohtainen, niin tunne oli erilainen.

Voimia kaikille!
 
Meillä Keski-Suomessa jo kutsukirjeessä luki, ettei lapsia saa tuoda mukaan klinikalle.
Ja minusta on ymmärrettävää, en haluaisi jälleen yhden epäonnistumisen jälkeen lääkäriltä tullessa ekana törmätä odotushuoneessa lapsiperheeseen ja hoitajan vauvamaha se vasta itkun paikka olisikin. Varsinkin yksityisellä klinikalla kyllä olettaisi, että raskaana oleva hoitaja väistyisi "näkymättömämpään" hommaan.
 
lumeton ja kirma tiivisti omatkin ajatukset.. joskus mietin että ois kurjaa joutua ottaa pieni lapsi mukaan, jos yrittäis toistakin lasta hoidoilla, mutta meillä nyt näkyy se ensimmäinekin yhteinen sen verran nihkeessä olevan että ehkä tämmösiä ei joudu koskaan murehtiinkaan. Taysissa onneks moni henkilökunnasta on "riittävän" iäkkäitä jo ettei tarvi pelätä sielläkin pallomahoihin törmäämistä.. Eikä sitä varmasti monen pieleen menneen hoidon jälkeen kauheesti jaksa edes niistä toistenkaan hoitotuloksista iloita, kun ei tiedä onnistuuko se omalla kohdalla kuitenkaan koskaan.
 
Ihan otsikon vierestä menee, mutta hieman oli itselle vaikea paikka, kun lapsettomuuslääkäri oli raskaana... Kurjalta tuntui, mutta töitäänhän hoitohenkilökunta tekee ja jos raskautuu, niin töissä ollaan normaalisti mammaloman alkuun saakka.
 
sebu08 tulin toivottaa sulle onnea huomiseen =) Tuus huomenna ilmottelee miten meni!! Toivotaa että tulee hyvä määrä muniksia, vaikka se 52 :LOL: :LOL:

Mie menen sinne iltapäivällä, ja katotaa mihin tulokseen lääkäri on tullut, eli onko tehnyt muutoksia hoitosuunnitelmaan.

Onne huomiseen ja :hug:

KK07
 
Alkuperäinen kirjoittaja marimilla:
Ihan otsikon vierestä menee, mutta hieman oli itselle vaikea paikka, kun lapsettomuuslääkäri oli raskaana... Kurjalta tuntui, mutta töitäänhän hoitohenkilökunta tekee ja jos raskautuu, niin töissä ollaan normaalisti mammaloman alkuun saakka.
mut aatteles, jos sille on käynyt kuten suutarin lapsille. koskaan ei voi tietää.. (no, onpa apu lähellä...)
 
Kiitos paljon KK07! :heart:
Tulen kyllä ilmoittelemaan huomenna, kunhan kotiin pääsen ja kipu hellittää. Toivottavasti tällä kertaa ei ole sitä 52, puoletkin riittäisi. :LOL:

Onnea sinullekin huomiseen ja toivotaan että kaikki menee oikein hyvin! Tule sinäkin sitten ilmoittelemaan kuulumisia. :)
 
Nyt on punktiossa käyty ja saalis 38:ta rakkulasta oli 20 solua. Vointi on siihen nähden tosi hyvä, vaikka punktion jälkeen makasinkin toista tuntia tiputuksessa huonovointisena. Huomenna saan sitten soitella klinikalle ja kysellä että kuinka moni hedelmöittyi. Olin taas kerran tosi kiitollinen ja tyytyväinen klinikan palveluun. Sainkin taas jutella hoitajan kanssa pitkät tovit, purkaa mieltä ja kysellä epätoivoisiakin. Hän loi meihin taas uutta uskoa ja tämän päivän yritänkin ottaa niin rauhallisin mielin kuin vaan mahdollista. :)

KK07
miten teidän käynti sujui?
 
Moi!

sebu08 aika melkonen määrä tuli =) Siis meillä tulee vaa yleensä noin 12 rakkulaa ja sit munasolu ehkä 6:ssa ja yleensä vaa muutama hedelmöittyy ja jakaantuu. Voi kun sais kans tollasen ison saaliin!! Kiva et kaikki meni teillä hyvin, nyt peukut pystyssä!!! :heart: Soititko tänää klinikalle? Mikä saalis tuli?? =)

Meillä meni hyvin käynti, on kyl niin kivaa kun on lääkri joka todella tietää asioista :) On niin hyvä mieli ollu eilisen jälkee! Nyt vaan menkkoja odotellessa ja sit alkaa toiminta =) Aika hassuu kun mennää uusilla tekniikoilla ja lääkkeillä! Katotaa miten sitten käypi. Ihanaa kun lääkäri on sitä mieltä että kaksi siirretään ehdottomasti, toivottavasti tulee siirrettävää sitten kun on sen aika! :heart:

Tsemppiä sulle! Kaikki menee oikein hyvin, muista positiivinen ajattelu, helppo se on sanoa täältä =)

:hug:

KK07
 
KK07 soittelin klinikalle ja hedelmöittyneitä oli vaan 9. Meillä käy tässä vaiheessa aina kato, eikä alkiot lähde kovin hyvin jakaantumaan. Vähän hirvittää kyllä että onko yksikään niistä hengissä enää maanantaina. :eek:

Kiva että teillä meni lääkärikäynti hyvin. :) Saako kysyä että mitä lääkkeitä sulle on määrätty? Kiva että Annika oli sitä mieltä että kaksi siirrettäisiin. Meillä hän on alkuun ollut vähän sitä vastaan, mutta ma aijon kyllä kinuta että haluan kaksi, hinnalla millä hyvänsä. :)

Tsemppiä myös sulle! ja voima :hug: täältä pian alkavaan hoitoon. :)
 
Lapsi klinikalla. Jokaisella on oikeus tunteisiinsa ja jostakin se vaan tuntuu pahalta. Mutta mulle itselleni se todisti hoitojen onnistumista. Että samassa veneessä ollaan kaikki ja täällä me ollaan vauvoja hakemassa. He ovat saaneet jo omansa, kohta on meidän vuoromme! :)

Tsemppiä ja voimia kaikille hoitoihin! :hug:

T: Soraya ja IVF-poju 8kk
 
sebu08 ihanaa sulla meni siirto hyvin ja kaks sait kyytiin :heart: :heart: Luin tuolta muilta sivuilta sun tekstiä =) Vitsi miten hyvä juttu että saitte pakkaseenkii, ihanaa =) Nyt tsemppiä!!! Mut hyvä määrä oli kaiken kaikkiaa hedelmöittyny kun meillä yleensä vaa noin 4.

En ollut käyny vähään aikaa koneella kun oltiin reissussa. Mulle tulee lääkkeeks pregnyl, orgulatran, progesteron ja kortisooni. Niin ja sitten vielä siirtoa ennen saan jonkun lääkkeen ja pari tuntia siirron jälkee. Mitä lääkkeitä sulla oli? Vitsi mua rupee taas jännittää et miten hoitojen kanssa käy, en vaa jaksas aina niitä pettymyksiä :'( Ja mulla vielä takaraivossa viime kertanen siirto, raskaushormooni oli koholla ja sit yks kaunis päivä kaikki tuli pois :'( Tosiaan mulle vaan tehty 4 siirtoa, ollu vähän huonot hoidot, vaikka hoito kertoja 4 jo, mutta vääriä hoitoja ollut!!!!!!! Ja sekös mua sapettaa!!! Mut ei auta..

Oikein mukavaa päivää sulle ja muista silitellä pikkasia välillä, niin ne tuntee äipän lämmön =) =) Tsemppiä päiviin, nyt otat ihan iisisti =)

:hug:
KK07
 
KK07 pitikin tulla vielä tänne kertomaan sinulle kuulumisia, mutta eilinen meni niin vauhdilla etten sitten enää ehtinyt. Voidaan kyllä kaiken kaikkiaan olla tosi tyytyväisiä tähän astiseen!!! Vaikka kyllä tuo pitkä viljely olikin hermoja raastavaa.

Mullakin on ollut pregnyl, orgulatran, progesteron ja kortisooni kaikissa hoidoissa tähän asti. Voi kun sulla onkin käynyt ikävästi viime siirron yhteydessä, on varmasti ollut tosi rankka kokemus. :'(

Toivotaan että uudet hoidot nyt auttais ja pääsisit kasvattelemaan pientä ihmettä masuusi. :)

Mukavaa viikkoa ja onnea paljon matkaan! :hug:
 
KK07 Mitään kovin voimakkaita tuntemuksia ei vielä ole ollut. PP3 (alkoiden ikä silloin 7pv) heräsin päiväunilta kirvelevään pistokseen alavatsassa, en kuitenkaan saanut kohtaa niin hyvin paikannettua.. voi olla hyvin munasarjassakin. PP5 (alkoiden ikä silloin 9 pv) tuntui ihmeellistä painon tunnetta alavatsassa. Se on kuitenkin hävinnyt eikä tällä hetkellä ole muuta kuin pientä pahaa oloa aina syömisen jälkeen. Sitä oli muistaakseni kyllä viime kerrallakin ja tulos oli silloin nega. Vielä on menkkakivut pysynyt loitolla ja saa nädhä aloitanko testaamisen ensi keskiviikkona? Jotenkin vaan pelkään taas pahinta enkä tiedä että miten taas kerään itseni jos joudun taas pettymään. Pakkaseen saatiin muuten kaksi blastoa, mutta niiden käyttö siirtyy kyllä sitten ensi vuoden puolelle.

Voimia sinulle kovasti menkkojen odotteluun ja mukavaa että pääsette pian aloittamaan hoidon!! :heart:
 
KK07 pikainen viesti tänne.. olen kärsinyt koko päivän kauheista menkkakivuista ja päätin ottaa varaslähdön testaukseen, jottei liikaa toivoa kertyisi. Olin ihan varma negatiivisesta testistä mutta se olikin positiivinen!!! :heart: :heart: Nyt ihmetellään täällä ja toivotaan kovasti ettei kyse ole mistään kemiallisesta..

Kuinkas teillä?
 
sebu08 voi ei IHANAAAAAAAA :heart: :heart: Onnea ihan älyttömästi :flower: Ai sulla oli ihan sellanen olo että menkat ois alkamassa, vai? Ja sit tuli positiivinen =) Millo ois pitäny klinikalla käydä verikokeessa? Nyt ei sit tarvii, vai onko kuitenkin hyvä käydä? Ihanaaaaa!!!
Kiva kun tulit ilmottaa tänne, kun en jaksa ruveta noihon pitkiin viestiketjuihin kirjottelee, jotenkii vaan nyt jäänyt tähän ja kirjotellut sulle =) Muista ilmotella miten menee... Nyt peukut pystyy et kaikki menee hyvin (vähän vaikea tässä kirjotella kun peukut pystyssä =) Pitääkö siun nyt soittaa klinikalle?

Tänää soitin hoitsulle ja ilmotin että eilen illalla ne mankat sitten alkoi, mua vähän jännittää taas alottaa noi hoidot... Mitä jos nyttenkii tulee nega, no ei pitäs vielä miettiä, mut se on se mikä vaan pyörii päässä.

Rutistuksin,
KK07
 
Kay
Sebulle kovasti onnea ja tarrasukkia!

Mun piti kans kommentoida siihen lapsi klinikalla keskusteluun. Keski-Suomen keskussairaalassa taitaa olla pyyntö siellä naistenpolilla, että ei tuotas lapsia sinne mukana. Sitten taas In-Teamissä, mikä ainakin meillä hoiti varsinaiset hoidot, ei asialle ollut estettä. Me jouduimme kerran tuomaan esikoisen mukana, kun molemmista piti ottaa verikokeet yms yhtä aikaa eikä sitä lasta oikein sinne kadullekaan voi jättää odottamaan. Lääkäriltä etukäteen varmistin asian, että on ok. Silloin sain vastauksen, että toista yrittävillä monella tulee eteen se tilanne, että jollekin käynnille on pakko ottaa se eka lapsikin mukaan ja se on täysin ymmärrettävää heidän puolestaan. Muuten kävin sitten kaikki kerrat yksi (mm punktion), kun mies hoiti lasta. Ei sekään kivaa ole käydä koko rumbaa yksin läpi, jotta ei vaan pahoita kenenkään mieltä tuomalla lasta mukana. Minä ymmärrän hyvin siis, jos joku ottaa lapsen mukaan, jotta ei tarvitse käydä koko hommaa läpi ilman miestä. Meillä onneksi siellä klinikalla ei silloin yhdellä kerralla ollut muita paikalla eli emme kenenkään mieltä pahoittaneet. Sinälläänhän tämä on niin näkökulmasta kiinni, mikä kukakin toiselta vaatii. Me jo yhden lapsen saaneet "vaadimme" muita kestämään siellä klinikalla lapsen näkemistä, jotta voimme kumpikin päästä paikalle hoitamaan asiaa. Vielä lapsettomat taas "vaativat" jo lapsen saaneita käymään tuon hoitokierroksen yksin läpi, jos lapselle ei ole muuta hoitoa saatavilla kuin isi. Joka tapauksessa tsemppiä kaikille hoitoihin tasapuolisesti..ekaa ja tokaa yrittäville!
 
Via
Pakko heittää kommentti tähän lapsi klinikalla keskusteluun, vaikka meneekin täysin off-topic..on niin tuoreessa muistissa asia. Itse olin noin viikko sitten punktiossa, joka oli hankala ja olin tosi huonovointinen ja kipeä toimenpiteen jälkeen. Silloin ei mieltä ilahduttanut kuunnella lepohuoneessa kitisevän ja huutavan (normaalia sinänsä =) ) mesoamista toista tuntia..Itse olen sitä mieltä että ihan ok jos lapsen ottaa muuten klinikalle, mutta lepohuone (nimestäkin päätellen) voitaisiin rauhoittaa lapsettomaksi alueeksi. Itkuhan siinä oli päästä kun itsellä ei ole sitä ainuttakaan ja tuntui että omallle kohdalle sattuu vain nämä kärsimykset (tuloksettomat hoidot)..
 

Yhteistyössä