Yksityisen kirjoittaman reseptin uusiminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vippis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vippis"

Vieras
Osaako joku kertoa, että jos yksityisen terveysaseman (tässä tapauksessa Terveystalon) lääkäri on kirjoittanut reseptin ja se täytyy uusia, niin maksaako sen uusiminen jotain? Vai viedäänkö se vaan sinne samaiselle asemalle ja sen saa maksutta uusittua?

Aivan. Apteekissa vain kerran joku farmaseutti sanoi, että toisinaan ovat vallan nihkeitä uusimaan yksityisen kirjoittamia reseptejä. Tosin perus allergialääkereseptin olen saanut kyllä uusittua tk:ssa vaikka oli yksityisen kirjoittama, nyt olisi hieman tujumpi / erikoisempi lääke kyseessä niin sillä mietityttää.

Minun reseptiä eivät uusineet tk:ssa, koska siellä ei ole merkintää sairaudesta johon se on määrätty. Olisi siis vaatinut vastaanottoajan.
Uusinta työterveydessä (terveystalo) maksoi 25 €, onneksi meni työnantajan maksettavaksi.

[QUOTE="maalaisäiti";25548130]Itse olen uusinut yksityiseltä saamaani migreenilääkereseptiä terveyskeskuksessa, ei ole maksanut mitään.[/QUOTE]

Terveyskeskus ei juurikaan uusi reseptejä, jos heidän tiedoistaan ei löydy merkintää sairaudesta. Kannattaakin aina laitattaa sieltä yksityiseltä tiedot menemään myös omaan terveyskeskukseen.

[QUOTE="vieras";25548216]Terveyskeskus ei juurikaan uusi reseptejä, jos heidän tiedoistaan ei löydy merkintää sairaudesta. Kannattaakin aina laitattaa sieltä yksityiseltä tiedot menemään myös omaan terveyskeskukseen.[/QUOTE]

Ai niin, siinä oli tämä kommervenkki.

Täytyypä kysellä vielä tuolta Terveystalolta... Onneksi ei ihan akuutti hätä ole - vielä riittää ihan joksikin aikaa tabletit. Mutta tympeää on kun se noin vaikeaksi tehdään!

Kyllä mä oon saanu aina kaikki reseptit uusittua tk-ssa vaikka on yksityisen määräämiä. Voithan laittaa jonkun kirjelappusen mukaan. Tai pyytää terveystalosta sanelun käynnistä ja liittää sen reseptin mukaan ja viedä tk:hon.

Uusimmat

Yhteistyössä