Yksityisen hoitajan palkkaaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onko kukaan palkannut kaveriaan tai muuta yksityistä hoitajaa lapselleen? Pitääkö olla koulutukseltaan hoitaja tms? Paljonko maksoitte palkkaa ja miten koko prosessi meni? Saitteko yksityisen hoidon tukea ja minkä verran? Mulla ei nyt ole töitä ja lapsi 1,5v. mut haluisin ilmoittautua työkkäriin työttömäksi työnhakijaksi. En kuitenkaan haluaisi laittaa lasta vielä päiväkotiin vaan mieluummin palkkaisin jonkun edes vähän tutun hoitamaan lasta. Mut voinko edes työttömänä palkata ketään lasta hoitamaan? Uskon kuitenkin, että saisin aika nopeasti töitä.

Kaikki informaatio otetaan vastaan!

Mä olin 18 -vuotiaana hoitamassa yhden perheen 3:a lasta. Olisivat halunneet kaikki lapset samaan paikkaan hoitoon, mutta kunnalla ei ollut tarjota sellaista vaihtoehtoa, joten olivat suositelleet, että perhe palkkaa minut kotiinsa hoitamaan lapsiaan.

Kaikkia tukia olivat kovasti mainostaneet perheelle, mutta eivät olleet kertoneet mitään, että pelkän palkan lisäksi perhe joutuu maksamaan kaiken maailman veroja ja sosiaaliturvamaksuja yms. Eli käytännössä joutuivat maksamaan n. puolet enemmän, kuin sen mitä mulle käteen tuleva osuus oli. Oli meinaan perheelle aikamoinen katastrofi ja melkeen "konkurssin" paikka...

Tiesin toki, että veroja ja maksuja on maksettava, mutta en ajatellut summan olevan mikään tähtitieteellinen. Hoitajaa tarvittaisiin noin 6h/päivä, sen jälkeen äitini voisi tulla katsomaan lasta kunnes tulisin töistä. Noilla tuntimäärillä luulisi, ettei palkan tarvitsisi olla mikään tähtitieteellinen ja tuttu voisi varmaan tehdä suht pienellä veroprosentilla töitä.

Olisi kiva kuulla esimerkkejä palkoista, tuista ja maksuista sellaiselta joka on joskus palkannut hoitajan :)

Yhteistyössä